For at give dig den bedste oplevelse hos Autobutler bruger vi cookies. Ved at klikke rundt på sitet accepterer du brugen af cookies. Læs mere
Skal din BMW på værksted?

Få tilbud på reparation, service eller tilbehør til din BMW

  • Spar op til 40% på bilværkstedet
  • Fuld prisgaranti på alle reparationer
  • Tryghed med FDM reparationsaftale
  • Hurtigt og nemt at bruge, det tager kun 2 min!

Prøv selv. Spar penge.

Få tilbud
3 års garanti på din bilreparation
3 års garanti

Din sikkerhed for kvalitetsarbejde
Læs mere

Prisgaranti på alle opgaver
Prisgaranti på alle opgaver

Fundet det billigere? Vi matcher prisen
Læs mere

Sådan virker det

Få tilbud på bilreparation inden for 24 timer
1

Få tilbud

Fortæl os hvad der skal laves på din bil og få tilbud.
Vælg et reparationstilbud og bestil tid
2

Vælg tilbud og bestil tid

Sammenlign pris, afstand, bedømmelser.
Kør til nærmeste FDM godkendte værksted
3

Kør på værksted

Få din bil repareret uden overraskelser.

BMW

Den store tyske bilkoncern BMW blev oprindeligt grundlagt i München i 1916.

Bag etableringen af det, som hurtigt skulle blive en motorcykel- og motorfabrikant, stod de tre virksomheder Rapp Motorenwerke, Schneeweis og Luftschiffbau Veeh fra Chemnitz i Sachsen.

Under 1. Verdenskrig producerede virksomheden udelukkende flymotorer til det bayerske luftfartsselskab, Bavarian Aircraft. Men i 1922 blev virksomheden omdøbt til Bayerische Motorenwerke (BMW), og i 1923 kom så den første BMW-motorcykel på markedet.

Motorcyklen, med navnet R32, var udviklet af fabrikkens designteam, Max Friz og Martin Stolle. BMW R32, der blev udviklet med en boxermotor, kardanaksler og en stelramme designet med tvillingrør, kom til at danne skole for, hvordan motorcykler blev fremstillet. Designet var så gennemført, at motorcykler den dag i dag bliver fremstillet med inspiration fra datidens BMW-konstruktioner.

Pris på BMW reparationer

På autobutler.dk tror vi på gennemsigtighed og rimelige priser. Derfor kan du se gennemsnitspriser for reparationer og hvad du kan spare på at sammenligne tilbud.

Opgave Gns. pris Fra - til
Affjedring / støddæmpere 4.125 kr. 2.696 kr. - 6.260 kr. Få tilbud
Aircondition 701 kr. 608 kr. - 975 kr. Få tilbud
Andre opgaver 2.957 kr. 679 kr. - 7.500 kr. Få tilbud
Anhængertræk 7.685 kr. 6.485 kr. - 8.766 kr. Få tilbud
Batteri 2.376 kr. 1.874 kr. - 2.874 kr. Få tilbud
Bilpleje 2.819 kr. 2.293 kr. - 3.545 kr. Få tilbud
Bremser 3.623 kr. 1.648 kr. - 6.288 kr. Få tilbud
Dæk & hjul 3.146 kr. 475 kr. - 8.144 kr. Få tilbud
Dækopbevaring 527 kr. 375 kr. - 827 kr. Få tilbud
Elektrisk arbejde 3.052 kr. 1.072 kr. - 4.830 kr. Få tilbud
Fejlsøgning 375 kr. 293 kr. - 732 kr. Få tilbud
Firehjulsudmåling / Sporing af bil 762 kr. 714 kr. - 789 kr. Få tilbud
Fælge 5.831 kr. 3.750 kr. - 7.500 kr. Få tilbud
Gearkasse 4.650 kr. 4.063 kr. - 6.560 kr. Få tilbud
Hjulskifte 436 kr. 309 kr. - 657 kr. Få tilbud
Kobling 6.034 kr. 4.359 kr. - 11.599 kr. Få tilbud
Lak- og malerarbejde 4.794 kr. 3.079 kr. - 7.509 kr. Få tilbud
Motor 7.482 kr. 2.134 kr. - 15.066 kr. Få tilbud
Olieskift 2.411 kr. 1.486 kr. - 4.143 kr. Få tilbud
Pladearbejde (buler m.m.) 4.389 kr. 2.777 kr. - 6.000 kr. Få tilbud
Rustarbejde 314 kr. 261 kr. - 428 kr. Få tilbud
Service 3.131 kr. 2.379 kr. - 4.088 kr. Få tilbud
Skadesarbejde 3.806 kr. 2.500 kr. - 4.789 kr. Få tilbud
Stenslag & rudeskift 4.755 kr. 3.351 kr. - 6.193 kr. Få tilbud
Styretøj 1.223 kr. 729 kr. - 3.464 kr. Få tilbud
Syn 645 kr. 313 kr. - 727 kr. Få tilbud
Tandrem/kædekit 15.622 kr. 8.997 kr. - 19.329 kr. Få tilbud
Tilbehør 1.380 kr. 475 kr. - 2.852 kr. Få tilbud
Udstødning 8.264 kr. 4.102 kr. - 11.950 kr. Få tilbud
Undervognsbehandling / rustbeskyttelse 4.591 kr. 3.977 kr. - 5.145 kr. Få tilbud

