For at give dig den bedste oplevelse hos Autobutler bruger vi cookies. Ved at klikke rundt på sitet accepterer du brugen af cookies. Læs mere
Skal din Peugeot på værksted?

Få tilbud på reparation, service eller tilbehør til din Peugeot

  • Spar op til 40% på bilværkstedet
  • Fuld prisgaranti på alle reparationer
  • Tryghed med FDM reparationsaftale
  • Hurtigt og nemt at bruge, det tager kun 2 min!

Prøv selv. Spar penge.

Få tilbud
3 års garanti på din bilreparation
3 års garanti

Din sikkerhed for kvalitetsarbejde
Læs mere

Prisgaranti på alle opgaver
Prisgaranti på alle opgaver

Fundet det billigere? Vi matcher prisen
Læs mere

Sådan virker det

Få tilbud på bilreparation inden for 24 timer
1

Få tilbud

Fortæl os hvad der skal laves på din bil og få tilbud.
Vælg et reparationstilbud og bestil tid
2

Vælg tilbud og bestil tid

Sammenlign pris, afstand, bedømmelser.
Kør til nærmeste FDM godkendte værksted
3

Kør på værksted

Få din bil repareret uden overraskelser.

Peugeot

Peugeot blev grundlagt i 1810 i Hérimcourt i Frankrig, og dermed regnes det franske familieforetagende for at være verdens ældste fabrikantvirksomhed.

Pris på Peugeot reparationer

På autobutler.dk tror vi på gennemsigtighed og rimelige priser. Derfor kan du se gennemsnitspriser for reparationer og hvad du kan spare på at sammenligne tilbud.

Opgave Gns. pris Fra - til
Affjedring / støddæmpere 3.205 kr. 2.027 kr. - 5.663 kr. Få tilbud
Aircondition 977 kr. 616 kr. - 3.240 kr. Få tilbud
Andre opgaver 2.064 kr. 569 kr. - 4.328 kr. Få tilbud
Anhængertræk 6.719 kr. 5.786 kr. - 7.793 kr. Få tilbud
Batteri 1.454 kr. 823 kr. - 1.934 kr. Få tilbud
Bilpleje 2.375 kr. 1.289 kr. - 3.329 kr. Få tilbud
Bremser 3.113 kr. 1.736 kr. - 5.308 kr. Få tilbud
Dæk & hjul 1.964 kr. 325 kr. - 4.699 kr. Få tilbud
Dækopbevaring 831 kr. 375 kr. - 1.039 kr. Få tilbud
Elektrisk arbejde 1.532 kr. 387 kr. - 3.407 kr. Få tilbud
Fejlsøgning 344 kr. 267 kr. - 490 kr. Få tilbud
Firehjulsudmåling / Sporing af bil 760 kr. 714 kr. - 789 kr. Få tilbud
Fælge 3.264 kr. 789 kr. - 5.325 kr. Få tilbud
Gearkasse 4.329 kr. 281 kr. - 13.801 kr. Få tilbud
Hjulskifte 370 kr. 298 kr. - 664 kr. Få tilbud
Kobling 5.512 kr. 4.281 kr. - 7.163 kr. Få tilbud
Lak- og malerarbejde 3.962 kr. 2.489 kr. - 5.777 kr. Få tilbud
Motor 4.860 kr. 1.227 kr. - 9.039 kr. Få tilbud
Olieskift 1.166 kr. 995 kr. - 1.354 kr. Få tilbud
Pladearbejde (buler m.m.) 4.158 kr. 1.999 kr. - 5.777 kr. Få tilbud
Rustarbejde 1.874 kr. 288 kr. - 4.608 kr. Få tilbud
Service 2.252 kr. 1.689 kr. - 3.021 kr. Få tilbud
Skadesarbejde 4.399 kr. 1.639 kr. - 7.191 kr. Få tilbud
Stenslag & rudeskift 3.656 kr. 2.840 kr. - 4.400 kr. Få tilbud
Styretøj 1.923 kr. 789 kr. - 3.842 kr. Få tilbud
Syn 667 kr. 313 kr. - 727 kr. Få tilbud
Tandrem/kædekit 4.709 kr. 4.005 kr. - 5.538 kr. Få tilbud
Tilbehør 2.114 kr. 429 kr. - 4.241 kr. Få tilbud
Udstødning 3.380 kr. 1.487 kr. - 5.667 kr. Få tilbud
Undervognsbehandling / rustbeskyttelse 3.972 kr. 3.482 kr. - 4.504 kr. Få tilbud

Priserne er baseret på alle tilbud givet via autobutler.dk, der dog kan indeholde fejl eller udsving. Opret en opgave, hvis du ønsker et specifikt tilbud til din bil.

