Skal din Suzuki på værksted?

Få tilbud på reparation og service til din Suzuki

Spar 20-40%

  • Find det bedste værksted til den bedste pris
  • Du undgår ventetid, og kan trygt bestille tid online med prisgaranti
  • Kun FDM-kontrollerede kvalitetsværksteder
  • Du får 3 års garanti på alt service- og reparationsarbejde

Prøv selv. Spar penge.

Få tilbud
3 års garanti på din bilreparation
3 års garanti

Din sikkerhed for kvalitetsarbejde
Læs mere

Prisgaranti på alle opgaver
Prisgaranti på alle opgaver

Fundet det billigere? Vi matcher prisen
Læs mere

Derfor bør du bruge Autobutler når din Suzuki skal på værksted

  • Du sparer 20-40% når du reparerer eller servicerer din Suzuki gennem Autobutler
  • Autobutler.dk hjælper dig med at sammenligne online tilbud
  • Alle værksteder stikprøvekontrolleres af FDM.
  • Vi giver dig tryghed med vores 3 års FDM-godkendt garanti.
  • Du undgår ventetid og kan trygt bestille tid online, når det passer dig.
  • Du kan få professionel mekanikerrådgivning fra Autobutler.
  • Du får alle tilbud på skrift og undgår derved dyre overraskelser
  • Vi giver dig prisgaranti - finder du et billigere tilbud, så matcher vi prisen.

suzuki reparation og service

Top 3 Suzuki Bilreparationer og Service


serviceeftersyn suzuki

Du sparer i gennemsnit 31%, svarende til 1.312 kr på et serviceeftersyn efter bogen gennem autobutler.dk

Læs mere


udskiftning af bremser suzuki

Du sparer i gennemsnit 34%, svarende til 1.558 kr på bremse relateret opgaver gennem autobutler.dk

Læs mere


montering af anhængertræk suzuki

Du sparer i gennemsnit 24%, svarende til 1.748 kr på montering af anhængertræk gennem autobutler.dk

Læs mere

Pris på Suzuki reparationer og service

På autobutler.dk tror vi på gennemsigtighed og rimelige priser. Derfor kan du se gennemsnitspriser for reparationer og hvad du kan spare på at sammenligne tilbud.

Opgave Gns. pris Fra - til
Affjedring / støddæmpere 2.609 kr. 1.633 kr. - 3.998 kr. Få tilbud
Aircondition 784 kr. 608 kr. - 2.851 kr. Få tilbud
Andre opgaver 1.886 kr. 582 kr. - 3.863 kr. Få tilbud
Anhængertræk 6.577 kr. 5.273 kr. - 7.835 kr. Få tilbud
Batteri 1.369 kr. 1.181 kr. - 1.572 kr. Få tilbud
Bilpleje 2.032 kr. 664 kr. - 3.245 kr. Få tilbud
Bremser 2.609 kr. 1.269 kr. - 4.583 kr. Få tilbud
Dæk & hjul 3.026 kr. 664 kr. - 5.349 kr. Få tilbud
Dækopbevaring 789 kr. 789 kr. - 789 kr. Få tilbud
Elektrisk arbejde 1.563 kr. 308 kr. - 4.061 kr. Få tilbud
Fejlsøgning 340 kr. 275 kr. - 375 kr. Få tilbud
Firehjulsudmåling / Sporing af bil 779 kr. 752 kr. - 789 kr. Få tilbud
Fælge 6.784 kr. 6.239 kr. - 7.142 kr. Få tilbud
Gearkasse 3.964 kr. 281 kr. - 13.843 kr. Få tilbud
Kobling 4.871 kr. 4.201 kr. - 5.719 kr. Få tilbud
Lak- og malerarbejde 3.200 kr. 319 kr. - 5.390 kr. Få tilbud
Motor 3.596 kr. 636 kr. - 7.788 kr. Få tilbud
Olieskift 1.102 kr. 898 kr. - 1.525 kr. Få tilbud
Pladearbejde (buler m.m.) 5.027 kr. 570 kr. - 8.544 kr. Få tilbud
Rustarbejde 1.285 kr. 266 kr. - 3.431 kr. Få tilbud
Service 2.140 kr. 1.583 kr. - 2.832 kr. Få tilbud
Skadesarbejde 7.119 kr. 4.814 kr. - 15.184 kr. Få tilbud
Stenslag & rudeskift 3.369 kr. 2.716 kr. - 3.998 kr. Få tilbud
Styretøj 1.891 kr. 752 kr. - 4.271 kr. Få tilbud
Syn 663 kr. 313 kr. - 839 kr. Få tilbud
Tandrem/kædekit 5.851 kr. 3.027 kr. - 8.156 kr. Få tilbud
Tilbehør 3.400 kr. 1.164 kr. - 6.225 kr. Få tilbud
Udstødning 4.501 kr. 1.939 kr. - 7.222 kr. Få tilbud
Undervognsbehandling 4.243 kr. 3.635 kr. - 4.709 kr. Få tilbud