Priserne er baseret på alle tilbud givet via autobutler.dk, der dog kan indeholde fejl eller udsving. Opret en opgave, hvis du ønsker et specifikt tilbud til din bil.

Overtagelse af Eisenach-fabrikken

Bilfabrikanten Eisenach havde siden 1904 produceret en bil under navnet Dixi, og da BMW i 1928 købte Eisenach, overtog man også rettighederne til at producere Dixi-bilen.

Modellen DA 2, der var en videreudvikling af Dixi’s model 3/15 DA, blev rent faktisk udviklet af den britiske bilproducent Austin på en licensaftale fra 1927, som var indgået mellem de to producenter.

I de følgende år fortsatte BMW med at producere biler, og i 1932 fulgte så den teknisk innovative AM1 (Automobilkonstruktion München No. 1).

Det klassiske BMW kølergitter ser dagens lys

Grundet situationen i 1930’ernes Tyskland steg efterspørgslen igen på flymotorer, men samtidig med, at BMW genoptog produktionen af flymateriel, fortsatte man også med at udvikle nye bilmodeller.

I 1933 præsenterede Fritz Fiedler BMW 303, som var den første BMW med en 6-cylindret motor. Modellen var også udstyret med et særligt kølergitter, som gik hen og blev en del af BMW-brandet, og som derfor også kendes fra BMW den dag i dag.

Efter BMW 303 fulgte BMW 326 (1935) og BMW 327 i 1937.

En god oplevelse. Hurtig og professionel behandling i forbindelse med kontrol inden periodisk syn...
Ole H.
BMW X5 (2004)
Fik udskiftet støddæmpere, hurtigt og effektivt og til den aftalte pris. Bilen kører som den var ...
Olav C.
BMW 3er Reihe (2009)
Super fin behandling.
Jorgen B.
BMW 320i (2012)

Sporty design og succes inden for motorsport

Allerede i de tidlige år var BMW engageret inden for motorsporten. Dixi 3/15 HP var bilen bag den første store succes i International Austrian Alpine Rally i 1929, og i tiden herefter fulgte flere sportslige triumfer, heriblandt sejren i Eifelrennen i 1930.

Som en naturlig konsekvens af udviklingen hos BMW blev modellen BMW 328 Roadster sendt på gaden i 1936. Med denne sportsvognsmodel slog BMW for alvor sit navn fast inden for motorsportskredse. Med den nye roadster model blev det til sejre i det tyske Grand Prix på Avus (Automobil-Verkehrs- und Übungsstraße) i 1938, og i 1940 blev det til BMW’s første sejr i det italienske løb, Gran Premio Brescia Delle Mille Miglia.

Efter 2. Verdenskrig fortsatte BMW sit engagement inden for motorsporten, og fra 1952 opnåede det tyske team bl.a. gode resultater med modellen BMW 501 Sedan i det berømte Monte Carlo Rally.

BMW blev ved med at levere gode resultater, og i 1960 blev Hans Stuck tysk mester i en BMW 700. Mere end 10 år senere grundlagdes BMW Motorsport GmbH (1972), og i de efterfølgende år blev det bl.a. til flere europamesterskabstitler i Touring Car-klassen.

I den mindre M3-klasse vandt BMW det europæiske Touring Car-mesterskab i 1987, og BMW opnåede samlet over 1.500 sejre over hele verden, inden udgangen af 1992-sæsonen. BMW deltog også i VM og i Le Mans og skabte desuden også Procar Mesterskabet, hvor alle kørerne dystede i BMW M1-sportsvogne. I løbet deltog bl.a. flere Formel 1-racerkørere.

Fra begyndelsen af 1980'erne begyndte BMW også at levere motorer til Formel 1-hold, og siden 2000 har den tyske bilgigant været fast samarbejdspartner med det britiske Williams-Team.