Fransk producent af talrige produkter

I begyndelsen blev der fremstillet stålstrimler i familiens jernstøberi, men fra midten af 1800-tallet gik man over til fremstillingen af værktøj.

Peugeot fremstillede blandt andet skæremaskiner, som var prydet med det senere så berømte løve-logo. Peugeot blev nu også kendt uden for landets grænser, og i 1896 grundlagdes det, som siden skulle gå hen og blive den kendte, franske bilproducent.

I dag producerer Peugeot både cykler, scootere, biler, forskellige maskiner og endda også peberkværne.

Fra dampdrevet køretøj til første bilmodel

Før Peugeot ændrede strategi, nåede fabrikkens teknikere i 1889 at bygge en dampdreven bil, som fik navnet The Serpollet Tricycle. Ved brug af en motor fra Daimler blev Peugeot Type 2 produceret kort tid efter i 1890-91.

Den første rigtige Peugeot-model blev vist frem for offentligheden i Wien i 1896, og det blev samtidig den første bil, som blev sat i serieproduktion.

Godt udført aircon service
Ole P.
Peugeot 208 (2016)
Fint som altid
Svend R.
Peugeot 308 (2014)
En rigtig god oplevelse. Alt i alt et rigtig godt arbejde med påsætning af anhængertræk. Alt virk...
Thomas K.
Peugeot 3008 (2019)

Globalt brand helt fra begyndelsen

Før alle andre bilproducenter lykkedes det for Peugeot at opnå en stærk position på det globale marked.

Produktionen voksede konstant, og omkring år 1900 havde den franske producent allerede fremstillet 500 biler og godt 20.000 cykler. Samtidig var Peugeot hele tiden i stand til at udtænke nye ideer. I 1902 introduceredes rattet til biler, og dermed hørte de første typer af bilmodeller fortiden til.

De første bilmodeller blev Peugeot Type 36 og Peugeot Bébé. Samtidig begyndte Peugeot også at fokusere på fremstillingen af erhvervskøretøjer.

Over 800.000 andre bilejere

har allerede fået tilbud på bilreparation. Spar penge.

Få tilbud

Begyndelsen på masseproduktion

Peugeot begyndte at etablere produktionssteder på flere lokaliteter i Frankrig, og fra 1919 kunne der for alvor masseproduceres biler. Udviklingen blev dog sat imidlertid i stå pga. 1. Verdenskrig. Men efter krigen blev produktionen genoptaget.

Peugeot Quadrilette, eller Peugeot Type 161, som den også blev kaldt, blev fra 1921 og frem til 1930 fremstillet i 60.000 eksemplarer.

Helt frem til i dag har Peugeot været kendt for ikke at navngive deres modeller, men i stedet give dem numre. Reglen gælder dog ikke for erhvervskøretøjer og varevogne. I 1920'erne og 30'erne var den franske bilproducent for alvor produktiv og kunne allerede i 1928 sende modellen Peugeot Type 190 på gaden.

Salgssuccesen bliver starten på en ny æra

Lanceringen af Peugeot’s model 201 på Paris-messen i 1929 markerede endnu en milepæl for den franske bilproducent. Nummeringen af modeller, som verden første gang blev præsenteret for med 201-modellen, fik Peugeot taget patent på, og med netop 201-modellen opnåede Peugeot hidtil uset succes. Peugeot 201 blev således solgt i 140.000 eksemplarer.

Under 2. Verdenskrig måtte Peugeot endnu engang indstille bilproduktionen. Efter krigen fik den franske bilproducent igen vind i sejlene og begyndte at eksportere til fransktalende lande i Afrika.

