For at give dig den bedste oplevelse hos Autobutler bruger vi cookies. Ved at klikke rundt på sitet accepterer du brugen af cookies. Læs mere
Skal din Suzuki på værksted?

Få 3 tilbud på reparation, service eller tilbehør til din Suzuki

  • Spar op til 40% på bilværkstedet
  • Fuld prisgaranti på alle reparationer
  • Tryghed med FDM reparationsaftale
  • Hurtigt og nemt at bruge, det tager kun 2 min!

Prøv selv. Spar penge.

Få 3 tilbud
3 års garanti på din bilreparation
3 års garanti

Din sikkerhed for kvalitetsarbejde
Læs mere

Prisgaranti på alle opgaver
Prisgaranti på alle opgaver

Fundet det billigere? Vi matcher prisen
Læs mere

Suzuki

Suzuki blev etableret i Tokyo i 1909. I starten fremstillede virksomheden vævemaskiner, men da Suzuki blev noteret på børsen i 1920, begyndte det japanske firma også at fremstille biler.

Pris på Suzuki reparationer

På Autobutler tror vi på gennemsigtighed og rimelige priser. Derfor kan du se gennemsnitspriser for reparationer og hvad du kan spare på at sammenligne tilbud.

Opgave Gns. pris Fra - til
Affjedring / støddæmpere 2.832 kr. 1.916 kr. - 4.338 kr. Få 3 tilbud
Aircondition 848 kr. 578 kr. - 2.797 kr. Få 3 tilbud
Andre opgaver 1.867 kr. 554 kr. - 3.967 kr. Få 3 tilbud
Anhængertræk 6.064 kr. 4.940 kr. - 7.314 kr. Få 3 tilbud
Batteri 1.159 kr. 896 kr. - 1.377 kr. Få 3 tilbud
Bilpleje 2.152 kr. 1.245 kr. - 3.029 kr. Få 3 tilbud
Bremser 2.766 kr. 1.675 kr. - 4.604 kr. Få 3 tilbud
Dæk & hjul 2.763 kr. 589 kr. - 4.789 kr. Få 3 tilbud
Dækopbevaring 789 kr. 789 kr. - 789 kr. Få 3 tilbud
Elektrisk arbejde 1.006 kr. 324 kr. - 2.914 kr. Få 3 tilbud
Fejlsøgning 325 kr. 250 kr. - 422 kr. Få 3 tilbud
Fælge 5.607 kr. 2.034 kr. - 7.142 kr. Få 3 tilbud
Gearkasse 5.423 kr. 309 kr. - 11.249 kr. Få 3 tilbud
Hjulskifte 572 kr. 309 kr. - 2.146 kr. Få 3 tilbud
Kobling 4.967 kr. 4.152 kr. - 5.860 kr. Få 3 tilbud
Lak- og malerarbejde 3.655 kr. 2.250 kr. - 5.977 kr. Få 3 tilbud
Motor 3.190 kr. 695 kr. - 7.461 kr. Få 3 tilbud
Olieskift 1.100 kr. 899 kr. - 1.389 kr. Få 3 tilbud
Pladearbejde (buler m.m.) 4.414 kr. 2.861 kr. - 6.127 kr. Få 3 tilbud
Rustarbejde 2.875 kr. 336 kr. - 5.125 kr. Få 3 tilbud
Service 2.100 kr. 1.576 kr. - 2.750 kr. Få 3 tilbud
Skadesarbejde 11.060 kr. 3.224 kr. - 16.706 kr. Få 3 tilbud
Stenslag & rudeskift 3.190 kr. 2.539 kr. - 3.909 kr. Få 3 tilbud
Styretøj 1.669 kr. 789 kr. - 3.289 kr. Få 3 tilbud
Syn 594 kr. 313 kr. - 864 kr. Få 3 tilbud
Tandrem/kædekit 4.489 kr. 2.571 kr. - 7.527 kr. Få 3 tilbud
Tilbehør 3.721 kr. 1.255 kr. - 4.363 kr. Få 3 tilbud
Udstødning 4.046 kr. 1.718 kr. - 6.921 kr. Få 3 tilbud
Undervognsbehandling / rustbeskyttelse 3.852 kr. 3.427 kr. - 4.389 kr. Få 3 tilbud

Priserne er baseret på alle tilbud givet via Autobutler, der dog kan indeholde fejl eller udsving. Opret en opgave, hvis du ønsker et specifikt tilbud til din bil.

