Skal din Chevrolet på værksted?

Få tilbud på reparation og service til din Chevrolet

Spar 20-40%

  • Find det bedste værksted til den bedste pris
  • Du undgår ventetid, og kan trygt bestille tid online med prisgaranti
  • Kun FDM-kontrollerede kvalitetsværksteder
  • Du får 3 års garanti på alt service- og reparationsarbejde

Prøv selv. Spar penge.

Få tilbud
3 års garanti på din bilreparation
3 års garanti

Din sikkerhed for kvalitetsarbejde
Læs mere

Prisgaranti på alle opgaver
Prisgaranti på alle opgaver

Fundet det billigere? Vi matcher prisen
Læs mere

Derfor bør du brug Autobutler når din Chevrolet skal på værksted

  • Du sparer 20-40% når du reparerer eller servicerer din Chevrolet gennem Autobutler
  • Autobutler.dk hjælper dig med at sammenligne online tilbud
  • Alle værksteder stikprøvekontrolleres af FDM.
  • Vi giver dig tryghed med vores 3 års FDM-godkendt garanti.
  • Du undgår ventetid og kan trygt bestille tid online, når det passer dig.
  • Du kan få professionel mekanikerrådgivning fra Autobutler.
  • Du får alle tilbud på skrift og undgår derved dyre overraskelser
  • Vi giver dig prisgaranti - finder du et billigere tilbud, så matcher vi prisen.

Chevrolet reparation og service

Top 3 Chevrolet Bilreparationer og Service


serviceeftersyn chevrolet

Du sparer i gennemsnit 31%, svarende til 1.312 kr på et serviceeftersyn efter bogen gennem autobutler.dk

Læs mere


udskiftning af bremser chevrolet

Du sparer i gennemsnit 34%, svarende til 1.558 kr på bremse relateret opgaver gennem autobutler.dk

Læs mere


montering af anhængertræk chevrolet

Du sparer i gennemsnit 24%, svarende til 1.748 kr på montering af anhængertræk gennem autobutler.dk

Læs mere

Pris på Chevrolet reparationer og service

På autobutler.dk tror vi på gennemsigtighed og rimelige priser. Derfor kan du se gennemsnitspriser for reparationer og hvad du kan spare på at sammenligne tilbud.

Opgave Gns. pris Fra - til
Affjedring / støddæmpere 2.449 kr. 1.475 kr. - 3.708 kr. Få tilbud
Aircondition 923 kr. 608 kr. - 3.364 kr. Få tilbud
Andre opgaver 1.579 kr. 392 kr. - 3.228 kr. Få tilbud
Anhængertræk 6.059 kr. 4.789 kr. - 7.377 kr. Få tilbud
Batteri 1.359 kr. 1.112 kr. - 1.768 kr. Få tilbud
Bilpleje 3.151 kr. 1.502 kr. - 4.439 kr. Få tilbud
Bremser 2.697 kr. 1.134 kr. - 4.726 kr. Få tilbud
Dæk & hjul 1.906 kr. 602 kr. - 3.534 kr. Få tilbud
Dækopbevaring 789 kr. 789 kr. - 789 kr. Få tilbud
Elektrisk arbejde 694 kr. 285 kr. - 1.973 kr. Få tilbud
Fejlsøgning 340 kr. 278 kr. - 400 kr. Få tilbud
Firehjulsudmåling / Sporing af bil 775 kr. 729 kr. - 789 kr. Få tilbud
Fælge 8.303 kr. 7.915 kr. - 8.790 kr. Få tilbud
Gearkasse 932 kr. 281 kr. - 9.165 kr. Få tilbud
Kobling 5.562 kr. 4.761 kr. - 6.498 kr. Få tilbud
Lak- og malerarbejde 2.447 kr. 285 kr. - 4.677 kr. Få tilbud
Motor 3.641 kr. 833 kr. - 7.988 kr. Få tilbud
Olieskift 1.261 kr. 999 kr. - 1.617 kr. Få tilbud
Pladearbejde (buler m.m.) 2.037 kr. 270 kr. - 5.412 kr. Få tilbud
Rustarbejde 844 kr. 252 kr. - 3.164 kr. Få tilbud
Service 2.286 kr. 1.698 kr. - 2.979 kr. Få tilbud
Skadesarbejde 2.187 kr. 583 kr. - 4.110 kr. Få tilbud
Stenslag & rudeskift 3.446 kr. 2.736 kr. - 4.268 kr. Få tilbud
Styretøj 1.419 kr. 714 kr. - 2.930 kr. Få tilbud
Syn 652 kr. 313 kr. - 727 kr. Få tilbud
Tandrem/kædekit 3.764 kr. 2.640 kr. - 5.912 kr. Få tilbud
Tilbehør 1.457 kr. 380 kr. - 4.074 kr. Få tilbud
Udstødning 2.876 kr. 1.694 kr. - 4.193 kr. Få tilbud
Undervognsbehandling 4.060 kr. 3.498 kr. - 4.564 kr. Få tilbud

Priserne er baseret på alle tilbud givet via autobutler.dk, der dog kan indeholde fejl eller udsving. Opret en opgave, hvis du ønsker et specifikt tilbud til din bil.

