For at give dig den bedste oplevelse hos Autobutler bruger vi cookies. Ved at klikke rundt på sitet accepterer du brugen af cookies. Læs mere
Skal din Renault på værksted?

Få 3 tilbud på reparation, service eller tilbehør til din Renault

  • Spar op til 40% på bilværkstedet
  • Fuld prisgaranti på alle reparationer
  • Tryghed med FDM reparationsaftale
  • Hurtigt og nemt at bruge, det tager kun 2 min!

Prøv selv. Spar penge.

Få 3 tilbud
3 års garanti på din bilreparation
3 års garanti

Din sikkerhed for kvalitetsarbejde
Læs mere

Prisgaranti på alle opgaver
Prisgaranti på alle opgaver

Fundet det billigere? Vi matcher prisen
Læs mere

Sådan virker det

Få tilbud på bilreparation inden for 24 timer
1

Få 3 tilbud

Fortæl os hvad der skal laves på din bil og få 3 tilbud.
Vælg et reparationstilbud og bestil tid
2

Vælg tilbud og bestil tid

Sammenlign pris, afstand, bedømmelser.
Kør til nærmeste FDM godkendte værksted
3

Kør på værksted

Få din bil repareret uden overraskelser.

Renault

Det franske bilmærke Renault blev grundlagt i 1899 af de tre brødre Louis, Fernand og Marcel Renault.

Brødrene havde allerede på daværende tidspunkt skabt masser af opmærksomhed omkring sig selv. De havde nemlig bygget en vogn af træ, som kunne ses i gaderne i Paris.

Marcel Renault kastede sig over motorsporten, men døde i 1903 i en alder af bare 31 år. Dødsårsagen var kvæstelser, som han havde pådraget sig under et motorløb fra Paris til Madrid. Også Fernand Renault døde i 1909 i en relativ ung alder. Han blev 44 år.

Efter de to brødres død fortsatte Louis Renault med at lede bilfabrikken indtil sin død i 1944.

Pris på Renault reparationer

På Autobutler tror vi på gennemsigtighed og rimelige priser. Derfor kan du se gennemsnitspriser for reparationer og hvad du kan spare på at sammenligne tilbud.

Opgave Gns. pris Fra - til
Affjedring / støddæmpere 3.211 kr. 2.060 kr. - 4.391 kr. Få 3 tilbud
Aircondition 1.345 kr. 638 kr. - 4.385 kr. Få 3 tilbud
Andre opgaver 2.311 kr. 624 kr. - 4.100 kr. Få 3 tilbud
Anhængertræk 6.025 kr. 4.999 kr. - 7.137 kr. Få 3 tilbud
Batteri 2.114 kr. 1.585 kr. - 2.385 kr. Få 3 tilbud
Bilpleje 2.708 kr. 2.318 kr. - 3.029 kr. Få 3 tilbud
Bremser 3.218 kr. 1.883 kr. - 5.807 kr. Få 3 tilbud
Dæk & hjul 2.739 kr. 448 kr. - 6.159 kr. Få 3 tilbud
Dækopbevaring 375 kr. 375 kr. - 375 kr. Få 3 tilbud
Elektrisk arbejde 1.815 kr. 390 kr. - 3.368 kr. Få 3 tilbud
Fejlsøgning 355 kr. 272 kr. - 557 kr. Få 3 tilbud
Fælge 7.753 kr. 4.087 kr. - 10.991 kr. Få 3 tilbud
Gearkasse 4.848 kr. 300 kr. - 13.750 kr. Få 3 tilbud
Hjulskifte 449 kr. 300 kr. - 750 kr. Få 3 tilbud
Kobling 7.197 kr. 5.406 kr. - 9.416 kr. Få 3 tilbud
Lak- og malerarbejde 2.384 kr. 309 kr. - 4.957 kr. Få 3 tilbud
Motor 3.576 kr. 706 kr. - 9.086 kr. Få 3 tilbud
Olieskift 1.249 kr. 965 kr. - 1.460 kr. Få 3 tilbud
Pladearbejde (buler m.m.) 4.174 kr. 2.500 kr. - 6.563 kr. Få 3 tilbud
Rustarbejde 2.424 kr. 1.793 kr. - 3.056 kr. Få 3 tilbud
Service 2.467 kr. 1.927 kr. - 3.163 kr. Få 3 tilbud
Skadesarbejde 4.868 kr. 2.546 kr. - 5.835 kr. Få 3 tilbud
Stenslag & rudeskift 3.467 kr. 2.562 kr. - 4.652 kr. Få 3 tilbud
Styretøj 1.706 kr. 774 kr. - 3.412 kr. Få 3 tilbud
Syn 760 kr. 501 kr. - 2.539 kr. Få 3 tilbud
Tandrem/kædekit 5.327 kr. 4.588 kr. - 6.258 kr. Få 3 tilbud
Tilbehør 3.024 kr. 977 kr. - 4.605 kr. Få 3 tilbud
Udstødning 2.491 kr. 1.878 kr. - 4.000 kr. Få 3 tilbud
Undervognsbehandling / rustbeskyttelse 3.993 kr. 3.539 kr. - 4.494 kr. Få 3 tilbud

