Skal din Opel på værksted?

Sammenlign priser på reparationer og service til din Opel

4.6 (5.680)
  • Få tilbud fra 208 uafhængige værksteder
  • Spar op til 60%*
  • Bestil tid online med prismatch og 3 års FDM-godkendt garanti
Få tilbud
Derfor bør du bruge Autobutler når din Opel skal på værksted
Opel
  • Du sparer op til 60%* når du reparerer eller servicerer din Opel gennem Autobutler
  • Autobutler.dk hjælper dig med at sammenligne online tilbud
  • Alle værksteder stikprøvekontrolleres af FDM
  • Vi giver dig tryghed med vores 3 års FDM-godkendt garanti
  • Du undgår ventetid og kan trygt bestille tid online
Få tilbud

Sammenlign tilbud fra lokale værksteder til din Opel

Så meget sparer bilejere på Opel reparationer og service

De gennemsnitlige priser og besparelser, for de viste bilmærker, er baseret på forskellige modeller og årgange. Du skal derfor oprette en opgave og sammenligne tilbud for at se din faktiske pris og besparelse.
Opgave Sammenlign og spar* Du sparer i gennemsnit*
Aircondition DKK 738 48%
Andre opgaver DKK 679 24%
Anhængertræk DKK 1.723 19%
Batteri DKK 381 18%
Bilpleje DKK 2.258 75%
Bremser DKK 840 22%
Dæk, hjul & hjulskifte DKK 810 56%
Elektrisk arbejde DKK 716 22%
Fejlsøgning DKK 1.033 78%
Firehjulsudmåling & sporing DKK 631 44%
Gearkasse DKK 2.919 20%
Hjulskifte DKK 588 71%
Kobling DKK 2.228 23%
Lille Serviceeftersyn DKK 1.330 58%
Motor DKK 1.878 23%
Olieskift DKK 840 51%
Rudeskift & stenslag DKK 1.016 19%
Serviceeftersyn DKK 826 23%
Styretøj & undervogn DKK 615 23%
Støddæmpere & affjedring DKK 854 23%
Syn og synstjek DKK 611 60%
Tandrem & taktkæde DKK 2.023 20%
Udstødning DKK 1.136 17%

Mest populære service og reparationer

Spar i gennemsnit 953 kr.*
4.5 (34.055)
Spar i gennemsnit 24%*

Bestil serviceeftersyn med stempel i servicebogen. Du får en komplet gennemgang af din bil efter producentens forskrifter. Værkstedet skifter alle krævede dele så bilens garanti er sikret.

Lige nu priser fra 520 kr.*
4.6 (3.834)
Spar i gennemsnit 51%*

Bestil dit olieskift online. Du får tømt bilens gamle olie og fyldt op til 4 liter kvalitetsolie på bilen. Værkstedet skifter også dit oliefilter og sørger for at bortskaffe den gamle olie.

Lige nu priser fra 620 kr.*
4.5 (3.105)
Spar i gennemsnit 56%*

Bestil et lille serviceeftersyn online. Du får en komplet gennemgang af din bil med 46 kontrolpunkter der bl.a. indeholder skift af olie og oliefilter med op til 4 liter kvalitetsolie.

Spar i gennemsnit 929 kr.*
4.6 (15.033)
Spar i gennemsnit 24%*

Sammenlign priser på udskiftning, fejlsøgning eller reparation af bremser. Du sparer i gennemsnit 24%* eller 929 kr.*

Bedømmelser af Opel Service eller Reparationer

Magneti Marelli - Checkstar værksted Frederikssund (Bilhuset-engmark A/S)
3 dage
Fik skiftet udstødning, skiver og klodser og en bære kugle. Er meget tilfreds med det de har lave...
Morten S.
Opel Corsa (2010)
Tinglev Autocentral - Din Bilpartner
3 dage
Super i orden 👌
Dennis H.
Opel Zafira (2008)
Brdr. Dan Biler A/S - Magneti Marelli Checkstar
4 dage
Rar og venlig indtjekning, god information. Hurtigt udført service og udskiftning af reservedele.
Tina L.
Opel Corsa (2015)
Opel

Adam Opel grundlagde i 1862 en fabrik til fremstilling af symaskiner. Virksomheden producerede symaskiner helt frem til århundredeskiftet, men vigende markedsandele, som følge af svigtende salg, samt en større fabriksbrand i 1911 gjorde, at Opel-fabrikken i Rüsselsheim am Main gik over til udelukkende at fremstille cykler og motorkøretøjer.

Siden 1929 har bilproducenten Adam Opel AG tilhørt amerikanske General Motors, og Opel er i dag et af de mest kendte bilmærker på det tyske marked.

Opel - fra cykel til bil

Allerede i 1886 sendte Opel den første cykel i handlen. Lanceringen skete, mens Opel stadig fremstillede symaskiner. Adam Opels fem sønner, de fem Opel-brødre, begyndte nu at deltage i cykelløb, og deltagelsen i diverse cykleløb var medvirkende til, at cyklerne fra Opel oplevede en stadig stigende popularitet. Fremgangen betød, at Opel i 1920’erne voksede så meget, at cykelproducenten gik hen og blev verdens største. Sideløbende med opsvinget inden for cykelindustrien begyndte Opel også at producere de første motorkøretøjer.