Kampagner & tilbud

Se alle kampagner & tilbud

Bedømmelser af Chevrolet Service eller Reparationer

Absolut godt arbejde og service!
Pernille
Chevrolet Aveo (2013)
Super service
Dorthe H.
Chevrolet Spark (2013)
Super flink og kompetent
Martin H.
Chevrolet Matiz (2008)

Chevrolet

Chevrolet blev stiftet i Detroit i 1911 af den schweiziske emigrant Louis Chevrolet samt finansmanden William Durant. Louis Chevrolet (1878-1941), der både var racerkører og bilingeniør, blev født i La Chaux-de-Fonds i den fransktalende del af Schweiz og flyttede som 9-årig med familien til Beaune i Frankrig.

Faderen drev en urforretning uden den store succes, og derfor blev Louis Chevrolet sendt i arbejde hos den lokale cykelsmed. En dag blev den unge Chevrolet sendt til et af byens fine hoteller, ’Hôtel de la Poste’ for at reparere en dampdreven 3-hjulet cykel.
Cyklen tilhørte en amerikansk mangemillionær. Manden ved navn Vanderbilt blev så imponeret over den unge mekaniker, at han mente, at Louis Chevrolet burde komme til Amerika.

Om historien er helt sandfærdig vides ikke, men Louis Chevrolet endte senere med at rejse over Atlanten for at forfølge den ’amerikanske drøm’. Da den unge schweizer kom til New York, fik han hurtigt arbejde hos bilproducenten De Dion-Bouton. Louis Chevrolet blev gift, og allerede i 1906 flyttede familien til Philadelphia.

Chevrolets fascination af biler medførte, at han begyndte som racerkører. Inden afrejsen til Philadelphia nåede Chevrolet at vinde sit første racerløb i New York, the “Three Miles”, hvor han satte verdensrekord med en tophastighed på 109,7 km/t.

Begyndelsen på en succeshistorie

Mens Chevrolet kørte racerløb for Buick, mødte han finansmanden William Durant, der i 1908 havde stiftet General Motors, som han dog forlod allerede 1910. Durant så hurtigt, hvor innovativ Chevrolet var, og mødet mellem de to mænd førte i 1911 til stiftelsen af Chevrolet Motor Car Company.

Allerede året efter forlod de første ’Classic Six’ bilmodeller fabrikken i Detroit. Og kort tid efter fulgte den firecylindrede Baby Grand, 2-personers modellen Royal Mail samt L Light Six.

Chevrolet var dygtig til at designe biler, men i 1914 opstod der uenighed mellem Chevrolet og Durant om den fremtidige strategi. Mens Durant ville satse på prisbevidste modeller, der kunne konkurrere med Ford, var Chevrolet mere optaget af at fremstille hurtigkørende, kraftfulde og eksklusive bilmodeller.

Uenigheden førte til et brud mellem de to partnere. Inden Chevrolet pakkede sine ting og forlod fabrikken, skal han angiveligt have sagt følgende til Durant;

’Jeg solgte mit bildesign til dig, jeg solgte dig mit navn, men jeg kommer ikke til at sælge dig min personlighed’.

Chevrolet Motor Company overtager General Motors

Efter bruddet fortsatte William Durant med at fremstille biler, og i 1916 annoncerede Durant, at Chevrolet Motor nu ejede 54,5% af aktierne i General Motors. Durant overtog også bestyrelsesformandsposten i GM, og i 1918 opkøbtes den resterende aktieandel, så Chevrolet Motor Company blev slået sammen med General Motors Corporation som to selvstændige brands.

Fra da af udviklede Chevrolet sig til et af USA’s mest populære bilmærker. I 1922 blev en milepæl nået, da fabrikken rundede en million producerede biler.

En dansker i spidsen for Chevrolet og General Motors

Under 1920’ernes depression mistede Durant kontrollen med Chevrolet og General Motors. Pengene var væk, og efter en turbulent periode blev den danske immigrant William S. Knudsen ny mand i spidsen for den store bilproducent

Med titel af vice president og general manager var Knudsen manden bag lanceringen af den første Super Series K Pick-Up i 1924. ’K’ stod for Knudsen, og modellen blev straks en succes.

