Skal din Porsche på værksted?
Sammenlign tilbud på reparationer og services til din Porsche
  • Få tilbud fra 274 uafhængige værksteder
  • Spar op til 60%*
  • Bestil tid online med prismatch og 3 års FDM-godkendt garanti
Få tilbud
Derfor bør du bruge Autobutler når din Porsche skal på værksted
  • Du sparer op til 60%* når du reparerer eller servicerer din Porsche gennem Autobutler
  • Autobutler.dk hjælper dig med at sammenligne online tilbud
  • Alle værksteder stikprøvekontrolleres af FDM
  • Vi giver dig tryghed med vores 3 års FDM-godkendt garanti
  • Du undgår ventetid og kan trygt bestille tid online
Få tilbud

Sammenlign tilbud fra lokale værksteder til din Porsche

Pris på Porsche reparationer og services

Vi har siden 2010 hjulpet over 1 mio. bilejer med at spar penge når bilen skal på værksted. Du kan derfor nedenfor se priser fra og til, samt gennemsnitspriser på en række reprationer og services for Porsche.

Opgave Gns. pris Sammenlign og spar Potentiel besparelse i %
Aircondition DKK 934 DKK 660 49 %
Andre opgaver DKK 1.160 DKK 378 27 %
Anhængertræk DKK 11.012 DKK 2.416 21 %
Bremser DKK 9.296 DKK 1.739 19 %
Dæk & hjul DKK 4.236 DKK 772 34 %
Hjulskifte DKK 261 DKK 62 12 %
Motor DKK 1.490 DKK 668 32 %
Olieskift DKK 1.524 DKK 840 40 %
Serviceeftersyn DKK 6.047 DKK 2.035 28 %
Stenslag & rudeskift DKK 5.013 DKK 1.485 26 %
Udstødning DKK 11.535 DKK 508 6 %

Service og reparation af Porsche

Mest populære service og reparationer

Spar i gennemsnit 869 kr.*
Med stempel i servicebogen

service med stempel i servicebogen. Du sparer i gennemsnit 23%* på at sammenligne tilbud, svarende til 869 kr* .

Priser fra kun: 834 kr.*
Spar op til 76%*

Få et basisservice og hold din bil sikkert kørende. Priser fra kun 834 kr*. Inkluderer skift af olie og oliefilter, op til 4 liter kvalitetsolie samt komplet gennemgang af din bil med 46 kontrolpunkter.

Priser fra kun: 664 kr.*
Spar op til 68%*

Bestil olieskift online og spar penge! Priser fra kun 664 kr*. Inkluderer påfyldning af 4 liter kvalitetsolie og montering af nyt oliefilter. Få tilbud og se din pris med det samme!

Priser fra kun: 175 kr.*
Spar op til 79%*

Bestil hjulskifte online og spar penge! Priser fra kun 175 kr*. Du sparer op til 79%* ved at sammenligne tilbud på autobutler.dk. Få tilbud og se din pris med det samme!

Bedømmelser af Porsche Service eller Reparationer

cirka en måned
Hurtige, venlige og profesionelle hele vejen igennem
Maarten. ..
Porsche Cayenne (2016)
Super god service og holder hvad de lover med hensyn til priser
Zelimer
Porsche Panamera (2017)
VaR DER TIL TIDEN, SUPER SERVICE. INGEN TVIVL OM AT JEG VILLE BRUGE DEM IGEN. SÅ TAK FOR ENN GO...
N. A.
Porsche Cayenne (2014)
Porsche

Porsche, der blev grundlagt i Stuttgart i 1931 af Ferdinand Porsche, fremstillede de første år mobile skurvogne, til eksempelvis byggepladser. Først senere påbegyndte virksomheden aktiviteter inden for bilindustrien.

Porsche AG har fremstillet biler siden 1945 og har slået sit navn fast som et sportsvognmærke. I dag er virksomheden en del af Volkswagen-koncernen.

Først opfinder, senere iværksætter

På det tidspunkt hvor Porsche blev stiftet, kunne Ferdinand Porsche allerede se tilbage på en lang karriere inden for den gryende bilindustri. Før århundredeskiftet havde Ferdinand Porsche været involveret i udviklingen af den elektriske bil Egger-Lohner, som også blev kaldt for Porsche 1. I år 1900 præsenteredes efterfølgeren til "Lohner-Porsche" på Paris World Exposition.

Ferdinand Porsche blev tidligt kendt internationalt for udviklingen af de elektriske hjulnav. Siden udviklede han også en racerbil med træk på alle fire hjul, og senere igen en hybridbil, som både var drevet af benzin og el.

Startede som teknisk designer

I 1906 blev Ferdinand Porsche ansat som teknisk direktør hos Austro-Daimler, som på daværende tidspunkt var en af Europas førende bilproducenter.

Det var i samme periode, at Ferdinand Porsche selv sad bag rattet i Austro-Daimler Touring-bilen, hvor det blev til tre sejre i Prince Heinrich-løbet. Som teknisk direktør var Porsche også ansvarlig for konstruktionen af den første Mercedes-kompressor-model i 1921. Modellerne af Mercedes-Benz S-typen blev fra 1927 førende inden for den internationale motorsport.

Konsulent og en drøm om at blive selvstændig

Med etableringen af rådgivningsvirksomheden inden for "Design og rådgivning om motor- og køretøjskonstruktion" begyndte Porsche i 1931 at virke som konsulent. I en periode arbejdede han bl.a. for flere af de etablerede bilproducenter, og allerede i 1932 blev Grand Prix racerbilen med en 16-cylindret bagvedliggende motor (den senere hækmotor) præsenteret for offentligheden.

