Skal din Chevrolet på værksted?

Sammenlign priser på reparationer og service til din Chevrolet

4.6 (2.071)
  • Få tilbud fra 267 uafhængige værksteder
  • Spar op til 50%*
  • Bestil tid online med prismatch og 3 års godkendt garanti
Få tilbud
Derfor bør du bruge Autobutler når din Chevrolet skal på værksted
Chevrolet
  • Du sparer op til 50%* når du reparerer eller servicerer din Chevrolet gennem Autobutler
  • Autobutler.dk hjælper dig med at sammenligne online tilbud
  • FDM Værkstedskontrol for udvalgte værksteder
  • Vi giver dig tryghed med vores 3 års godkendt garanti
  • Du undgår ventetid og kan trygt bestille tid online
Få tilbud

Sammenlign tilbud fra lokale værksteder til din Chevrolet

Så meget sparer bilejere på Chevrolet reparationer og service

Priser og besparelser for de viste bilmærker, er baseret på et gennemsnit af forskellige modeller og årgange. Du skal derfor oprette en opgave for at se din faktiske pris og besparelse.
Opgave Spar i gennemsnit*
Aircondition 768 kr. / 55%
Andre opgaver 603 kr. / 28%
Anhængertræk 1.884 kr. / 22%
Batteri 288 kr. / 18%
Bremser 923 kr. / 25%
Dæk, hjul & hjulskifte 647 kr. / 43%
Elektrisk arbejde 714 kr. / 29%
Fejlsøgning 915 kr. / 77%
Firehjulsudmåling & sporing 711 kr. / 46%
Gearkasse 1.958 kr. / 19%
Kobling 2.335 kr. / 30%
Lille Serviceeftersyn 1.152 kr. / 55%
Motor 2.147 kr. / 26%
Olieskift 918 kr. / 52%
Rudeskift & stenslag 597 kr. / 17%
Rustbeskyttelse / Undervognsbehandling 2.340 kr. / 36%
Serviceeftersyn 1.082 kr. / 28%
Styretøj & undervogn 698 kr. / 30%
Støddæmpere & affjedring 1.036 kr. / 22%
Syn og synstjek 1.035 kr. / 67%
Tandrem & taktkæde 1.968 kr. / 29%
Udstødning 426 kr. / 15%

Service og reparation af Chevrolet

Mest populære service og reparationer

Lige nu priser fra 375 kr.*
4.5 (6.108)
Typisk biler fra 1970-2017 (kølemiddel R134A)

Få et velfungerende aircondition-anlæg og kold luft i kabinen. Din aircondition serviceres, tjekkes for utætheder og der påfyldes op til 200g kølemiddel. Få tilbud og se din pris med det samme!

Lige nu priser fra 500 kr.*
4.7 (256)
Bilårgang 2018 eller nyere (kølemiddel R1234YF)

Få et velfungerende aircondition-anlæg og kold luft i kabinen. Din aircondition serviceres, tjekkes for utætheder og der påfyldes op til 200g kølemiddel. Få tilbud og se din pris med det samme!

Spar i gennemsnit 852 kr.*
4.5 (12.864)
Spar i gennemsnit 53%*

Få tilbud på de mest almindelige reparationer som skift af kondensator, kompressor m.m. Beskriv din reparation eller de problemer, du har med din aircondition.

Spar i gennemsnit 1.174 kr.*
4.6 (29.532)
Spar i gennemsnit 28%*

Bestil serviceeftersyn med stempel i servicebogen. Du får en komplet gennemgang af din bil efter producentens forskrifter. Værkstedet skifter alle krævede dele så bilens garanti er sikret.

Bedømmelser af Chevrolet Service eller Reparationer

Flex Auto
11-06-25
eg har haft en virkelig god oplevelse hos Flex Auto og kan varmt anbefale dem! Dialogen med pe...
Lucky Y.
Chevrolet Spark (2011)
Vejrup Auto - Hella Service Partner
26-05-25
Super servicen , meget god pris
Anna H.
Chevrolet Spark (2010)
Carmax Herning - Carpeople
23-05-25
Selvom det tog lidt længere tid end de regnet med blev det lavet til aftalt pris 🙂 så er tilfreds...
Torben S.
Chevrolet Cruze (2010)
Chevrolet

Chevrolet blev stiftet i Detroit i 1911 af den schweiziske emigrant Louis Chevrolet samt finansmanden William Durant. Louis Chevrolet (1878-1941), der både var racerkører og bilingeniør, blev født i La Chaux-de-Fonds i den fransktalende del af Schweiz og flyttede som 9-årig med familien til Beaune i Frankrig.

Faderen drev en urforretning uden den store succes, og derfor blev Louis Chevrolet sendt i arbejde hos den lokale cykelsmed. En dag blev den unge Chevrolet sendt til et af byens fine hoteller, ’Hôtel de la Poste’ for at reparere en dampdreven 3-hjulet cykel.
Cyklen tilhørte en amerikansk mangemillionær. Manden ved navn Vanderbilt blev så imponeret over den unge mekaniker, at han mente, at Louis Chevrolet burde komme til Amerika.

Om historien er helt sandfærdig vides ikke, men Louis Chevrolet endte senere med at rejse over Atlanten for at forfølge den ’amerikanske drøm’. Da den unge schweizer kom til New York, fik han hurtigt arbejde hos bilproducenten De Dion-Bouton. Louis Chevrolet blev gift, og allerede i 1906 flyttede familien til Philadelphia.