Med lanceringen af Peugeot 203, der både kom i et nyt design og nu også kunne fås med en dieselmotor, fortsatte salgstallene med at stige. Peugeot 203 blev fra 1949 til 1954 solgt i 685.000 eksemplarer.

Peugeot 404, der var efterfølgeren til Peugeot 203, blev solgt i stor stil til eksportmarkederne i Afrika, hvor den helt frem til 1990’erne bl.a. blev brugt som taxa-model.

Styrket af strategisk fusion

Fra 1974 begyndte Peugeot at opkøbe aktier i den franske bilproducent Citroën. Senere førte det til en fusion mellem de to bilproducenter under det, som blev til PSA-koncernen.

Siden da blev PSA kendt som værende producenten af køretøjer fra de to mærker, og det fælles Premium brand, DS, blev den næststørste bilproducent i Europa i årene fra 2007-2010.

Peugeot markerer sig inden for motorsporten

Den økonomiske konsolidering siden midten af 1970'erne gjorde det muligt for Peugeot at gå aktivt ind i motorsporten.

I 1981 blev Peugeot Talbot Sport grundlagt, og i de følgende år markerede Peugeot sig på lige god med andre store fabriksnavne, som Audi, Lancia og Ford. Peugeot vandt både flere verdensmesterskabstitler og triumferede også i Dakar Rally. I 2009 lykkedes det for Peugeot at hive en dobbeltsejr hjem i Le Mans, og i 2015 sejrede franskmændene også i FIA-Rallycross World Championship.

Tilstedeværelsen i Tyskland

Selv om Peugeot havde været til stede på det tyske marked siden 1936, så blev Peugeot Germany først grundlagt i 1967.

Siden 2013 har Peugeot arbejdet tæt sammen med søsterbrandet Citroën med base i Köln.

Peugeots modeller spænder lige fra 100'erne til 500'erne. Fra 2005 til 2014 var Peugeot 107 den mindste model fra den franske bilgigant. Det var i øvrigt en model, som var næsten identisk med Citroën C1 og Toyota Aygo. Efterfølgeren på markedet hedder Peugeot 108.

Peugeot 308 II er den nyeste model i klassen for kompakte biler. Den noget større Peugeot 408 sælges udelukkende i Kina og Brasilien. Mindre end Peugeot 108 er Peugeot iOn, som er en mellemting mellem Mitsubishi i og elbilen Citroën C-Zero. I den øverste mellemklassen findes der Peugeot 508, som har været på markedet i Tyskland siden 2011 i fire forskellige udgaver.

Den mindre crossover, som hedder Peugeot 2008, har været en del af produktsortimentet fra Peugeot siden 2013. På det tyske marked har den kompakte SUV-model Peugeot 3008 siden 2009 ligget i hård konkurrence med modeller som VW Golf Plus, Mercedes B-Klassen og Opel Meriva.

Peugeot 4008 er en rigtig SUV. Den blev produceret som Mitsubishis søstermodel, men har ikke været tilgængelig på det tyske marked siden slutningen af 2015. Den kompakte varebil 5008 fra 2009 er til gengæld stadig i handlen i den oprindelige udgave, som ikke er blevet ændret, siden de første udgaver kom på markedet.

Fordele med autobutler.dk

FDM Samarbejde

FDM stikprøvekontrol

Alle værksteder kontrolleres af FDM

Læs mere om FDM stikprøvekontrol

3 års garanti på din bilreparation

3 års garanti på din bilreparation

Med 3 års fuld garanti er du sikret høj kvalitet i både arbejde og reservedele.

Læs mere om 3 års garanti

autobutler.dk tilbyder prisgaranti

Prisgaranti

Finder du et billigere tilbud, så matcher vi prisen. Så enkelt er det!

Læs mere om autobutler.dk Prisgaranti

Gratis rådgivning vedr. bilreparation

Gratis rådgivning

Vores in-house mekanikere er klar til at hjælpe dig med rådgivning.

Ring på tlf. 7734 3221

Alle bilreparationer

Få tilbud nær dig

Vi har 305 kvalitetsværksteder klar til at hjælpe.

Få tilbud