Skal din Ford på værksted?

Sammenlign tilbud på reparationer og services til din Ford

  • Få tilbud fra 249 uafhængige værksteder
  • Spar op til 50%*
  • Bestil tid online med prismatch og 3 års FDM-godkendt garanti
Få tilbud
Derfor bør du bruge Autobutler når din Ford skal på værksted
  • Du sparer op til 50%* når du reparerer eller servicerer din Ford gennem Autobutler
  • Autobutler.dk hjælper dig med at sammenligne online tilbud
  • Alle værksteder stikprøvekontrolleres af FDM
  • Vi giver dig tryghed med vores 3 års FDM-godkendt garanti
  • Du undgår ventetid og kan trygt bestille tid online
Få tilbud

Sammenlign tilbud fra lokale værksteder til din Ford

Pris på Ford reparationer og services

De gennemsnitlige priser og besparelser, for de viste bilmærker, er baseret på forskellige modeller og årgange. Du skal derfor oprette en opgave og sammenligne tilbud for at se din faktiske pris og besparelse.
Opgave Gennemsnitspris* Sammenlign og spar* Du sparer i gennemsnit*
Affjedring / støddæmpere DKK 2.758 DKK 671 21 %
Aircondition DKK 1.294 DKK 681 46 %
Andre opgaver DKK 2.851 DKK 801 26 %
Anhængertræk DKK 8.117 DKK 1.729 18 %
Basisservice DKK 1.296 DKK 942 42 %
Batteri DKK 1.885 DKK 450 21 %
Bilpleje DKK 1.922 DKK 206 11 %
Biltjek DKK 826 DKK 1.252 84 %
Bremser DKK 3.527 DKK 851 23 %
Dæk & hjul DKK 2.932 DKK 824 44 %
Dækopbevaring DKK 582 DKK 0 0 %
Elektrisk arbejde DKK 2.024 DKK 529 27 %
Fejlsøgning DKK 671 DKK 867 62 %
Firehjulsudmåling / Sporing af bil DKK 922 DKK 537 34 %
Gearkasse DKK 9.156 DKK 1.237 22 %
Hjulskifte DKK 380 DKK 591 70 %
Kobling DKK 7.038 DKK 1.562 20 %
Motor DKK 7.604 DKK 1.430 21 %
Olieskift DKK 1.100 DKK 590 36 %
Rustarbejde DKK 2.801 DKK 905 22 %
Serviceeftersyn DKK 3.343 DKK 862 22 %
Stenslag & rudeskift DKK 5.205 DKK 1.091 18 %
Styretøj DKK 2.581 DKK 613 19 %
Syn & klargøring DKK 964 DKK 316 20 %
Tandrem/kædekit DKK 6.234 DKK 1.590 20 %
Tilbehør DKK 2.405 DKK 824 27 %
Udstødning DKK 5.275 DKK 918 18 %
Undervognsbehandling DKK 4.866 DKK 0 0 %

Mest populære service og reparationer

Spar i gennemsnit 879 kr.*
Med stempel i servicebogen

service med stempel i servicebogen. Du sparer i gennemsnit 23%* på at sammenligne tilbud, svarende til 879 kr.*

Lige nu priser fra 499 kr.*
Spar i gennemsnit 43%*

Bestil olieskift online og spar penge! Lige nu priser fra 499 kr.* Inkluderer påfyldning af 4 liter kvalitetsolie og montering af nyt oliefilter. Få tilbud og se din pris med det samme!

Lige nu priser fra 599 kr.*
Spar i gennemsnit 46%*

Få et basisservice og hold din bil sikkert kørende. Lige nu priser fra 599 kr.* Inkluderer skift af olie og oliefilter, op til 4 liter kvalitetsolie samt komplet gennemgang af din bil med 46 kontrolpunkter.

Spar i gennemsnit 936 kr.*
Spar i gennemsnit 24%*

Sammenlign priser på udskiftning, fejlsøgning eller reparation af bremser. Du sparer i gennemsnit 24%* eller 936 kr.*

Bedømmelser af Ford Service eller Reparationer

Fin mand og rigtig søde hunde - altid en fornøjelse at hilse på dem. Og tænker han har lavet det...
Mads K.
Ford Ka (2015)
Super service
joakim
Ford Focus (2009)
Imøde kommende og hyggelige medarbejdere. Bilen var færdig til aftalt tid. Godt tilfreds.
Kjell M.
Ford Mondeo (2012)
Ford

Ford Motor Company blev grundlagt i 1903 i Detroit. Grundlæggeren var Henry Ford, der i 1896 selv havde stået for udviklingen af den første model, Ford Quadricycle

Epokegørende fremskridt baner vejen for succes

Få år efter grundlæggelsen blev Ford Model T, også kendt som Tin Lizzy, i 1908 en succes blandt den almindelige amerikaner. Ford havde som den første bilproducent indført samlebåndsproduktionen i stor skala, og det betød en langt mere økonomisk produktionsform, da der nu kunne produceres et større antal enheder på kortere tid.

Samlebåndsarbejdet var en epokegørende udvikling i produktionsprocessen, og den nye og langt mere effektive måde at producere biler på førte hurtigt til, at Ford T-modellen blev en kæmpe succes. I 1918 udgjorde Ford T halvdelen af alle de biler, som fandtes på det amerikanske marked, og helt frem til 1927 var det den bedst sælgende bilmodel i USA. Historisk set skulle man helt frem til 1972 for at finde en anden bilmodel, som oplevede større succes. Det var VW Beetle, som på daværende tidspunkt satte nye salgsrekorder på det amerikanske marked.

