For at give dig den bedste oplevelse hos Autobutler bruger vi cookies. Ved at klikke rundt på sitet accepterer du brugen af cookies. Læs mere

Skal din Nissan på værksted?

Få 3 tilbud på reparation, service eller tilbehør til din Nissan

  • Spar op til 40% på bilværkstedet
  • Fuld prisgaranti på alle reparationer
  • Tryghed med FDM reparationsaftale
  • Hurtigt og nemt at bruge, det tager kun 2 min!

Prøv selv. Spar penge.

Få 3 tilbud
3 års garanti på din bilreparation
3 års garanti

Din sikkerhed for kvalitetsarbejde
Læs mere

Prisgaranti på alle opgaver
Prisgaranti på alle opgaver

Fundet det billigere? Vi matcher prisen
Læs mere

Sådan virker det

Få tilbud på bilreparation inden for 24 timer
1

Få 3 tilbud

Fortæl os hvad der skal laves på din bil og få 3 tilbud.
Vælg et reparationstilbud og bestil tid
2

Vælg tilbud og bestil tid

Sammenlign pris, afstand, bedømmelser.
Kør til nærmeste FDM godkendte værksted
3

Kør på værksted

Få din bil repareret uden overraskelser.

Nissan

Historien om Nissan starter i 1911 med grundlæggelsen af Kaishinsha Motorcar Works i Tokyo.

DAT, som var den første bil, virksomheden producerede, kom på markedet i 1914. Senere overtog virksomheden produktionen af Datsun-modellerne. I en årrække fokuserede fabrikken på at massefremstille lastbiler. På et møde i 1934 blev aktionærerne enige om at omdøbe virksomheden, så den kom til at hedde Nissan Motor Company.

Pris på Nissan reparationer

På Autobutler tror vi på gennemsigtighed og rimelige priser. Derfor kan du se gennemsnitspriser for reparationer og hvad du kan spare på at sammenligne tilbud.

Opgave Gennemsnitlig pris
Affjedring / støddæmpere 3.154 kr.
Spar 28%
Aircondition 586 kr.
Spar 9%
Andre opgaver 2.168 kr.
Spar 33%
Anhængertræk 6.197 kr.
Spar 18%
Batteri 1.589 kr.
Spar 25%
Bilpleje 2.149 kr.
Spar 41%
Bremser 2.941 kr.
Spar 23%
Dæk & hjul 1.875 kr.
Spar 27%
Dækopbevaring 603 kr.
Spar 35%
Elektrisk arbejde 1.582 kr.
Spar 37%
Fejlsøgning 353 kr.
Spar 31%
Fælge 2.827 kr.
Spar 10%
Gearkasse 3.906 kr.
Spar 38%
Hjulskifte 249 kr.
Spar 1%
Kobling 5.779 kr.
Spar 21%
Lak- og malerarbejde 3.467 kr.
Spar 34%
Motor 3.754 kr.
Spar 31%
Olieskift 1.173 kr.
Spar 22%
Pladearbejde (buler m.m.) 3.516 kr.
Spar 42%
Rustarbejde 3.850 kr.
Spar 40%
Service 2.264 kr.
Spar 26%
Skadesarbejde 3.854 kr.
Spar 48%
Stenslag & rudeskift 3.478 kr.
Spar 25%
Styretøj 1.816 kr.
Spar 25%
Syn 583 kr.
Spar 35%
Tandrem/kædekit 4.699 kr.
Spar 18%
Tilbehør 3.277 kr.
Spar 27%
Udstødning 3.232 kr.
Spar 29%
Undervognsbehandling / rustbeskyttelse 3.861 kr.
Spar 14%

Priserne er baseret på alle tilbud givet via Autobutler, der dog kan indeholde fejl eller udsving. Opret en opgave, hvis du ønsker et specifikt tilbud til din bil.