Priserne er baseret på alle tilbud givet via autobutler.dk, der dog kan indeholde fejl eller udsving. Opret en opgave, hvis du ønsker et specifikt tilbud til din bil.

Kampagner & tilbud

Se alle kampagner & tilbud

Bedømmelser af Suzuki Service eller Reparationer

Fik serviceret min air-con, som var begyndt at holde op med at køle. Det var heldigvis nok med på...
Johnny K.
Suzuki Splash (2013)
Fint arbejde på trods af Autobutler ikke har styr på det som mellemled
Michael C.
Suzuki Alto (2011)
Venlig og rar modtagelse samt service. God forklaring af processen og arbejdet. Kan anbefales.
Haidar A.
Suzuki Baleno (2016)

Suzuki

Suzuki blev etableret i Tokyo i 1909. I starten fremstillede virksomheden vævemaskiner, men da Suzuki blev noteret på børsen i 1920, begyndte det japanske firma også at fremstille biler.

Inspirationen fra Europa

Den første prototype blev dog først lanceret i 1937. Modellen blev bygget som en kopi af Austin 7, der allerede i 1909 var blevet præsenteret i England. Det var Suzukis grundlægger, Michio Suzuki, som havde importeret en Austin 7 for nærmere at studere, hvordan bilen var bygget. Dette feltarbejde blev gjort med henblik på, at Suzuki skulle kunne producere deres egen bil, og dermed imødekomme den stigende japanske efterspørgsel efter biler.

Fra biler til landbrugsmaskiner

Suzuki begyndte gradvist at fremstille flere og flere biler. Starten på 2. Verdenskrig betød imidlertid et stop for bilproduktionen, mens der i stedet begyndte at tikke ordrer ind på militært udstyr.

Efter krigens afslutning blev de ødelagte produktionsfaciliteter genetableret, men frem for igen at begynde at producere biler, valgte Suzuki nu at fremstille landbrugsmaskiner og varmelegemer.

Første motorcykel sendes på markedet

Fra 1952 trådte Suzuki igen for alvor ind på markedet for motoriserede køretøjer. Først blev der produceret en række motordrevne cykler, som Powerfree fra 1952, DiamondFree fra 1953 og MiniFree fra 1954. Og samtidig fulgte den første motorcykel, som hurtigt blev et af kerneforretningsområderne for Suzuki.

Succesen med at fremstille motorkøretøjer betød samtidig også, at produktionen af vævemaskiner blev indstillet. Samtidig blev den første motorcykel, med navnet Colleda, solgt i ny og forbedret udgave, som bl.a. omfattede en større motor.

Tilbagevenden til bilproduktionen

Gradvist lykkedes det for Suzuki at finde fodfæste på markedet for motorkøretøjer, og i 1954 skiftede virksomheden navn til Suzuki Motor Cooperation.

Suzulight var navnet på Suzukis første egenproducerede bil, og med denne model lykkedes det for Suzuki at slå sit navn fast som et seriøst brand inden for den japanske bilindustri.

Den tocylindrede bil rullede ud af samlebåndet i 1955. Modellen tilhørte Kei-Car-klassen. Det var en såkaldt "light mobile", det vil sige en lille bil af den type, som allerede spillede en rolle på det japanske marked.

