Skal din Mini på værksted?
Sammenlign tilbud på reparationer og services til din Mini
  • Få tilbud fra 275 uafhængige værksteder
  • Spar op til 60%*
  • Bestil tid online med prismatch og 3 års FDM-godkendt garanti
Få tilbud
Derfor bør du bruge Autobutler når din Mini skal på værksted
  • Du sparer op til 60%* når du reparerer eller servicerer din Mini gennem Autobutler
  • Autobutler.dk hjælper dig med at sammenligne online tilbud
  • Alle værksteder stikprøvekontrolleres af FDM
  • Vi giver dig tryghed med vores 3 års FDM-godkendt garanti
  • Du undgår ventetid og kan trygt bestille tid online
Få tilbud

Sammenlign tilbud fra lokale værksteder til din Mini

Pris på Mini reparationer og services

Vi har siden 2010 hjulpet over 1 mio. bilejer med at spar penge når bilen skal på værksted. Du kan derfor nedenfor se priser fra og til, samt gennemsnitspriser på en række reprationer og services for Mini.

Opgave Gns. pris Sammenlign og spar Potentiel besparelse i %
Affjedring / støddæmpere DKK 3.127 DKK 901 26 %
Aircondition DKK 1.336 DKK 755 44 %
Andre opgaver DKK 2.981 DKK 860 28 %
Anhængertræk DKK 9.207 DKK 2.263 21 %
Basisservice DKK 1.393 DKK 1.330 57 %
Batteri DKK 1.157 DKK 159 18 %
Bremser DKK 3.187 DKK 786 22 %
Dæk & hjul DKK 2.509 DKK 481 20 %
Fejlsøgning DKK 412 DKK 306 33 %
Gearkasse DKK 4.875 DKK 1.550 31 %
Hjulskifte DKK 249 DKK 173 22 %
Kobling DKK 7.658 DKK 3.098 31 %
Motor DKK 9.440 DKK 2.201 21 %
Olieskift DKK 1.013 DKK 595 37 %
Serviceeftersyn DKK 3.179 DKK 849 23 %
Stenslag & rudeskift DKK 4.174 DKK 1.036 22 %
Styretøj DKK 2.540 DKK 883 22 %
Syn & klargøring DKK 547 DKK 136 22 %
Tandrem/kædekit DKK 9.835 DKK 3.284 24 %
Udstødning DKK 3.306 DKK 843 22 %
Undervognsbehandling DKK 5.002 DKK 0 0 %

Sammenlign pris på reparation og service af din Mini

Mest populære service og reparationer

Spar i gennemsnit 869 kr.*
Med stempel i servicebogen

service med stempel i servicebogen. Du sparer i gennemsnit 23%* på at sammenligne tilbud, svarende til 869 kr* .

Priser fra kun: 834 kr.*
Spar op til 76%*

Få et basisservice og hold din bil sikkert kørende. Priser fra kun 834 kr*. Inkluderer skift af olie og oliefilter, op til 4 liter kvalitetsolie samt komplet gennemgang af din bil med 46 kontrolpunkter.

Priser fra kun: 664 kr.*
Spar op til 68%*

Bestil olieskift online og spar penge! Priser fra kun 664 kr*. Inkluderer påfyldning af 4 liter kvalitetsolie og montering af nyt oliefilter. Få tilbud og se din pris med det samme!

Priser fra kun: 175 kr.*
Spar op til 79%*

Bestil hjulskifte online og spar penge! Priser fra kun 175 kr*. Du sparer op til 79%* ved at sammenligne tilbud på autobutler.dk. Få tilbud og se din pris med det samme!

Bedømmelser af Mini Service eller Reparationer

Venlighed i top! Meget god service!
Senka B.
Mini Clubman (2008)
Rigtig god service og gode løsninger.
Steen F.
Mini Clubman (2011)
Super god service og meget hurtig udført arbejde. Kan kun anbefale dette værksted
Carl F.
Mini MINI (2006)
Mini

Det britiske bilmærke MINI udsprang oprindeligt af et samarbejde mellem British Motor Company og Austin Motor Company, der var blevet fusioneret i 1952. Den første MINI forlod fabrikken i Birmingham i 1959.

Epokegørende design med maksimal udnyttelse af det indvendige rum

Designet hos MINI har gennem årene inspireret mange bilproducenter til at udvikle små biler.