Største producent i Japan

Nissan Motor Company byggede nu en samlebåndsfabrik i Yokohama, og via en handelsaftale med USA blev Nissan nu den største og mest moderne bilproducent i Japan. Da Nissan i 1935 præsenterede Datsun 14, var det den første japanske bil, som helt og holdent var blevet produceret i Japan.

Under 2. Verdenskrig blev bilproduktionen skubbet i baggrunden. Stort set helt frem til 1949 producerede Nissan-fabrikken udelukkende krigsmateriel i form af busser og lastbiler.

Inden krigen nåede Nissan dog at fremstille den første bil under navnet Nissan. Det skete med produktionen af Nissan 70, der var designet som en limousinemodel, ligesom Nissan Phaethon 70 fra 1937 også var det.

Under krigen fortsatte Datsun til dels med at eksistere i de forskellige modeller. For at skærpe profilen, og ikke udelukkende være forbundet med våbenproduktionen, blev Datsun-mærket bevaret og brugt som et navn, der skulle løfte salget af biler. I midten af 1970'erne blev varemærket gradvist udfaset.

Bilproduktion under Japans rekonstruktion

For mange af de største bilproducenter er forskellige verdensbegivenheder af politisk eller økonomisk karakter noget af det, som har været med til at forme bilproducenternes historie og udvikling.

Selv om konkurrencen med Toyota efter anden verdenskrig blev skærpet, så lykkedes det alligevel for Nissan at få stor succes. Bl.a. betød de nære relationer til USA, at Nissan under Korea-krigen kunne levere militære køretøjer til de amerikanske styrker.

De økonomisk givtige aftaler med USA betød, at Nissan kunne videreudvikle og investere i fabrikken i Japan. Dermed blev den japanske bilproducent i stand til at konkurrere på lige fod med de vestlige bilproducenter.

Den positive udvikling førte også til, at Nissan nu dækkede et bredt spektrum på markedet for personbiler, lige fra den lille familiebil til de store og dyre luksusbiler.

Venlig og imødekommende, samt fint arbejde.
Tom S.
Nissan Qashqai (2017)
fin service, tiden passede, og rabat på delene
Carsten L.
Nissan Qashqai+2 (2010)
fin service,man havde renset min bil indvendigt, og pudset vinduer, uden beregning.
John M.
Nissan Note (2014)

Udenrigshandel og udvidelse mod vest

Nissans konstante fremgang betød også, at bilproducenten overtog Minsei Diesel, der producerede både gaffeltrucks og biler. Samtidig blev der i efterkrigsårene også indgået en samarbejdsaftale med den britiske bilproducent Austin.

Gennem licensaftaler blev der i 1952 produceret en model, som fik navnet Austin A40 Somerset. Modellen blev i første omgang kun delvist produceret i Japan, men fra 1960 skete produktionen af denne model fuldt ud på fabrikken i Japan.

Fra 1960 begyndte Nissan nu også at etablere afdelinger uden for Japan. Først i USA og fra 1962 begyndte man også at eksportere biler til både det europæiske og det australske marked.

I 1966 overtog Nissan den japanske producent Prince. Det betød, at Nissan nu kunne præsentere et endnu bredere modelsortiment. Nogle af tidens mest populære modeller blev Nissan Gloria, der var en model i den øvre mellemklasse, som blev produceret helt frem til 2004. Succes fik Nissan også med Nissan Skyline, der kom på markedet i 1957 og blev solgt i Tyskland under navnet Datsun.

Det endelige internationale gennembrud kom med lanceringen af den senere hen legendariske Z-serie. Z-serien fra 1969 blev med mere end 1,65 mio. producerede biler den mest succesfulde sportsvognserie til dato. På det tyske marked blev modellerne først solgt under navnet Datsun og siden under navnet Nissan. Efterfølgeren var en sport coupé-model, som siden 2008 er blevet solgt under navnet Nissan 370Z.

