For at give dig den bedste oplevelse hos Autobutler bruger vi cookies. Ved at klikke rundt på sitet accepterer du brugen af cookies. Læs mere
Skal din Nissan på værksted?

Få tilbud på reparation, service eller tilbehør til din Nissan

  • Spar op til 40% på bilværkstedet
  • Fuld prisgaranti på alle reparationer
  • Tryghed med FDM reparationsaftale
  • Hurtigt og nemt at bruge, det tager kun 2 min!

Prøv selv. Spar penge.

Få tilbud
3 års garanti på din bilreparation
3 års garanti

Din sikkerhed for kvalitetsarbejde
Læs mere

Prisgaranti på alle opgaver
Prisgaranti på alle opgaver

Fundet det billigere? Vi matcher prisen
Læs mere

Sådan virker det

Få tilbud på bilreparation inden for 24 timer
1

Få tilbud

Fortæl os hvad der skal laves på din bil og få tilbud.
Vælg et reparationstilbud og bestil tid
2

Vælg tilbud og bestil tid

Sammenlign pris, afstand, bedømmelser.
Kør til nærmeste FDM godkendte værksted
3

Kør på værksted

Få din bil repareret uden overraskelser.

Nissan

Historien om Nissan starter i 1911 med grundlæggelsen af Kaishinsha Motorcar Works i Tokyo.

DAT, som var den første bil, virksomheden producerede, kom på markedet i 1914. Senere overtog virksomheden produktionen af Datsun-modellerne. I en årrække fokuserede fabrikken på at massefremstille lastbiler. På et møde i 1934 blev aktionærerne enige om at omdøbe virksomheden, så den kom til at hedde Nissan Motor Company.

Pris på Nissan reparationer

På autobutler.dk tror vi på gennemsigtighed og rimelige priser. Derfor kan du se gennemsnitspriser for reparationer og hvad du kan spare på at sammenligne tilbud.

Opgave Gns. pris Fra - til
Affjedring / støddæmpere 4.279 kr. 2.479 kr. - 6.922 kr. Få tilbud
Aircondition 810 kr. 608 kr. - 2.513 kr. Få tilbud
Andre opgaver 2.402 kr. 447 kr. - 4.847 kr. Få tilbud
Anhængertræk 6.095 kr. 5.117 kr. - 7.197 kr. Få tilbud
Batteri 1.580 kr. 375 kr. - 2.266 kr. Få tilbud
Bilpleje 2.813 kr. 914 kr. - 3.729 kr. Få tilbud
Bremser 3.173 kr. 1.968 kr. - 5.168 kr. Få tilbud
Dæk & hjul 2.405 kr. 440 kr. - 6.494 kr. Få tilbud
Dækopbevaring 788 kr. 752 kr. - 789 kr. Få tilbud
Elektrisk arbejde 1.141 kr. 303 kr. - 3.222 kr. Få tilbud
Fejlsøgning 365 kr. 281 kr. - 480 kr. Få tilbud
Firehjulsudmåling / Sporing af bil 779 kr. 752 kr. - 789 kr. Få tilbud
Fælge 3.644 kr. 438 kr. - 6.939 kr. Få tilbud
Gearkasse 5.276 kr. 280 kr. - 15.484 kr. Få tilbud
Hjulskifte 353 kr. 300 kr. - 539 kr. Få tilbud
Kobling 6.098 kr. 5.113 kr. - 7.560 kr. Få tilbud
Lak- og malerarbejde 1.829 kr. 270 kr. - 4.537 kr. Få tilbud
Motor 6.154 kr. 1.886 kr. - 13.064 kr. Få tilbud
Olieskift 1.289 kr. 1.114 kr. - 1.476 kr. Få tilbud
Pladearbejde (buler m.m.) 564 kr. 256 kr. - 3.375 kr. Få tilbud
Rustarbejde 2.143 kr. 301 kr. - 5.350 kr. Få tilbud
Service 2.309 kr. 1.829 kr. - 2.969 kr. Få tilbud
Skadesarbejde 2.529 kr. 613 kr. - 6.066 kr. Få tilbud
Stenslag & rudeskift 3.775 kr. 3.029 kr. - 4.720 kr. Få tilbud
Styretøj 2.195 kr. 789 kr. - 5.079 kr. Få tilbud
Syn 700 kr. 375 kr. - 727 kr. Få tilbud
Tandrem/kædekit 5.551 kr. 4.352 kr. - 8.310 kr. Få tilbud
Tilbehør 3.004 kr. 1.164 kr. - 6.483 kr. Få tilbud
Udstødning 3.260 kr. 1.297 kr. - 10.743 kr. Få tilbud
Undervognsbehandling / rustbeskyttelse 4.341 kr. 3.750 kr. - 4.939 kr. Få tilbud

