Spar 20-40%
Prøv selv. Spar penge.
Få tilbudDu sparer i gennemsnit 31%, svarende til 1.312 kr på et serviceeftersyn efter bogen gennem autobutler.dk
Du sparer i gennemsnit 34%, svarende til 1.558 kr på bremse relateret opgaver gennem autobutler.dk
Du sparer i gennemsnit 24%, svarende til 1.748 kr på montering af anhængertræk gennem autobutler.dk
Opgave | Gns. pris | Fra - til | |
---|---|---|---|
Affjedring / støddæmpere | 3.321 kr. | 2.109 kr. - 5.392 kr. | Få tilbud |
Aircondition | 827 kr. | 608 kr. - 3.039 kr. | Få tilbud |
Andre opgaver | 2.181 kr. | 552 kr. - 4.588 kr. | Få tilbud |
Anhængertræk | 6.845 kr. | 5.992 kr. - 7.894 kr. | Få tilbud |
Batteri | 1.496 kr. | 1.019 kr. - 1.870 kr. | Få tilbud |
Bilpleje | 2.477 kr. | 1.289 kr. - 3.114 kr. | Få tilbud |
Bremser | 3.077 kr. | 1.777 kr. - 5.336 kr. | Få tilbud |
Dæk & hjul | 2.350 kr. | 539 kr. - 5.283 kr. | Få tilbud |
Dækopbevaring | 628 kr. | 375 kr. - 789 kr. | Få tilbud |
Elektrisk arbejde | 1.413 kr. | 356 kr. - 3.763 kr. | Få tilbud |
Fejlsøgning | 342 kr. | 270 kr. - 464 kr. | Få tilbud |
Firehjulsudmåling / Sporing af bil | 768 kr. | 714 kr. - 789 kr. | Få tilbud |
Fælge | 4.077 kr. | 1.706 kr. - 8.319 kr. | Få tilbud |
Gearkasse | 3.706 kr. | 293 kr. - 12.756 kr. | Få tilbud |
Kobling | 5.538 kr. | 4.260 kr. - 7.235 kr. | Få tilbud |
Lak- og malerarbejde | 3.981 kr. | 400 kr. - 5.722 kr. | Få tilbud |
Motor | 4.700 kr. | 1.225 kr. - 9.008 kr. | Få tilbud |
Olieskift | 1.202 kr. | 1.000 kr. - 1.438 kr. | Få tilbud |
Pladearbejde (buler m.m.) | 3.514 kr. | 328 kr. - 5.414 kr. | Få tilbud |
Rustarbejde | 1.017 kr. | 256 kr. - 3.500 kr. | Få tilbud |
Service | 2.321 kr. | 1.722 kr. - 3.114 kr. | Få tilbud |
Skadesarbejde | 4.840 kr. | 1.675 kr. - 7.619 kr. | Få tilbud |
Stenslag & rudeskift | 3.641 kr. | 2.858 kr. - 4.369 kr. | Få tilbud |
Styretøj | 1.866 kr. | 752 kr. - 3.797 kr. | Få tilbud |
Syn | 676 kr. | 313 kr. - 727 kr. | Få tilbud |
Tandrem/kædekit | 4.833 kr. | 4.120 kr. - 5.732 kr. | Få tilbud |
Tilbehør | 3.359 kr. | 542 kr. - 7.067 kr. | Få tilbud |
Udstødning | 3.446 kr. | 1.456 kr. - 5.543 kr. | Få tilbud |
Undervognsbehandling | 4.170 kr. | 3.578 kr. - 4.614 kr. | Få tilbud |
Priserne er baseret på alle tilbud givet via autobutler.dk, der dog kan indeholde fejl eller udsving. Opret en opgave, hvis du ønsker et specifikt tilbud til din bil.
Peugeot blev grundlagt i 1810 i Hérimcourt i Frankrig, og dermed regnes det franske familieforetagende for at være verdens ældste fabrikantvirksomhed.
I begyndelsen blev der fremstillet stålstrimler i familiens jernstøberi, men fra midten af 1800-tallet gik man over til fremstillingen af værktøj.
Peugeot fremstillede blandt andet skæremaskiner, som var prydet med det senere så berømte løve-logo. Peugeot blev nu også kendt uden for landets grænser, og i 1896 grundlagdes det, som siden skulle gå hen og blive den kendte, franske bilproducent.
I dag producerer Peugeot både cykler, scootere, biler, forskellige maskiner og endda også peberkværne.
Før Peugeot ændrede strategi, nåede fabrikkens teknikere i 1889 at bygge en dampdreven bil, som fik navnet The Serpollet Tricycle. Ved brug af en motor fra Daimler blev Peugeot Type 2 produceret kort tid efter i 1890-91.
Den første rigtige Peugeot-model blev vist frem for offentligheden i Wien i 1896, og det blev samtidig den første bil, som blev sat i serieproduktion.
Før alle andre bilproducenter lykkedes det for Peugeot at opnå en stærk position på det globale marked.