Efter Adam Opels død i 1895 blev virksomheden i familiens eje, og i 1899 opkøbte man en motorfabrik i Dessau. Ved den første internationale automobiludstilling (IAA) i 1897 i Berlin havde Opel præsenteret sit første patentmotorkøretøj, kaldet ’System Lutzmann’. Det var den første bil fra Opel, som i den efterfølgende periode blev fremstillet i 65 eksemplarer. Samtidig med at Opel begyndte at producere de første biler, gik den tyske fabrik også fra 1909 i gang med at fremstille både lastbiler og flymotorer.

Fra en vindende racerbil til en populær personbil

På et tidligt stadie i bilproducentens historie var engagementet inden for motorsporten med til at gøre Opel-brandet populært. Blandt andet leverede Opel, så tidligt som i 1907, et godt resultat i Kaiserpreis-Rennen motorsportsløbet i Taunus.

Med denne aktive form for indirekte markedsføring ramte Opel helt specifikke målgrupper, som bl.a. talte motorsportsinteresserede og connoisseurs med særlig interesse for biler. Eksempelvis blev Cabriolet Opel 4/8 PS hurtigt en efterspurgt model, blandt visse samfundslag, da den kom på gaden i 1909.

I hovedkvarteret i Rüsselsheim blev der fra 1924 nu også udviklet og produceret biler til de brede masser. Et eksempel er Opel 4 HP, som blev fremstillet i stort antal. Men lanceringen og produktionen af biler til det private marked betød ikke, at Opel ikke længere fokuserede på motorsporten. Snarere tværtimod, og i 1928 satte Fritz von Opel, med en tophastighed på 238 km/t., da også ny rekord på Avus-racerbanen (Automobil-Verkehrs- und Übungsstraße) i Berlin.

Samme Fritz von Opel var også piloten, der gennemførte jomfruflyvningen med verdens første missilfly, Opel-Sander Rak 1.

I 1924 var Opel vokset så meget, at man nu kunne kalde sig for Tysklands største bilfabrikant. Udviklingen fortsatte over de kommende år, og i 1928 var Opel den største bilproducent i det, som dengang gik under betegnelsen Det Tyske Imperium. I runde tal betød det, at Opel stod for 44 pct. af produktionen af alle de biler, som blev fremstillet.

Opgangstider for Opel

I 1929 solgte Opel 80 pct. af virksomheden til General Motors, som i 1931 foretog yderligere et opkøb af de resterende 20 pct. Ved overtagelsen blev der indgået en aftale mellem de to parter om, at Opel også i fremtiden skulle bestå, som selvstændigt brand.

Fra 1935 blev Opel P4 igen fremstillet som en bil til de brede masser, og i løbet af to år blev der solgt mere end 65.000 eksemplarer af den populære model.

I 1937 blev Opel så endegyldig Europas største bilproducent og dermed også den 7. største bilproducent i verden.

Opel producerede nu moderne personkøretøjer men også både lastbiler og militære køretøjer, og den tyske gigant fik derfor også mere og mere succes på eksportmarkederne.

Allerede før begyndelsen på 2. Verdenskrig lancerede Opel modellen Olympia, som havde en 1,5 liters motor og 37 hk. Siden fulgte den mere eksklusive Captain med seks cylindre, en 2,5 liters motor og 55 hk. Og endelig så blev også modellen Admiral med en 3,5 liters motor og hele 75 hk også sendt på gaden.

Helt fremme i 1962 lancerede Opel den firecylindrede mellemklassebil Opel Kadett, der havde en 1,1 liters motor og 23 hk. Denne lille model gik hurtigt hen og blev en bestseller. Først i 1991 kom efterfølgeren, Opel Astra, som frem til i dag er blevet lanceret i mere end 10 forskellige udgaver.

Krisen kradser, og nye ejere kommer til

Efter flere årtier med fremgang oplevede Opel i begyndelsen af 1990’erne for første gang i mange år en afmatning i salget. Det var bl.a. en konsekvens af Golfkrigen, der udspillede sig mellem Irak, Kuwait og FN.

Opel oplevede den værste krise i virksomhedens historie. Hyppig udskiftning på ledelsesgangene i en kombination med en forkert eller manglende markedsføringsstrategi samt en dårlig kvalitetskontrol på fabrikkerne var tre faktorer, som fik en del af skylden for det svigtende salg. Nedgangen betød, at Opel-fabrikkerne måtte afskedige mange medarbejdere.

Opel Vectra havde gennem årene været en særdeles populær og efterspurgt mellemklassebil, men efterfølgeren, Opel Insignia, kunne ikke følge op på tidligere tiders succesfulde salgstal. Det kunne derimod Kadett D og Opel Corsa. Den negative udvikling var vendt, og i 1993 kunne Opel derfor åbne en helt ny fabrik i Eisenach i den tyske delstat Thüringen.

I forbindelse med den globale finanskrise forsøgte Opel i 2008 at blive frigjort fra General Motors, hvilket dog ikke lykkedes. I stedet blev Opel i 2017 solgt til PSA Peugeot Citroën. Den nystiftede Opel Group har nu overtaget ansvaret for alle aktiviteter, herunder markedsføringen af 23 nye modeller i både Europa og Rusland.

Blandt de nye modeller er den lille Adam-model, som trækker tråde tilbage til nogle af de første Opel-modeller, som blev sendt på gaden for mere end 100 år siden. Desuden har Opel lanceret endnu en lille, men lidt mere rummelig bybil, Opel Agila. Og endelig så har den tyske bilproducent også sendt SUV Mokka og Cabriolet Cascada på gaden.