Skal din Renault på værksted?

Få tilbud på reparation, service eller tilbehør til din Renault

  • Spar op til 40% på bilværkstedet
  • Fuld prisgaranti på alle reparationer
  • Tryghed med FDM reparationsaftale
  • Hurtigt og nemt at bruge, det tager kun 2 min!

Prøv selv. Spar penge.

Få tilbud
3 års garanti på din bilreparation
3 års garanti

Din sikkerhed for kvalitetsarbejde
Læs mere

Prisgaranti på alle opgaver
Prisgaranti på alle opgaver

Fundet det billigere? Vi matcher prisen
Læs mere

Derfor bør du bruge Autobutler når din Renault skal på værksted

  • Du sparer 20-40% når du reparerer eller servicerer din Renault gennem Autobutler
  • Autobutler.dk hjælper dig med at sammenligne online tilbud
  • Alle værksteder stikprøvekontrolleres af FDM.
  • Vi giver dig tryghed med vores 3 års FDM-godkendt garanti.
  • Du undgår ventetid og kan trygt bestille tid online, når det passer dig.
  • Du kan få professionel mekanikerrådgivning fra Autobutler.
  • Du får alle tilbud på skrift og undgår derved dyre overraskelser
  • Vi giver dig prisgaranti - finder du et billigere tilbud, så matcher vi prisen.

renault reparation og service

Top 3 Renault Bilreparationer og Service


serviceeftersyn renault

Du sparer i gennemsnit 31%, svarende til 1.312 kr på et serviceeftersyn efter bogen gennem autobutler.dk

Læs mere


udskiftning af bremser renault

Du sparer i gennemsnit 34%, svarende til 1.558 kr på bremse relateret opgaver gennem autobutler.dk

Læs mere


montering af anhængertræk renault

Du sparer i gennemsnit 24%, svarende til 1.748 kr på montering af anhængertræk gennem autobutler.dk

Læs mere

Pris på Renault reparationer og service

På autobutler.dk tror vi på gennemsigtighed og rimelige priser. Derfor kan du se gennemsnitspriser for reparationer og hvad du kan spare på at sammenligne tilbud.

Opgave Gns. pris Fra - til
Affjedring / støddæmpere 3.627 kr. 2.589 kr. - 5.071 kr. Få tilbud
Aircondition 889 kr. 608 kr. - 3.400 kr. Få tilbud
Andre opgaver 2.321 kr. 469 kr. - 4.395 kr. Få tilbud
Anhængertræk 6.281 kr. 5.470 kr. - 7.197 kr. Få tilbud
Batteri 1.914 kr. 1.302 kr. - 2.312 kr. Få tilbud
Bilpleje 2.235 kr. 633 kr. - 3.039 kr. Få tilbud
Bremser 3.077 kr. 1.327 kr. - 5.755 kr. Få tilbud
Dæk & hjul 2.613 kr. 633 kr. - 5.365 kr. Få tilbud
Dækopbevaring 429 kr. 375 kr. - 789 kr. Få tilbud
Elektrisk arbejde 1.477 kr. 325 kr. - 3.475 kr. Få tilbud
Fejlsøgning 343 kr. 275 kr. - 434 kr. Få tilbud
Firehjulsudmåling / Sporing af bil 771 kr. 714 kr. - 789 kr. Få tilbud
Fælge 7.753 kr. 4.087 kr. - 10.991 kr. Få tilbud
Gearkasse 2.708 kr. 310 kr. - 15.136 kr. Få tilbud
Kobling 7.551 kr. 5.648 kr. - 9.861 kr. Få tilbud
Lak- og malerarbejde 3.443 kr. 313 kr. - 6.109 kr. Få tilbud
Motor 4.513 kr. 990 kr. - 10.502 kr. Få tilbud
Olieskift 1.252 kr. 1.067 kr. - 1.450 kr. Få tilbud
Pladearbejde (buler m.m.) 2.757 kr. 285 kr. - 6.295 kr. Få tilbud
Rustarbejde 2.424 kr. 1.793 kr. - 3.056 kr. Få tilbud
Service 2.551 kr. 1.969 kr. - 3.215 kr. Få tilbud
Skadesarbejde 4.290 kr. 1.475 kr. - 5.934 kr. Få tilbud
Stenslag & rudeskift 3.314 kr. 2.566 kr. - 4.267 kr. Få tilbud
Styretøj 1.674 kr. 752 kr. - 3.325 kr. Få tilbud
Syn 697 kr. 500 kr. - 727 kr. Få tilbud
Tandrem/kædekit 5.434 kr. 4.687 kr. - 6.547 kr. Få tilbud
Tilbehør 3.886 kr. 850 kr. - 7.066 kr. Få tilbud
Udstødning 3.632 kr. 1.755 kr. - 6.845 kr. Få tilbud
Undervognsbehandling 4.344 kr. 3.729 kr. - 4.829 kr. Få tilbud

Priserne er baseret på alle tilbud givet via autobutler.dk, der dog kan indeholde fejl eller udsving. Opret en opgave, hvis du ønsker et specifikt tilbud til din bil.

Kampagner & tilbud

Se alle kampagner & tilbud

Bedømmelser af Renault Service eller Reparationer

Fik udskiftet trækkæde på en Renault Clio. Tog længere tid end forventet. Men havde lånebil hele ...
Brian B.
Renault Clio (2013)
Der var en mindre forsinkelse, men arbejdet blev udført hurtigt og effektivt derudover.
Jeppe
Renault Twingo (2012)
Fin service og alt blev klaret til tiden og den aftalte pris. Kommer gerne igen.
Søren P.
Renault Captur (2013)

Renault

Det franske bilmærke Renault blev grundlagt i 1899 af de tre brødre Louis, Fernand og Marcel Renault.