Priserne er baseret på alle tilbud givet via autobutler.dk, der dog kan indeholde fejl eller udsving. Opret en opgave, hvis du ønsker et specifikt tilbud til din bil.

Største producent i Japan

Nissan Motor Company byggede nu en samlebåndsfabrik i Yokohama, og via en handelsaftale med USA blev Nissan nu den største og mest moderne bilproducent i Japan. Da Nissan i 1935 præsenterede Datsun 14, var det den første japanske bil, som helt og holdent var blevet produceret i Japan.

Under 2. Verdenskrig blev bilproduktionen skubbet i baggrunden. Stort set helt frem til 1949 producerede Nissan-fabrikken udelukkende krigsmateriel i form af busser og lastbiler.

Inden krigen nåede Nissan dog at fremstille den første bil under navnet Nissan. Det skete med produktionen af Nissan 70, der var designet som en limousinemodel, ligesom Nissan Phaethon 70 fra 1937 også var det.

Under krigen fortsatte Datsun til dels med at eksistere i de forskellige modeller. For at skærpe profilen, og ikke udelukkende være forbundet med våbenproduktionen, blev Datsun-mærket bevaret og brugt som et navn, der skulle løfte salget af biler. I midten af 1970'erne blev varemærket gradvist udfaset.

Bilproduktion under Japans rekonstruktion

For mange af de største bilproducenter er forskellige verdensbegivenheder af politisk eller økonomisk karakter noget af det, som har været med til at forme bilproducenternes historie og udvikling.

Selv om konkurrencen med Toyota efter anden verdenskrig blev skærpet, så lykkedes det alligevel for Nissan at få stor succes. Bl.a. betød de nære relationer til USA, at Nissan under Korea-krigen kunne levere militære køretøjer til de amerikanske styrker.

De økonomisk givtige aftaler med USA betød, at Nissan kunne videreudvikle og investere i fabrikken i Japan. Dermed blev den japanske bilproducent i stand til at konkurrere på lige fod med de vestlige bilproducenter.

Den positive udvikling førte også til, at Nissan nu dækkede et bredt spektrum på markedet for personbiler, lige fra den lille familiebil til de store og dyre luksusbiler.

Alt var ok
Torben H.
Nissan Qashqai (2014)
god modtagelse, arbejdet udfør som tilbudt og rolig afhentning
Ove J.
Nissan Note (2014)
Der var en sproglig barriere i kommunikationen med værkstedet, ellers var alt godt
Rune W.
Nissan Micra (2014)

Udenrigshandel og udvidelse mod vest

Nissans konstante fremgang betød også, at bilproducenten overtog Minsei Diesel, der producerede både gaffeltrucks og biler. Samtidig blev der i efterkrigsårene også indgået en samarbejdsaftale med den britiske bilproducent Austin.

Gennem licensaftaler blev der i 1952 produceret en model, som fik navnet Austin A40 Somerset. Modellen blev i første omgang kun delvist produceret i Japan, men fra 1960 skete produktionen af denne model fuldt ud på fabrikken i Japan.

Fra 1960 begyndte Nissan nu også at etablere afdelinger uden for Japan. Først i USA og fra 1962 begyndte man også at eksportere biler til både det europæiske og det australske marked.

I 1966 overtog Nissan den japanske producent Prince. Det betød, at Nissan nu kunne præsentere et endnu bredere modelsortiment. Nogle af tidens mest populære modeller blev Nissan Gloria, der var en model i den øvre mellemklasse, som blev produceret helt frem til 2004. Succes fik Nissan også med Nissan Skyline, der kom på markedet i 1957 og blev solgt i Tyskland under navnet Datsun.

