Skal din Renault på værksted?

Sammenlign tilbud på reparationer og services til din Renault

  • Få tilbud fra 231 uafhængige værksteder
  • Spar op til 60%*
  • Bestil tid online med prismatch og 3 års FDM-godkendt garanti
Få tilbud
Derfor bør du bruge Autobutler når din Renault skal på værksted
Renault
  • Du sparer op til 60%* når du reparerer eller servicerer din Renault gennem Autobutler
  • Autobutler.dk hjælper dig med at sammenligne online tilbud
  • Alle værksteder stikprøvekontrolleres af FDM
  • Vi giver dig tryghed med vores 3 års FDM-godkendt garanti
  • Du undgår ventetid og kan trygt bestille tid online
Få tilbud

Sammenlign tilbud fra lokale værksteder til din Renault

Pris på Renault reparationer og services

De gennemsnitlige priser og besparelser, for de viste bilmærker, er baseret på forskellige modeller og årgange. Du skal derfor oprette en opgave og sammenligne tilbud for at se din faktiske pris og besparelse.
Opgave Gennemsnitspris* Sammenlign og spar* Du sparer i gennemsnit*
Affjedring / støddæmpere DKK 4.021 DKK 1.072 22 %
Aircondition DKK 1.311 DKK 707 46 %
Andre opgaver DKK 2.477 DKK 708 25 %
Anhængertræk DKK 7.955 DKK 1.811 19 %
Basisservice DKK 1.349 DKK 1.107 50 %
Batteri DKK 2.028 DKK 410 18 %
Biltjek DKK 694 DKK 1.258 86 %
Bremser DKK 3.682 DKK 907 25 %
Dæk, hjul & hjulskifte DKK 2.645 DKK 821 45 %
Dækopbevaring DKK 568 DKK 21 5 %
Elektrisk arbejde DKK 2.228 DKK 804 29 %
Fejlsøgning DKK 760 DKK 1.072 72 %
Firehjulsudmåling / Sporing af bil DKK 936 DKK 456 34 %
Gearkasse DKK 14.989 DKK 1.774 12 %
Hjulskifte DKK 415 DKK 673 73 %
Kobling DKK 8.643 DKK 2.544 24 %
Motor DKK 7.331 DKK 1.899 23 %
Olieskift DKK 1.016 DKK 633 42 %
Serviceeftersyn DKK 3.393 DKK 971 23 %
Stenslag & rudeskift DKK 3.538 DKK 919 22 %
Styretøj DKK 2.282 DKK 605 21 %
Syn & klargøring DKK 694 DKK 215 20 %
Tandrem/kædekit DKK 6.740 DKK 1.587 20 %
Tilbehør DKK 2.356 DKK 334 19 %
Udstødning DKK 6.348 DKK 1.268 20 %
Undervognsbehandling DKK 4.819 DKK 10 0 %

Service og reparation af Renault

Mest populære service og reparationer

Lige nu priser fra 399 kr.*
Spar i gennemsnit 51%*

Service af airconditionanlæg. Lige nu priser fra: 399 kr.* Anlægget tjekkes for utætheder og der påfyldes ekstra kølemiddel. Få tilbud og se din pris med det samme!

Spar i gennemsnit 896 kr.*
Med stempel i servicebogen

service med stempel i servicebogen. Du sparer i gennemsnit 23%* på at sammenligne tilbud, svarende til 896 kr.*

Lige nu priser fra 499 kr.*
Spar i gennemsnit 48%*

Få et basisservice og hold din bil sikkert kørende. Lige nu priser fra 499 kr.* Inkluderer skift af olie og oliefilter, op til 4 liter kvalitetsolie samt komplet gennemgang af din bil med 46 kontrolpunkter.

Lige nu priser fra 469 kr.*
Spar i gennemsnit 45%*

Bestil olieskift online og spar penge! Lige nu priser fra 469 kr.* Inkluderer påfyldning af 4 liter kvalitetsolie og montering af nyt oliefilter. Få tilbud og se din pris med det samme!

Bedømmelser af Renault Service eller Reparationer

Flink og behagelig medarbejder.
Torben N.
Renault Clio (2017)
Hurtig betjening. Fin service
Anders B.
Renault ZOE (2019)
Høflig og fint arbejde , følte at de have styr på hvad der skulle laves. Kan kun anbefale dem.
Keld N.
Renault Clio (2011)
Renault

Det franske bilmærke Renault blev grundlagt i 1899 af de tre brødre Louis, Fernand og Marcel Renault.

Brødrene havde allerede på daværende tidspunkt skabt masser af opmærksomhed omkring sig selv. De havde nemlig bygget en vogn af træ, som kunne ses i gaderne i Paris.

Marcel Renault kastede sig over motorsporten, men døde i 1903 i en alder af bare 31 år. Dødsårsagen var kvæstelser, som han havde pådraget sig under et motorløb fra Paris til Madrid. Også Fernand Renault døde i 1909 i en relativ ung alder. Han blev 44 år.