Inspirationen fra Europa

Den første prototype blev dog først lanceret i 1937. Modellen blev bygget som en kopi af Austin 7, der allerede i 1909 var blevet præsenteret i England. Det var Suzukis grundlægger, Michio Suzuki, som havde importeret en Austin 7 for nærmere at studere, hvordan bilen var bygget. Dette feltarbejde blev gjort med henblik på, at Suzuki skulle kunne producere deres egen bil, og dermed imødekomme den stigende japanske efterspørgsel efter biler.

Fra biler til landbrugsmaskiner

Suzuki begyndte gradvist at fremstille flere og flere biler. Starten på 2. Verdenskrig betød imidlertid et stop for bilproduktionen, mens der i stedet begyndte at tikke ordrer ind på militært udstyr.

Efter krigens afslutning blev de ødelagte produktionsfaciliteter genetableret, men frem for igen at begynde at producere biler, valgte Suzuki nu at fremstille landbrugsmaskiner og varmelegemer.

God, hurtig og venlig service.
Jeanette S.
Suzuki Swift (2008)
Hurtig og god betjening
Katrine A.
Suzuki Alto (2013)
fik serviceret min Suzuki Swift, og alt gik efter bogen. Eneste minus var at jeg ikke blev kontak...
Peter M.
Suzuki Swift (2011)

Første motorcykel sendes på markedet

Fra 1952 trådte Suzuki igen for alvor ind på markedet for motoriserede køretøjer. Først blev der produceret en række motordrevne cykler, som Powerfree fra 1952, DiamondFree fra 1953 og MiniFree fra 1954. Og samtidig fulgte den første motorcykel, som hurtigt blev et af kerneforretningsområderne for Suzuki.

Succesen med at fremstille motorkøretøjer betød samtidig også, at produktionen af vævemaskiner blev indstillet. Samtidig blev den første motorcykel, med navnet Colleda, solgt i ny og forbedret udgave, som bl.a. omfattede en større motor.

Over 600.000 andre bilejere

har allerede fået 3 tilbud på bilreparation. Spar penge.

Få 3 tilbud

Tilbagevenden til bilproduktionen

Gradvist lykkedes det for Suzuki at finde fodfæste på markedet for motorkøretøjer, og i 1954 skiftede virksomheden navn til Suzuki Motor Cooperation.

Suzulight var navnet på Suzukis første egenproducerede bil, og med denne model lykkedes det for Suzuki at slå sit navn fast som et seriøst brand inden for den japanske bilindustri.

Den tocylindrede bil rullede ud af samlebåndet i 1955. Modellen tilhørte Kei-Car-klassen. Det var en såkaldt "light mobile", det vil sige en lille bil af den type, som allerede spillede en rolle på det japanske marked.

Suzulight blev fremstillet indtil 1969. I dag udgør disse mini- eller mikrobiler en tredjedel af alle biler i Japan.

Fokus på små modeller

I 1962 fulgte Suzuki Fronte, som var efterfølgeren til Suzulight TL Van. Den særlige ’notchback version’ var udstyret med en bagvedliggende motor. Modellen blev konstant videreudviklet frem til 1976.

Op gennem 1960'erne og 1970'erne sås en tydelig tendens til, at bilproducenterne, både i Europa og USA, begyndte at fremstille større modeller. Men hos Suzuki fortsatte man med at bygge de mindre modeller og sågar de helt små minibiler. I 1961 kom Suzuki med den første minibus, Suzuki Carry. Den mindede lidt om en lastvogn og fremstilles den dag i dag i en nyere og opdateret udgave. Inden for denne kategori af mindre lastbiler eller varebiler kæmper Suzuki med især Honda om at sikre sig markedsandele.