Det endelige internationale gennembrud kom med lanceringen af den senere hen legendariske Z-serie. Z-serien fra 1969 blev med mere end 1,65 mio. producerede biler den mest succesfulde sportsvognserie til dato. På det tyske marked blev modellerne først solgt under navnet Datsun og siden under navnet Nissan. Efterfølgeren var en sport coupé-model, som siden 2008 er blevet solgt under navnet Nissan 370Z.

Over 800.000 andre bilejere

har allerede fået tilbud på bilreparation. Spar penge.

Få tilbud

Global spiller med en lokal effekt

To på hinanden følgende oliekriser i begyndelsen af 1970'erne skabte problemer for den internationale bilindustri. Verdenssituationen kom også til at påvirke Nissan, men til trods for krisens omfang så lykkedes det Nissan at komme helskindet ud på den anden side. Det skyldtes bl.a., at Nissan siden 1973 havde haft succes med både Datsun-modellerne og Sunny-modellen. Det var også i 1973, at Nissan grundlagde det første officielle kontor i Tyskland. Dermed blev Nissan i stand til at fortsætte salgsfremgangen med Datsun-modellerne på de europæiske markeder.

Partnerskab med Renault

Da Nissan i 1989 introducerede Infiniti-brandet på det amerikanske marked, var det fra Nissan’s side et forsøg på at konkurrere med både Toyota og Honda inden for klassen af luksusbiler.

På samme tidpunkt skete der positive ting i Europa, da det nyåbnede hovedkvarter i Holland begyndte at fremvise gode salgstal.

Fra begyndelsen af 1990'erne løb Nissan ind i alvorlige problemer i kølvandet på den japanske finanskrise. Nissan balancerede på kanten af en konkurs, men blev i 1999 reddet ved en fusion med Renault.

Fælles modeldesign og populære modeller

Fusionen med Renault betød, at den faretruende gæld kunne blive nedbragt. Den nye ejerskabsstruktur betød også, at Nissan gennemgik en genopbygningsfase, hvor både Renault og Nissan kunne drage fordel af udvekslingen af know-how mellem de to producenter.

Efter fusionen blev der lagt vægt på at skabe en vis lighed mellem de to bilmærker. Det gjaldt både design og bilernes tekniske konstruktion. Resultatet af den strategi ses bl.a. på modellerne Micra K12 og Renault Clio III.

Den nyeste trend fra Nissan er, at der fokuseres på at producere små bybiler. Det gælder bl.a. til det tyske marked. Samtidig er der også fokus på de noget større crossover-modeller, der rent visuelt minder om nogle af markedets helt store biltyper.

Generelt har Nissan valgt at fokusere på biløkonomien. Det gælder både ved anskaffelse og ved kørsel. Samtidig tilbydes også de noget større og meget populære SUV'er, som Juke, X-Trail, Murano og Qashqai, der alle er modeller med fire-hjulstræk.

I klassen for kompakte modeller er Nissan Almera og Nissan Primera siden 2004 blevet erstattet af Nissan Tiida.

Leaf-modellen fra Nissan er verdens mest solgte elbil. Den er en innovativ komptaktmodel, som særligt på det tyske marked har et stort udviklingspotentiale. Det skyldes, at der i Tyskland ikke kører mange elbiler på vejene. Det viser tal fra 2015, hvor der i England var indregistreret 5.236 elbiler, mens det tilsvarende tal for Tyskland lå helt nede på 948.

Fordele med autobutler.dk

FDM Samarbejde

FDM stikprøvekontrol

Alle værksteder kontrolleres af FDM

Læs mere om FDM stikprøvekontrol

3 års garanti på din bilreparation

3 års garanti på din bilreparation

Med 3 års fuld garanti er du sikret høj kvalitet i både arbejde og reservedele.

Læs mere om 3 års garanti

autobutler.dk tilbyder prisgaranti

Prisgaranti

Finder du et billigere tilbud, så matcher vi prisen. Så enkelt er det!

Læs mere om autobutler.dk Prisgaranti

Gratis rådgivning vedr. bilreparation

Gratis rådgivning

Vores in-house mekanikere er klar til at hjælpe dig med rådgivning.

Ring på tlf. 7734 3221

Alle bilreparationer

Få tilbud nær dig

Vi har 261 kvalitetsværksteder klar til at hjælpe.

Få tilbud