Skal din Toyota på værksted?

Sammenlign priser på reparationer og service til din Toyota

4.6 (7.100)
  • Få tilbud fra 205 uafhængige værksteder
  • Spar op til 70%*
  • Bestil tid online med prismatch og 3 års FDM-godkendt garanti
Få tilbud
Derfor bør du bruge Autobutler når din Toyota skal på værksted
Toyota
  • Du sparer op til 70%* når du reparerer eller servicerer din Toyota gennem Autobutler
  • Autobutler.dk hjælper dig med at sammenligne online tilbud
  • Alle værksteder stikprøvekontrolleres af FDM
  • Vi giver dig tryghed med vores 3 års FDM-godkendt garanti
  • Du undgår ventetid og kan trygt bestille tid online
Få tilbud

Sammenlign tilbud fra lokale værksteder til din Toyota

Så meget sparer bilejere på Toyota reparationer og service

Priser og besparelser for de viste bilmærker, er baseret på et gennemsnit af forskellige modeller og årgange. Du skal derfor oprette en opgave for at se din faktiske pris og besparelse.
Opgave Spar i gennemsnit*
Aircondition 696 kr. / 50%
Andre opgaver 683 kr. / 27%
Anhængertræk 1.910 kr. / 22%
Batteri 287 kr. / 20%
Bilpleje 2.895 kr. / 84%
Bremser 887 kr. / 23%
Dæk, hjul & hjulskifte 766 kr. / 57%
Elektrisk arbejde 394 kr. / 28%
Fejlsøgning 1.011 kr. / 79%
Firehjulsudmåling & sporing 626 kr. / 44%
Gearkasse 1.546 kr. / 21%
Hjulskifte 597 kr. / 71%
Kobling 2.113 kr. / 26%
Lak- og malerarbejde 654 kr. / 34%
Lille Serviceeftersyn 1.460 kr. / 61%
Motor 2.628 kr. / 25%
Olieskift 898 kr. / 53%
Rudeskift & stenslag 1.381 kr. / 22%
Serviceeftersyn 671 kr. / 23%
Styretøj & undervogn 902 kr. / 26%
Støddæmpere & affjedring 1.058 kr. / 24%
Syn og synstjek 876 kr. / 72%
Tandrem & taktkæde 2.518 kr. / 25%
Udstødning 802 kr. / 18%
Undervognsbehandling 7 kr. / 0%

Service og reparation af Toyota

Mest populære service og reparationer

Lige nu priser fra 395 kr.*
4.5 (6.913)
Typisk biler fra 1970-2017 (kølemiddel R134A)

Få et velfungerende aircondition-anlæg og kold luft i kabinen. Din aircondition serviceres, tjekkes for utætheder og der påfyldes op til 200g kølemiddel. Få tilbud og se din pris med det samme!

Lige nu priser fra 449 kr.*
4.7 (152)
Bilårgang 2018 eller nyere (kølemiddel R1234YF)

Få et velfungerende aircondition-anlæg og kold luft i kabinen. Din aircondition serviceres, tjekkes for utætheder og der påfyldes op til 200g kølemiddel. Få tilbud og se din pris med det samme!

Spar i gennemsnit 933 kr.*
4.5 (33.678)
Spar i gennemsnit 24%*

Bestil serviceeftersyn med stempel i servicebogen. Du får en komplet gennemgang af din bil efter producentens forskrifter. Værkstedet skifter alle krævede dele så bilens garanti er sikret.

Lige nu priser fra 595 kr.*
4.6 (4.020)
Spar i gennemsnit 52%*

Bestil dit olieskift online. Du får tømt bilens gamle olie og fyldt op til 4 liter kvalitetsolie på bilen. Værkstedet skifter også dit oliefilter og sørger for at bortskaffe den gamle olie.

Bedømmelser af Toyota Service eller Reparationer

H.M Auto - Bosch Car Service
5 dage
Super service og super dialog med dem. Min bil skulle til syn og da min bil er lidt af en skramme...
Daniel O.
Toyota Aygo (2006)
Magneti Marelli - Checkstar værksted Hillerød (Bilhuset-engmark A/S)
6 dage
Alt gik efter aftale. Et lille problem med en ledning blev løst dagen efter reparationen. Venlig...
Ove T.
Toyota Aygo (2015)
Thor Autocenter - CarSpot
9 dage
Super service Og prisen er også fair
Rk
Toyota Aygo (2012)
Toyota

Japanske Toyota blev stiftet i 1937 af Kiichiro Toyoda. Som søn af en kendt producent af vævemaskiner havde Toyoda-familien allerede opbygget et godt omdømme.

Og netop det gode omdømme fra væveriindustrien blev brugt, da familien besluttede at etablere sig som bilproducent. Faktisk blev de første modeller allerede udviklet, inden virksomheden blev stiftet. Der var tale om de to modeller, Toyoda A1 og GG Trucks fra 1935/36.

Omlægning til krigsproduktion

I den efterfølgende krigstidsperiode blev Toyota-værkstedets maskiner brugt til at fremstille lastbiler til det japanske militær.