Folkevognsboblen – et ikon ser dagens lys

Ideen om at placere motoren omme bagerst i bilen blev også brugt til den lille bil NSU Type 32. Senere blev ideen også brugt til VW Beetle (Folkevognsboblen), som efter 2. Verdenskrig gik hen og blev særdeles kendt.

VW Beetle, der var den første prototype fra den tyske bilproducent Volkswagen, blev fra 1934 udviklet under supervision af Porsche. Prototyperne blev delvist fremstillet af Daimler-Benz AG. I 1938 fik Porsche hovedansvaret for opførelsen af bilfabrikken i Wolfsburg, som i dag er hovedkvarter for Volkswagen.

De forskellige aktiviteter blev afbrudt af 2. Verdenskrig, men inden da nåede man i 1939 at introducere Berlin-Rom-bilen. Porsche 64, som modellen sidenhen blev kaldt, blev bygget ved hjælp af vindtunneller. Det var denne model, som kom til at danne grundlag for udviklingen af de senere Porsche-sportsvogne.

Den første Porsche-model kom dog til at hedde Porsche 356 No 1. Den åbne 2-personers sportsvogn fra 1948 blev allerede samme år kendt, da den vandt i sin klasse i Innsbruck City-løbet.

Porsche udvikler nyt logo og præsenterer nye modeller

I begyndelsen af 1950’erne blev det senere så kendte Porsche-logo lanceret. Det ikoniske logo viser dele af våbenskjoldet fra de to byer, Stuttgart og Württemberg, og logoet illustrerer dermed fabrikkens tilhørsforhold til disse områder. Våbenskjoldet indeholder desuden en hest, der er taget fra Stuttgarts våbenskjold. Hesten symboliserer det hestestutteri, hvor byen blev anlagt. Logoet er siden hen kun blevet ændret meget lidt og indeholder i dag stadig de to navne Porsche og Stuttgart.

I 1953 blev Porsche 550 Spyder præsenteret for offentligheden i Paris. Racevognen, der var udstyret med en 4-knastakselsmotor, banede vejen for Porsches senere så store popularitet og internationale succes.

I de følgende årtier skrev Porsche både design- og motorsportshistorie ved at fremstille modeller som Porsche 911 fra 1964, Porsche 911 Targa fra 1966 og VW Porsche 914 fra 1969. Salgssuccessen for disse modeller var tæt forbundet med det forhold, at Porsche også i disse år vandt stribevis af internationale motorløb.

Tysklands mindste, uafhængige bilproducent

Efter at Porsche var blevet omdannet til et aktieselskab i 1972, kunne selv ikke oliekrisen bremse virksomhedens fremgang. I 1974 lancerede Porsche modellen 911 Turbo.

Selvom Porche hverken fremstillede lige så mange biler eller modeller som andre bilproducenter, så fortsatte virksomheden op gennem 1980’erne med at være en succesfuld producent af sportsvogne til det private marked. I slutningen af årtiet løb Porsche dog ind i økonomiske problemer, som et resultat af en faldende dollarkurs.

En omorganisering i virksomheden samt en udvidelse af produktporteføljen afværgede den værste krise. I 2006 var Porsche stadig den mindste uafhængige bilproducent i Tyskland. Og hvad der var ret så bemærkelsesværdigt, var, at Porsche var en af de bilproducenter, som havde et af de højeste overskud i branchen.

Tætte forbindelser til Volkswagen

Porsche og Volkswagen (VW) er ikke kun forbundet, fordi de to bilproducenter tidligere i historien sammen stod bag udviklingen af folkevognsboblen (VW Beetle). I midten af 70'erne blev Porsche 924 udviklet gennem et samarbejde mellem Porsche og VW, og både Porsche Cayenne og VW Touareg er udviklet på baggrund af de samme designideer.

I 1990'erne var der tilmed også sammenfald i ledelsen i de to virksomheder. Fra 2005 fortsatte Porsche med at udvide sin aktiepost i VW. En egentligt overtagelse kom dog aldrig på tale, men fra 2009 blev der iværksat en målrettet integration af de to tyske bilproducenter. Siden 2012 har Porsche AG været en del af VW-koncernen.

Designet til race

Den overordnede ide og de grundlæggende princippe i fremstillingen af Porsches modeller har lige siden begyndelsen været, at man ville udvikle og fremstille kraftfulde, potente racerbiler. Lige siden de første modeller, Porsche Type 34, Berlin-Rom-bilen (Porsche 64) fra 1939 og Grand Prix racerbilen Cisitalia fra 1946, har Porsche været en dominerende magtfaktor inden for motorsporten.

Porsche kan bl.a. se tilbage på talrige Formel 1-titler og mindst 18 sejre i 24-timers løbet Le Mans. Statistikken tæller også alt i alt 11 sejre ved Targa Florio og Paris-Dakar rallyet.

SUV-model fra Porsche fuldender produktsortimentet

Med lanceringen af Porsche Boxster i 1996 og coupé-modellen Cayman i 2005 udvidede Porsche gradvist porteføljen.

I 2002 blev sortimentet komplet, da Porsche sendte den første SUV-model i handlen.

Porsche Cayenne blev en succes. Tendensen i markedet, bl.a. med en stigende efterspørgsel efter de større SUV’er og off road modeller, mærkedes også hos Porsche, hvor Porsche Cayenne i 2016 var den mest solgte Porsche-model i Tyskland.

Porches salgsprogram består i dag af fem modeller: Sportsudgaverne Porsche 911 og 718 i henholdsvis 14 og 4 forskellige versioner, Porsche Panamera i 10 varianter, SUV Macan i 6 varianter og endelig Porsche Cayenne i 11 forskellige udgaver.