Skal din Mazda på værksted?

Få tilbud på reparation og service til din Mazda

Spar 20-40%

  • Find det bedste værksted til den bedste pris
  • Du undgår ventetid, og kan trygt bestille tid online med prisgaranti
  • Kun FDM-kontrollerede kvalitetsværksteder
  • Du får 3 års garanti på alt service- og reparationsarbejde

Prøv selv. Spar penge.

Få tilbud
3 års garanti på din bilreparation
3 års garanti

Din sikkerhed for kvalitetsarbejde
Læs mere

Prisgaranti på alle opgaver
Prisgaranti på alle opgaver

Fundet det billigere? Vi matcher prisen
Læs mere

Derfor bør du brug Autobutler når din Mazda skal på værksted

  • Du sparer 20-40% når du reparerer eller servicerer din Mazda gennem Autobutler
  • Autobutler.dk hjælper dig med at sammenligne online tilbud
  • Alle værksteder stikprøvekontrolleres af FDM.
  • Vi giver dig tryghed med vores 3 års FDM-godkendt garanti.
  • Du undgår ventetid og kan trygt bestille tid online, når det passer dig.
  • Du kan få professionel mekanikerrådgivning fra Autobutler.
  • Du får alle tilbud på skrift og undgår derved dyre overraskelser
  • Vi giver dig prisgaranti - finder du et billigere tilbud, så matcher vi prisen.

mazda reparation og service

Top 3 Mazda Bilreparationer og Service


serviceeftersyn mazda

Du sparer i gennemsnit 31%, svarende til 1.312 kr på et serviceeftersyn efter bogen gennem autobutler.dk

Læs mere


udskiftning af bremser mazda

Du sparer i gennemsnit 34%, svarende til 1.558 kr på bremse relateret opgaver gennem autobutler.dk

Læs mere


montering af anhængertræk mazda

Du sparer i gennemsnit 24%, svarende til 1.748 kr på montering af anhængertræk gennem autobutler.dk

Læs mere

Pris på Mazda reparationer

På autobutler.dk tror vi på gennemsigtighed og rimelige priser. Derfor kan du se gennemsnitspriser for reparationer og hvad du kan spare på at sammenligne tilbud.

Opgave Gns. pris Fra - til
Affjedring / støddæmpere 3.022 kr. 1.704 kr. - 5.145 kr. Få tilbud
Aircondition 989 kr. 608 kr. - 3.716 kr. Få tilbud
Andre opgaver 2.688 kr. 695 kr. - 5.262 kr. Få tilbud
Anhængertræk 7.160 kr. 5.987 kr. - 8.254 kr. Få tilbud
Batteri 1.402 kr. 1.109 kr. - 1.685 kr. Få tilbud
Bilpleje 2.508 kr. 1.820 kr. - 3.039 kr. Få tilbud
Bremser 3.005 kr. 1.523 kr. - 4.948 kr. Få tilbud
Dæk & hjul 2.060 kr. 602 kr. - 5.279 kr. Få tilbud
Dækopbevaring 632 kr. 375 kr. - 789 kr. Få tilbud
Elektrisk arbejde 1.843 kr. 348 kr. - 4.497 kr. Få tilbud
Fejlsøgning 351 kr. 297 kr. - 375 kr. Få tilbud
Firehjulsudmåling / Sporing af bil 774 kr. 714 kr. - 789 kr. Få tilbud
Fælge 4.584 kr. 4.043 kr. - 4.863 kr. Få tilbud
Gearkasse 950 kr. 292 kr. - 2.081 kr. Få tilbud
Kobling 5.710 kr. 4.836 kr. - 6.942 kr. Få tilbud
Lak- og malerarbejde 4.607 kr. 2.739 kr. - 6.164 kr. Få tilbud
Motor 3.838 kr. 702 kr. - 11.483 kr. Få tilbud
Olieskift 1.249 kr. 1.067 kr. - 1.519 kr. Få tilbud
Pladearbejde (buler m.m.) 1.920 kr. 270 kr. - 6.489 kr. Få tilbud
Rustarbejde 1.143 kr. 268 kr. - 3.789 kr. Få tilbud
Service 2.493 kr. 1.876 kr. - 3.270 kr. Få tilbud
Skadesarbejde 3.692 kr. 1.688 kr. - 6.789 kr. Få tilbud
Stenslag & rudeskift 4.344 kr. 3.162 kr. - 5.577 kr. Få tilbud
Styretøj 1.503 kr. 752 kr. - 2.748 kr. Få tilbud
Syn 872 kr. 603 kr. - 2.309 kr. Få tilbud
Tandrem/kædekit 6.061 kr. 4.414 kr. - 8.012 kr. Få tilbud
Tilbehør 5.707 kr. 3.966 kr. - 7.313 kr. Få tilbud
Udstødning 4.279 kr. 2.004 kr. - 7.624 kr. Få tilbud
Undervognsbehandling 4.393 kr. 3.788 kr. - 4.829 kr. Få tilbud