Produktionen voksede konstant, og omkring år 1900 havde den franske producent allerede fremstillet 500 biler og godt 20.000 cykler. Samtidig var Peugeot hele tiden i stand til at udtænke nye ideer. I 1902 introduceredes rattet til biler, og dermed hørte de første typer af bilmodeller fortiden til.
De første bilmodeller blev Peugeot Type 36 og Peugeot Bébé. Samtidig begyndte Peugeot også at fokusere på fremstillingen af erhvervskøretøjer.
Peugeot begyndte at etablere produktionssteder på flere lokaliteter i Frankrig, og fra 1919 kunne der for alvor masseproduceres biler. Udviklingen blev dog sat imidlertid i stå pga. 1. Verdenskrig. Men efter krigen blev produktionen genoptaget.
Peugeot Quadrilette, eller Peugeot Type 161, som den også blev kaldt, blev fra 1921 og frem til 1930 fremstillet i 60.000 eksemplarer.
Helt frem til i dag har Peugeot været kendt for ikke at navngive deres modeller, men i stedet give dem numre. Reglen gælder dog ikke for erhvervskøretøjer og varevogne. I 1920'erne og 30'erne var den franske bilproducent for alvor produktiv og kunne allerede i 1928 sende modellen Peugeot Type 190 på gaden.
Lanceringen af Peugeot’s model 201 på Paris-messen i 1929 markerede endnu en milepæl for den franske bilproducent. Nummeringen af modeller, som verden første gang blev præsenteret for med 201-modellen, fik Peugeot taget patent på, og med netop 201-modellen opnåede Peugeot hidtil uset succes. Peugeot 201 blev således solgt i 140.000 eksemplarer.
Under 2. Verdenskrig måtte Peugeot endnu engang indstille bilproduktionen. Efter krigen fik den franske bilproducent igen vind i sejlene og begyndte at eksportere til fransktalende lande i Afrika.
Med lanceringen af Peugeot 203, der både kom i et nyt design og nu også kunne fås med en dieselmotor, fortsatte salgstallene med at stige. Peugeot 203 blev fra 1949 til 1954 solgt i 685.000 eksemplarer.
Peugeot 404, der var efterfølgeren til Peugeot 203, blev solgt i stor stil til eksportmarkederne i Afrika, hvor den helt frem til 1990’erne bl.a. blev brugt som taxa-model.
Fra 1974 begyndte Peugeot at opkøbe aktier i den franske bilproducent Citroën. Senere førte det til en fusion mellem de to bilproducenter under det, som blev til PSA-koncernen.
Siden da blev PSA kendt som værende producenten af køretøjer fra de to mærker, og det fælles Premium brand, DS, blev den næststørste bilproducent i Europa i årene fra 2007-2010.
Den økonomiske konsolidering siden midten af 1970'erne gjorde det muligt for Peugeot at gå aktivt ind i motorsporten.
I 1981 blev Peugeot Talbot Sport grundlagt, og i de følgende år markerede Peugeot sig på lige god med andre store fabriksnavne, som Audi, Lancia og Ford. Peugeot vandt både flere verdensmesterskabstitler og triumferede også i Dakar Rally. I 2009 lykkedes det for Peugeot at hive en dobbeltsejr hjem i Le Mans, og i 2015 sejrede franskmændene også i FIA-Rallycross World Championship.
Selv om Peugeot havde været til stede på det tyske marked siden 1936, så blev Peugeot Germany først grundlagt i 1967.
Siden 2013 har Peugeot arbejdet tæt sammen med søsterbrandet Citroën med base i Köln.
Peugeots modeller spænder lige fra 100'erne til 500'erne. Fra 2005 til 2014 var Peugeot 107 den mindste model fra den franske bilgigant. Det var i øvrigt en model, som var næsten identisk med Citroën C1 og Toyota Aygo. Efterfølgeren på markedet hedder Peugeot 108.
Peugeot 308 II er den nyeste model i klassen for kompakte biler. Den noget større Peugeot 408 sælges udelukkende i Kina og Brasilien. Mindre end Peugeot 108 er Peugeot iOn, som er en mellemting mellem Mitsubishi i og elbilen Citroën C-Zero. I den øverste mellemklassen findes der Peugeot 508, som har været på markedet i Tyskland siden 2011 i fire forskellige udgaver.
Den mindre crossover, som hedder Peugeot 2008, har været en del af produktsortimentet fra Peugeot siden 2013. På det tyske marked har den kompakte SUV-model Peugeot 3008 siden 2009 ligget i hård konkurrence med modeller som VW Golf Plus, Mercedes B-Klassen og Opel Meriva.
Peugeot 4008 er en rigtig SUV. Den blev produceret som Mitsubishis søstermodel, men har ikke været tilgængelig på det tyske marked siden slutningen af 2015. Den kompakte varebil 5008 fra 2009 er til gengæld stadig i handlen i den oprindelige udgave, som ikke er blevet ændret, siden de første udgaver kom på markedet.