For at give dig den bedste oplevelse hos Autobutler bruger vi cookies. Ved at klikke rundt på sitet accepterer du brugen af cookies. Læs mere
Skal din Nissan på værksted?

Få 3 tilbud på reparation, service eller tilbehør til din Nissan

  • Spar op til 40% på bilværkstedet
  • Fuld prisgaranti på alle reparationer
  • Tryghed med FDM reparationsaftale
  • Hurtigt og nemt at bruge, det tager kun 2 min!

Prøv selv. Spar penge.

Få 3 tilbud
3 års garanti på din bilreparation
3 års garanti

Din sikkerhed for kvalitetsarbejde
Læs mere

Prisgaranti på alle opgaver
Prisgaranti på alle opgaver

Fundet det billigere? Vi matcher prisen
Læs mere

Nissan

Historien om Nissan starter i 1911 med grundlæggelsen af Kaishinsha Motorcar Works i Tokyo.

DAT, som var den første bil, virksomheden producerede, kom på markedet i 1914. Senere overtog virksomheden produktionen af Datsun-modellerne. I en årrække fokuserede fabrikken på at massefremstille lastbiler. På et møde i 1934 blev aktionærerne enige om at omdøbe virksomheden, så den kom til at hedde Nissan Motor Company.

Pris på Nissan reparationer

På Autobutler tror vi på gennemsigtighed og rimelige priser. Derfor kan du se gennemsnitspriser for reparationer og hvad du kan spare på at sammenligne tilbud.

Opgave Gns. pris Fra - til
Affjedring / støddæmpere 3.151 kr. 2.106 kr. - 4.773 kr. Få 3 tilbud
Aircondition 841 kr. 638 kr. - 2.213 kr. Få 3 tilbud
Andre opgaver 1.998 kr. 422 kr. - 3.500 kr. Få 3 tilbud
Anhængertræk 5.907 kr. 4.824 kr. - 7.265 kr. Få 3 tilbud
Batteri 2.244 kr. 1.730 kr. - 2.459 kr. Få 3 tilbud
Bilpleje 3.385 kr. 1.989 kr. - 4.579 kr. Få 3 tilbud
Bremser 3.286 kr. 1.910 kr. - 5.194 kr. Få 3 tilbud
Dæk & hjul 2.295 kr. 325 kr. - 6.080 kr. Få 3 tilbud
Dækopbevaring 768 kr. 602 kr. - 789 kr. Få 3 tilbud
Elektrisk arbejde 2.152 kr. 500 kr. - 4.222 kr. Få 3 tilbud
Fejlsøgning 342 kr. 270 kr. - 410 kr. Få 3 tilbud
Fælge 3.644 kr. 438 kr. - 6.939 kr. Få 3 tilbud
Gearkasse 3.369 kr. 281 kr. - 12.783 kr. Få 3 tilbud
Hjulskifte 391 kr. 293 kr. - 739 kr. Få 3 tilbud
Kobling 5.738 kr. 4.750 kr. - 7.350 kr. Få 3 tilbud
Lak- og malerarbejde 3.510 kr. 2.165 kr. - 6.224 kr. Få 3 tilbud
Motor 4.324 kr. 953 kr. - 10.674 kr. Få 3 tilbud
Olieskift 1.204 kr. 997 kr. - 1.405 kr. Få 3 tilbud
Pladearbejde (buler m.m.) 4.032 kr. 852 kr. - 6.769 kr. Få 3 tilbud
Rustarbejde 4.798 kr. 3.376 kr. - 7.367 kr. Få 3 tilbud
Service 2.319 kr. 1.757 kr. - 3.080 kr. Få 3 tilbud
Skadesarbejde 3.042 kr. 720 kr. - 4.789 kr. Få 3 tilbud
Stenslag & rudeskift 3.660 kr. 2.896 kr. - 5.039 kr. Få 3 tilbud
Styretøj 1.779 kr. 789 kr. - 3.213 kr. Få 3 tilbud
Syn 592 kr. 374 kr. - 789 kr. Få 3 tilbud
Tandrem/kædekit 5.619 kr. 4.225 kr. - 9.244 kr. Få 3 tilbud
Tilbehør 4.048 kr. 1.239 kr. - 5.986 kr. Få 3 tilbud
Udstødning 3.075 kr. 1.481 kr. - 5.459 kr. Få 3 tilbud
Undervognsbehandling / rustbeskyttelse 4.188 kr. 3.634 kr. - 4.788 kr. Få 3 tilbud

Priserne er baseret på alle tilbud givet via Autobutler, der dog kan indeholde fejl eller udsving. Opret en opgave, hvis du ønsker et specifikt tilbud til din bil.