Priserne er baseret på alle tilbud givet via Autobutler, der dog kan indeholde fejl eller udsving. Opret en opgave, hvis du ønsker et specifikt tilbud til din bil.

Innovation fra de tidlige år

Renault formåede tidligt at skrive sig ind i historiebøgerne, da fabrikkens entreprenante teknikere stod bag opfindelsen af drivakslen, tændrøret og turboladeren.

Snart kunne virksomheden ekspandere, og Renault-brandet blev hurtigt endnu mere kendt takket være et parisisk taxa-selskab, som i 1906 begyndte at købe biler fra Renault.

Fremgang i mellemkrigstiden

Louis Renault’s deltagelse under fransk flag i 1. Verdenskrig gav ikke kun Hr. Renault en rang af officer. Han blev også hædret i Æreslegionen. Alt sammen var formentlig medvirkende til, at Renault faktisk oplevede vækst og yderligere fremgang selv i de svære, internationale kriseår mellem de to verdenskrige.

I 1930'erne åbnede Renault Europas mest moderne bilfabrik med den længste produktionslinje, som verden nogensinde havde set. Det skete på øen Séguin. Under den tyske besættelse i 2. Verdenskrig blev fabrikken brugt til fremstilling af krigsmateriel.

Louis Renault blev anklaget for at samarbejde med tyskerne, men døde i 1944 under uklare omstændigheder, mens han ventede på at komme for en domstol.

meget imødekommende og servicemindede medarbejdere
Karen J.
Renault Megane (2010)
God service . Venligt imødekommende personale. Lånebil . Ringede med pris inden reparation .
Heidi K.
Renault Clio (2017)
Intet at komme efter. Super tilfreds og god service.
Christina
Renault Clio (2015)

Genoptagelse af bilproduktionen og udvidelse i Europa

I 1945, ved afslutningen af 2. Verdenskrig, blev Renault som det eneste selskab i Frankrig nationaliseret.

Under krigen var den første bilmodel i al hemmelighed blevet udviklet. Da den kort tid efter krigen rullede af samlebåndet blev den en så stor succes, at Renault i de kommende år frem mod slutningen af 1940’erne blev Frankrigs største fabriksvirksomhed.

I 1949 blev Renault den første udenlandske repræsentant, der åbnede en filial i tyske Baden-Baden, og i en lang årrække var Renault den største bileksportør til det tyske marked.

Den vellykkede ekspansion på det tyske marked førte til, at Renault senere opnåede samme succesrater i andre lande. Det gjaldt bl.a. i Spanien, og efter flere strategiske opkøb og fusioner begyndte Renault også at fremstille både lastbiler og traktorer.