I 1926 annoncerede Knudsen en storstilet plan for, hvordan salgstallene skulle vokse, og den ambitiøse plan kom straks til at kunne ses i salgstallene. I 1926 solgte Chevrolet 692.000 biler, hvilket var 200.000 flere end året før.

Fremgangen skyldes ikke kun, at der blev satset på at fremstille biler, der rent prismæssigt henvendte sig til de brede masser. Den stigende popularitet skyldes også, at Chevrolet hele tiden på innovativ vis formåede at udvikle modellerne.

Således havde Chevrolet været blandt de første bilproducenter, som fik deres modeller udstyret med en selvstarter, elektriske forlygter og allerede fra 1924 med mulighed for at få installeret en radio i bilen.

I 1929 lancerede Chevrolet også den berømte ’Stovebolt’ 6-cylinder motor, og i 1933 kom så Chevrolet Standard Six, der blev markedsført, som den billigste 6-cylindrede bil, der fandtes på markedet.

I 1936 lancerede Chevrolet modellen Suburban, der blev den første stationcar, som blev produceret på det amerikanske marked. I Suburban var der plads til hele familien og sågar også fiskestangen og weekendudstyret. Op gennem 50’erne kom Suburban-modellen med en 100 hestekræfters motor, og i 1956 også med en V8 motor som standard. I 1957 kom Suburban i handlen med 4-hjulstræk. Den blev nu ikke længere omtalt som en stationcar og mindede mere om det, som i moderne tid bliver kaldt for en SUV’er.

Chevrolet med fabrik i København

Set med historiske briller var det to europæere, Louis Chevrolet og William S. Knudsen, som fik stor indflydelse på udviklingen af Chevrolet-brandet. Og selvom størsteparten af bilsalget fandt sted i den boomende amerikanske økonomi, så blev der i perioden fra 1924 og frem til slutningen af 1960’erne solgt næsten 250.000 Chevrolet biler i en række europæiske lande.

I 1923 blev der under navnet General Motors International A/S etableret en afdeling af GM i Danmark. Den første ‘europæiske’ lastbil fra Chevrolet blev samlet i København den 7. januar 1924, og i 1951 havde det danske datterselskab samlet 122.737 biler, hvoraf 58.894 var personbiler. De mange tusinde biler blev solgt både i Skandinavien, de Baltiske lande, Tyskland, Polen Tjekkoslovakiet, Østrig, Ungarn og Rusland.

Andre steder i Europa blev der også etableret samlefabrikker, og i Polen blev der i 1930’erne fremstillet biler for General Motors. Modeller som Cadillac, Buick, Pontiac, Chevrolet, Opel og Vauxhall blev fremstillet her.

The Wildcat sendes på gaden

Da det økonomiske opsving kom efter 2. verdenskrigs afslutning, krævede de købestærke forbrugere nu et friskere design og biler med mere komfort. I 1950 introducerede Chevrolet derfor den første automatiske gearkasse til almindelige biler, og samtidig blev 2-personers Corvette-modellen lanceret for at imødekomme forbrugernes ønsker om bilmodeller med mere power og mere fart.

Da Chevrolet i 1955 lancerede en model med en V8 motor tog den markedet med storm. En model som denne havde ingen set før. Den blev af anmelderne kaldt for en af årets største sensationer og fik tilnavnet Buick ’Wildcat’.

Den dag i dag produceres V8-motoren, som, alt afhængig af model, fås fra en 4,3 til en 9,4 liters motor. Gennem årene har denne type motor været brugt i Pontiac, Oldsmobile, Buick, Hummer, Opel (Tyskland), og Holden i Australien.

Chevrolet møder modstand

1955 blev et fantastisk år for Chevrolet. Flere modeller blev lanceret, og på salgssiden sendte Chevrolet mere end 1,6 mio. biler i handlen.

Frem til begyndelsen af 1970’erne red Chevrolet på en bølge af succes. Godt hjulpet på vej af nye tiltag, som lanceringen af den første injektionsmotor i 1957 og 4-hjulstrækket i 1959.

Samtidig blev nye modeller som Malibu og Camaro sendt på markedet i henholdsvis 1963 og 1966.