Suzulight blev fremstillet indtil 1969. I dag udgør disse mini- eller mikrobiler en tredjedel af alle biler i Japan.

Fokus på små modeller

I 1962 fulgte Suzuki Fronte, som var efterfølgeren til Suzulight TL Van. Den særlige ’notchback version’ var udstyret med en bagvedliggende motor. Modellen blev konstant videreudviklet frem til 1976.

Op gennem 1960'erne og 1970'erne sås en tydelig tendens til, at bilproducenterne, både i Europa og USA, begyndte at fremstille større modeller. Men hos Suzuki fortsatte man med at bygge de mindre modeller og sågar de helt små minibiler. I 1961 kom Suzuki med den første minibus, Suzuki Carry. Den mindede lidt om en lastvogn og fremstilles den dag i dag i en nyere og opdateret udgave. Inden for denne kategori af mindre lastbiler eller varebiler kæmper Suzuki med især Honda om at sikre sig markedsandele.

Suzuki bliver et globalt brand

Op gennem 1960'erne lykkedes det også for Suzuki at komme ind på det globale bilmarked. Suzuki åbnede i 1963 en filial i USA, og allerede i 1969 kunne tyskerne købe Suzuki-motorcykler. Fra 1981 kom også Suzukis biler til salg i Tyskland.

De første 4-hjulstrukne Suzuki-modeller blev lanceret helt tilbage i 1968. Modellerne blev produceret via en licensaftale med den japanske bilproducent Hope Motor Company.

Salget af det terrængående køretøj HopeStar ON360, også kaldet LJ 80, skete gennem Suzuki. I 1970 kom den første firehjulstrukne model med en totaktsmotor. Den kom til at hedde Suzuki LJ10. Oprindeligt var det planen, at denne model primært skulle sælges på det australske marked. LJ10 kom også til at bane vejen for den senere succesrige Suzuki Jimny, som markerede et egentligt gennembrud for Suzuki. I Europa var denne model kun at finde i handlen i 1998, men Suzukis SJ-modeller havde været på det europæiske marked siden 1982.

Fusionen med General Motors

Fra 1980 begyndte Suzuki så småt at etablere sig på det tyske marked. Men selvom det markerede en ny start for den japanske bilproducent, så var det nu alligevel 1981, som blev et epokegørende år for Suzuki. Her blev der nemlig indgået samarbejdsaftaler med både General Motors og Isuzu. Sidstnævnte var en anden japansk bilproducent med hovedsæde i Tokyo.

Samarbejdet udmøntede sig i lanceringen af Opel Agila og langt senere også Suzuki Splash (2008).

Alto-modellen fra 1979 blev den første lille bil, som Suzuki lancerede på det tyske marked i 1981. I 2011 rundede salgstallene 10 mio. på verdensplan. Efterfølgeren til Suzuki LJ80 kom til at hedde Suzuki SJ410 og blev solgt på det tyske marked fra 1982. Modellen havde blot en 1-liters motor med 33kW (45 hk) og en firetrins gearkasse.

Modeller til byen og til landet

I dag er Suzuki primært kendt for at være en af verdens største motorcykelproducenter. Den japanske producent har dog også specialiseret sig inden for segmentet af minibiler og kompakte off-road modeller, hvor Suzuki har opnået et godt ry. Sideløbende med, at Jimny-modellen konstant er blevet udviklet, så er SUV’en Suzuki Ignis i 2016 blevet genskabt i en 3. generationsudgave. Suzuki Ignis er designet som en efterfølger til Suzuki SX4, der er en mellemting mellem en SUV og en stationcar.

Suzuki Vitara, der har været i handlen siden 1988, anses for at være Suzukis "rigtige" SUV.

Suzuki Celerio er efterfølgeren til Suzuki Alto og Suzuki Splash, og begge modeller har været at finde på det tyske marked siden 2014.

Også Suzuki Swift, der har været på markedet for mini og mikrobiler siden 1984, samt den kompakte Baleno-klasse er i dag en del af sortimentet fra Suzuki.

Over 1 mio. andre bilejere

har allerede fået tilbud på bilreparation. Spar penge.

Få tilbud

Alle bilreparationer