Skal din BMW på værksted?

Få tilbud på reparation og service til din BMW

Spar 20-40%

  • Find det bedste værksted til den bedste pris
  • Du undgår ventetid, og kan trygt bestille tid online med prisgaranti
  • Kun FDM-kontrollerede kvalitetsværksteder
  • Du får 3 års garanti på alt service- og reparationsarbejde

Prøv selv. Spar penge.

Få tilbud
3 års garanti på din bilreparation
3 års garanti

Din sikkerhed for kvalitetsarbejde
Læs mere

Prisgaranti på alle opgaver
Prisgaranti på alle opgaver

Fundet det billigere? Vi matcher prisen
Læs mere

Derfor bør du brug Autobutler når din BMW skal på værksted

  • Du sparer 20-40% når du reparerer eller servicerer din BMW gennem Autobutler
  • Autobutler.dk hjælper dig med at sammenligne online tilbud
  • Alle værksteder stikprøvekontrolleres af FDM.
  • Vi giver dig tryghed med vores 3 års FDM-godkendt garanti.
  • Du undgår ventetid og kan trygt bestille tid online, når det passer dig.
  • Du kan få professionel mekanikerrådgivning fra Autobutler.
  • Du får alle tilbud på skrift og undgår derved dyre overraskelser
  • Vi giver dig prisgaranti - finder du et billigere tilbud, så matcher vi prisen.

bmw-bilreparation-service

Top 3 BMW Bilreparationer og Service


serviceeftersyn BMW

Du sparer i gennemsnit 31%, svarende til 1.312 kr på et serviceeftersyn efter bogen gennem autobutler.dk

Læs mere


udskiftning af bremser BMW

Du sparer i gennemsnit 34%, svarende til 1.558 kr på bremse relateret opgaver gennem autobutler.dk

Læs mere


montering af anhængertræk BMW

Du sparer i gennemsnit 24%, svarende til 1.748 kr på montering af anhængertræk gennem autobutler.dk

Læs mere

Pris på BMW reparationer og service

På autobutler.dk tror vi på gennemsigtighed og rimelige priser. Derfor kan du se gennemsnitspriser for reparationer og hvad du kan spare på at sammenligne tilbud.

Opgave Gns. pris Fra - til
Affjedring / støddæmpere 4.235 kr. 2.798 kr. - 6.709 kr. Få tilbud
Aircondition 732 kr. 608 kr. - 1.250 kr. Få tilbud
Andre opgaver 2.896 kr. 670 kr. - 6.702 kr. Få tilbud
Anhængertræk 7.885 kr. 6.615 kr. - 9.044 kr. Få tilbud
Batteri 2.454 kr. 1.976 kr. - 2.870 kr. Få tilbud
Bilpleje 2.907 kr. 2.489 kr. - 3.414 kr. Få tilbud
Bremser 3.535 kr. 1.569 kr. - 6.325 kr. Få tilbud
Dæk & hjul 2.884 kr. 633 kr. - 7.669 kr. Få tilbud
Dækopbevaring 749 kr. 375 kr. - 1.316 kr. Få tilbud
Elektrisk arbejde 3.062 kr. 633 kr. - 4.919 kr. Få tilbud
Fejlsøgning 358 kr. 285 kr. - 564 kr. Få tilbud
Firehjulsudmåling / Sporing af bil 773 kr. 714 kr. - 789 kr. Få tilbud
Fælge 5.831 kr. 3.750 kr. - 7.500 kr. Få tilbud
Gearkasse 4.440 kr. 1.845 kr. - 5.873 kr. Få tilbud
Kobling 5.777 kr. 4.458 kr. - 10.836 kr. Få tilbud
Lak- og malerarbejde 4.555 kr. 2.789 kr. - 7.225 kr. Få tilbud
Motor 6.862 kr. 2.087 kr. - 14.560 kr. Få tilbud
Olieskift 2.254 kr. 1.557 kr. - 3.999 kr. Få tilbud
Pladearbejde (buler m.m.) 4.619 kr. 2.927 kr. - 6.539 kr. Få tilbud
Rustarbejde 307 kr. 261 kr. - 398 kr. Få tilbud
Service 3.226 kr. 2.474 kr. - 4.192 kr. Få tilbud
Skadesarbejde 3.829 kr. 968 kr. - 6.289 kr. Få tilbud
Stenslag & rudeskift 4.514 kr. 2.900 kr. - 5.966 kr. Få tilbud
Styretøj 1.241 kr. 714 kr. - 3.406 kr. Få tilbud
Syn 683 kr. 375 kr. - 727 kr. Få tilbud
Tandrem/kædekit 14.674 kr. 7.518 kr. - 19.179 kr. Få tilbud
Tilbehør 2.844 kr. 714 kr. - 6.553 kr. Få tilbud
Udstødning 6.765 kr. 2.595 kr. - 11.636 kr. Få tilbud
Undervognsbehandling 4.739 kr. 4.024 kr. - 5.364 kr. Få tilbud

Priserne er baseret på alle tilbud givet via autobutler.dk, der dog kan indeholde fejl eller udsving. Opret en opgave, hvis du ønsker et specifikt tilbud til din bil.

