Skal din Nissan på værksted?

Få tilbud på reparation og service til din Nissan

Spar 20-40%

  • Find det bedste værksted til den bedste pris
  • Du undgår ventetid, og kan trygt bestille tid online med prisgaranti
  • Kun FDM-kontrollerede kvalitetsværksteder
  • Du får 3 års garanti på alt service- og reparationsarbejde

Prøv selv. Spar penge.

Få tilbud
3 års garanti på din bilreparation
3 års garanti

Din sikkerhed for kvalitetsarbejde
Læs mere

Prisgaranti på alle opgaver
Prisgaranti på alle opgaver

Fundet det billigere? Vi matcher prisen
Læs mere

Derfor bør du bruge Autobutler når din Nissan skal på værksted

  • Du sparer 20-40% når du reparerer eller servicerer din Nissan gennem Autobutler
  • Autobutler.dk hjælper dig med at sammenligne online tilbud
  • Alle værksteder stikprøvekontrolleres af FDM.
  • Vi giver dig tryghed med vores 3 års FDM-godkendt garanti.
  • Du undgår ventetid og kan trygt bestille tid online, når det passer dig.
  • Du kan få professionel mekanikerrådgivning fra Autobutler.
  • Du får alle tilbud på skrift og undgår derved dyre overraskelser
  • Vi giver dig prisgaranti - finder du et billigere tilbud, så matcher vi prisen.

nissan reparation og service

Top 3 Nissan Bilreparationer og Service


serviceeftersyn nissan

Du sparer i gennemsnit 31%, svarende til 1.312 kr på et serviceeftersyn efter bogen gennem autobutler.dk

Læs mere


udskiftning af bremser nissan

Du sparer i gennemsnit 34%, svarende til 1.558 kr på bremse relateret opgaver gennem autobutler.dk

Læs mere


montering af anhængertræk nissan

Du sparer i gennemsnit 24%, svarende til 1.748 kr på montering af anhængertræk gennem autobutler.dk

Læs mere

Pris på Nissan reparationer

På autobutler.dk tror vi på gennemsigtighed og rimelige priser. Derfor kan du se gennemsnitspriser for reparationer og hvad du kan spare på at sammenligne tilbud.

Opgave Gns. pris Fra - til
Affjedring / støddæmpere 4.222 kr. 2.614 kr. - 6.865 kr. Få tilbud
Aircondition 887 kr. 596 kr. - 3.241 kr. Få tilbud
Andre opgaver 2.274 kr. 602 kr. - 5.050 kr. Få tilbud
Anhængertræk 6.207 kr. 5.172 kr. - 7.372 kr. Få tilbud
Batteri 1.805 kr. 1.214 kr. - 2.272 kr. Få tilbud
Bilpleje 2.937 kr. 1.227 kr. - 3.729 kr. Få tilbud
Bremser 3.126 kr. 1.701 kr. - 5.234 kr. Få tilbud
Dæk & hjul 2.894 kr. 633 kr. - 7.296 kr. Få tilbud
Dækopbevaring 768 kr. 375 kr. - 789 kr. Få tilbud
Elektrisk arbejde 1.125 kr. 294 kr. - 3.213 kr. Få tilbud
Fejlsøgning 357 kr. 296 kr. - 422 kr. Få tilbud
Firehjulsudmåling / Sporing af bil 773 kr. 714 kr. - 789 kr. Få tilbud
Fælge 5.813 kr. 5.177 kr. - 6.039 kr. Få tilbud
Gearkasse 4.365 kr. 300 kr. - 15.097 kr. Få tilbud
Kobling 6.084 kr. 4.980 kr. - 7.645 kr. Få tilbud
Lak- og malerarbejde 2.039 kr. 278 kr. - 4.537 kr. Få tilbud
Motor 4.604 kr. 934 kr. - 11.255 kr. Få tilbud
Olieskift 1.376 kr. 1.115 kr. - 1.775 kr. Få tilbud
Pladearbejde (buler m.m.) 1.371 kr. 267 kr. - 5.008 kr. Få tilbud
Rustarbejde 1.251 kr. 275 kr. - 3.500 kr. Få tilbud
Service 2.379 kr. 1.888 kr. - 3.023 kr. Få tilbud
Skadesarbejde 3.090 kr. 480 kr. - 6.792 kr. Få tilbud
Stenslag & rudeskift 3.842 kr. 3.141 kr. - 4.665 kr. Få tilbud
Styretøj 1.959 kr. 774 kr. - 4.048 kr. Få tilbud
Syn 696 kr. 325 kr. - 727 kr. Få tilbud
Tandrem/kædekit 5.216 kr. 4.248 kr. - 7.812 kr. Få tilbud
Tilbehør 4.823 kr. 1.387 kr. - 7.246 kr. Få tilbud
Udstødning 3.267 kr. 1.395 kr. - 6.868 kr. Få tilbud
Undervognsbehandling 4.543 kr. 3.899 kr. - 5.064 kr. Få tilbud

