For at give dig den bedste oplevelse hos Autobutler bruger vi cookies. Ved at klikke rundt på sitet accepterer du brugen af cookies. Læs mere
Skal din Mazda på værksted?

Få 3 tilbud på reparation, service eller tilbehør til din Mazda

  • Spar op til 40% på bilværkstedet
  • Fuld prisgaranti på alle reparationer
  • Tryghed med FDM reparationsaftale
  • Hurtigt og nemt at bruge, det tager kun 2 min!

Prøv selv. Spar penge.

Få 3 tilbud
3 års garanti på din bilreparation
3 års garanti

Din sikkerhed for kvalitetsarbejde
Læs mere

Prisgaranti på alle opgaver
Prisgaranti på alle opgaver

Fundet det billigere? Vi matcher prisen
Læs mere

Mazda

Mazda blev grundlagt i 1920 af japaneren Jujiro Matsuda. I begyndelsen fremstillede Hiroshima-fabrikken i udelukkende kork, men fra 1928 begyndte man også at fremstille maskindele. Siden 1939 har Mazda også produceret kraftige, industrielle boremaskiner samt motorcykler.

Det første motorkøretøj, som Mazda introducerede i 1931 blev kaldt Mazda-GO. Mazda-navnet refererer både til grundlæggeren Jujiro Matsuda og til Ahura Mazda, der var den højeste guddom inden for zoroastrismen. Siden 1931 er navnet blevet brugt som varemærke for Mazdas produkter.

Pris på Mazda reparationer

På Autobutler tror vi på gennemsigtighed og rimelige priser. Derfor kan du se gennemsnitspriser for reparationer og hvad du kan spare på at sammenligne tilbud.

Opgave Gns. pris Fra - til
Affjedring / støddæmpere 3.107 kr. 2.047 kr. - 4.744 kr. Få 3 tilbud
Aircondition 1.438 kr. 638 kr. - 4.354 kr. Få 3 tilbud
Andre opgaver 1.860 kr. 500 kr. - 3.577 kr. Få 3 tilbud
Anhængertræk 6.472 kr. 4.999 kr. - 7.870 kr. Få 3 tilbud
Batteri 1.345 kr. 1.039 kr. - 1.728 kr. Få 3 tilbud
Bilpleje 2.401 kr. 1.539 kr. - 3.687 kr. Få 3 tilbud
Bremser 3.195 kr. 1.880 kr. - 4.932 kr. Få 3 tilbud
Dæk & hjul 1.766 kr. 375 kr. - 4.813 kr. Få 3 tilbud
Dækopbevaring 572 kr. 375 kr. - 789 kr. Få 3 tilbud
Elektrisk arbejde 1.572 kr. 347 kr. - 2.477 kr. Få 3 tilbud
Fejlsøgning 340 kr. 267 kr. - 500 kr. Få 3 tilbud
Fælge 3.337 kr. 639 kr. - 5.539 kr. Få 3 tilbud
Gearkasse 3.045 kr. 314 kr. - 8.650 kr. Få 3 tilbud
Hjulskifte 533 kr. 298 kr. - 2.751 kr. Få 3 tilbud
Kobling 6.030 kr. 4.991 kr. - 6.999 kr. Få 3 tilbud
Lak- og malerarbejde 3.732 kr. 2.738 kr. - 5.344 kr. Få 3 tilbud
Motor 4.514 kr. 1.127 kr. - 11.476 kr. Få 3 tilbud
Olieskift 1.223 kr. 985 kr. - 1.492 kr. Få 3 tilbud
Pladearbejde (buler m.m.) 4.228 kr. 2.289 kr. - 6.489 kr. Få 3 tilbud
Rustarbejde 5.300 kr. 1.464 kr. - 9.975 kr. Få 3 tilbud
Service 2.313 kr. 1.753 kr. - 3.040 kr. Få 3 tilbud
Skadesarbejde 4.256 kr. 2.040 kr. - 7.539 kr. Få 3 tilbud
Stenslag & rudeskift 4.177 kr. 3.039 kr. - 5.789 kr. Få 3 tilbud
Styretøj 1.697 kr. 789 kr. - 3.293 kr. Få 3 tilbud
Syn 614 kr. 313 kr. - 1.202 kr. Få 3 tilbud
Tandrem/kædekit 5.715 kr. 4.234 kr. - 7.620 kr. Få 3 tilbud
Tilbehør 2.710 kr. 1.121 kr. - 4.729 kr. Få 3 tilbud
Udstødning 4.489 kr. 1.941 kr. - 7.876 kr. Få 3 tilbud
Undervognsbehandling / rustbeskyttelse 4.014 kr. 3.552 kr. - 4.544 kr. Få 3 tilbud