Kampagner & tilbud

Se alle kampagner & tilbud

Bedømmelser af BMW Service eller Reparationer

Rigtig god orientering om det udførte arbejde. Kan bestemt anbefale værkstedet
Kurt V.
BMW Z4 ()
Altid god oplevelse hos AB auto & skadecenter! Hvis du er BMW ejer, er Du i gode hænder!
Rune J.
BMW 3-Serie (2014)
Tjek på tingene
Lars L.
BMW 7`ER (2000)

BMW

Den store tyske bilkoncern BMW blev oprindeligt grundlagt i München i 1916.

Bag etableringen af det, som hurtigt skulle blive en motorcykel- og motorfabrikant, stod de tre virksomheder Rapp Motorenwerke, Schneeweis og Luftschiffbau Veeh fra Chemnitz i Sachsen.

Under 1. Verdenskrig producerede virksomheden udelukkende flymotorer til det bayerske luftfartsselskab, Bavarian Aircraft. Men i 1922 blev virksomheden omdøbt til Bayerische Motorenwerke (BMW), og i 1923 kom så den første BMW-motorcykel på markedet.

Motorcyklen, med navnet R32, var udviklet af fabrikkens designteam, Max Friz og Martin Stolle. BMW R32, der blev udviklet med en boxermotor, kardanaksler og en stelramme designet med tvillingrør, kom til at danne skole for, hvordan motorcykler blev fremstillet. Designet var så gennemført, at motorcykler den dag i dag bliver fremstillet med inspiration fra datidens BMW-konstruktioner.

Overtagelse af Eisenach-fabrikken

Bilfabrikanten Eisenach havde siden 1904 produceret en bil under navnet Dixi, og da BMW i 1928 købte Eisenach, overtog man også rettighederne til at producere Dixi-bilen.

Modellen DA 2, der var en videreudvikling af Dixi’s model 3/15 DA, blev rent faktisk udviklet af den britiske bilproducent Austin på en licensaftale fra 1927, som var indgået mellem de to producenter.

I de følgende år fortsatte BMW med at producere biler, og i 1932 fulgte så den teknisk innovative AM1 (Automobilkonstruktion München No. 1).

Det klassiske BMW kølergitter ser dagens lys

Grundet situationen i 1930’ernes Tyskland steg efterspørgslen igen på flymotorer, men samtidig med, at BMW genoptog produktionen af flymateriel, fortsatte man også med at udvikle nye bilmodeller.

I 1933 præsenterede Fritz Fiedler BMW 303, som var den første BMW med en 6-cylindret motor. Modellen var også udstyret med et særligt kølergitter, som gik hen og blev en del af BMW-brandet, og som derfor også kendes fra BMW den dag i dag.

Efter BMW 303 fulgte BMW 326 (1935) og BMW 327 i 1937.

Sporty design og succes inden for motorsport

Allerede i de tidlige år var BMW engageret inden for motorsporten. Dixi 3/15 HP var bilen bag den første store succes i International Austrian Alpine Rally i 1929, og i tiden herefter fulgte flere sportslige triumfer, heriblandt sejren i Eifelrennen i 1930.

Som en naturlig konsekvens af udviklingen hos BMW blev modellen BMW 328 Roadster sendt på gaden i 1936. Med denne sportsvognsmodel slog BMW for alvor sit navn fast inden for motorsportskredse. Med den nye roadster model blev det til sejre i det tyske Grand Prix på Avus (Automobil-Verkehrs- und Übungsstraße) i 1938, og i 1940 blev det til BMW’s første sejr i det italienske løb, Gran Premio Brescia Delle Mille Miglia.

Efter 2. Verdenskrig fortsatte BMW sit engagement inden for motorsporten, og fra 1952 opnåede det tyske team bl.a. gode resultater med modellen BMW 501 Sedan i det berømte Monte Carlo Rally.

