Skal din Ford på værksted?

Få tilbud på reparation og service til din Ford

Spar 20-40%

  • Find det bedste værksted til den bedste pris
  • Du undgår ventetid, og kan trygt bestille tid online med prisgaranti
  • Kun FDM-kontrollerede kvalitetsværksteder
  • Du får 3 års garanti på alt service- og reparationsarbejde

Prøv selv. Spar penge.

Få tilbud
3 års garanti på din bilreparation
3 års garanti

Din sikkerhed for kvalitetsarbejde
Læs mere

Prisgaranti på alle opgaver
Prisgaranti på alle opgaver

Fundet det billigere? Vi matcher prisen
Læs mere

Derfor bør du brug Autobutler når din Ford skal på værksted

  • Du sparer 20-40% når du reparerer eller servicerer din Ford gennem Autobutler
  • Autobutler.dk hjælper dig med at sammenligne online tilbud
  • Alle værksteder stikprøvekontrolleres af FDM.
  • Vi giver dig tryghed med vores 3 års FDM-godkendt garanti.
  • Du undgår ventetid og kan trygt bestille tid online, når det passer dig.
  • Du kan få professionel mekanikerrådgivning fra Autobutler.
  • Du får alle tilbud på skrift og undgår derved dyre overraskelser
  • Vi giver dig prisgaranti - finder du et billigere tilbud, så matcher vi prisen.

ford reparation og service

Top 3 Ford Bilreparationer og Service


serviceeftersyn ford

Du sparer i gennemsnit 31%, svarende til 1.312 kr på et serviceeftersyn efter bogen gennem autobutler.dk

Læs mere


udskiftning af bremser ford

Du sparer i gennemsnit 34%, svarende til 1.558 kr på bremse relateret opgaver gennem autobutler.dk

Læs mere


montering af anhængertræk ford

Du sparer i gennemsnit 24%, svarende til 1.748 kr på montering af anhængertræk gennem autobutler.dk

Læs mere

Pris på Ford reparationer og service

På autobutler.dk tror vi på gennemsigtighed og rimelige priser. Derfor kan du se gennemsnitspriser for reparationer og hvad du kan spare på at sammenligne tilbud.

Opgave Gns. pris Fra - til
Affjedring / støddæmpere 2.771 kr. 1.665 kr. - 4.337 kr. Få tilbud
Aircondition 830 kr. 608 kr. - 3.053 kr. Få tilbud
Andre opgaver 2.266 kr. 625 kr. - 4.354 kr. Få tilbud
Anhængertræk 6.121 kr. 5.155 kr. - 7.346 kr. Få tilbud
Batteri 1.720 kr. 1.250 kr. - 2.107 kr. Få tilbud
Bilpleje 2.618 kr. 1.057 kr. - 3.414 kr. Få tilbud
Bremser 2.844 kr. 1.513 kr. - 4.823 kr. Få tilbud
Dæk & hjul 2.736 kr. 602 kr. - 5.924 kr. Få tilbud
Dækopbevaring 666 kr. 375 kr. - 789 kr. Få tilbud
Elektrisk arbejde 1.997 kr. 348 kr. - 4.524 kr. Få tilbud
Fejlsøgning 354 kr. 281 kr. - 469 kr. Få tilbud
Firehjulsudmåling / Sporing af bil 774 kr. 714 kr. - 789 kr. Få tilbud
Fælge 3.255 kr. 811 kr. - 6.242 kr. Få tilbud
Gearkasse 4.871 kr. 309 kr. - 16.193 kr. Få tilbud
Kobling 6.584 kr. 5.045 kr. - 8.500 kr. Få tilbud
Lak- og malerarbejde 3.354 kr. 1.289 kr. - 4.889 kr. Få tilbud
Motor 3.926 kr. 1.078 kr. - 9.933 kr. Få tilbud
Olieskift 1.474 kr. 1.146 kr. - 2.168 kr. Få tilbud
Pladearbejde (buler m.m.) 2.539 kr. 281 kr. - 6.270 kr. Få tilbud
Rustarbejde 1.524 kr. 267 kr. - 4.749 kr. Få tilbud
Service 2.504 kr. 1.902 kr. - 3.228 kr. Få tilbud
Skadesarbejde 3.337 kr. 363 kr. - 7.035 kr. Få tilbud
Stenslag & rudeskift 4.103 kr. 3.107 kr. - 5.694 kr. Få tilbud
Styretøj 1.960 kr. 789 kr. - 3.662 kr. Få tilbud
Syn 682 kr. 400 kr. - 727 kr. Få tilbud
Tandrem/kædekit 4.481 kr. 3.645 kr. - 5.382 kr. Få tilbud
Tilbehør 3.353 kr. 1.109 kr. - 6.264 kr. Få tilbud
Udstødning 3.994 kr. 1.726 kr. - 7.158 kr. Få tilbud
Undervognsbehandling 4.354 kr. 3.729 kr. - 4.933 kr. Få tilbud