Priserne er baseret på alle tilbud givet via Autobutler, der dog kan indeholde fejl eller udsving. Opret en opgave, hvis du ønsker et specifikt tilbud til din bil.

Gradvis overgang til produktion af personbiler

Mazda var, ligesom andre japanske industriproducenter, involveret i 2. Verdenskrigs våbenfremstilling. Mazda blev hårdt ramt af bombningen i Hiroshima i 1945. I denne periode stillede Mazda samtidig også sine fabrikker til rådighed for offentligheden. Fabrikkerne blev brugt som militærhospitaler, og derfor lykkedes det heller ikke at igangsætte en serieproduktion af den første prototype af en 4-personers bil.

Da bilproduktionen først for alvor kom i gang, var det med fokus på fremstillingen af erhvervskøretøjer. I slutningen af 1945 fremstillede Mazda således en speciel lastbil med tre hjul, der blev eksporteret til Indien.

1950’ernes ekspansion inden for fremstillingen af erhvervskøretøjer førte til, at Mazda i 1960 udviklede ’The Pyramid Vision’. Herfra blev Mazda ført ind i en ny fremtid med storskala-produktion. ’Pyramid Vision’ var en plan for, hvordan Mazda kunne øge produktionen af biler og dermed nå ud med flere modeller til forskellige kundesegmenter.

Den første masseproducerede model blev Mazda R360, som var en lille bybil i en coupe-udgave. Ud fra denne model udviklede Mazda i 1962 også limousinemodellen, Mazda Carol 360. Samme år fulgte så også den kompakte Mazda Familia 800.

Med et Bertone-design, og et ’europæisk’ look, opnåede Mazda med sin Mazda Luce fra 1965 stor succes både i Japan og i USA. Det skete på markedet for lidt bedre mellemklassebiler.

Fremgang gennem licensaftaler

I begyndelsen af 1960’erne begyndte japanske og tyske bilproducenter at indgå licensaftaler, og det var en stor nyhed, da Mazda i 1961 indgik en licensaftale med den tyske producent NSU. Aftalen indebar bl.a., at Mazda kunne bruge NSU’s cirkulære stempelmotor eller Wankel-motoren, som den også hed.

Allerede to år senere havde Mazda udviklet den første to-skive cirkulære stempelmotor. Den første model, der blev sendt på gaden med denne type motor, var Mazda Cosmo Sport 110S i 1967.

Mazdas innovation og vedholdenhed blev belønnet. Mazda Familia og Mazda Luce-modellerne var begge udstyret med den effektive, cirkulære stempelmotor, og mens disse to modeller blev sendt på markedet, fik flere af Mazdas modeller fra 1967 adgang til det europæiske marked.

Arbejdet blev udført til fuld tilfredshed. Vil anbefale dette værksted.
Teddy
Mazda 6 (2017)
Super
Liam H.
Mazda MX-5 (2006)
Kompetent og god betjening - og lækkert at bilen bliver rengjort :)
Lisbeth B.
Mazda 6 (2012)

Indtog på det tyske marked

Inden Mazda i 1972 åbnede kontor i Tyskland, havde den japanske bilproducent formået at etablere sig på det norske marked.

Og allerede efter et enkelt år på det tyske marked havde mellemklasse-serien Mazda 616 og coupé-modellen RX-3 fået succes. I 1970’erne satte Mazda nye salgsrekorder og etablerede sig blandt verdens 10 førende bilproducenter.