Suzuki bliver et globalt brand

Op gennem 1960'erne lykkedes det også for Suzuki at komme ind på det globale bilmarked. Suzuki åbnede i 1963 en filial i USA, og allerede i 1969 kunne tyskerne købe Suzuki-motorcykler. Fra 1981 kom også Suzukis biler til salg i Tyskland.

De første 4-hjulstrukne Suzuki-modeller blev lanceret helt tilbage i 1968. Modellerne blev produceret via en licensaftale med den japanske bilproducent Hope Motor Company.

Salget af det terrængående køretøj HopeStar ON360, også kaldet LJ 80, skete gennem Suzuki. I 1970 kom den første firehjulstrukne model med en totaktsmotor. Den kom til at hedde Suzuki LJ10. Oprindeligt var det planen, at denne model primært skulle sælges på det australske marked. LJ10 kom også til at bane vejen for den senere succesrige Suzuki Jimny, som markerede et egentligt gennembrud for Suzuki. I Europa var denne model kun at finde i handlen i 1998, men Suzukis SJ-modeller havde været på det europæiske marked siden 1982.

Fusionen med General Motors

Fra 1980 begyndte Suzuki så småt at etablere sig på det tyske marked. Men selvom det markerede en ny start for den japanske bilproducent, så var det nu alligevel 1981, som blev et epokegørende år for Suzuki. Her blev der nemlig indgået samarbejdsaftaler med både General Motors og Isuzu. Sidstnævnte var en anden japansk bilproducent med hovedsæde i Tokyo.

Samarbejdet udmøntede sig i lanceringen af Opel Agila og langt senere også Suzuki Splash (2008).

Alto-modellen fra 1979 blev den første lille bil, som Suzuki lancerede på det tyske marked i 1981. I 2011 rundede salgstallene 10 mio. på verdensplan. Efterfølgeren til Suzuki LJ80 kom til at hedde Suzuki SJ410 og blev solgt på det tyske marked fra 1982. Modellen havde blot en 1-liters motor med 33kW (45 hk) og en firetrins gearkasse.

Modeller til byen og til landet

I dag er Suzuki primært kendt for at være en af verdens største motorcykelproducenter. Den japanske producent har dog også specialiseret sig inden for segmentet af minibiler og kompakte off-road modeller, hvor Suzuki har opnået et godt ry. Sideløbende med, at Jimny-modellen konstant er blevet udviklet, så er SUV’en Suzuki Ignis i 2016 blevet genskabt i en 3. generationsudgave. Suzuki Ignis er designet som en efterfølger til Suzuki SX4, der er en mellemting mellem en SUV og en stationcar.

Suzuki Vitara, der har været i handlen siden 1988, anses for at være Suzukis "rigtige" SUV.

Suzuki Celerio er efterfølgeren til Suzuki Alto og Suzuki Splash, og begge modeller har været at finde på det tyske marked siden 2014.

Også Suzuki Swift, der har været på markedet for mini og mikrobiler siden 1984, samt den kompakte Baleno-klasse er i dag en del af sortimentet fra Suzuki.

Fordele med Autobutler

FDM Samarbejde

FDM stikprøvekontrol

Alle værksteder kontrolleres af FDM

Læs mere om FDM stikprøvekontrol

3 års garanti på din bilreparation

3 års garanti på din bilreparation

Med 3 års fuld garanti er du sikret høj kvalitet i både arbejde og reservedele.

Læs mere om 3 års garanti

Autobutler tilbyder prisgaranti

Prisgaranti

Finder du et billigere tilbud, så matcher vi prisen. Så enkelt er det!

Læs mere om Autobutler Prisgaranti

Gratis rådgivning vedr. bilreparation

Gratis rådgivning

Vores in-house mekanikere er klar til at hjælpe dig med rådgivning.

Ring på tlf. 7734 3221

Alle bilreparationer

Få 3 tilbud nær dig

Vi har 316 kvalitetsværksteder klar til at hjælpe.

Få 3 tilbud