Priserne er baseret på alle tilbud givet via autobutler.dk, der dog kan indeholde fejl eller udsving. Opret en opgave, hvis du ønsker et specifikt tilbud til din bil.

Kampagner & tilbud

Se alle kampagner & tilbud

Bedømmelser af Ford Service eller Reparationer

Sød og imødekommende reception. Hurtig ekspedition. Jeg er godt tilfreds, og kunne godt finde på ...
Mette L.
Ford Fiesta (2018)
Super service!
Heidi F.
Ford Fiesta (2015)
Super flinke og tog endda imod bilen 20 minutter før tid. Kan kun anbefales!
Martin H.
Ford Focus (2017)

Ford

Ford Motor Company blev grundlagt i 1903 i Detroit. Grundlæggeren var Henry Ford, der i 1896 selv havde stået for udviklingen af den første model, Ford Quadricycle

Epokegørende fremskridt baner vejen for succes

Få år efter grundlæggelsen blev Ford Model T, også kendt som Tin Lizzy, i 1908 en succes blandt den almindelige amerikaner. Ford havde som den første bilproducent indført samlebåndsproduktionen i stor skala, og det betød en langt mere økonomisk produktionsform, da der nu kunne produceres et større antal enheder på kortere tid.

Samlebåndsarbejdet var en epokegørende udvikling i produktionsprocessen, og den nye og langt mere effektive måde at producere biler på førte hurtigt til, at Ford T-modellen blev en kæmpe succes. I 1918 udgjorde Ford T halvdelen af alle de biler, som fandtes på det amerikanske marked, og helt frem til 1927 var det den bedst sælgende bilmodel i USA. Historisk set skulle man helt frem til 1972 for at finde en anden bilmodel, som oplevede større succes. Det var VW Beetle, som på daværende tidspunkt satte nye salgsrekorder på det amerikanske marked.

Afdelinger i Tyskland og Europa

Allerede i 1926 blev reservedele til Ford T forhandlet i Berlin, og i 1930 åbnede også et salgskontor i Köln. Lige siden dengang og helt frem til i dag har Ford-fabrikkerne kunnet benytte Rhinen som transportkanal, og Fordwerke GmbH er i dag, med fabrikker i både Køln og Saarlouis, en af de førende bilproducenter og største arbejdsgivere inden for bilindustrien i Tyskland.

Ford noteres på børsen og vinder markedsandele i Europa

Trods en skærpet konkurrence med General Motors opgav Ford ikke ideen om at producere billige biler, som den almindelige amerikanske forbruger havde råd til at anskaffe sig. Og sideløbende med bilproduktionen begyndte Ford også fra 1917 at fremstille traktorer og landbrugsmaskiner, først under navnet Fordson, men fra 1964 under det velkendte Ford-brand.

Da Ford også begyndte at producere flydele i 1955 åbnede det op for en børsnotering.

Lanceringen af Ford Transit på det europæiske marked kom som en efterfølger til Ford T-modellen. Ford Transit blev første gang præsenteret i 1961, og den blev så populær, at den findes på markedet den dag i dag, hvor den nærmest udgør den eneste seriøse konkurrent til VW-Transporter.

I 1991 blev traktor-enheden solgt til Fiat, og det skulle vise sig at blive en fordel for Ford.

Lanceringen af nye modeller i flere lande

I 1948 lancerede Ford deres første pick-up serie. Efterkrigstidens første pick-up model blev kaldt for Ford F-Series, og det var denne første generation af pick-ups fra Ford, som kom til at danne grundlag for senere Ford-modeller.