Over 600.000 andre bilejere

har allerede fået 3 tilbud på bilreparation. Spar penge.

Få 3 tilbud

Global spiller med en lokal effekt

To på hinanden følgende oliekriser i begyndelsen af 1970'erne skabte problemer for den internationale bilindustri. Verdenssituationen kom også til at påvirke Nissan, men til trods for krisens omfang så lykkedes det Nissan at komme helskindet ud på den anden side. Det skyldtes bl.a., at Nissan siden 1973 havde haft succes med både Datsun-modellerne og Sunny-modellen. Det var også i 1973, at Nissan grundlagde det første officielle kontor i Tyskland. Dermed blev Nissan i stand til at fortsætte salgsfremgangen med Datsun-modellerne på de europæiske markeder.

Partnerskab med Renault

Da Nissan i 1989 introducerede Infiniti-brandet på det amerikanske marked, var det fra Nissan’s side et forsøg på at konkurrere med både Toyota og Honda inden for klassen af luksusbiler.

På samme tidpunkt skete der positive ting i Europa, da det nyåbnede hovedkvarter i Holland begyndte at fremvise gode salgstal.

Fra begyndelsen af 1990'erne løb Nissan ind i alvorlige problemer i kølvandet på den japanske finanskrise. Nissan balancerede på kanten af en konkurs, men blev i 1999 reddet ved en fusion med Renault.

Fælles modeldesign og populære modeller

Fusionen med Renault betød, at den faretruende gæld kunne blive nedbragt. Den nye ejerskabsstruktur betød også, at Nissan gennemgik en genopbygningsfase, hvor både Renault og Nissan kunne drage fordel af udvekslingen af know-how mellem de to producenter.

Efter fusionen blev der lagt vægt på at skabe en vis lighed mellem de to bilmærker. Det gjaldt både design og bilernes tekniske konstruktion. Resultatet af den strategi ses bl.a. på modellerne Micra K12 og Renault Clio III.

Den nyeste trend fra Nissan er, at der fokuseres på at producere små bybiler. Det gælder bl.a. til det tyske marked. Samtidig er der også fokus på de noget større crossover-modeller, der rent visuelt minder om nogle af markedets helt store biltyper.

Generelt har Nissan valgt at fokusere på biløkonomien. Det gælder både ved anskaffelse og ved kørsel. Samtidig tilbydes også de noget større og meget populære SUV'er, som Juke, X-Trail, Murano og Qashqai, der alle er modeller med fire-hjulstræk.

I klassen for kompakte modeller er Nissan Almera og Nissan Primera siden 2004 blevet erstattet af Nissan Tiida.

Leaf-modellen fra Nissan er verdens mest solgte elbil. Den er en innovativ komptaktmodel, som særligt på det tyske marked har et stort udviklingspotentiale. Det skyldes, at der i Tyskland ikke kører mange elbiler på vejene. Det viser tal fra 2015, hvor der i England var indregistreret 5.236 elbiler, mens det tilsvarende tal for Tyskland lå helt nede på 948.

Fordele med Autobutler

FDM Samarbejde

FDM stikprøvekontrol

Alle værksteder kontrolleres af FDM

Læs mere om FDM stikprøvekontrol

3 års garanti på din bilreparation

3 års garanti på din bilreparation

Med 3 års fuld garanti er du sikret høj kvalitet i både arbejde og reservedele.

Læs mere om 3 års garanti

Autobutler tilbyder prisgaranti

Prisgaranti

Finder du et billigere tilbud, så matcher vi prisen. Så enkelt er det!

Læs mere om Autobutler Prisgaranti

Gratis rådgivning vedr. bilreparation

Gratis rådgivning

Vores in-house mekanikere er klar til at hjælpe dig med rådgivning.

Ring på tlf. 7734 3221

Alle bilreparationer

Få 3 tilbud nær dig

Vi har 283 kvalitetsværksteder klar til at hjælpe.

Få 3 tilbud