Priserne er baseret på alle tilbud givet via autobutler.dk, der dog kan indeholde fejl eller udsving. Opret en opgave, hvis du ønsker et specifikt tilbud til din bil.

Kampagner & tilbud

Fast lav pris
Hjulskifte
Kun 199 kr.

Få hjulskifte til rekordlav pris - kun 199 kr. Du undgår ventetid, og kan trygt bestille tid online med prisgaranti.

Spar op til 1.000 kr.
Undervognsbehandling
20% rabat

20% rabat på undervognsbehandling fra kvalitetsgodkendte rustbeskyttelsesmærker som PAVA, Dinitrol, SUVO, Tectyl og Mercasol.

Spar 20-40%
Serviceeftersyn
Spar 1.312 kr.

service med stempel i servicebogen. Du sparer i gennemsnit 31% på at sammenligne tilbud, svarende til 1.312 kr.

Se alle tilbud
Fast lav pris
Basisservice
Kun 949 kr.

Inkluderer olie- og filterskift med op til 4 liter kvalitetsolie og en komplet gennemgang af din bil ud fra et 25-punkts tjekskema.

Fast lav pris
Olieskift
Kun 749 kr.

Bestil olieskift til kun 749 kr. med påfyldning af op til 4 liter kvalitetsolie, montering af nyt oliefilter, og nulstilling af serviceindikator.

Fast lav pris
Aircondition service
Kun 549 kr.

Lige nu kan du få serviceret dit airconditionanlæg til kun 549 kr. Få anlægget tjekket for utætheder og påfyldt kølemiddel op til 150 gram.

Bedømmelser af Mazda Service eller Reparationer

Super god service ,kommer gerne der igen .
Bjarne J.
Mazda 6 (2007)
god
Osvald N.
Mazda 3 (2009)
Aftale overholdt. Venlnig betjening
Niels A.
Mazda CX-5 (2018)

Mazda

Mazda blev grundlagt i 1920 af japaneren Jujiro Matsuda. I begyndelsen fremstillede Hiroshima-fabrikken i udelukkende kork, men fra 1928 begyndte man også at fremstille maskindele. Siden 1939 har Mazda også produceret kraftige, industrielle boremaskiner samt motorcykler.

Det første motorkøretøj, som Mazda introducerede i 1931 blev kaldt Mazda-GO. Mazda-navnet refererer både til grundlæggeren Jujiro Matsuda og til Ahura Mazda, der var den højeste guddom inden for zoroastrismen. Siden 1931 er navnet blevet brugt som varemærke for Mazdas produkter.

Gradvis overgang til produktion af personbiler

Mazda var, ligesom andre japanske industriproducenter, involveret i 2. Verdenskrigs våbenfremstilling. Mazda blev hårdt ramt af bombningen i Hiroshima i 1945. I denne periode stillede Mazda samtidig også sine fabrikker til rådighed for offentligheden. Fabrikkerne blev brugt som militærhospitaler, og derfor lykkedes det heller ikke at igangsætte en serieproduktion af den første prototype af en 4-personers bil.

Da bilproduktionen først for alvor kom i gang, var det med fokus på fremstillingen af erhvervskøretøjer. I slutningen af 1945 fremstillede Mazda således en speciel lastbil med tre hjul, der blev eksporteret til Indien.

1950’ernes ekspansion inden for fremstillingen af erhvervskøretøjer førte til, at Mazda i 1960 udviklede ’The Pyramid Vision’. Herfra blev Mazda ført ind i en ny fremtid med storskala-produktion. ’Pyramid Vision’ var en plan for, hvordan Mazda kunne øge produktionen af biler og dermed nå ud med flere modeller til forskellige kundesegmenter.

Den første masseproducerede model blev Mazda R360, som var en lille bybil i en coupe-udgave. Ud fra denne model udviklede Mazda i 1962 også limousinemodellen, Mazda Carol 360. Samme år fulgte så også den kompakte Mazda Familia 800.

