For at give dig den bedste oplevelse hos Autobutler bruger vi cookies. Ved at klikke rundt på sitet accepterer du brugen af cookies. Læs mere
Skal din MINI på værksted?

Få 3 tilbud på reparation, service eller tilbehør til din MINI

  • Spar op til 40% på bilværkstedet
  • Fuld prisgaranti på alle reparationer
  • Tryghed med FDM reparationsaftale
  • Hurtigt og nemt at bruge, det tager kun 2 min!

Prøv selv. Spar penge.

Få 3 tilbud
3 års garanti på din bilreparation
3 års garanti

Din sikkerhed for kvalitetsarbejde
Læs mere

Prisgaranti på alle opgaver
Prisgaranti på alle opgaver

Fundet det billigere? Vi matcher prisen
Læs mere

MINI

Det britiske bilmærke MINI udsprang oprindeligt af et samarbejde mellem British Motor Company og Austin Motor Company, der var blevet fusioneret i 1952. Den første MINI forlod fabrikken i Birmingham i 1959.

Pris på MINI reparationer

På Autobutler tror vi på gennemsigtighed og rimelige priser. Derfor kan du se gennemsnitspriser for reparationer og hvad du kan spare på at sammenligne tilbud.

Opgave Gns. pris Fra - til
Affjedring / støddæmpere 3.683 kr. 2.693 kr. - 4.516 kr. Få 3 tilbud
Aircondition 1.158 kr. 638 kr. - 3.698 kr. Få 3 tilbud
Andre opgaver 3.289 kr. 1.009 kr. - 3.996 kr. Få 3 tilbud
Anhængertræk 7.369 kr. 6.543 kr. - 8.221 kr. Få 3 tilbud
Batteri 2.317 kr. 2.193 kr. - 2.412 kr. Få 3 tilbud
Bilpleje 1.980 kr. 1.500 kr. - 2.539 kr. Få 3 tilbud
Bremser 3.040 kr. 1.592 kr. - 5.171 kr. Få 3 tilbud
Dæk & hjul 872 kr. 300 kr. - 3.444 kr. Få 3 tilbud
Elektrisk arbejde 1.246 kr. 475 kr. - 2.244 kr. Få 3 tilbud
Fejlsøgning 322 kr. 270 kr. - 376 kr. Få 3 tilbud
Fælge 4.895 kr. 3.500 kr. - 6.289 kr. Få 3 tilbud
Gearkasse 4.470 kr. 465 kr. - 13.192 kr. Få 3 tilbud
Hjulskifte 417 kr. 312 kr. - 626 kr. Få 3 tilbud
Kobling 5.940 kr. 1.208 kr. - 7.482 kr. Få 3 tilbud
Lak- og malerarbejde 8.686 kr. 4.277 kr. - 10.452 kr. Få 3 tilbud
Motor 3.258 kr. 2.353 kr. - 5.988 kr. Få 3 tilbud
Olieskift 1.391 kr. 1.241 kr. - 1.583 kr. Få 3 tilbud
Pladearbejde (buler m.m.) 3.822 kr. 1.000 kr. - 6.508 kr. Få 3 tilbud
Rustarbejde 3.064 kr. 398 kr. - 6.914 kr. Få 3 tilbud
Service 2.645 kr. 2.100 kr. - 3.395 kr. Få 3 tilbud
Stenslag & rudeskift 3.911 kr. 3.039 kr. - 4.500 kr. Få 3 tilbud
Styretøj 4.149 kr. 789 kr. - 9.934 kr. Få 3 tilbud
Syn 645 kr. 585 kr. - 834 kr. Få 3 tilbud
Tandrem/kædekit 5.691 kr. 4.693 kr. - 7.342 kr. Få 3 tilbud
Tilbehør 4.252 kr. 4.003 kr. - 4.464 kr. Få 3 tilbud
Udstødning 3.683 kr. 2.403 kr. - 4.430 kr. Få 3 tilbud
Undervognsbehandling / rustbeskyttelse 4.140 kr. 3.650 kr. - 4.564 kr. Få 3 tilbud

Priserne er baseret på alle tilbud givet via Autobutler, der dog kan indeholde fejl eller udsving. Opret en opgave, hvis du ønsker et specifikt tilbud til din bil.

Epokegørende design med maksimal udnyttelse af det indvendige rum

Designet hos MINI har gennem årene inspireret mange bilproducenter til at udvikle små biler.

Den græsk-britiske bildesigner Alec Issigonis designede den første MINI på en sådan måde, at der på trods af størrelsen var noget storladent over den. Takket være designet med forhjulstræk, og en den særlige placering af den tværliggende, firecylindrede motor, blev der skabt ekstra plads inde i kabinen.

Dette var en helt ny måde at tænke design og udvikling på, og det viste sig at være en så langtidsholdbar løsning, at modellen fra slutningen af 1950’erne og frem til 2000 stort set ikke blev revideret, hverken teknisk eller visuelt.

Med en begrænset længde på ca. tre meter var bilen ikke kun lille, men også økonomisk fornuftig at køre i. MINI blev den mest succesrige og bedst sælgende bil fra Storbritannien, med et samlet produktionstal på 5,4 millioner eksemplarer.