Derudover kunne BMW i 1999, med deres V12 LMR, fejre den første og hidtil eneste sejr i 24-timers løbet i Le Mans. Men det var ikke kun i Le Mans, at BMW fik succes. Det gjorde det tyske team også i DTM, hvor den tyske kører Volker Strycek blev en suveræn sæsonvinder i sin BMW 635 CSi.

BMW droslede ned på sine motorsportsaktiviteter i DTM fra 1994, men vendte tilbage og sejrede i comeback-sæsonen i 2012. I 2005 havde BMW overtaget det schweiziske Team Sauber, men det samarbejde holdt kun indtil 2009, hvor BMW trak sig.

Over 800.000 andre bilejere

har allerede fået tilbud på bilreparation.

Få tilbud

Rekonstruktion efter krigen

Rekonstruktionen efter 2. Verdenskrig var vanskelig for BMW. Fabrikken i München var fuldstændig ødelagt, og fabrikken i Eisenach var blevet overtaget af de sovjetiske besættelsestropper.

Til trods for at BMW i 1948 sendte modeller som motorcyklen R24 1948 i handlen og senere i 1952 også den eksklusive model 501 samt Baroque Angel 501, så led BMW under svigtende salg. Meget hjalp det ikke, at man i 1955 også lancerede den lille smalle model Isetta. Krisen kradsede, og i sidste ende var det Herbert Quandt og et lån fra MAN ("Maschinenfabrik Augsburg-Nürnberg"), som i 1959 redede BMW fra et totalt økonomisk kollaps.

BMW bliver producent af luksusbiler

BMW fik altså tilført livsgivende kapital, og vendepunktet kom i 1961 med lancereingen af mellemklassebilen BMW 1500. Nu blæste der nye vinde over BMW, som i 1967 udvidede produktionsfaciliteterne med købet af Hans Glas GmbH.

Efter to årtier havde BMW etableret sig i toppen af det tyske bilhierarki. Det højeste antal solgte biler kom fra BMW 3-serien, der blev lanceret i 1975, og som frem til i dag er blevet fremstillet i seks forskellige modeller.

I 1990 beskæftigede BMW 70.900 medarbejdere og genererede en årlig omsætning på 27,1 mia. tyske mark (D-mark). I midten af halvfemserne åbnede BMW en afdeling i USA for at kunne producere off-road biler. Strategien var at skabe yderligere ekspansion og opnå nye markedsandele.

I 1994 blev der endvidere også indgået en samarbejdsaftale med Rover. Overtagelsen gik dog ikke som forventet, og af de to mærker, Landrover og Mini, er det i dag kun sidstnævnte, som er en del af BMW-sortimentet.

Siden 2003 har BMW samarbejdet med kinesiske BMW for at fastholde positionen i den øverste liga blandt verdens førende luksusbilproducenter.

De sporty Z-modeller var nogle af BMW’s mest opsigtsvækkende modeller i perioden 1989-2000, og det, at BMW Z3 var med i en James Bond-film, var med til at promovere BMW’s roadster-modeller som biler, der var skabt til bilejere med en særlig sofistikeret livsstil.

BMW, der ellers hovedsagelig havde produceret biler i mellemklassen og luksusklassen, introducerede i 2004 også den kompakte BMW 1-serie.

Lanceringen blev en kæmpe succes, og samme år overhalede BMW-konkurrenten Daimler.

Med et nyskabende design og avanceret teknologi er BMW i dag også førende inden for udviklingen af el- og brintbiler. Brintbilerne har endnu ikke ramt markedet, og er indtil videre kun i testfasen. Det bliver spændende at følge og se, hvornår den første brintbil fra BMW sendes på gaden.

Fordele med autobutler.dk

FDM Samarbejde

FDM stikprøvekontrol

Alle værksteder kontrolleres af FDM

Læs mere om FDM stikprøvekontrol

3 års garanti på din bilreparation

3 års garanti på din bilreparation

Med 3 års fuld garanti er du sikret høj kvalitet i både arbejde og reservedele.

Læs mere om 3 års garanti

autobutler.dk tilbyder prisgaranti

Prisgaranti

Finder du et billigere tilbud, så matcher vi prisen. Så enkelt er det!

Læs mere om autobutler.dk Prisgaranti

Gratis rådgivning vedr. bilreparation

Gratis rådgivning

Vores in-house mekanikere er klar til at hjælpe dig med rådgivning.

Ring på tlf. 7734 3221

Alle bilreparationer

Få tilbud nær dig

Vi har 261 kvalitetsværksteder klar til at hjælpe.

Få tilbud