Skal din Peugeot på værksted?

Få tilbud på reparation og service til din Peugeot

Spar 20-40%

  • Find det bedste værksted til den bedste pris
  • Du undgår ventetid, og kan trygt bestille tid online med prisgaranti
  • Kun FDM-kontrollerede kvalitetsværksteder
  • Du får 3 års garanti på alt service- og reparationsarbejde

Prøv selv. Spar penge.

Få tilbud
3 års garanti på din bilreparation
3 års garanti

Din sikkerhed for kvalitetsarbejde
Læs mere

Prisgaranti på alle opgaver
Prisgaranti på alle opgaver

Fundet det billigere? Vi matcher prisen
Læs mere

Derfor bør du bruge Autobutler når din Peugeot skal på værksted

  • Du sparer 20-40% når du reparerer eller servicerer din Peugeot gennem Autobutler
  • Autobutler.dk hjælper dig med at sammenligne online tilbud
  • Alle værksteder stikprøvekontrolleres af FDM.
  • Vi giver dig tryghed med vores 3 års FDM-godkendt garanti.
  • Du undgår ventetid og kan trygt bestille tid online, når det passer dig.
  • Du kan få professionel mekanikerrådgivning fra Autobutler.
  • Du får alle tilbud på skrift og undgår derved dyre overraskelser
  • Vi giver dig prisgaranti - finder du et billigere tilbud, så matcher vi prisen.

peugeot reparation og service

Top 3 Peugeot Bilreparationer og Service


serviceeftersyn peugeot

Du sparer i gennemsnit 31%, svarende til 1.312 kr på et serviceeftersyn efter bogen gennem autobutler.dk

Læs mere


udskiftning af bremser peugeot

Du sparer i gennemsnit 34%, svarende til 1.558 kr på bremse relateret opgaver gennem autobutler.dk

Læs mere


montering af anhængertræk peugeot

Du sparer i gennemsnit 24%, svarende til 1.748 kr på montering af anhængertræk gennem autobutler.dk

Læs mere

Pris på Peugeot reparationer

På autobutler.dk tror vi på gennemsigtighed og rimelige priser. Derfor kan du se gennemsnitspriser for reparationer og hvad du kan spare på at sammenligne tilbud.

Opgave Gns. pris Fra - til
Affjedring / støddæmpere 3.404 kr. 2.187 kr. - 5.294 kr. Få tilbud
Aircondition 930 kr. 608 kr. - 3.405 kr. Få tilbud
Andre opgaver 2.189 kr. 562 kr. - 4.665 kr. Få tilbud
Anhængertræk 7.101 kr. 6.156 kr. - 8.216 kr. Få tilbud
Batteri 1.521 kr. 1.162 kr. - 1.890 kr. Få tilbud
Bilpleje 2.512 kr. 914 kr. - 3.245 kr. Få tilbud
Bremser 3.108 kr. 1.772 kr. - 5.317 kr. Få tilbud
Dæk & hjul 2.365 kr. 602 kr. - 5.344 kr. Få tilbud
Dækopbevaring 563 kr. 375 kr. - 789 kr. Få tilbud
Elektrisk arbejde 1.427 kr. 348 kr. - 3.883 kr. Få tilbud
Fejlsøgning 343 kr. 277 kr. - 422 kr. Få tilbud
Firehjulsudmåling / Sporing af bil 769 kr. 714 kr. - 789 kr. Få tilbud
Fælge 3.891 kr. 1.897 kr. - 4.909 kr. Få tilbud
Gearkasse 3.139 kr. 296 kr. - 12.564 kr. Få tilbud
Kobling 5.626 kr. 4.274 kr. - 7.323 kr. Få tilbud
Lak- og malerarbejde 3.851 kr. 469 kr. - 5.653 kr. Få tilbud
Motor 4.629 kr. 1.038 kr. - 9.239 kr. Få tilbud
Olieskift 1.201 kr. 992 kr. - 1.441 kr. Få tilbud
Pladearbejde (buler m.m.) 3.026 kr. 300 kr. - 5.568 kr. Få tilbud
Rustarbejde 668 kr. 265 kr. - 3.027 kr. Få tilbud
Service 2.404 kr. 1.780 kr. - 3.219 kr. Få tilbud
Skadesarbejde 4.564 kr. 1.678 kr. - 7.513 kr. Få tilbud
Stenslag & rudeskift 3.706 kr. 2.891 kr. - 4.444 kr. Få tilbud
Styretøj 1.759 kr. 752 kr. - 3.574 kr. Få tilbud
Syn 691 kr. 416 kr. - 727 kr. Få tilbud
Tandrem/kædekit 4.878 kr. 4.148 kr. - 5.831 kr. Få tilbud
Tilbehør 4.152 kr. 900 kr. - 7.194 kr. Få tilbud
Udstødning 3.490 kr. 1.523 kr. - 5.517 kr. Få tilbud
Undervognsbehandling 4.214 kr. 3.627 kr. - 4.684 kr. Få tilbud

Priserne er baseret på alle tilbud givet via autobutler.dk, der dog kan indeholde fejl eller udsving. Opret en opgave, hvis du ønsker et specifikt tilbud til din bil.