Brødrene havde allerede på daværende tidspunkt skabt masser af opmærksomhed omkring sig selv. De havde nemlig bygget en vogn af træ, som kunne ses i gaderne i Paris.

Marcel Renault kastede sig over motorsporten, men døde i 1903 i en alder af bare 31 år. Dødsårsagen var kvæstelser, som han havde pådraget sig under et motorløb fra Paris til Madrid. Også Fernand Renault døde i 1909 i en relativ ung alder. Han blev 44 år.

Efter de to brødres død fortsatte Louis Renault med at lede bilfabrikken indtil sin død i 1944.

Innovation fra de tidlige år

Renault formåede tidligt at skrive sig ind i historiebøgerne, da fabrikkens entreprenante teknikere stod bag opfindelsen af drivakslen, tændrøret og turboladeren.

Snart kunne virksomheden ekspandere, og Renault-brandet blev hurtigt endnu mere kendt takket være et parisisk taxa-selskab, som i 1906 begyndte at købe biler fra Renault.

Fremgang i mellemkrigstiden

Louis Renault’s deltagelse under fransk flag i 1. Verdenskrig gav ikke kun Hr. Renault en rang af officer. Han blev også hædret i Æreslegionen. Alt sammen var formentlig medvirkende til, at Renault faktisk oplevede vækst og yderligere fremgang selv i de svære, internationale kriseår mellem de to verdenskrige.

I 1930'erne åbnede Renault Europas mest moderne bilfabrik med den længste produktionslinje, som verden nogensinde havde set. Det skete på øen Séguin. Under den tyske besættelse i 2. Verdenskrig blev fabrikken brugt til fremstilling af krigsmateriel.

Louis Renault blev anklaget for at samarbejde med tyskerne, men døde i 1944 under uklare omstændigheder, mens han ventede på at komme for en domstol.

Genoptagelse af bilproduktionen og udvidelse i Europa

I 1945, ved afslutningen af 2. Verdenskrig, blev Renault som det eneste selskab i Frankrig nationaliseret.

Under krigen var den første bilmodel i al hemmelighed blevet udviklet. Da den kort tid efter krigen rullede af samlebåndet blev den en så stor succes, at Renault i de kommende år frem mod slutningen af 1940’erne blev Frankrigs største fabriksvirksomhed.

I 1949 blev Renault den første udenlandske repræsentant, der åbnede en filial i tyske Baden-Baden, og i en lang årrække var Renault den største bileksportør til det tyske marked.

Den vellykkede ekspansion på det tyske marked førte til, at Renault senere opnåede samme succesrater i andre lande. Det gjaldt bl.a. i Spanien, og efter flere strategiske opkøb og fusioner begyndte Renault også at fremstille både lastbiler og traktorer.

Ud fra Renault-fabrikkerne rullede der flere og flere biler, og i 1970’erne blev salgstallene fordoblet til 2 millioner solgte biler. Det var især modellen Renault 5, som blev en kæmpe succes i hele Europa, og med senere lanceringer af modeller, som Renault 16 og Renault 12, var den franske bilproducent i stand til at holde fast i den førende internationale markedsposition.

Krise og krisestyring

Efter en årrække med succes og fremgang ramte krisen Renault i midten af 1980'erne. Renault måtte nu betale af på en milliardgæld, og virksomheden led store tab. Krisen resulterede også i, at Renault måtte gennemføre store besparelser. Massefyringer fandt sted, samtidig med at dele af virksomheden blev solgt fra. I et forsøg på at komme ud af krisen udviklede Renault nye modeller som Renault Fuego, Renault 25 og Renault Espace, der med stor bevågenhed blev præsenteret på markedet.

Bestsellers og succes på det tyske marked

I slutningen af 1980’erne begyndte udviklingen igen at gå i den rigtige retning, og lanceringen af Renault 19 blev i 1988 et historisk vendepunkt for den franske bilgigant. Mellemklassebilen fra Renault blev med salgstal på 100.000 i 1991 og 1992 den mest solgte importbil på det tyske marked i årene fra 1990-1994.
Små og mellemstore biler fra den franske bilgigant blev taget godt imod af markedet. Det gjaldt især i Tyskland. Her var efterfølgeren til Renault R5 fra 1972, og senere også den næsten lige så populære Renault Clio fra 1990, med til at manifestere Renaults position på det tyske marked.

Renault havde i disse år fokus på at fremstille små, teknisk stærke og visuelt flotte biler. Det resulterede i, at Renault sendte modeller som Renault Twingo samt Twizy, Zoe, Influcence og Kangoo på gaden. Flere af disse modeller var såkaldte elbiler, og dermed førte den innovative udvikling blandt Renaults ingeniører til, at den franske bilkoncern fik del i det nye marked for elbiler.

I klassen for mere kompakte modeller er både Renault Mégane og Renault Laguna gået hen og blevet to meget populære modeller. Renault fremstiller også SUV'er, som i dag er inspireret af Renualt Espace, som var den første luksusbil, Renault sendte på gaden tilbage i 1984. Espace blev erstattet af Renault Scénic i 1996. Seneste har Renault med lanceringen af Xmod og Captur-modellerne sendt nye biltyper på markedet med nogle flotte og attraktive former.

Succes inden for motorsporten

Inden for motorsporten har Renault også haft succes. Selvfølgelig mest af alt inden for Formel 1, hvor Renault har været involveret siden 1977. To verdensmesterskabstitler til det franske fabriksteam er det blevet til, og med en motor fra Renault er det også blevet til enkelte grandprix-sejre for tyskeren Sebastian Vettel. Siden 2016 har Renault deltaget med sit eget Formel 1-team.

Over 900.000 andre bilejere

har allerede fået tilbud på bilreparation.

Få tilbud

Alle bilreparationer