Skal din Toyota på værksted?

Sammenlign tilbud på reparationer og services til din Toyota

  • Få tilbud fra 249 uafhængige værksteder
  • Spar op til 50%*
  • Bestil tid online med prismatch og 3 års FDM-godkendt garanti
Få tilbud
Derfor bør du bruge Autobutler når din Toyota skal på værksted
  • Du sparer op til 50%* når du reparerer eller servicerer din Toyota gennem Autobutler
  • Autobutler.dk hjælper dig med at sammenligne online tilbud
  • Alle værksteder stikprøvekontrolleres af FDM
  • Vi giver dig tryghed med vores 3 års FDM-godkendt garanti
  • Du undgår ventetid og kan trygt bestille tid online
Få tilbud

Sammenlign tilbud fra lokale værksteder til din Toyota

Pris på Toyota reparationer og services

De gennemsnitlige priser og besparelser, for de viste bilmærker, er baseret på forskellige modeller og årgange. Du skal derfor oprette en opgave og sammenligne tilbud for at se din faktiske pris og besparelse.
Opgave Gennemsnitspris* Sammenlign og spar* Du sparer i gennemsnit*
Affjedring / støddæmpere DKK 3.857 DKK 1.026 24 %
Aircondition DKK 1.135 DKK 704 49 %
Andre opgaver DKK 2.608 DKK 818 27 %
Anhængertræk DKK 8.115 DKK 1.888 20 %
Basisservice DKK 1.302 DKK 1.014 44 %
Batteri DKK 1.454 DKK 318 21 %
Bilpleje DKK 1.970 DKK 319 14 %
Biltjek DKK 674 DKK 1.136 83 %
Bremser DKK 3.019 DKK 881 26 %
Dæk & hjul DKK 2.725 DKK 808 43 %
Dækopbevaring DKK 458 DKK 0 0 %
Elektrisk arbejde DKK 2.089 DKK 515 28 %
Fejlsøgning DKK 675 DKK 887 63 %
Firehjulsudmåling / Sporing af bil DKK 901 DKK 489 33 %
Gearkasse DKK 7.153 DKK 1.237 22 %
Hjulskifte DKK 377 DKK 564 67 %
Kobling DKK 6.499 DKK 1.942 25 %
Lak- og malerarbejde DKK 1.468 DKK 654 34 %
Motor DKK 6.893 DKK 1.832 24 %
Olieskift DKK 1.035 DKK 636 40 %
Serviceeftersyn DKK 2.280 DKK 662 24 %
Skadesarbejde DKK 1.807 DKK 448 31 %
Stenslag & rudeskift DKK 4.478 DKK 1.081 21 %
Styretøj DKK 2.718 DKK 881 26 %
Syn & klargøring DKK 741 DKK 198 18 %
Tandrem/kædekit DKK 8.200 DKK 2.486 23 %
Tilbehør DKK 3.672 DKK 704 19 %
Udstødning DKK 3.843 DKK 846 22 %
Undervognsbehandling DKK 4.640 DKK 0 0 %

Service og reparation af Toyota

Mest populære service og reparationer

Spar i gennemsnit 879 kr.*
Med stempel i servicebogen

service med stempel i servicebogen. Du sparer i gennemsnit 23%* på at sammenligne tilbud, svarende til 879 kr.*

Lige nu priser fra 499 kr.*
Spar i gennemsnit 43%*

Bestil olieskift online og spar penge! Lige nu priser fra 499 kr.* Inkluderer påfyldning af 4 liter kvalitetsolie og montering af nyt oliefilter. Få tilbud og se din pris med det samme!

Lige nu priser fra 599 kr.*
Spar i gennemsnit 46%*

Få et basisservice og hold din bil sikkert kørende. Lige nu priser fra 599 kr.* Inkluderer skift af olie og oliefilter, op til 4 liter kvalitetsolie samt komplet gennemgang af din bil med 46 kontrolpunkter.

Spar i gennemsnit 936 kr.*
Spar i gennemsnit 24%*

Sammenlign priser på udskiftning, fejlsøgning eller reparation af bremser. Du sparer i gennemsnit 24%* eller 936 kr.*

Bedømmelser af Toyota Service eller Reparationer

cirka 11 timer
Søde og ærlige mennesker, skulle skifte klodser på fruens bil, de kom ind og sagde at der bagerst...
Kenneth
Toyota Aygo (2012)
Service til tiden :-)
Arne D.
Toyota Avensis (2015)
De var søde og venlige men de fandt ikke fejlen.
Keen J.
Toyota Avensis (2006)
Toyota

Japanske Toyota blev stiftet i 1937 af Kiichiro Toyoda. Som søn af en kendt producent af vævemaskiner havde Toyoda-familien allerede opbygget et godt omdømme.

Og netop det gode omdømme fra væveriindustrien blev brugt, da familien besluttede at etablere sig som bilproducent. Faktisk blev de første modeller allerede udviklet, inden virksomheden blev stiftet. Der var tale om de to modeller, Toyoda A1 og GG Trucks fra 1935/36.