Priserne er baseret på alle tilbud givet via autobutler.dk, der dog kan indeholde fejl eller udsving. Opret en opgave, hvis du ønsker et specifikt tilbud til din bil.

Kampagner & tilbud

Se alle kampagner & tilbud

Bedømmelser af Nissan Service eller Reparationer

Super service
Mads M.
Nissan Micra (2011)
God oplevelse
Lennart
Nissan Juke (2011)
Super venligt personale og lynhurtige mekanikere.
Maiken C.
Nissan Micra (2011)

Nissan

Historien om Nissan starter i 1911 med grundlæggelsen af Kaishinsha Motorcar Works i Tokyo.

DAT, som var den første bil, virksomheden producerede, kom på markedet i 1914. Senere overtog virksomheden produktionen af Datsun-modellerne. I en årrække fokuserede fabrikken på at massefremstille lastbiler. På et møde i 1934 blev aktionærerne enige om at omdøbe virksomheden, så den kom til at hedde Nissan Motor Company.

Største producent i Japan

Nissan Motor Company byggede nu en samlebåndsfabrik i Yokohama, og via en handelsaftale med USA blev Nissan nu den største og mest moderne bilproducent i Japan. Da Nissan i 1935 præsenterede Datsun 14, var det den første japanske bil, som helt og holdent var blevet produceret i Japan.

Under 2. Verdenskrig blev bilproduktionen skubbet i baggrunden. Stort set helt frem til 1949 producerede Nissan-fabrikken udelukkende krigsmateriel i form af busser og lastbiler.

Inden krigen nåede Nissan dog at fremstille den første bil under navnet Nissan. Det skete med produktionen af Nissan 70, der var designet som en limousinemodel, ligesom Nissan Phaethon 70 fra 1937 også var det.

Under krigen fortsatte Datsun til dels med at eksistere i de forskellige modeller. For at skærpe profilen, og ikke udelukkende være forbundet med våbenproduktionen, blev Datsun-mærket bevaret og brugt som et navn, der skulle løfte salget af biler. I midten af 1970'erne blev varemærket gradvist udfaset.

Bilproduktion under Japans rekonstruktion

For mange af de største bilproducenter er forskellige verdensbegivenheder af politisk eller økonomisk karakter noget af det, som har været med til at forme bilproducenternes historie og udvikling.

Selv om konkurrencen med Toyota efter anden verdenskrig blev skærpet, så lykkedes det alligevel for Nissan at få stor succes. Bl.a. betød de nære relationer til USA, at Nissan under Korea-krigen kunne levere militære køretøjer til de amerikanske styrker.

De økonomisk givtige aftaler med USA betød, at Nissan kunne videreudvikle og investere i fabrikken i Japan. Dermed blev den japanske bilproducent i stand til at konkurrere på lige fod med de vestlige bilproducenter.

Den positive udvikling førte også til, at Nissan nu dækkede et bredt spektrum på markedet for personbiler, lige fra den lille familiebil til de store og dyre luksusbiler.

Udenrigshandel og udvidelse mod vest

Nissans konstante fremgang betød også, at bilproducenten overtog Minsei Diesel, der producerede både gaffeltrucks og biler. Samtidig blev der i efterkrigsårene også indgået en samarbejdsaftale med den britiske bilproducent Austin.