Chevrolets fascination af biler medførte, at han begyndte som racerkører. Inden afrejsen til Philadelphia nåede Chevrolet at vinde sit første racerløb i New York, the “Three Miles”, hvor han satte verdensrekord med en tophastighed på 109,7 km/t.

Begyndelsen på en succeshistorie

Mens Chevrolet kørte racerløb for Buick, mødte han finansmanden William Durant, der i 1908 havde stiftet General Motors, som han dog forlod allerede 1910. Durant så hurtigt, hvor innovativ Chevrolet var, og mødet mellem de to mænd førte i 1911 til stiftelsen af Chevrolet Motor Car Company.

Allerede året efter forlod de første ’Classic Six’ bilmodeller fabrikken i Detroit. Og kort tid efter fulgte den firecylindrede Baby Grand, 2-personers modellen Royal Mail samt L Light Six.

Chevrolet var dygtig til at designe biler, men i 1914 opstod der uenighed mellem Chevrolet og Durant om den fremtidige strategi. Mens Durant ville satse på prisbevidste modeller, der kunne konkurrere med Ford, var Chevrolet mere optaget af at fremstille hurtigkørende, kraftfulde og eksklusive bilmodeller.

Uenigheden førte til et brud mellem de to partnere. Inden Chevrolet pakkede sine ting og forlod fabrikken, skal han angiveligt have sagt følgende til Durant;

’Jeg solgte mit bildesign til dig, jeg solgte dig mit navn, men jeg kommer ikke til at sælge dig min personlighed’.

Chevrolet Motor Company overtager General Motors

Efter bruddet fortsatte William Durant med at fremstille biler, og i 1916 annoncerede Durant, at Chevrolet Motor nu ejede 54,5% af aktierne i General Motors. Durant overtog også bestyrelsesformandsposten i GM, og i 1918 opkøbtes den resterende aktieandel, så Chevrolet Motor Company blev slået sammen med General Motors Corporation som to selvstændige brands.

Fra da af udviklede Chevrolet sig til et af USA’s mest populære bilmærker. I 1922 blev en milepæl nået, da fabrikken rundede en million producerede biler.

En dansker i spidsen for Chevrolet og General Motors

Under 1920’ernes depression mistede Durant kontrollen med Chevrolet og General Motors. Pengene var væk, og efter en turbulent periode blev den danske immigrant William S. Knudsen ny mand i spidsen for den store bilproducent

Med titel af vice president og general manager var Knudsen manden bag lanceringen af den første Super Series K Pick-Up i 1924. ’K’ stod for Knudsen, og modellen blev straks en succes.

I 1926 annoncerede Knudsen en storstilet plan for, hvordan salgstallene skulle vokse, og den ambitiøse plan kom straks til at kunne ses i salgstallene. I 1926 solgte Chevrolet 692.000 biler, hvilket var 200.000 flere end året før.

Fremgangen skyldes ikke kun, at der blev satset på at fremstille biler, der rent prismæssigt henvendte sig til de brede masser. Den stigende popularitet skyldes også, at Chevrolet hele tiden på innovativ vis formåede at udvikle modellerne.

Således havde Chevrolet været blandt de første bilproducenter, som fik deres modeller udstyret med en selvstarter, elektriske forlygter og allerede fra 1924 med mulighed for at få installeret en radio i bilen.

I 1929 lancerede Chevrolet også den berømte ’Stovebolt’ 6-cylinder motor, og i 1933 kom så Chevrolet Standard Six, der blev markedsført, som den billigste 6-cylindrede bil, der fandtes på markedet.

I 1936 lancerede Chevrolet modellen Suburban, der blev den første stationcar, som blev produceret på det amerikanske marked. I Suburban var der plads til hele familien og sågar også fiskestangen og weekendudstyret. Op gennem 50’erne kom Suburban-modellen med en 100 hestekræfters motor, og i 1956 også med en V8 motor som standard. I 1957 kom Suburban i handlen med 4-hjulstræk. Den blev nu ikke længere omtalt som en stationcar og mindede mere om det, som i moderne tid bliver kaldt for en SUV’er.

Chevrolet med fabrik i København

Set med historiske briller var det to europæere, Louis Chevrolet og William S. Knudsen, som fik stor indflydelse på udviklingen af Chevrolet-brandet. Og selvom størsteparten af bilsalget fandt sted i den boomende amerikanske økonomi, så blev der i perioden fra 1924 og frem til slutningen af 1960’erne solgt næsten 250.000 Chevrolet biler i en række europæiske lande.

I 1923 blev der under navnet General Motors International A/S etableret en afdeling af GM i Danmark. Den første ‘europæiske’ lastbil fra Chevrolet blev samlet i København den 7. januar 1924, og i 1951 havde det danske datterselskab samlet 122.737 biler, hvoraf 58.894 var personbiler. De mange tusinde biler blev solgt både i Skandinavien, de Baltiske lande, Tyskland, Polen Tjekkoslovakiet, Østrig, Ungarn og Rusland.

Andre steder i Europa blev der også etableret samlefabrikker, og i Polen blev der i 1930’erne fremstillet biler for General Motors. Modeller som Cadillac, Buick, Pontiac, Chevrolet, Opel og Vauxhall blev fremstillet her.