Med til den stigende popularitet på det tyske marked hørte også lanceringen af Mazda 323 fra 1977. I Tyskland var 323-modellen i lang tid blandt de mest solgte importmodeller i kompaktklassen. Mazda 323 blev frem til 2003 solgt i seks forskellige udgaver. Det var ikke kun på det vesttyske marked, at Mazda 323 var en populær model. Det var den også i Østtyskland.

Over 600.000 andre bilejere

har allerede fået 3 tilbud på bilreparation. Spar penge.

Få 3 tilbud

Mazda 626 overgår dem alle

Mellemklasse- eller familiemodellen Mazda 626 fra 1978 blev en anden af Mazdas salgssucceser. Faktisk blev den så populær, at den i mange år var den bedst sælgende japanske model i Tyskland.
Mazda 626 blev solgt i 5 forskellige udgaver helt indtil 2012, og salget af denne ene model var medvirkende til en fordobling af bilproducentens salgstal. Modellen blev også solgt i en revideret udgave som Ford Telstar i både Asien, Australien og Sydafrika.

Mazda sendte også den sporty Mazda RX-7 på markedet. Modellen blev lanceret med den cirkulære stempelmotor og var en overgang verdens mest solgte sportsvogn.

Siden 1989 har Mazda haft massiv succes med deres Roadster MX-5, som blev taget godt imod både på det europæiske og det amerikanske marked. Modellen blev faktisk så populær, at den gik hen og blev den mest solgte roadster på markedet. Derfor kom modellen også til at danne forbillede for andre bilproducenters åbne sportsvognsmodeller.

Men den mest populære model i Tyskland var som sagt Mazda 6, der igennem årene blev lanceret i tre forskellige modeller.

I 2008 lancerede Mazda den nye sporty Mazda 2-model og senere også Mazda 3 MPWS, der hørte til i samme sporty kategori. Siden fulgte Van-modellen Mazda 5, som blev produceret frem til 2015.

Inden for kategorien af terrængående køretøjer har Mazda været kendt for sin CX-5 modeller, og indtil 2012 også den lidt større CX-7 model. Endelig så har den japanske bilproducent også lanceret en syv-personers model CX-9, som efter alt at bedømme også kommer i en anden generations-udgave på det europæiske marked.

Store motorsportssejre har gjort Mazda kendt

Et af de forhold, som har været med til at gøre Mazda brandet kendt verden over, er involveringen i motorsportsverdenen.

Med Mazda RX-7 vandt Mazda IMSA-GTP-mesterskabet otte gange i træk, og også i det belgiske 24-timers løb Circuit de Spa-Francorchamps har Mazda stået øverst på sejrskamlen.

Licensaftalen fra 1961, der omhandlede en videreudvikling af Wankel-motoren og den cirkulære stempelmotor, fik Mazda fuldt udbytte af 30 år senere, da japanerne i 1991, i en Mazda 787B, blev den første japanske bilproducent, som vandt 24-timers løbet i Le Mans.

Fordele med Autobutler

FDM Samarbejde

FDM stikprøvekontrol

Alle værksteder kontrolleres af FDM

Læs mere om FDM stikprøvekontrol

3 års garanti på din bilreparation

3 års garanti på din bilreparation

Med 3 års fuld garanti er du sikret høj kvalitet i både arbejde og reservedele.

Læs mere om 3 års garanti

Autobutler tilbyder prisgaranti

Prisgaranti

Finder du et billigere tilbud, så matcher vi prisen. Så enkelt er det!

Læs mere om Autobutler Prisgaranti

Gratis rådgivning vedr. bilreparation

Gratis rådgivning

Vores in-house mekanikere er klar til at hjælpe dig med rådgivning.

Ring på tlf. 7734 3221

Alle bilreparationer

Få 3 tilbud nær dig

Vi har 283 kvalitetsværksteder klar til at hjælpe.

Få 3 tilbud