I 1963 var hver tiende bil, som blev solgt på det amerikanske marked, en Chevrolet. Men alt var ikke rosenrødt. For mens salgstallene buldrede derudad, kom det frem, at ikke alle af Chevrolets modeller var lige sikre at køre i. Advokaten Ralph Nader hævdede i bogen ’Unsafe at Any Speed’, at mange af især General Motors biler var farlige at køre i. Bogen skabte debat og resulterede i en høring i Kongressen. Den 5. december 1971 blev Chevrolet tvunget til at tilbagekalde 6,7 mio. personbiler og varevogne fortrinsvis af mærkerne Chevrolet Nova og Camaro samt et stort antal V-8 lastbiler, som var blevet fremstillet i perioden fra 1965-1969.

En tilpasning til markedet

Op gennem 1970’erne og 1980’erne begyndte salget af amerikanske biler at stagnere i USA. Energidebatten var højaktuel, og derfor blev små japanske importbiler mere og mere populære.

Chevrolet var den første af de store amerikanske bilproducenter, som reagerede på de nye udfordringer. I 1960’erne lanceredes Chevy II modellen, og siden fulgte Chevette, som også var en lille og brændstoføkonomisk model. Endelig så blev deluxe Impala-serien en af de mest solgte af Chevrolets modeller.

Selvom markedet i USA op gennem 80’erne kom under et voldsomt pres, så havde Chevrolet alligevel succes med flere SUV-modeller, herunder Malibu, Impala/Caprice, Cavalier og salgssuccessen over dem alle, Citation, der på bare seks måneder blev solgt i 180.000 eksemplarer.

Da markedet i USA var allermest under pres, begyndte General Motors at orientere sig mod de internationale markeder. Med strategiske partnerskaber med Isuzu, Suzuki og Toyota lanceredes bl.a. Chevrolet Cruze på det japanske marked.

Successen fortsætter

Nedgangen på verdensmarkederne i 2007-2010 overvandt Chevrolet bl.a. ved at producere mere miljøvenlige modeller. I 2010 sendtes hybridbilen Chevrolet Volt på markedet. I Europa blev den solgt under navnet Opel/Vauxhall Ampera, og modellen blev i 2012 den bedst sælgende elbil i verden med mere end 30.000 solgte eksemplarer.

I 2009 blev Kina det tredjestørste marked for Chevrolet med mere end 330.000 solgte biler. Kun USA med 1.344.000 biler og Brasilien med næsten 600.000 solgte biler var større markeder.

I 2013 solgte Chevrolet næsten 5 mio. biler i 140 forskellige lande, og på verdensplan er Chevrolet i dag rent salgsmæssigt det fjerde største brand inden for bilindustrien.

De senere år har modeller som bybilen Spark, Aveo, den kompakte Cruze, familiebilen Orlando samt den lille SUV-model Trax og den lidt større SUV’er, Captiva, været nogle af de modeller, som har domineret markedet. Desuden findes både Camaro og Corvette fortsat på markedet.

I 2013 offentliggjorde Chevrolet, at fra slutningen af 2015 ville man lukke ned for alt salg i Europa. Chevrolet var ellers blevet genintroduceret på det europæiske marked i 2005, men beslutningen skyldes svigtende salgstal. Chevrolet meldte dog ud, at forpligtelserne over for bilkunderne, i blandt andet Danmark, ville fortsætte efter 2015 gennem et forhandler-servicenetværk.

Masser af sejre inden for motorsporten

I 1953, da Chevrolet lancerede den senere så berømte Corvette, var motorsporten allerede en del af firmaets historie. Chevrolet deltog tidligt i mange forskellige løb, og i den store NASCAR motorsportsserie vandt Chevrolet Race Team i 1955 hele 13 ud af sæsonens 25 løb.

I 2005, nøjagtig 100 år efter at selskabets stifter Louis Chevrolet havde kørt sit første motorløb, deltog Chevrolet med sit eget fabriksteam i FIA World Touring Car Championship (WTCC). Allerede i den første sæson blev det til en podieplads for teamet.

I de følgende år blev det til masser af succesfulde resultater, og Chevrolet vandt WTCC verdensmesterskabet tre gange i træk fra 2010-2012. I 2012, som var det sidste år, hvor fabriksteamet kørte i WTCC, blev det til 20 sejre i 24 løb, og de tre Chevrolet-kørere, Rob Huff, Yvan Muller og Alain Menu sluttede sæsonen på de tre øverste podiepladser. Chevrolet fortsatte efter 2014 med at være involveret i WTCC, dog ikke som fabriksteam, men som leverandør af Chevrolet Cruzes biler til andre teams.

Over 900.000 andre bilejere

har allerede fået tilbud på bilreparation. Spar penge

Få tilbud

Alle bilreparationer