Skal din Mazda på værksted?

Sammenlign tilbud på reparationer og services til din Mazda

  • Få tilbud fra 231 uafhængige værksteder
  • Spar op til 60%*
  • Bestil tid online med prismatch og 3 års FDM-godkendt garanti
Få tilbud
Derfor bør du bruge Autobutler når din Mazda skal på værksted
Mazda
  • Du sparer op til 60%* når du reparerer eller servicerer din Mazda gennem Autobutler
  • Autobutler.dk hjælper dig med at sammenligne online tilbud
  • Alle værksteder stikprøvekontrolleres af FDM
  • Vi giver dig tryghed med vores 3 års FDM-godkendt garanti
  • Du undgår ventetid og kan trygt bestille tid online
Få tilbud

Sammenlign tilbud fra lokale værksteder til din Mazda

Pris på Mazda reparationer og services

De gennemsnitlige priser og besparelser, for de viste bilmærker, er baseret på forskellige modeller og årgange. Du skal derfor oprette en opgave og sammenligne tilbud for at se din faktiske pris og besparelse.
Opgave Gennemsnitspris* Sammenlign og spar* Du sparer i gennemsnit*
Affjedring / støddæmpere DKK 4.159 DKK 1.258 26 %
Aircondition DKK 1.403 DKK 716 46 %
Andre opgaver DKK 3.118 DKK 689 22 %
Anhængertræk DKK 8.104 DKK 2.087 22 %
Basisservice DKK 1.356 DKK 1.294 56 %
Batteri DKK 1.474 DKK 371 22 %
Bremser DKK 3.222 DKK 832 24 %
Dæk, hjul & hjulskifte DKK 2.503 DKK 841 49 %
Elektrisk arbejde DKK 2.426 DKK 538 31 %
Fejlsøgning DKK 761 DKK 1.137 77 %
Firehjulsudmåling / Sporing af bil DKK 902 DKK 539 39 %
Gearkasse DKK 3.868 DKK 401 15 %
Hjulskifte DKK 404 DKK 701 74 %
Kobling DKK 6.642 DKK 1.751 23 %
Motor DKK 5.622 DKK 1.269 24 %
Olieskift DKK 1.038 DKK 679 44 %
Serviceeftersyn DKK 2.988 DKK 977 26 %
Stenslag & rudeskift DKK 4.856 DKK 1.173 22 %
Styretøj DKK 1.957 DKK 509 20 %
Syn & klargøring DKK 784 DKK 170 20 %
Tandrem/kædekit DKK 7.462 DKK 1.723 19 %
Udstødning DKK 4.790 DKK 789 19 %
Undervognsbehandling DKK 4.631 DKK 0 0 %

Service og reparation af Mazda

Mest populære service og reparationer

Lige nu priser fra 399 kr.*
Spar i gennemsnit 51%*

Service af airconditionanlæg. Lige nu priser fra: 399 kr.* Anlægget tjekkes for utætheder og der påfyldes ekstra kølemiddel. Få tilbud og se din pris med det samme!

Spar i gennemsnit 896 kr.*
Med stempel i servicebogen

service med stempel i servicebogen. Du sparer i gennemsnit 23%* på at sammenligne tilbud, svarende til 896 kr.*

Lige nu priser fra 499 kr.*
Spar i gennemsnit 48%*

Få et basisservice og hold din bil sikkert kørende. Lige nu priser fra 499 kr.* Inkluderer skift af olie og oliefilter, op til 4 liter kvalitetsolie samt komplet gennemgang af din bil med 46 kontrolpunkter.

Lige nu priser fra 469 kr.*
Spar i gennemsnit 45%*

Bestil olieskift online og spar penge! Lige nu priser fra 469 kr.* Inkluderer påfyldning af 4 liter kvalitetsolie og montering af nyt oliefilter. Få tilbud og se din pris med det samme!

Bedømmelser af Mazda Service eller Reparationer

Kom til til tiden. Super flink mekaniker.
Keld W.
Mazda MX-5 (2000)
Godt værksted
Anne L.
Mazda 3 (2008)
Hurtigt arbejde til tiden
Bent J.
Mazda 3 (2013)
Mazda

Mazda blev grundlagt i 1920 af japaneren Jujiro Matsuda. I begyndelsen fremstillede Hiroshima-fabrikken i udelukkende kork, men fra 1928 begyndte man også at fremstille maskindele. Siden 1939 har Mazda også produceret kraftige, industrielle boremaskiner samt motorcykler.

Det første motorkøretøj, som Mazda introducerede i 1931 blev kaldt Mazda-GO. Mazda-navnet refererer både til grundlæggeren Jujiro Matsuda og til Ahura Mazda, der var den højeste guddom inden for zoroastrismen. Siden 1931 er navnet blevet brugt som varemærke for Mazdas produkter.