Afdelinger i Tyskland og Europa

Allerede i 1926 blev reservedele til Ford T forhandlet i Berlin, og i 1930 åbnede også et salgskontor i Köln. Lige siden dengang og helt frem til i dag har Ford-fabrikkerne kunnet benytte Rhinen som transportkanal, og Fordwerke GmbH er i dag, med fabrikker i både Køln og Saarlouis, en af de førende bilproducenter og største arbejdsgivere inden for bilindustrien i Tyskland.

Ford noteres på børsen og vinder markedsandele i Europa

Trods en skærpet konkurrence med General Motors opgav Ford ikke ideen om at producere billige biler, som den almindelige amerikanske forbruger havde råd til at anskaffe sig. Og sideløbende med bilproduktionen begyndte Ford også fra 1917 at fremstille traktorer og landbrugsmaskiner, først under navnet Fordson, men fra 1964 under det velkendte Ford-brand.

Da Ford også begyndte at producere flydele i 1955 åbnede det op for en børsnotering.

Lanceringen af Ford Transit på det europæiske marked kom som en efterfølger til Ford T-modellen. Ford Transit blev første gang præsenteret i 1961, og den blev så populær, at den findes på markedet den dag i dag, hvor den nærmest udgør den eneste seriøse konkurrent til VW-Transporter.

I 1991 blev traktor-enheden solgt til Fiat, og det skulle vise sig at blive en fordel for Ford.

Lanceringen af nye modeller i flere lande

I 1948 lancerede Ford deres første pick-up serie. Efterkrigstidens første pick-up model blev kaldt for Ford F-Series, og det var denne første generation af pick-ups fra Ford, som kom til at danne grundlag for senere Ford-modeller.

I USA blev disse pick-ups, som eksempelvis F-150, meget populære. Men i Europa tog succesen lidt længere tid om at få fat. Først fra 1990’erne begyndte udviklingen at gå den rigtige vej, og Ford kunne i 2014 notere sig, at man havde slået VW, når det kom til registrerede off-road køretøjer på det tyske marked.

I Tyskland udvikledes i 1952 den nye model Ford Taunus 12M, der blev lanceret som en økonomisk mellemklassebil. Modellen, der blev udviklet på fabrikken i Køln, fik tilnavnet ‘World ball Taunus’ eller ’Weltkugel-Taunus’ på grund af de runde, bløde former.

Efterfølgeren til Ford Taunus 12M blev lanceret i 1960 og kom til at hedde Ford Taunus 17M. Modellen blev en kæmpe succes og blev solgt i 670.000 eksemplarer.

Ovre på den anden side af Atlanten blev den sporty Thunderbird i 1955 præsenteret på det amerikanske marked. De følgende år blev den første generation af Ford Thunderbird solgt i mere end 50.000 eksemplarer. Helt fremme i 2002 lanceredes 11. generation af Ford Thunderbird som en moderne retro-udgave af den oprindelige model.

Ved indgangen til den tidsepoke, som senere kom til at hedde atomalderen, kastede Ford sig over eksperimenter med at fremstille en bil, som skulle køre på atomkraft. Modellen blev aldrig færdig, men eksperimentet viser, hvordan Ford hele tiden arbejdede på at udvikle nye ideer og nye modeller.

Så havde Ford fra 1964 større succes med deres Ford Mustang. Faktisk så stor succes, at den første model på blot 18 måneder blev solgt i en million eksemplarer. Ford Mustang blev i de følgende år, frem til oliekrisen i 1973, lanceret i en række nye modeller med stadig større motorer. Men ved oliekrisens begyndelse lancerede Ford en noget mindre udgave af den oprindelige Mustang-model.

Succes med mellemklassebiler

I 1989 opkøbte Ford først Jaguar og senere i 2007 også den svenske bilkoncern Volvo. Siden blev begge bilmærker dog solgt videre til henholdsvis indiske og kinesiske ejere. I samme periode producerede Ford mere end 20 mio. biler til det tyske marked.

Hos Ford skiftedes fokus gradvist over til fremstillingen af mellemklassebiler, som eksempelvis Ford Mondeo og Ford Focus, hvor sidstnævnte stadig er en af de bedst sælgende biler i verden.

Ford er i dag bl.a. kendt for at producere små biler, og fra den første Ford Fiesta, der blev produceret i 1976, og frem til i dag har netop denne Ford-model sat sig massivt på det europæiske marked, som den mest solgte bil.

Trods et lidt blakket ry for at være en model med tilbagevende tekniske problemer, så fremstilles fortsat den lille Ford Ka, som første gang blev sendt i handlen tilbage i 1996.

Siden 2010 har Ford igen oplevet økonomisk fremgang med modeller som Max-serien, Ford Galaxy og Kuga. Sidstnævnte er en såkaldt SUV-model, og alle tre nævnte modeller sælges med stor succes på det europæiske marked.

Involveringen i motorsporten

Når det kommer til racerløb og motorsport, så har Ford en mere end 100 år lang historie bag sig. Grundlæggeren Henry Ford fejrede således personlig succes, da han i 1901 vandt en stor sejr i et motorløb ved Grosse Point i Michigan. Det menes, at pengene fra sejrspræmien dengang blev brugt til at etablere Ford Motor Company.

Løbet var det eneste, som Henry Ford deltog i, men Ford har gennem tiden vundet hele 176 Grand Prix-sejre og mere end 13 VM-titler. Siden midten af 1970'erne og frem til 2000 havde Ford samlet set vundet 197 sejre inden for international motorsport. Deltagelsen i IndyCar-løbene har også resulteret i flotte resultater for slet ikke at glemme Fords stærke tilstedeværelse i Touring Car og VM-titlerne i 1987, 1993 og 1994.

Siden 2012 har Ford ikke deltaget i verdensmesterskaberne i rally.