Skal din Peugeot på værksted?

Få tilbud på reparation og service til din Peugeot

Spar 20-40%

  • Find det bedste værksted til den bedste pris
  • Du undgår ventetid, og kan trygt bestille tid online med prisgaranti
  • Kun FDM-kontrollerede kvalitetsværksteder
  • Du får 3 års garanti på alt service- og reparationsarbejde

Prøv selv. Spar penge.

Få tilbud
3 års garanti på din bilreparation
3 års garanti

Din sikkerhed for kvalitetsarbejde
Læs mere

Prisgaranti på alle opgaver
Prisgaranti på alle opgaver

Fundet det billigere? Vi matcher prisen
Læs mere

Derfor bør du bruge Autobutler når din Peugeot skal på værksted

  • Du sparer 20-40% når du reparerer eller servicerer din Peugeot gennem Autobutler
  • Autobutler.dk hjælper dig med at sammenligne online tilbud
  • Alle værksteder stikprøvekontrolleres af FDM.
  • Vi giver dig tryghed med vores 3 års FDM-godkendt garanti.
  • Du undgår ventetid og kan trygt bestille tid online, når det passer dig.
  • Du kan få professionel mekanikerrådgivning fra Autobutler.
  • Du får alle tilbud på skrift og undgår derved dyre overraskelser
  • Vi giver dig prisgaranti - finder du et billigere tilbud, så matcher vi prisen.

peugeot reparation og service

Top 3 Peugeot Bilreparationer og Service


serviceeftersyn peugeot

Du sparer i gennemsnit 31%, svarende til 1.312 kr på et serviceeftersyn efter bogen gennem autobutler.dk

Læs mere


udskiftning af bremser peugeot

Du sparer i gennemsnit 34%, svarende til 1.558 kr på bremse relateret opgaver gennem autobutler.dk

Læs mere


montering af anhængertræk peugeot

Du sparer i gennemsnit 24%, svarende til 1.748 kr på montering af anhængertræk gennem autobutler.dk

Læs mere

Pris på Peugeot reparationer

På autobutler.dk tror vi på gennemsigtighed og rimelige priser. Derfor kan du se gennemsnitspriser for reparationer og hvad du kan spare på at sammenligne tilbud.

Opgave Gns. pris Fra - til
Affjedring / støddæmpere 3.303 kr. 2.123 kr. - 5.070 kr. Få tilbud
Aircondition 835 kr. 608 kr. - 3.117 kr. Få tilbud
Andre opgaver 2.203 kr. 539 kr. - 4.674 kr. Få tilbud
Anhængertræk 6.921 kr. 6.050 kr. - 7.973 kr. Få tilbud
Batteri 1.505 kr. 1.075 kr. - 1.872 kr. Få tilbud
Bilpleje 2.568 kr. 1.500 kr. - 3.315 kr. Få tilbud
Bremser 3.108 kr. 1.780 kr. - 5.338 kr. Få tilbud
Dæk & hjul 2.318 kr. 558 kr. - 5.279 kr. Få tilbud
Dækopbevaring 564 kr. 375 kr. - 789 kr. Få tilbud
Elektrisk arbejde 1.470 kr. 356 kr. - 3.891 kr. Få tilbud
Fejlsøgning 345 kr. 274 kr. - 464 kr. Få tilbud
Firehjulsudmåling / Sporing af bil 768 kr. 714 kr. - 789 kr. Få tilbud
Fælge 2.928 kr. 1.183 kr. - 5.176 kr. Få tilbud
Gearkasse 3.389 kr. 293 kr. - 12.841 kr. Få tilbud
Kobling 5.549 kr. 4.255 kr. - 7.220 kr. Få tilbud
Lak- og malerarbejde 4.063 kr. 939 kr. - 5.748 kr. Få tilbud
Motor 4.772 kr. 1.164 kr. - 9.159 kr. Få tilbud
Olieskift 1.205 kr. 1.000 kr. - 1.446 kr. Få tilbud
Pladearbejde (buler m.m.) 3.560 kr. 313 kr. - 5.620 kr. Få tilbud
Rustarbejde 1.098 kr. 261 kr. - 3.789 kr. Få tilbud
Service 2.353 kr. 1.742 kr. - 3.157 kr. Få tilbud
Skadesarbejde 4.721 kr. 1.678 kr. - 7.570 kr. Få tilbud
Stenslag & rudeskift 3.643 kr. 2.847 kr. - 4.382 kr. Få tilbud
Styretøj 1.816 kr. 752 kr. - 3.742 kr. Få tilbud
Syn 681 kr. 313 kr. - 727 kr. Få tilbud
Tandrem/kædekit 4.833 kr. 4.114 kr. - 5.752 kr. Få tilbud
Tilbehør 3.766 kr. 761 kr. - 7.097 kr. Få tilbud
Udstødning 3.361 kr. 1.464 kr. - 5.454 kr. Få tilbud
Undervognsbehandling 4.194 kr. 3.595 kr. - 4.647 kr. Få tilbud