I USA blev disse pick-ups, som eksempelvis F-150, meget populære. Men i Europa tog succesen lidt længere tid om at få fat. Først fra 1990’erne begyndte udviklingen at gå den rigtige vej, og Ford kunne i 2014 notere sig, at man havde slået VW, når det kom til registrerede off-road køretøjer på det tyske marked.

I Tyskland udvikledes i 1952 den nye model Ford Taunus 12M, der blev lanceret som en økonomisk mellemklassebil. Modellen, der blev udviklet på fabrikken i Køln, fik tilnavnet ‘World ball Taunus’ eller ’Weltkugel-Taunus’ på grund af de runde, bløde former.

Efterfølgeren til Ford Taunus 12M blev lanceret i 1960 og kom til at hedde Ford Taunus 17M. Modellen blev en kæmpe succes og blev solgt i 670.000 eksemplarer.

Ovre på den anden side af Atlanten blev den sporty Thunderbird i 1955 præsenteret på det amerikanske marked. De følgende år blev den første generation af Ford Thunderbird solgt i mere end 50.000 eksemplarer. Helt fremme i 2002 lanceredes 11. generation af Ford Thunderbird som en moderne retro-udgave af den oprindelige model.

Ved indgangen til den tidsepoke, som senere kom til at hedde atomalderen, kastede Ford sig over eksperimenter med at fremstille en bil, som skulle køre på atomkraft. Modellen blev aldrig færdig, men eksperimentet viser, hvordan Ford hele tiden arbejdede på at udvikle nye ideer og nye modeller.

Så havde Ford fra 1964 større succes med deres Ford Mustang. Faktisk så stor succes, at den første model på blot 18 måneder blev solgt i en million eksemplarer. Ford Mustang blev i de følgende år, frem til oliekrisen i 1973, lanceret i en række nye modeller med stadig større motorer. Men ved oliekrisens begyndelse lancerede Ford en noget mindre udgave af den oprindelige Mustang-model.

Succes med mellemklassebiler

I 1989 opkøbte Ford først Jaguar og senere i 2007 også den svenske bilkoncern Volvo. Siden blev begge bilmærker dog solgt videre til henholdsvis indiske og kinesiske ejere. I samme periode producerede Ford mere end 20 mio. biler til det tyske marked.

Hos Ford skiftedes fokus gradvist over til fremstillingen af mellemklassebiler, som eksempelvis Ford Mondeo og Ford Focus, hvor sidstnævnte stadig er en af de bedst sælgende biler i verden.

Ford er i dag bl.a. kendt for at producere små biler, og fra den første Ford Fiesta, der blev produceret i 1976, og frem til i dag har netop denne Ford-model sat sig massivt på det europæiske marked, som den mest solgte bil.

Trods et lidt blakket ry for at være en model med tilbagevende tekniske problemer, så fremstilles fortsat den lille Ford Ka, som første gang blev sendt i handlen tilbage i 1996.

Siden 2010 har Ford igen oplevet økonomisk fremgang med modeller som Max-serien, Ford Galaxy og Kuga. Sidstnævnte er en såkaldt SUV-model, og alle tre nævnte modeller sælges med stor succes på det europæiske marked.

Involveringen i motorsporten

Når det kommer til racerløb og motorsport, så har Ford en mere end 100 år lang historie bag sig. Grundlæggeren Henry Ford fejrede således personlig succes, da han i 1901 vandt en stor sejr i et motorløb ved Grosse Point i Michigan. Det menes, at pengene fra sejrspræmien dengang blev brugt til at etablere Ford Motor Company.

Løbet var det eneste, som Henry Ford deltog i, men Ford har gennem tiden vundet hele 176 Grand Prix-sejre og mere end 13 VM-titler. Siden midten af 1970'erne og frem til 2000 havde Ford samlet set vundet 197 sejre inden for international motorsport. Deltagelsen i IndyCar-løbene har også resulteret i flotte resultater for slet ikke at glemme Fords stærke tilstedeværelse i Touring Car og VM-titlerne i 1987, 1993 og 1994.

Siden 2012 har Ford ikke deltaget i verdensmesterskaberne i rally.

Få tilbud nær dig

Vi har 253 kvalitetsværksteder klar til at hjælpe.

Få tilbud

Alle bilreparationer