Skal din Suzuki på værksted?

Sammenlign priser på reparationer og service til din Suzuki

4.6 (3.773)
  • Få tilbud fra 247 uafhængige værksteder
  • Spar op til 50%*
  • Bestil tid online med prismatch og 3 års godkendt garanti
Derfor bør du bruge Autobutler når din Suzuki skal på værksted
Suzuki
  • Du sparer op til 50%* når du reparerer eller servicerer din Suzuki gennem Autobutler
  • Autobutler.dk hjælper dig med at sammenligne online tilbud
  • FDM Værkstedskontrol for udvalgte værksteder
  • Vi giver dig tryghed med vores 3 års godkendt garanti
  • Du undgår ventetid og kan trygt bestille tid online
Få tilbud

Sammenlign tilbud fra lokale værksteder til din Suzuki

Så meget sparer bilejere på Suzuki reparationer og service

Priser og besparelser for de viste bilmærker, er baseret på et gennemsnit af forskellige modeller og årgange. Du skal derfor oprette en opgave for at se din faktiske pris og besparelse.
Opgave Spar i gennemsnit*
Aircondition 878 kr. / 54%
Andre opgaver 661 kr. / 30%
Anhængertræk 1.897 kr. / 20%
Batteri 448 kr. / 15%
Bilpleje 1.802 kr. / 73%
Bremser 894 kr. / 27%
Dæk, hjul & hjulskifte 642 kr. / 45%
Elektrisk arbejde 676 kr. / 24%
Fejlsøgning 991 kr. / 87%
Firehjulsudmåling & sporing 599 kr. / 42%
Gearkasse 1.228 kr. / 20%
Hjulskifte 571 kr. / 70%
Kobling 2.065 kr. / 29%
Motor 2.388 kr. / 30%
Olieskift 982 kr. / 54%
Rudeskift & stenslag 1.071 kr. / 22%
Rustbeskyttelse / Undervognsbehandling 2.356 kr. / 34%
Serviceeftersyn 1.196 kr. / 31%
Serviceeftersyn — lille 1.154 kr. / 55%
Styretøj & undervogn 812 kr. / 31%
Støddæmpere & affjedring 872 kr. / 23%
Syn og synstjek 996 kr. / 69%
Tandrem & taktkæde 2.938 kr. / 30%
Udstødning 822 kr. / 22%

Service og reparation af Suzuki

Sammenlign pris på reparation og service af din Suzuki

Mest populære service og reparationer

Lige nu priser fra 220 kr.*
4.7 (19.063)
Spar i gennemsnit 58%*

Bestil hjulskifte online. Du får skiftet hjul, tjekket dæktryk og visuel kontrol af bl.a. bremserne. Husk at medbringe de hjul, som skal monteres.

Lige nu priser fra 499 kr.*
4.7 (1.678)
Spar i gennemsnit 54%*

Bestil montering af dæk online. Du medbringer dæk til montering på dine fælge. Værkstedet tjekker dækmønster og bremser, inden dine hjul monteres.

Spar i gennemsnit 933 kr.*
4.6 (377)
Spar i gennemsnit 14%*

Køb dine dæk online inkl. montering og få skarpe priser på populære mærker som Bridgestone, Continental, Goodyear, Michelin, Pirelli m.fl.

Spar i gennemsnit 1.233 kr.*
4.6 (28.569)
Spar i gennemsnit 30%*

Bestil serviceeftersyn med stempel i servicebogen. Du får en komplet gennemgang af din bil efter producentens forskrifter. Værkstedet skifter alle krævede dele så bilens garanti er sikret.

Bedømmelser af Suzuki Service eller Reparationer

Thor Autocenter - CarSpot
02-12-25
meget fint service, jeg giver 5 stjerner, lille minus er mangler p-pladser
Valdemar S.
Suzuki Swift (2018)
Vores Autocenter
02-12-25
Super søde og kompetente folk på værkstedet. De har repareret det, bilen kom på værksted med 😊 St...
Vibeke W.
Suzuki Swift (2007)
Brdr. Dan Biler A/S - Magneti Marelli Checkstar
02-12-25
Alt arbejde udført som aftalt. Nem tidsbestilling. Absolut fine priser. Meget venlig betjening. ...
Henrik L.
Suzuki Ignis (2006)
Suzuki

Suzuki blev etableret i Tokyo i 1909. I starten fremstillede virksomheden vævemaskiner, men da Suzuki blev noteret på børsen i 1920, begyndte det japanske firma også at fremstille biler.

Inspirationen fra Europa

Den første prototype blev dog først lanceret i 1937. Modellen blev bygget som en kopi af Austin 7, der allerede i 1909 var blevet præsenteret i England. Det var Suzukis grundlægger, Michio Suzuki, som havde importeret en Austin 7 for nærmere at studere, hvordan bilen var bygget. Dette feltarbejde blev gjort med henblik på, at Suzuki skulle kunne producere deres egen bil, og dermed imødekomme den stigende japanske efterspørgsel efter biler.

Fra biler til landbrugsmaskiner

Suzuki begyndte gradvist at fremstille flere og flere biler. Starten på 2. Verdenskrig betød imidlertid et stop for bilproduktionen, mens der i stedet begyndte at tikke ordrer ind på militært udstyr.

Efter krigens afslutning blev de ødelagte produktionsfaciliteter genetableret, men frem for igen at begynde at producere biler, valgte Suzuki nu at fremstille landbrugsmaskiner og varmelegemer.