Priserne er baseret på alle tilbud givet via autobutler.dk, der dog kan indeholde fejl eller udsving. Opret en opgave, hvis du ønsker et specifikt tilbud til din bil.

Kampagner & tilbud

Se alle kampagner & tilbud

Bedømmelser af Peugeot Service eller Reparationer

Positiv oplevelse
Per
Peugeot 2008 (2017)
Rigtig god service, intet at klage over.
Thomas J.
Peugeot 208 (2017)
Der var ikke noget St sætte en finger på. God oplevelse.
Gerda R.
Peugeot 208 (2015)

Peugeot

Peugeot blev grundlagt i 1810 i Hérimcourt i Frankrig, og dermed regnes det franske familieforetagende for at være verdens ældste fabrikantvirksomhed.

Fransk producent af talrige produkter

I begyndelsen blev der fremstillet stålstrimler i familiens jernstøberi, men fra midten af 1800-tallet gik man over til fremstillingen af værktøj.

Peugeot fremstillede blandt andet skæremaskiner, som var prydet med det senere så berømte løve-logo. Peugeot blev nu også kendt uden for landets grænser, og i 1896 grundlagdes det, som siden skulle gå hen og blive den kendte, franske bilproducent.

I dag producerer Peugeot både cykler, scootere, biler, forskellige maskiner og endda også peberkværne.

Fra dampdrevet køretøj til første bilmodel

Før Peugeot ændrede strategi, nåede fabrikkens teknikere i 1889 at bygge en dampdreven bil, som fik navnet The Serpollet Tricycle. Ved brug af en motor fra Daimler blev Peugeot Type 2 produceret kort tid efter i 1890-91.

Den første rigtige Peugeot-model blev vist frem for offentligheden i Wien i 1896, og det blev samtidig den første bil, som blev sat i serieproduktion.

Globalt brand helt fra begyndelsen

Før alle andre bilproducenter lykkedes det for Peugeot at opnå en stærk position på det globale marked.

Produktionen voksede konstant, og omkring år 1900 havde den franske producent allerede fremstillet 500 biler og godt 20.000 cykler. Samtidig var Peugeot hele tiden i stand til at udtænke nye ideer. I 1902 introduceredes rattet til biler, og dermed hørte de første typer af bilmodeller fortiden til.

De første bilmodeller blev Peugeot Type 36 og Peugeot Bébé. Samtidig begyndte Peugeot også at fokusere på fremstillingen af erhvervskøretøjer.

Begyndelsen på masseproduktion

Peugeot begyndte at etablere produktionssteder på flere lokaliteter i Frankrig, og fra 1919 kunne der for alvor masseproduceres biler. Udviklingen blev dog sat imidlertid i stå pga. 1. Verdenskrig. Men efter krigen blev produktionen genoptaget.

Peugeot Quadrilette, eller Peugeot Type 161, som den også blev kaldt, blev fra 1921 og frem til 1930 fremstillet i 60.000 eksemplarer.

Helt frem til i dag har Peugeot været kendt for ikke at navngive deres modeller, men i stedet give dem numre. Reglen gælder dog ikke for erhvervskøretøjer og varevogne. I 1920'erne og 30'erne var den franske bilproducent for alvor produktiv og kunne allerede i 1928 sende modellen Peugeot Type 190 på gaden.