Største producent i Japan

Nissan Motor Company byggede nu en samlebåndsfabrik i Yokohama, og via en handelsaftale med USA blev Nissan nu den største og mest moderne bilproducent i Japan. Da Nissan i 1935 præsenterede Datsun 14, var det den første japanske bil, som helt og holdent var blevet produceret i Japan.

Under 2. Verdenskrig blev bilproduktionen skubbet i baggrunden. Stort set helt frem til 1949 producerede Nissan-fabrikken udelukkende krigsmateriel i form af busser og lastbiler.

Inden krigen nåede Nissan dog at fremstille den første bil under navnet Nissan. Det skete med produktionen af Nissan 70, der var designet som en limousinemodel, ligesom Nissan Phaethon 70 fra 1937 også var det.

Under krigen fortsatte Datsun til dels med at eksistere i de forskellige modeller. For at skærpe profilen, og ikke udelukkende være forbundet med våbenproduktionen, blev Datsun-mærket bevaret og brugt som et navn, der skulle løfte salget af biler. I midten af 1970'erne blev varemærket gradvist udfaset.

Bilproduktion under Japans rekonstruktion

For mange af de største bilproducenter er forskellige verdensbegivenheder af politisk eller økonomisk karakter noget af det, som har været med til at forme bilproducenternes historie og udvikling.

Selv om konkurrencen med Toyota efter anden verdenskrig blev skærpet, så lykkedes det alligevel for Nissan at få stor succes. Bl.a. betød de nære relationer til USA, at Nissan under Korea-krigen kunne levere militære køretøjer til de amerikanske styrker.

De økonomisk givtige aftaler med USA betød, at Nissan kunne videreudvikle og investere i fabrikken i Japan. Dermed blev den japanske bilproducent i stand til at konkurrere på lige fod med de vestlige bilproducenter.

Den positive udvikling førte også til, at Nissan nu dækkede et bredt spektrum på markedet for personbiler, lige fra den lille familiebil til de store og dyre luksusbiler.

Hurtigt og veludført arbejde .bil færdig til aftalte tid
Henrik J.
Nissan Juke (2011)
Super imødekommende medarbejdere og det endte med at blive billigere end tilbudet.
Jacob J.
Nissan Qashqai (2014)
fik bare skiftet hjul, men endnu en gang udsøgt service, venlig behandling og tid til en lille hy...
Bjarne K.
Nissan Qashqai (2015)

Udenrigshandel og udvidelse mod vest

Nissans konstante fremgang betød også, at bilproducenten overtog Minsei Diesel, der producerede både gaffeltrucks og biler. Samtidig blev der i efterkrigsårene også indgået en samarbejdsaftale med den britiske bilproducent Austin.

Gennem licensaftaler blev der i 1952 produceret en model, som fik navnet Austin A40 Somerset. Modellen blev i første omgang kun delvist produceret i Japan, men fra 1960 skete produktionen af denne model fuldt ud på fabrikken i Japan.

Fra 1960 begyndte Nissan nu også at etablere afdelinger uden for Japan. Først i USA og fra 1962 begyndte man også at eksportere biler til både det europæiske og det australske marked.

I 1966 overtog Nissan den japanske producent Prince. Det betød, at Nissan nu kunne præsentere et endnu bredere modelsortiment. Nogle af tidens mest populære modeller blev Nissan Gloria, der var en model i den øvre mellemklasse, som blev produceret helt frem til 2004. Succes fik Nissan også med Nissan Skyline, der kom på markedet i 1957 og blev solgt i Tyskland under navnet Datsun.