Gradvis overgang til produktion af personbiler

Mazda var, ligesom andre japanske industriproducenter, involveret i 2. Verdenskrigs våbenfremstilling. Mazda blev hårdt ramt af bombningen i Hiroshima i 1945. I denne periode stillede Mazda samtidig også sine fabrikker til rådighed for offentligheden. Fabrikkerne blev brugt som militærhospitaler, og derfor lykkedes det heller ikke at igangsætte en serieproduktion af den første prototype af en 4-personers bil.

Da bilproduktionen først for alvor kom i gang, var det med fokus på fremstillingen af erhvervskøretøjer. I slutningen af 1945 fremstillede Mazda således en speciel lastbil med tre hjul, der blev eksporteret til Indien.

1950’ernes ekspansion inden for fremstillingen af erhvervskøretøjer førte til, at Mazda i 1960 udviklede ’The Pyramid Vision’. Herfra blev Mazda ført ind i en ny fremtid med storskala-produktion. ’Pyramid Vision’ var en plan for, hvordan Mazda kunne øge produktionen af biler og dermed nå ud med flere modeller til forskellige kundesegmenter.

Den første masseproducerede model blev Mazda R360, som var en lille bybil i en coupe-udgave. Ud fra denne model udviklede Mazda i 1962 også limousinemodellen, Mazda Carol 360. Samme år fulgte så også den kompakte Mazda Familia 800.

Med et Bertone-design, og et ’europæisk’ look, opnåede Mazda med sin Mazda Luce fra 1965 stor succes både i Japan og i USA. Det skete på markedet for lidt bedre mellemklassebiler.

Fremgang gennem licensaftaler

I begyndelsen af 1960’erne begyndte japanske og tyske bilproducenter at indgå licensaftaler, og det var en stor nyhed, da Mazda i 1961 indgik en licensaftale med den tyske producent NSU. Aftalen indebar bl.a., at Mazda kunne bruge NSU’s cirkulære stempelmotor eller Wankel-motoren, som den også hed.

Allerede to år senere havde Mazda udviklet den første to-skive cirkulære stempelmotor. Den første model, der blev sendt på gaden med denne type motor, var Mazda Cosmo Sport 110S i 1967.

Mazdas innovation og vedholdenhed blev belønnet. Mazda Familia og Mazda Luce-modellerne var begge udstyret med den effektive, cirkulære stempelmotor, og mens disse to modeller blev sendt på markedet, fik flere af Mazdas modeller fra 1967 adgang til det europæiske marked.

Indtog på det tyske marked

Inden Mazda i 1972 åbnede kontor i Tyskland, havde den japanske bilproducent formået at etablere sig på det norske marked.

Og allerede efter et enkelt år på det tyske marked havde mellemklasse-serien Mazda 616 og coupé-modellen RX-3 fået succes. I 1970’erne satte Mazda nye salgsrekorder og etablerede sig blandt verdens 10 førende bilproducenter.

Med til den stigende popularitet på det tyske marked hørte også lanceringen af Mazda 323 fra 1977. I Tyskland var 323-modellen i lang tid blandt de mest solgte importmodeller i kompaktklassen. Mazda 323 blev frem til 2003 solgt i seks forskellige udgaver. Det var ikke kun på det vesttyske marked, at Mazda 323 var en populær model. Det var den også i Østtyskland.

Mazda 626 overgår dem alle

Mellemklasse- eller familiemodellen Mazda 626 fra 1978 blev en anden af Mazdas salgssucceser. Faktisk blev den så populær, at den i mange år var den bedst sælgende japanske model i Tyskland.
Mazda 626 blev solgt i 5 forskellige udgaver helt indtil 2012, og salget af denne ene model var medvirkende til en fordobling af bilproducentens salgstal. Modellen blev også solgt i en revideret udgave som Ford Telstar i både Asien, Australien og Sydafrika.

Mazda sendte også den sporty Mazda RX-7 på markedet. Modellen blev lanceret med den cirkulære stempelmotor og var en overgang verdens mest solgte sportsvogn.

Siden 1989 har Mazda haft massiv succes med deres Roadster MX-5, som blev taget godt imod både på det europæiske og det amerikanske marked. Modellen blev faktisk så populær, at den gik hen og blev den mest solgte roadster på markedet. Derfor kom modellen også til at danne forbillede for andre bilproducenters åbne sportsvognsmodeller.

Men den mest populære model i Tyskland var som sagt Mazda 6, der igennem årene blev lanceret i tre forskellige modeller.

I 2008 lancerede Mazda den nye sporty Mazda 2-model og senere også Mazda 3 MPWS, der hørte til i samme sporty kategori. Siden fulgte Van-modellen Mazda 5, som blev produceret frem til 2015.

Inden for kategorien af terrængående køretøjer har Mazda været kendt for sin CX-5 modeller, og indtil 2012 også den lidt større CX-7 model. Endelig så har den japanske bilproducent også lanceret en syv-personers model CX-9, som efter alt at bedømme også kommer i en anden generations-udgave på det europæiske marked.