Kampagner & tilbud

Fast lav pris
Hjulskifte
Kun 199 kr.

Få hjulskifte til rekordlav pris - kun 199 kr. Du undgår ventetid, og kan trygt bestille tid online med prisgaranti.

Spar op til 1.000 kr.
Undervognsbehandling
20% rabat

20% rabat på undervognsbehandling fra kvalitetsgodkendte rustbeskyttelsesmærker som PAVA, Dinitrol, SUVO, Tectyl og Mercasol.

Spar 20-40%
Serviceeftersyn
Spar 1.312 kr.

service med stempel i servicebogen. Du sparer i gennemsnit 31% på at sammenligne tilbud, svarende til 1.312 kr.

Se alle tilbud
Fast lav pris
Basisservice
Kun 949 kr.

Inkluderer olie- og filterskift med op til 4 liter kvalitetsolie og en komplet gennemgang af din bil ud fra et 25-punkts tjekskema.

Fast lav pris
Olieskift
Kun 749 kr.

Bestil olieskift til kun 749 kr. med påfyldning af op til 4 liter kvalitetsolie, montering af nyt oliefilter, og nulstilling af serviceindikator.

Fast lav pris
Aircondition service
Kun 549 kr.

Lige nu kan du få serviceret dit airconditionanlæg til kun 549 kr. Få anlægget tjekket for utætheder og påfyldt kølemiddel op til 150 gram.

Bedømmelser af Peugeot Service eller Reparationer

Super hurtigt dækskifte til vinterdæk og endda kaffe og en vand med på vejen - 5 af de store ⭐️⭐️...
Per V.
Peugeot 208 (2020)
Virkelig god service og kvalitet.
Severin M.
Peugeot 208 (2012)
Fin service hele vejen rundt.
Pia B.
Peugeot 2008 (2019)

Peugeot

Peugeot blev grundlagt i 1810 i Hérimcourt i Frankrig, og dermed regnes det franske familieforetagende for at være verdens ældste fabrikantvirksomhed.

Fransk producent af talrige produkter

I begyndelsen blev der fremstillet stålstrimler i familiens jernstøberi, men fra midten af 1800-tallet gik man over til fremstillingen af værktøj.

Peugeot fremstillede blandt andet skæremaskiner, som var prydet med det senere så berømte løve-logo. Peugeot blev nu også kendt uden for landets grænser, og i 1896 grundlagdes det, som siden skulle gå hen og blive den kendte, franske bilproducent.

I dag producerer Peugeot både cykler, scootere, biler, forskellige maskiner og endda også peberkværne.

Fra dampdrevet køretøj til første bilmodel

Før Peugeot ændrede strategi, nåede fabrikkens teknikere i 1889 at bygge en dampdreven bil, som fik navnet The Serpollet Tricycle. Ved brug af en motor fra Daimler blev Peugeot Type 2 produceret kort tid efter i 1890-91.

Den første rigtige Peugeot-model blev vist frem for offentligheden i Wien i 1896, og det blev samtidig den første bil, som blev sat i serieproduktion.

Globalt brand helt fra begyndelsen

Før alle andre bilproducenter lykkedes det for Peugeot at opnå en stærk position på det globale marked.

Produktionen voksede konstant, og omkring år 1900 havde den franske producent allerede fremstillet 500 biler og godt 20.000 cykler. Samtidig var Peugeot hele tiden i stand til at udtænke nye ideer. I 1902 introduceredes rattet til biler, og dermed hørte de første typer af bilmodeller fortiden til.

De første bilmodeller blev Peugeot Type 36 og Peugeot Bébé. Samtidig begyndte Peugeot også at fokusere på fremstillingen af erhvervskøretøjer.

Begyndelsen på masseproduktion

Peugeot begyndte at etablere produktionssteder på flere lokaliteter i Frankrig, og fra 1919 kunne der for alvor masseproduceres biler. Udviklingen blev dog sat imidlertid i stå pga. 1. Verdenskrig. Men efter krigen blev produktionen genoptaget.