Med et Bertone-design, og et ’europæisk’ look, opnåede Mazda med sin Mazda Luce fra 1965 stor succes både i Japan og i USA. Det skete på markedet for lidt bedre mellemklassebiler.

Fremgang gennem licensaftaler

I begyndelsen af 1960’erne begyndte japanske og tyske bilproducenter at indgå licensaftaler, og det var en stor nyhed, da Mazda i 1961 indgik en licensaftale med den tyske producent NSU. Aftalen indebar bl.a., at Mazda kunne bruge NSU’s cirkulære stempelmotor eller Wankel-motoren, som den også hed.

Allerede to år senere havde Mazda udviklet den første to-skive cirkulære stempelmotor. Den første model, der blev sendt på gaden med denne type motor, var Mazda Cosmo Sport 110S i 1967.

Mazdas innovation og vedholdenhed blev belønnet. Mazda Familia og Mazda Luce-modellerne var begge udstyret med den effektive, cirkulære stempelmotor, og mens disse to modeller blev sendt på markedet, fik flere af Mazdas modeller fra 1967 adgang til det europæiske marked.

Indtog på det tyske marked

Inden Mazda i 1972 åbnede kontor i Tyskland, havde den japanske bilproducent formået at etablere sig på det norske marked.

Og allerede efter et enkelt år på det tyske marked havde mellemklasse-serien Mazda 616 og coupé-modellen RX-3 fået succes. I 1970’erne satte Mazda nye salgsrekorder og etablerede sig blandt verdens 10 førende bilproducenter.

Med til den stigende popularitet på det tyske marked hørte også lanceringen af Mazda 323 fra 1977. I Tyskland var 323-modellen i lang tid blandt de mest solgte importmodeller i kompaktklassen. Mazda 323 blev frem til 2003 solgt i seks forskellige udgaver. Det var ikke kun på det vesttyske marked, at Mazda 323 var en populær model. Det var den også i Østtyskland.

Mazda 626 overgår dem alle

Mellemklasse- eller familiemodellen Mazda 626 fra 1978 blev en anden af Mazdas salgssucceser. Faktisk blev den så populær, at den i mange år var den bedst sælgende japanske model i Tyskland.
Mazda 626 blev solgt i 5 forskellige udgaver helt indtil 2012, og salget af denne ene model var medvirkende til en fordobling af bilproducentens salgstal. Modellen blev også solgt i en revideret udgave som Ford Telstar i både Asien, Australien og Sydafrika.

Mazda sendte også den sporty Mazda RX-7 på markedet. Modellen blev lanceret med den cirkulære stempelmotor og var en overgang verdens mest solgte sportsvogn.

Siden 1989 har Mazda haft massiv succes med deres Roadster MX-5, som blev taget godt imod både på det europæiske og det amerikanske marked. Modellen blev faktisk så populær, at den gik hen og blev den mest solgte roadster på markedet. Derfor kom modellen også til at danne forbillede for andre bilproducenters åbne sportsvognsmodeller.

Men den mest populære model i Tyskland var som sagt Mazda 6, der igennem årene blev lanceret i tre forskellige modeller.

I 2008 lancerede Mazda den nye sporty Mazda 2-model og senere også Mazda 3 MPWS, der hørte til i samme sporty kategori. Siden fulgte Van-modellen Mazda 5, som blev produceret frem til 2015.

Inden for kategorien af terrængående køretøjer har Mazda været kendt for sin CX-5 modeller, og indtil 2012 også den lidt større CX-7 model. Endelig så har den japanske bilproducent også lanceret en syv-personers model CX-9, som efter alt at bedømme også kommer i en anden generations-udgave på det europæiske marked.

Store motorsportssejre har gjort Mazda kendt

Et af de forhold, som har været med til at gøre Mazda brandet kendt verden over, er involveringen i motorsportsverdenen.

Med Mazda RX-7 vandt Mazda IMSA-GTP-mesterskabet otte gange i træk, og også i det belgiske 24-timers løb Circuit de Spa-Francorchamps har Mazda stået øverst på sejrskamlen.

Licensaftalen fra 1961, der omhandlede en videreudvikling af Wankel-motoren og den cirkulære stempelmotor, fik Mazda fuldt udbytte af 30 år senere, da japanerne i 1991, i en Mazda 787B, blev den første japanske bilproducent, som vandt 24-timers løbet i Le Mans.

Over 1 mio. andre bilejere

har allerede fået tilbud på bilreparation. Spar penge.

Få tilbud

Alle bilreparationer