Omlægning til krigsproduktion

I den efterfølgende krigstidsperiode blev Toyota-værkstedets maskiner brugt til at fremstille lastbiler til det japanske militær.

Heldigvis for Toyota blev værkstederne ikke ødelagt under krigen, så allerede i 1947 kunne fremstillingen af biler genoptages. På dette tidspunkt blev der fokuseret på at fremstille små biler med totaktsmotorer.

Toyota bliver det nye brandnavn

I Toyotas hovedkvarter i byen Koromo, godt 200 km fra Tokyo, blev der i 1959 udtænkt en offensiv marketingsstrategi, som den dag i dag fremstår som et fremragende eksempel på, hvordan gode markedsføringsstrategier skal udtænkes.

Hovedkvarteret i Koromo, der både husede administration og hele syv fabrikker, ændrede navn til Toyota.

De første modeller som Toyota udviklede, såsom Toyoda A1 eller AA, var i 1936 prototyper baseret på en Chrysler-model med en indbygget Chevrolet-motor. I de efterfølgende år fortsatte Toyota med at fremstille biler, som var baseret på modeller fra de amerikanske bilmærker.

Toyota udvikler den berømte BJ-model

Toyotas jeep-model, BJ, som blev præsenteret i 1951, var tydeligvis inspireret af den første egentlige jeep, nemlig den som blev kaldt for Willys Jeep.
Allerede i 1947 havde Toyota lanceret pickup-modellerne Toyopet og Toyota SA, som siden begge blev sat i serieproduktion.

Den legendariske Toyota Land Cruiser blev første gang produceret i 1951. Modellen er siden blevet udviklet og produceret i en lang række forskellige versioner og bliver det fortsat den dag i dag.

Succes i både USA og Europa

Som følge af lanceringen af Land Cruiser-modellen oplevede Toyota en periode i begyndelsen af 1950’erne med vækst og fremgang. De positive tendenser betød, at Toyota nu pludselig var i stand til at tidoble bilsalget. Det betød, at den ene salgsrekord efter den anden blev slået.

Corolla-modellen findes i dag i en række forskellige udgaver. Den er blevet produceret i mange generationer, og det var denne model, som kom til at sikre bilfabrikantens langsigtede succes. Den mest solgte bil i verden blev oprindeligt kun udbudt til salg i USA, mens det i Europa i første omgang kun var bilejere i Schweiz, der fik fornøjelsen af at kunne køre i en Toyota Corolla.

I USA var successen enorm, og først da der var rullet 10 millioner eksemplarer ud fra fabrikkerne, blev modellen for alvor lanceret i Europa. Her lanceredes samtidig også Toyota Crown, og sammen med en anden mellemklassemodel, Toyota Corona, blev disse distribueret og solgt i en lang række europæiske lande fra slutningen af 1950’erne. Fra 1963 kunne Toyota Corolla også fås i Danmark.

Fremgang i Tyskland og succes inden for motorsporten

Før Toyota i 1971 etablerede sig i Tyskland, var den japanske bilproducent allerede etableret i en række øvrige europæiske lande. Allerede efter de første succesfulde år med Toyota Carina og Toyota Corolla blev forhandlernetværket udvidet til nye lande, ligesom også antallet af modeller gjorde det.

I 1972 etablerede Toyota også en afdeling, som skulle udvikle rallybiler. Siden blev Toyota Motorsport GmbH (TMG) grundlagt i Køln i 1979. Siden dengang er det blevet til adskillige sejre, heriblandt tre fabriksmesterskaber og fire verdensmesterskabet i World Rally Championship (WRC). Alt sammen i perioden fra 1970'erne og frem til 1990'erne. Toyota blev også en dominerende spiller i 24-timers løbet Le Mans, hvor det blandt andet blev til en 2. plads i 1999.

Verdens største bilproducent

Toyota har, ligesom konkurrenten Nissan, gradvist opnået et ry for at producere brændstofbesparende og kvalitetssikret bil. De vigtigste modeller på det tyske marked er Toyota Auris og Toyota Yaris, Begge er efterfølgere til Toyota Corolla, Toyota Avensis og Toyota Prius.

Sidstnævnte var den første hybridbil, der blev produceret i større skala. Den lille 2-personers model, Toyota iQ, samt den lille bybil Toyota Aygo er også en del af sortimentet. I klassen for de større modeller findes Toyota RAV4 og den lidt mindre Toyota Urban Cruiser.

Blandt sportsmodellerne har Toyota haft succes med Toyota GT86, der med sin lille størrelse, lave vægt og en 200 PS stærk motor går under kategorien sportsvogn. Blandt de sporty modeller findes også Toyota Land Cruiser.

I de senere år har Toyota, som ellers historisk set havde opbygget en stor og stærkt multinational bilkoncern, stået over for visse udfordringer.

Blandt andet blev Toyota påvirket af et kraftigt jordskælv, der ramte Japan i 2011. Det betød, at Toyota måtte lukke adskillige fabrikker. For at overvinde modgangen valgte ledelsen at investere massivt i udviklingen af nye innovative modeller, herunder Toyota Sportcoupé GT86.