Peugeot Quadrilette, eller Peugeot Type 161, som den også blev kaldt, blev fra 1921 og frem til 1930 fremstillet i 60.000 eksemplarer.

Helt frem til i dag har Peugeot været kendt for ikke at navngive deres modeller, men i stedet give dem numre. Reglen gælder dog ikke for erhvervskøretøjer og varevogne. I 1920'erne og 30'erne var den franske bilproducent for alvor produktiv og kunne allerede i 1928 sende modellen Peugeot Type 190 på gaden.

Salgssuccesen bliver starten på en ny æra

Lanceringen af Peugeot’s model 201 på Paris-messen i 1929 markerede endnu en milepæl for den franske bilproducent. Nummeringen af modeller, som verden første gang blev præsenteret for med 201-modellen, fik Peugeot taget patent på, og med netop 201-modellen opnåede Peugeot hidtil uset succes. Peugeot 201 blev således solgt i 140.000 eksemplarer.

Under 2. Verdenskrig måtte Peugeot endnu engang indstille bilproduktionen. Efter krigen fik den franske bilproducent igen vind i sejlene og begyndte at eksportere til fransktalende lande i Afrika.

Med lanceringen af Peugeot 203, der både kom i et nyt design og nu også kunne fås med en dieselmotor, fortsatte salgstallene med at stige. Peugeot 203 blev fra 1949 til 1954 solgt i 685.000 eksemplarer.

Peugeot 404, der var efterfølgeren til Peugeot 203, blev solgt i stor stil til eksportmarkederne i Afrika, hvor den helt frem til 1990’erne bl.a. blev brugt som taxa-model.

Styrket af strategisk fusion

Fra 1974 begyndte Peugeot at opkøbe aktier i den franske bilproducent Citroën. Senere førte det til en fusion mellem de to bilproducenter under det, som blev til PSA-koncernen.

Siden da blev PSA kendt som værende producenten af køretøjer fra de to mærker, og det fælles Premium brand, DS, blev den næststørste bilproducent i Europa i årene fra 2007-2010.

Peugeot markerer sig inden for motorsporten

Den økonomiske konsolidering siden midten af 1970'erne gjorde det muligt for Peugeot at gå aktivt ind i motorsporten.

I 1981 blev Peugeot Talbot Sport grundlagt, og i de følgende år markerede Peugeot sig på lige god med andre store fabriksnavne, som Audi, Lancia og Ford. Peugeot vandt både flere verdensmesterskabstitler og triumferede også i Dakar Rally. I 2009 lykkedes det for Peugeot at hive en dobbeltsejr hjem i Le Mans, og i 2015 sejrede franskmændene også i FIA-Rallycross World Championship.

Tilstedeværelsen i Tyskland

Selv om Peugeot havde været til stede på det tyske marked siden 1936, så blev Peugeot Germany først grundlagt i 1967.

Siden 2013 har Peugeot arbejdet tæt sammen med søsterbrandet Citroën med base i Köln.

Peugeots modeller spænder lige fra 100'erne til 500'erne. Fra 2005 til 2014 var Peugeot 107 den mindste model fra den franske bilgigant. Det var i øvrigt en model, som var næsten identisk med Citroën C1 og Toyota Aygo. Efterfølgeren på markedet hedder Peugeot 108.

Peugeot 308 II er den nyeste model i klassen for kompakte biler. Den noget større Peugeot 408 sælges udelukkende i Kina og Brasilien. Mindre end Peugeot 108 er Peugeot iOn, som er en mellemting mellem Mitsubishi i og elbilen Citroën C-Zero. I den øverste mellemklassen findes der Peugeot 508, som har været på markedet i Tyskland siden 2011 i fire forskellige udgaver.

Den mindre crossover, som hedder Peugeot 2008, har været en del af produktsortimentet fra Peugeot siden 2013. På det tyske marked har den kompakte SUV-model Peugeot 3008 siden 2009 ligget i hård konkurrence med modeller som VW Golf Plus, Mercedes B-Klassen og Opel Meriva.

Peugeot 4008 er en rigtig SUV. Den blev produceret som Mitsubishis søstermodel, men har ikke været tilgængelig på det tyske marked siden slutningen af 2015. Den kompakte varebil 5008 fra 2009 er til gengæld stadig i handlen i den oprindelige udgave, som ikke er blevet ændret, siden de første udgaver kom på markedet.

Over 1 mio. andre bilejere

har allerede fået tilbud på bilreparation. Spar penge.

Få tilbud

Alle bilreparationer