Efter de to brødres død fortsatte Louis Renault med at lede bilfabrikken indtil sin død i 1944.

Innovation fra de tidlige år

Renault formåede tidligt at skrive sig ind i historiebøgerne, da fabrikkens entreprenante teknikere stod bag opfindelsen af drivakslen, tændrøret og turboladeren.

Snart kunne virksomheden ekspandere, og Renault-brandet blev hurtigt endnu mere kendt takket være et parisisk taxa-selskab, som i 1906 begyndte at købe biler fra Renault.

Fremgang i mellemkrigstiden

Louis Renault’s deltagelse under fransk flag i 1. Verdenskrig gav ikke kun Hr. Renault en rang af officer. Han blev også hædret i Æreslegionen. Alt sammen var formentlig medvirkende til, at Renault faktisk oplevede vækst og yderligere fremgang selv i de svære, internationale kriseår mellem de to verdenskrige.

I 1930'erne åbnede Renault Europas mest moderne bilfabrik med den længste produktionslinje, som verden nogensinde havde set. Det skete på øen Séguin. Under den tyske besættelse i 2. Verdenskrig blev fabrikken brugt til fremstilling af krigsmateriel.

Louis Renault blev anklaget for at samarbejde med tyskerne, men døde i 1944 under uklare omstændigheder, mens han ventede på at komme for en domstol.

Genoptagelse af bilproduktionen og udvidelse i Europa

I 1945, ved afslutningen af 2. Verdenskrig, blev Renault som det eneste selskab i Frankrig nationaliseret.

Under krigen var den første bilmodel i al hemmelighed blevet udviklet. Da den kort tid efter krigen rullede af samlebåndet blev den en så stor succes, at Renault i de kommende år frem mod slutningen af 1940’erne blev Frankrigs største fabriksvirksomhed.

I 1949 blev Renault den første udenlandske repræsentant, der åbnede en filial i tyske Baden-Baden, og i en lang årrække var Renault den største bileksportør til det tyske marked.

Den vellykkede ekspansion på det tyske marked førte til, at Renault senere opnåede samme succesrater i andre lande. Det gjaldt bl.a. i Spanien, og efter flere strategiske opkøb og fusioner begyndte Renault også at fremstille både lastbiler og traktorer.

Ud fra Renault-fabrikkerne rullede der flere og flere biler, og i 1970’erne blev salgstallene fordoblet til 2 millioner solgte biler. Det var især modellen Renault 5, som blev en kæmpe succes i hele Europa, og med senere lanceringer af modeller, som Renault 16 og Renault 12, var den franske bilproducent i stand til at holde fast i den førende internationale markedsposition.

Krise og krisestyring

Efter en årrække med succes og fremgang ramte krisen Renault i midten af 1980'erne. Renault måtte nu betale af på en milliardgæld, og virksomheden led store tab. Krisen resulterede også i, at Renault måtte gennemføre store besparelser. Massefyringer fandt sted, samtidig med at dele af virksomheden blev solgt fra. I et forsøg på at komme ud af krisen udviklede Renault nye modeller som Renault Fuego, Renault 25 og Renault Espace, der med stor bevågenhed blev præsenteret på markedet.

Bestsellers og succes på det tyske marked

I slutningen af 1980’erne begyndte udviklingen igen at gå i den rigtige retning, og lanceringen af Renault 19 blev i 1988 et historisk vendepunkt for den franske bilgigant. Mellemklassebilen fra Renault blev med salgstal på 100.000 i 1991 og 1992 den mest solgte importbil på det tyske marked i årene fra 1990-1994.
Små og mellemstore biler fra den franske bilgigant blev taget godt imod af markedet. Det gjaldt især i Tyskland. Her var efterfølgeren til Renault R5 fra 1972, og senere også den næsten lige så populære Renault Clio fra 1990, med til at manifestere Renaults position på det tyske marked.

Renault havde i disse år fokus på at fremstille små, teknisk stærke og visuelt flotte biler. Det resulterede i, at Renault sendte modeller som Renault Twingo samt Twizy, Zoe, Influcence og Kangoo på gaden. Flere af disse modeller var såkaldte elbiler, og dermed førte den innovative udvikling blandt Renaults ingeniører til, at den franske bilkoncern fik del i det nye marked for elbiler.

I klassen for mere kompakte modeller er både Renault Mégane og Renault Laguna gået hen og blevet to meget populære modeller. Renault fremstiller også SUV'er, som i dag er inspireret af Renualt Espace, som var den første luksusbil, Renault sendte på gaden tilbage i 1984. Espace blev erstattet af Renault Scénic i 1996. Seneste har Renault med lanceringen af Xmod og Captur-modellerne sendt nye biltyper på markedet med nogle flotte og attraktive former.