BMW blev ved med at levere gode resultater, og i 1960 blev Hans Stuck tysk mester i en BMW 700. Mere end 10 år senere grundlagdes BMW Motorsport GmbH (1972), og i de efterfølgende år blev det bl.a. til flere europamesterskabstitler i Touring Car-klassen.

I den mindre M3-klasse vandt BMW det europæiske Touring Car-mesterskab i 1987, og BMW opnåede samlet over 1.500 sejre over hele verden, inden udgangen af 1992-sæsonen. BMW deltog også i VM og i Le Mans og skabte desuden også Procar Mesterskabet, hvor alle kørerne dystede i BMW M1-sportsvogne. I løbet deltog bl.a. flere Formel 1-racerkørere.

Fra begyndelsen af 1980'erne begyndte BMW også at levere motorer til Formel 1-hold, og siden 2000 har den tyske bilgigant været fast samarbejdspartner med det britiske Williams-Team.

Derudover kunne BMW i 1999, med deres V12 LMR, fejre den første og hidtil eneste sejr i 24-timers løbet i Le Mans. Men det var ikke kun i Le Mans, at BMW fik succes. Det gjorde det tyske team også i DTM, hvor den tyske kører Volker Strycek blev en suveræn sæsonvinder i sin BMW 635 CSi.

BMW droslede ned på sine motorsportsaktiviteter i DTM fra 1994, men vendte tilbage og sejrede i comeback-sæsonen i 2012. I 2005 havde BMW overtaget det schweiziske Team Sauber, men det samarbejde holdt kun indtil 2009, hvor BMW trak sig.

Rekonstruktion efter krigen

Rekonstruktionen efter 2. Verdenskrig var vanskelig for BMW. Fabrikken i München var fuldstændig ødelagt, og fabrikken i Eisenach var blevet overtaget af de sovjetiske besættelsestropper.

Til trods for at BMW i 1948 sendte modeller som motorcyklen R24 1948 i handlen og senere i 1952 også den eksklusive model 501 samt Baroque Angel 501, så led BMW under svigtende salg. Meget hjalp det ikke, at man i 1955 også lancerede den lille smalle model Isetta. Krisen kradsede, og i sidste ende var det Herbert Quandt og et lån fra MAN ("Maschinenfabrik Augsburg-Nürnberg"), som i 1959 redede BMW fra et totalt økonomisk kollaps.

BMW bliver producent af luksusbiler

BMW fik altså tilført livsgivende kapital, og vendepunktet kom i 1961 med lancereingen af mellemklassebilen BMW 1500. Nu blæste der nye vinde over BMW, som i 1967 udvidede produktionsfaciliteterne med købet af Hans Glas GmbH.

Efter to årtier havde BMW etableret sig i toppen af det tyske bilhierarki. Det højeste antal solgte biler kom fra BMW 3-serien, der blev lanceret i 1975, og som frem til i dag er blevet fremstillet i seks forskellige modeller.

I 1990 beskæftigede BMW 70.900 medarbejdere og genererede en årlig omsætning på 27,1 mia. tyske mark (D-mark). I midten af halvfemserne åbnede BMW en afdeling i USA for at kunne producere off-road biler. Strategien var at skabe yderligere ekspansion og opnå nye markedsandele.

I 1994 blev der endvidere også indgået en samarbejdsaftale med Rover. Overtagelsen gik dog ikke som forventet, og af de to mærker, Landrover og Mini, er det i dag kun sidstnævnte, som er en del af BMW-sortimentet.

Siden 2003 har BMW samarbejdet med kinesiske BMW for at fastholde positionen i den øverste liga blandt verdens førende luksusbilproducenter.

De sporty Z-modeller var nogle af BMW’s mest opsigtsvækkende modeller i perioden 1989-2000, og det, at BMW Z3 var med i en James Bond-film, var med til at promovere BMW’s roadster-modeller som biler, der var skabt til bilejere med en særlig sofistikeret livsstil.

BMW, der ellers hovedsagelig havde produceret biler i mellemklassen og luksusklassen, introducerede i 2004 også den kompakte BMW 1-serie.

Lanceringen blev en kæmpe succes, og samme år overhalede BMW-konkurrenten Daimler.

Med et nyskabende design og avanceret teknologi er BMW i dag også førende inden for udviklingen af el- og brintbiler. Brintbilerne har endnu ikke ramt markedet, og er indtil videre kun i testfasen. Det bliver spændende at følge og se, hvornår den første brintbil fra BMW sendes på gaden.

Over 900.000 andre bilejere

har allerede fået tilbud på bilreparation.

Få tilbud

Alle bilreparationer