Det endelige internationale gennembrud kom med lanceringen af den senere hen legendariske Z-serie. Z-serien fra 1969 blev med mere end 1,65 mio. producerede biler den mest succesfulde sportsvognserie til dato. På det tyske marked blev modellerne først solgt under navnet Datsun og siden under navnet Nissan. Efterfølgeren var en sport coupé-model, som siden 2008 er blevet solgt under navnet Nissan 370Z.

Over 600.000 andre bilejere

har allerede fået 3 tilbud på bilreparation. Spar penge.

Få 3 tilbud

Global spiller med en lokal effekt

To på hinanden følgende oliekriser i begyndelsen af 1970'erne skabte problemer for den internationale bilindustri. Verdenssituationen kom også til at påvirke Nissan, men til trods for krisens omfang så lykkedes det Nissan at komme helskindet ud på den anden side. Det skyldtes bl.a., at Nissan siden 1973 havde haft succes med både Datsun-modellerne og Sunny-modellen. Det var også i 1973, at Nissan grundlagde det første officielle kontor i Tyskland. Dermed blev Nissan i stand til at fortsætte salgsfremgangen med Datsun-modellerne på de europæiske markeder.

Partnerskab med Renault

Da Nissan i 1989 introducerede Infiniti-brandet på det amerikanske marked, var det fra Nissan’s side et forsøg på at konkurrere med både Toyota og Honda inden for klassen af luksusbiler.

På samme tidpunkt skete der positive ting i Europa, da det nyåbnede hovedkvarter i Holland begyndte at fremvise gode salgstal.

Fra begyndelsen af 1990'erne løb Nissan ind i alvorlige problemer i kølvandet på den japanske finanskrise. Nissan balancerede på kanten af en konkurs, men blev i 1999 reddet ved en fusion med Renault.

Fælles modeldesign og populære modeller

Fusionen med Renault betød, at den faretruende gæld kunne blive nedbragt. Den nye ejerskabsstruktur betød også, at Nissan gennemgik en genopbygningsfase, hvor både Renault og Nissan kunne drage fordel af udvekslingen af know-how mellem de to producenter.

Efter fusionen blev der lagt vægt på at skabe en vis lighed mellem de to bilmærker. Det gjaldt både design og bilernes tekniske konstruktion. Resultatet af den strategi ses bl.a. på modellerne Micra K12 og Renault Clio III.

Den nyeste trend fra Nissan er, at der fokuseres på at producere små bybiler. Det gælder bl.a. til det tyske marked. Samtidig er der også fokus på de noget større crossover-modeller, der rent visuelt minder om nogle af markedets helt store biltyper.

Generelt har Nissan valgt at fokusere på biløkonomien. Det gælder både ved anskaffelse og ved kørsel. Samtidig tilbydes også de noget større og meget populære SUV'er, som Juke, X-Trail, Murano og Qashqai, der alle er modeller med fire-hjulstræk.

I klassen for kompakte modeller er Nissan Almera og Nissan Primera siden 2004 blevet erstattet af Nissan Tiida.

Leaf-modellen fra Nissan er verdens mest solgte elbil. Den er en innovativ komptaktmodel, som særligt på det tyske marked har et stort udviklingspotentiale. Det skyldes, at der i Tyskland ikke kører mange elbiler på vejene. Det viser tal fra 2015, hvor der i England var indregistreret 5.236 elbiler, mens det tilsvarende tal for Tyskland lå helt nede på 948.

Fordele med Autobutler

FDM Samarbejde

FDM stikprøvekontrol

Alle værksteder kontrolleres af FDM

Læs mere om FDM stikprøvekontrol

3 års garanti på din bilreparation

3 års garanti på din bilreparation

Med 3 års fuld garanti er du sikret høj kvalitet i både arbejde og reservedele.

Læs mere om 3 års garanti

Autobutler tilbyder prisgaranti

Prisgaranti

Finder du et billigere tilbud, så matcher vi prisen. Så enkelt er det!

Læs mere om Autobutler Prisgaranti

Gratis rådgivning vedr. bilreparation

Gratis rådgivning

Vores in-house mekanikere er klar til at hjælpe dig med rådgivning.

Ring på tlf. 7734 3221

Alle bilreparationer

Få 3 tilbud nær dig

Vi har 283 kvalitetsværksteder klar til at hjælpe.

Få 3 tilbud