Salgssuccesen bliver starten på en ny æra

Lanceringen af Peugeot’s model 201 på Paris-messen i 1929 markerede endnu en milepæl for den franske bilproducent. Nummeringen af modeller, som verden første gang blev præsenteret for med 201-modellen, fik Peugeot taget patent på, og med netop 201-modellen opnåede Peugeot hidtil uset succes. Peugeot 201 blev således solgt i 140.000 eksemplarer.

Under 2. Verdenskrig måtte Peugeot endnu engang indstille bilproduktionen. Efter krigen fik den franske bilproducent igen vind i sejlene og begyndte at eksportere til fransktalende lande i Afrika.

Med lanceringen af Peugeot 203, der både kom i et nyt design og nu også kunne fås med en dieselmotor, fortsatte salgstallene med at stige. Peugeot 203 blev fra 1949 til 1954 solgt i 685.000 eksemplarer.

Peugeot 404, der var efterfølgeren til Peugeot 203, blev solgt i stor stil til eksportmarkederne i Afrika, hvor den helt frem til 1990’erne bl.a. blev brugt som taxa-model.

Styrket af strategisk fusion

Fra 1974 begyndte Peugeot at opkøbe aktier i den franske bilproducent Citroën. Senere førte det til en fusion mellem de to bilproducenter under det, som blev til PSA-koncernen.

Siden da blev PSA kendt som værende producenten af køretøjer fra de to mærker, og det fælles Premium brand, DS, blev den næststørste bilproducent i Europa i årene fra 2007-2010.

Peugeot markerer sig inden for motorsporten

Den økonomiske konsolidering siden midten af 1970'erne gjorde det muligt for Peugeot at gå aktivt ind i motorsporten.

I 1981 blev Peugeot Talbot Sport grundlagt, og i de følgende år markerede Peugeot sig på lige god med andre store fabriksnavne, som Audi, Lancia og Ford. Peugeot vandt både flere verdensmesterskabstitler og triumferede også i Dakar Rally. I 2009 lykkedes det for Peugeot at hive en dobbeltsejr hjem i Le Mans, og i 2015 sejrede franskmændene også i FIA-Rallycross World Championship.

Tilstedeværelsen i Tyskland

Selv om Peugeot havde været til stede på det tyske marked siden 1936, så blev Peugeot Germany først grundlagt i 1967.

Siden 2013 har Peugeot arbejdet tæt sammen med søsterbrandet Citroën med base i Köln.

Peugeots modeller spænder lige fra 100'erne til 500'erne. Fra 2005 til 2014 var Peugeot 107 den mindste model fra den franske bilgigant. Det var i øvrigt en model, som var næsten identisk med Citroën C1 og Toyota Aygo. Efterfølgeren på markedet hedder Peugeot 108.

Peugeot 308 II er den nyeste model i klassen for kompakte biler. Den noget større Peugeot 408 sælges udelukkende i Kina og Brasilien. Mindre end Peugeot 108 er Peugeot iOn, som er en mellemting mellem Mitsubishi i og elbilen Citroën C-Zero. I den øverste mellemklassen findes der Peugeot 508, som har været på markedet i Tyskland siden 2011 i fire forskellige udgaver.

Den mindre crossover, som hedder Peugeot 2008, har været en del af produktsortimentet fra Peugeot siden 2013. På det tyske marked har den kompakte SUV-model Peugeot 3008 siden 2009 ligget i hård konkurrence med modeller som VW Golf Plus, Mercedes B-Klassen og Opel Meriva.

Peugeot 4008 er en rigtig SUV. Den blev produceret som Mitsubishis søstermodel, men har ikke været tilgængelig på det tyske marked siden slutningen af 2015. Den kompakte varebil 5008 fra 2009 er til gengæld stadig i handlen i den oprindelige udgave, som ikke er blevet ændret, siden de første udgaver kom på markedet.

Over 900.000 andre bilejere

har allerede fået tilbud på bilreparation. Spar penge.

Få tilbud

Alle bilreparationer