Første motorcykel sendes på markedet

Fra 1952 trådte Suzuki igen for alvor ind på markedet for motoriserede køretøjer. Først blev der produceret en række motordrevne cykler, som Powerfree fra 1952, DiamondFree fra 1953 og MiniFree fra 1954. Og samtidig fulgte den første motorcykel, som hurtigt blev et af kerneforretningsområderne for Suzuki.

Succesen med at fremstille motorkøretøjer betød samtidig også, at produktionen af vævemaskiner blev indstillet. Samtidig blev den første motorcykel, med navnet Colleda, solgt i ny og forbedret udgave, som bl.a. omfattede en større motor.

Tilbagevenden til bilproduktionen

Gradvist lykkedes det for Suzuki at finde fodfæste på markedet for motorkøretøjer, og i 1954 skiftede virksomheden navn til Suzuki Motor Cooperation.

Suzulight var navnet på Suzukis første egenproducerede bil, og med denne model lykkedes det for Suzuki at slå sit navn fast som et seriøst brand inden for den japanske bilindustri.

Den tocylindrede bil rullede ud af samlebåndet i 1955. Modellen tilhørte Kei-Car-klassen. Det var en såkaldt "light mobile", det vil sige en lille bil af den type, som allerede spillede en rolle på det japanske marked.

Suzulight blev fremstillet indtil 1969. I dag udgør disse mini- eller mikrobiler en tredjedel af alle biler i Japan.

Fokus på små modeller

I 1962 fulgte Suzuki Fronte, som var efterfølgeren til Suzulight TL Van. Den særlige ’notchback version’ var udstyret med en bagvedliggende motor. Modellen blev konstant videreudviklet frem til 1976.

Op gennem 1960'erne og 1970'erne sås en tydelig tendens til, at bilproducenterne, både i Europa og USA, begyndte at fremstille større modeller. Men hos Suzuki fortsatte man med at bygge de mindre modeller og sågar de helt små minibiler. I 1961 kom Suzuki med den første minibus, Suzuki Carry. Den mindede lidt om en lastvogn og fremstilles den dag i dag i en nyere og opdateret udgave. Inden for denne kategori af mindre lastbiler eller varebiler kæmper Suzuki med især Honda om at sikre sig markedsandele.

Suzuki bliver et globalt brand

Op gennem 1960'erne lykkedes det også for Suzuki at komme ind på det globale bilmarked. Suzuki åbnede i 1963 en filial i USA, og allerede i 1969 kunne tyskerne købe Suzuki-motorcykler. Fra 1981 kom også Suzukis biler til salg i Tyskland.

De første 4-hjulstrukne Suzuki-modeller blev lanceret helt tilbage i 1968. Modellerne blev produceret via en licensaftale med den japanske bilproducent Hope Motor Company.

Salget af det terrængående køretøj HopeStar ON360, også kaldet LJ 80, skete gennem Suzuki. I 1970 kom den første firehjulstrukne model med en totaktsmotor. Den kom til at hedde Suzuki LJ10. Oprindeligt var det planen, at denne model primært skulle sælges på det australske marked. LJ10 kom også til at bane vejen for den senere succesrige Suzuki Jimny, som markerede et egentligt gennembrud for Suzuki. I Europa var denne model kun at finde i handlen i 1998, men Suzukis SJ-modeller havde været på det europæiske marked siden 1982.

Fusionen med General Motors

Fra 1980 begyndte Suzuki så småt at etablere sig på det tyske marked. Men selvom det markerede en ny start for den japanske bilproducent, så var det nu alligevel 1981, som blev et epokegørende år for Suzuki. Her blev der nemlig indgået samarbejdsaftaler med både General Motors og Isuzu. Sidstnævnte var en anden japansk bilproducent med hovedsæde i Tokyo.

Samarbejdet udmøntede sig i lanceringen af Opel Agila og langt senere også Suzuki Splash (2008).

Alto-modellen fra 1979 blev den første lille bil, som Suzuki lancerede på det tyske marked i 1981. I 2011 rundede salgstallene 10 mio. på verdensplan. Efterfølgeren til Suzuki LJ80 kom til at hedde Suzuki SJ410 og blev solgt på det tyske marked fra 1982. Modellen havde blot en 1-liters motor med 33kW (45 hk) og en firetrins gearkasse.

Modeller til byen og til landet

I dag er Suzuki primært kendt for at være en af verdens største motorcykelproducenter. Den japanske producent har dog også specialiseret sig inden for segmentet af minibiler og kompakte off-road modeller, hvor Suzuki har opnået et godt ry. Sideløbende med, at Jimny-modellen konstant er blevet udviklet, så er SUV’en Suzuki Ignis i 2016 blevet genskabt i en 3. generationsudgave. Suzuki Ignis er designet som en efterfølger til Suzuki SX4, der er en mellemting mellem en SUV og en stationcar.

Suzuki Vitara, der har været i handlen siden 1988, anses for at være Suzukis "rigtige" SUV.

Suzuki Celerio er efterfølgeren til Suzuki Alto og Suzuki Splash, og begge modeller har været at finde på det tyske marked siden 2014.

Også Suzuki Swift, der har været på markedet for mini og mikrobiler siden 1984, samt den kompakte Baleno-klasse er i dag en del af sortimentet fra Suzuki.