Den græsk-britiske bildesigner Alec Issigonis designede den første MINI på en sådan måde, at der på trods af størrelsen var noget storladent over den. Takket være designet med forhjulstræk, og en den særlige placering af den tværliggende, firecylindrede motor, blev der skabt ekstra plads inde i kabinen.

Dette var en helt ny måde at tænke design og udvikling på, og det viste sig at være en så langtidsholdbar løsning, at modellen fra slutningen af 1950’erne og frem til 2000 stort set ikke blev revideret, hverken teknisk eller visuelt.

Med en begrænset længde på ca. tre meter var bilen ikke kun lille, men også økonomisk fornuftig at køre i. MINI blev den mest succesrige og bedst sælgende bil fra Storbritannien, med et samlet produktionstal på 5,4 millioner eksemplarer.

Fra privat virksomhed til statsforetagende

Fremstillingen af biler til det kontinentaleuropæiske marked startede allerede i 1959 i den hollandske by Amersfoort. Snart blev modellerne forstørret, og allerede i 1960 blev MINI Van introduceret. Designerteamet John Cooper og Alec Issigonis udviklede i 1961 MINI Cooper, som i første omgang kun blev produceret i omkring 1.000 eksemplarer. Modellen, med forbedret motorkraft og øget indvendig plads, var i 10 år en enorm salgssucces.

I Tyskland kom MINI Cooper først på markedet i 1974 og blev sidenhen i 1990 relanceret. Det skete efter, at den i en årrække havde været sat ud af produktion.

MINI Moke blev fra 1964 produceret som et lille terrængående køretøj til militæret. Som privatbil, i den sjove ende af skalaen, fik MINI Moke utallige fans, og den blev i mange år betragtet som en seriøs konkurrent til VW Buggy.

I 1970’erne fik MINI økonomiske problemer, og for at afværge et økonomisk kollaps blev fabrikken nationaliseret. I 1980’erne kom virksomheden dog tilbage på private hænder, da den blev overtaget af British Aerospace.

Sportslig succes

Allerede i 1964 fejrede MINI sin første triumf inden for motorsporten med en sejr i Monte Carlo Rally. Siden har MINI bl.a. opnået vigtige sejre i den særlige disciplin inden for motorsporten, som kaldes for speed hillclimbing. Sejre er det også blevet til i diverse Touring car racing championships. Formel 1-legenden Niki Lauda indledte sin succesfulde karriere med at opnå flere flotte resultater i netop en MINI.

Ny MINI i retrostil

Med den sidste udgave af den klassiske MINI, og med specialudgaven Mini Knightsbridge, var det i 2000 slut på en epoke for Mini. For i 2001 blev MINI nemlig overtaget af den tyske bilgigant BMW. Allerede i 1997 havde BMW overtaget varemærkerettighederne til brandet, og havde samtidig i Monte Carlo påbegyndt arbejdet med at udvikle den ’nye’ MINI.

Modellerne, som i dag findes på markedet, er i høj grad inspireret af den oprindelige ’kultmodel’. Det skal dog tilføjes, at der er den lille forskel, at MINI-modellerne i dag er blevet forlænget en smule og har fået en nyere, moderniseret motor. Samtidig er det indvendige interiør også blevet moderniseret.

I starten blev de nye MINI-modeller, MINI Cooper, Cooper S og MINI Cabrio, bygget med motorer fra Toyota og PSA-gruppen. Men relativt hurtigt blev modellerne udelukkende produceret med reservedele fra BMW. Samtidig med at dette skete, rykkede MINI en tak op i prisklassen.

Stadig ung og dynamisk

Relanceringen af MINI betød ikke, at der skete nogle store revolutioner. Der blev i stedet bygget videre på tidligere tiders succes, og som et symbol på den britiske popkultur gennem tiderne har den nye MINI holdt fast i det ungdommelige design, og dermed også holdt fast i fokuseringen på en bestemt målgruppe.

Produktprogrammet omfatter i dag seks modeller: MINI 3-Dør, MINI 5-Dør, MINI Cabrio, MINI Clubman, MINI Countryman og John Cooper Works.

John Cooper Works (JKW), Clubman og Countryman er de tre største modeller med mest plads til baggage. Den sporty specialmodel, John Cooper Works, blev udviklet efter fusionen i 2007 mellem BMW Group og JCW. Sidstnævnte er en britisk specialproducent af udstyr til MINI.