Koblingens hovedcylinder sidder bag koblingspedalen. Via udrykkerlejet er hovedcylinderen med til at sætte gang i koblingen, som frigives, når koblingspedalen trædes i bund. Når dette sker er det muligt at skifte gear.
Koblingens hovedcylinder aktiveres konstant under kørsel, og derfor slides den også over tid.
Nedenfor har vi givet dig nogle eksempler på, hvordan man opdager, at koblingens hovedcylinder kan være enten slidt eller defekt.
Flere af ovenstående forhold vil betyde, at det er nødvendigt at køre bilen på et værksted for at få undersøgt, hvad som præcist er galt.
Den typiske fejl på koblingens hovedcylinder er at systemet mangler tryk. Det skyldes slitage på selve cylinderen eller utætheder på slanger og O-ringe.
Det er altid en god ide at overholde bilens serviceeftersyn og som bilejer sikre sig, at koblingssystemet efterses ved ethvert serviceeftersyn.
Bilmærke | Gns. pris | Fra - til | |
---|---|---|---|
Citroën | 5.931 kr. | 4.541 kr. - 8.001 kr. | Få tilbud |
Fiat | 4.532 kr. | 3.768 kr. - 5.759 kr. | Få tilbud |
Ford | 6.619 kr. | 5.052 kr. - 8.582 kr. | Få tilbud |
Hyundai | 4.615 kr. | 3.823 kr. - 5.440 kr. | Få tilbud |
Kia | 4.839 kr. | 4.058 kr. - 5.566 kr. | Få tilbud |
Peugeot | 5.540 kr. | 4.257 kr. - 7.240 kr. | Få tilbud |
Skoda | 6.788 kr. | 5.409 kr. - 9.270 kr. | Få tilbud |
Suzuki | 4.801 kr. | 4.166 kr. - 5.603 kr. | Få tilbud |
Toyota | 5.365 kr. | 4.243 kr. - 7.378 kr. | Få tilbud |
Volkswagen | 7.392 kr. | 5.814 kr. - 9.484 kr. | Få tilbud |
Priserne er baseret på alle tilbud givet via autobutler.dk, der dog kan indeholde fejl eller udsving. Opret en opgave, hvis du ønsker et specifikt tilbud til din bil.