Ud fra Renault-fabrikkerne rullede der flere og flere biler, og i 1970’erne blev salgstallene fordoblet til 2 millioner solgte biler. Det var især modellen Renault 5, som blev en kæmpe succes i hele Europa, og med senere lanceringer af modeller, som Renault 16 og Renault 12, var den franske bilproducent i stand til at holde fast i den førende internationale markedsposition.

Over 600.000 andre bilejere

har allerede fået 3 tilbud på bilreparation.

Få 3 tilbud

Krise og krisestyring

Efter en årrække med succes og fremgang ramte krisen Renault i midten af 1980'erne. Renault måtte nu betale af på en milliardgæld, og virksomheden led store tab. Krisen resulterede også i, at Renault måtte gennemføre store besparelser. Massefyringer fandt sted, samtidig med at dele af virksomheden blev solgt fra. I et forsøg på at komme ud af krisen udviklede Renault nye modeller som Renault Fuego, Renault 25 og Renault Espace, der med stor bevågenhed blev præsenteret på markedet.

Bestsellers og succes på det tyske marked

I slutningen af 1980’erne begyndte udviklingen igen at gå i den rigtige retning, og lanceringen af Renault 19 blev i 1988 et historisk vendepunkt for den franske bilgigant. Mellemklassebilen fra Renault blev med salgstal på 100.000 i 1991 og 1992 den mest solgte importbil på det tyske marked i årene fra 1990-1994.
Små og mellemstore biler fra den franske bilgigant blev taget godt imod af markedet. Det gjaldt især i Tyskland. Her var efterfølgeren til Renault R5 fra 1972, og senere også den næsten lige så populære Renault Clio fra 1990, med til at manifestere Renaults position på det tyske marked.

Renault havde i disse år fokus på at fremstille små, teknisk stærke og visuelt flotte biler. Det resulterede i, at Renault sendte modeller som Renault Twingo samt Twizy, Zoe, Influcence og Kangoo på gaden. Flere af disse modeller var såkaldte elbiler, og dermed førte den innovative udvikling blandt Renaults ingeniører til, at den franske bilkoncern fik del i det nye marked for elbiler.

I klassen for mere kompakte modeller er både Renault Mégane og Renault Laguna gået hen og blevet to meget populære modeller. Renault fremstiller også SUV'er, som i dag er inspireret af Renualt Espace, som var den første luksusbil, Renault sendte på gaden tilbage i 1984. Espace blev erstattet af Renault Scénic i 1996. Seneste har Renault med lanceringen af Xmod og Captur-modellerne sendt nye biltyper på markedet med nogle flotte og attraktive former.

Succes inden for motorsporten

Inden for motorsporten har Renault også haft succes. Selvfølgelig mest af alt inden for Formel 1, hvor Renault har været involveret siden 1977. To verdensmesterskabstitler til det franske fabriksteam er det blevet til, og med en motor fra Renault er det også blevet til enkelte grandprix-sejre for tyskeren Sebastian Vettel. Siden 2016 har Renault deltaget med sit eget Formel 1-team.

Fordele med Autobutler

FDM Samarbejde

FDM stikprøvekontrol

Alle værksteder kontrolleres af FDM

Læs mere om FDM stikprøvekontrol

3 års garanti på din bilreparation

3 års garanti på din bilreparation

Med 3 års fuld garanti er du sikret høj kvalitet i både arbejde og reservedele.

Læs mere om 3 års garanti

Autobutler tilbyder prisgaranti

Prisgaranti

Finder du et billigere tilbud, så matcher vi prisen. Så enkelt er det!

Læs mere om Autobutler Prisgaranti

Gratis rådgivning vedr. bilreparation

Gratis rådgivning

Vores in-house mekanikere er klar til at hjælpe dig med rådgivning.

Ring på tlf. 7734 3221

Alle bilreparationer

Få 3 tilbud nær dig

Vi har 302 kvalitetsværksteder klar til at hjælpe.

Få 3 tilbud