Heldigvis for Toyota blev værkstederne ikke ødelagt under krigen, så allerede i 1947 kunne fremstillingen af biler genoptages. På dette tidspunkt blev der fokuseret på at fremstille små biler med totaktsmotorer.

Toyota bliver det nye brandnavn

I Toyotas hovedkvarter i byen Koromo, godt 200 km fra Tokyo, blev der i 1959 udtænkt en offensiv marketingsstrategi, som den dag i dag fremstår som et fremragende eksempel på, hvordan gode markedsføringsstrategier skal udtænkes.

Hovedkvarteret i Koromo, der både husede administration og hele syv fabrikker, ændrede navn til Toyota.

De første modeller som Toyota udviklede, såsom Toyoda A1 eller AA, var i 1936 prototyper baseret på en Chrysler-model med en indbygget Chevrolet-motor. I de efterfølgende år fortsatte Toyota med at fremstille biler, som var baseret på modeller fra de amerikanske bilmærker.

Toyota udvikler den berømte BJ-model

Toyotas jeep-model, BJ, som blev præsenteret i 1951, var tydeligvis inspireret af den første egentlige jeep, nemlig den som blev kaldt for Willys Jeep.
Allerede i 1947 havde Toyota lanceret pickup-modellerne Toyopet og Toyota SA, som siden begge blev sat i serieproduktion.

Den legendariske Toyota Land Cruiser blev første gang produceret i 1951. Modellen er siden blevet udviklet og produceret i en lang række forskellige versioner og bliver det fortsat den dag i dag.

Succes i både USA og Europa

Som følge af lanceringen af Land Cruiser-modellen oplevede Toyota en periode i begyndelsen af 1950’erne med vækst og fremgang. De positive tendenser betød, at Toyota nu pludselig var i stand til at tidoble bilsalget. Det betød, at den ene salgsrekord efter den anden blev slået.

Corolla-modellen findes i dag i en række forskellige udgaver. Den er blevet produceret i mange generationer, og det var denne model, som kom til at sikre bilfabrikantens langsigtede succes. Den mest solgte bil i verden blev oprindeligt kun udbudt til salg i USA, mens det i Europa i første omgang kun var bilejere i Schweiz, der fik fornøjelsen af at kunne køre i en Toyota Corolla.

I USA var successen enorm, og først da der var rullet 10 millioner eksemplarer ud fra fabrikkerne, blev modellen for alvor lanceret i Europa. Her lanceredes samtidig også Toyota Crown, og sammen med en anden mellemklassemodel, Toyota Corona, blev disse distribueret og solgt i en lang række europæiske lande fra slutningen af 1950’erne. Fra 1963 kunne Toyota Corolla også fås i Danmark.

Fremgang i Tyskland og succes inden for motorsporten

Før Toyota i 1971 etablerede sig i Tyskland, var den japanske bilproducent allerede etableret i en række øvrige europæiske lande. Allerede efter de første succesfulde år med Toyota Carina og Toyota Corolla blev forhandlernetværket udvidet til nye lande, ligesom også antallet af modeller gjorde det.

I 1972 etablerede Toyota også en afdeling, som skulle udvikle rallybiler. Siden blev Toyota Motorsport GmbH (TMG) grundlagt i Køln i 1979. Siden dengang er det blevet til adskillige sejre, heriblandt tre fabriksmesterskaber og fire verdensmesterskabet i World Rally Championship (WRC). Alt sammen i perioden fra 1970'erne og frem til 1990'erne. Toyota blev også en dominerende spiller i 24-timers løbet Le Mans, hvor det blandt andet blev til en 2. plads i 1999.

Verdens største bilproducent

Toyota har, ligesom konkurrenten Nissan, gradvist opnået et ry for at producere brændstofbesparende og kvalitetssikret bil. De vigtigste modeller på det tyske marked er Toyota Auris og Toyota Yaris, Begge er efterfølgere til Toyota Corolla, Toyota Avensis og Toyota Prius.

Sidstnævnte var den første hybridbil, der blev produceret i større skala. Den lille 2-personers model, Toyota iQ, samt den lille bybil Toyota Aygo er også en del af sortimentet. I klassen for de større modeller findes Toyota RAV4 og den lidt mindre Toyota Urban Cruiser.

Blandt sportsmodellerne har Toyota haft succes med Toyota GT86, der med sin lille størrelse, lave vægt og en 200 PS stærk motor går under kategorien sportsvogn. Blandt de sporty modeller findes også Toyota Land Cruiser.

I de senere år har Toyota, som ellers historisk set havde opbygget en stor og stærkt multinational bilkoncern, stået over for visse udfordringer.

Blandt andet blev Toyota påvirket af et kraftigt jordskælv, der ramte Japan i 2011. Det betød, at Toyota måtte lukke adskillige fabrikker. For at overvinde modgangen valgte ledelsen at investere massivt i udviklingen af nye innovative modeller, herunder Toyota Sportcoupé GT86.