Gennem licensaftaler blev der i 1952 produceret en model, som fik navnet Austin A40 Somerset. Modellen blev i første omgang kun delvist produceret i Japan, men fra 1960 skete produktionen af denne model fuldt ud på fabrikken i Japan.

Fra 1960 begyndte Nissan nu også at etablere afdelinger uden for Japan. Først i USA og fra 1962 begyndte man også at eksportere biler til både det europæiske og det australske marked.

I 1966 overtog Nissan den japanske producent Prince. Det betød, at Nissan nu kunne præsentere et endnu bredere modelsortiment. Nogle af tidens mest populære modeller blev Nissan Gloria, der var en model i den øvre mellemklasse, som blev produceret helt frem til 2004. Succes fik Nissan også med Nissan Skyline, der kom på markedet i 1957 og blev solgt i Tyskland under navnet Datsun.

Det endelige internationale gennembrud kom med lanceringen af den senere hen legendariske Z-serie. Z-serien fra 1969 blev med mere end 1,65 mio. producerede biler den mest succesfulde sportsvognserie til dato. På det tyske marked blev modellerne først solgt under navnet Datsun og siden under navnet Nissan. Efterfølgeren var en sport coupé-model, som siden 2008 er blevet solgt under navnet Nissan 370Z.

Global spiller med en lokal effekt

To på hinanden følgende oliekriser i begyndelsen af 1970'erne skabte problemer for den internationale bilindustri. Verdenssituationen kom også til at påvirke Nissan, men til trods for krisens omfang så lykkedes det Nissan at komme helskindet ud på den anden side. Det skyldtes bl.a., at Nissan siden 1973 havde haft succes med både Datsun-modellerne og Sunny-modellen. Det var også i 1973, at Nissan grundlagde det første officielle kontor i Tyskland. Dermed blev Nissan i stand til at fortsætte salgsfremgangen med Datsun-modellerne på de europæiske markeder.

Partnerskab med Renault

Da Nissan i 1989 introducerede Infiniti-brandet på det amerikanske marked, var det fra Nissan’s side et forsøg på at konkurrere med både Toyota og Honda inden for klassen af luksusbiler.

På samme tidpunkt skete der positive ting i Europa, da det nyåbnede hovedkvarter i Holland begyndte at fremvise gode salgstal.

Fra begyndelsen af 1990'erne løb Nissan ind i alvorlige problemer i kølvandet på den japanske finanskrise. Nissan balancerede på kanten af en konkurs, men blev i 1999 reddet ved en fusion med Renault.

Fælles modeldesign og populære modeller

Fusionen med Renault betød, at den faretruende gæld kunne blive nedbragt. Den nye ejerskabsstruktur betød også, at Nissan gennemgik en genopbygningsfase, hvor både Renault og Nissan kunne drage fordel af udvekslingen af know-how mellem de to producenter.

Efter fusionen blev der lagt vægt på at skabe en vis lighed mellem de to bilmærker. Det gjaldt både design og bilernes tekniske konstruktion. Resultatet af den strategi ses bl.a. på modellerne Micra K12 og Renault Clio III.

Den nyeste trend fra Nissan er, at der fokuseres på at producere små bybiler. Det gælder bl.a. til det tyske marked. Samtidig er der også fokus på de noget større crossover-modeller, der rent visuelt minder om nogle af markedets helt store biltyper.

Generelt har Nissan valgt at fokusere på biløkonomien. Det gælder både ved anskaffelse og ved kørsel. Samtidig tilbydes også de noget større og meget populære SUV'er, som Juke, X-Trail, Murano og Qashqai, der alle er modeller med fire-hjulstræk.

I klassen for kompakte modeller er Nissan Almera og Nissan Primera siden 2004 blevet erstattet af Nissan Tiida.

Leaf-modellen fra Nissan er verdens mest solgte elbil. Den er en innovativ komptaktmodel, som særligt på det tyske marked har et stort udviklingspotentiale. Det skyldes, at der i Tyskland ikke kører mange elbiler på vejene. Det viser tal fra 2015, hvor der i England var indregistreret 5.236 elbiler, mens det tilsvarende tal for Tyskland lå helt nede på 948.

Over 900.000 andre bilejere

har allerede fået tilbud på bilreparation. Spar penge.

Få tilbud

Alle bilreparationer