Fra privat virksomhed til statsforetagende

Fremstillingen af biler til det kontinentaleuropæiske marked startede allerede i 1959 i den hollandske by Amersfoort. Snart blev modellerne forstørret, og allerede i 1960 blev MINI Van introduceret. Designerteamet John Cooper og Alec Issigonis udviklede i 1961 MINI Cooper, som i første omgang kun blev produceret i omkring 1.000 eksemplarer. Modellen, med forbedret motorkraft og øget indvendig plads, var i 10 år en enorm salgssucces.

I Tyskland kom MINI Cooper først på markedet i 1974 og blev sidenhen i 1990 relanceret. Det skete efter, at den i en årrække havde været sat ud af produktion.

MINI Moke blev fra 1964 produceret som et lille terrængående køretøj til militæret. Som privatbil, i den sjove ende af skalaen, fik MINI Moke utallige fans, og den blev i mange år betragtet som en seriøs konkurrent til VW Buggy.

I 1970’erne fik MINI økonomiske problemer, og for at afværge et økonomisk kollaps blev fabrikken nationaliseret. I 1980’erne kom virksomheden dog tilbage på private hænder, da den blev overtaget af British Aerospace.

Hurtift og effektivt. God og høflig service
Jakob H.
Mini Cooper (2016)
Fin og hurtig betjening
Steffen H.
Mini Cooper (2004)
Fantastisk at indlevere sin Mini Cooper S, til den mekaniker som selv skal skrue i den. Tilmed fi...
Steffen H.
Mini Cooper S Clubman (2008)

Sportslig succes

Allerede i 1964 fejrede MINI sin første triumf inden for motorsporten med en sejr i Monte Carlo Rally. Siden har MINI bl.a. opnået vigtige sejre i den særlige disciplin inden for motorsporten, som kaldes for speed hillclimbing. Sejre er det også blevet til i diverse Touring car racing championships. Formel 1-legenden Niki Lauda indledte sin succesfulde karriere med at opnå flere flotte resultater i netop en MINI.

Over 600.000 andre bilejere

har allerede fået 3 tilbud på bilreparation. Spar penge.

Få 3 tilbud

Ny MINI i retrostil

Med den sidste udgave af den klassiske MINI, og med specialudgaven Mini Knightsbridge, var det i 2000 slut på en epoke for Mini. For i 2001 blev MINI nemlig overtaget af den tyske bilgigant BMW. Allerede i 1997 havde BMW overtaget varemærkerettighederne til brandet, og havde samtidig i Monte Carlo påbegyndt arbejdet med at udvikle den ’nye’ MINI.

Modellerne, som i dag findes på markedet, er i høj grad inspireret af den oprindelige ’kultmodel’. Det skal dog tilføjes, at der er den lille forskel, at MINI-modellerne i dag er blevet forlænget en smule og har fået en nyere, moderniseret motor. Samtidig er det indvendige interiør også blevet moderniseret.

I starten blev de nye MINI-modeller, MINI Cooper, Cooper S og MINI Cabrio, bygget med motorer fra Toyota og PSA-gruppen. Men relativt hurtigt blev modellerne udelukkende produceret med reservedele fra BMW. Samtidig med at dette skete, rykkede MINI en tak op i prisklassen.

Stadig ung og dynamisk

Relanceringen af MINI betød ikke, at der skete nogle store revolutioner. Der blev i stedet bygget videre på tidligere tiders succes, og som et symbol på den britiske popkultur gennem tiderne har den nye MINI holdt fast i det ungdommelige design, og dermed også holdt fast i fokuseringen på en bestemt målgruppe.

Produktprogrammet omfatter i dag seks modeller: MINI 3-Dør, MINI 5-Dør, MINI Cabrio, MINI Clubman, MINI Countryman og John Cooper Works.

John Cooper Works (JKW), Clubman og Countryman er de tre største modeller med mest plads til baggage. Den sporty specialmodel, John Cooper Works, blev udviklet efter fusionen i 2007 mellem BMW Group og JCW. Sidstnævnte er en britisk specialproducent af udstyr til MINI.

Fordele med Autobutler

FDM Samarbejde

FDM stikprøvekontrol

Alle værksteder kontrolleres af FDM

Læs mere om FDM stikprøvekontrol

3 års garanti på din bilreparation

3 års garanti på din bilreparation

Med 3 års fuld garanti er du sikret høj kvalitet i både arbejde og reservedele.

Læs mere om 3 års garanti

Autobutler tilbyder prisgaranti

Prisgaranti

Finder du et billigere tilbud, så matcher vi prisen. Så enkelt er det!

Læs mere om Autobutler Prisgaranti

Gratis rådgivning vedr. bilreparation

Gratis rådgivning

Vores in-house mekanikere er klar til at hjælpe dig med rådgivning.

Ring på tlf. 7734 3221

Alle bilreparationer

Få 3 tilbud nær dig

Vi har 316 kvalitetsværksteder klar til at hjælpe.

Få 3 tilbud