Skal din Opel på værksted?

Få tilbud på reparation og service til din Opel

Spar 20-40%

  • Find det bedste værksted til den bedste pris
  • Du undgår ventetid, og kan trygt bestille tid online med prisgaranti
  • Kun FDM-kontrollerede kvalitetsværksteder
  • Du får 3 års garanti på alt service- og reparationsarbejde

Prøv selv. Spar penge.

Få tilbud
3 års garanti på din bilreparation
3 års garanti

Din sikkerhed for kvalitetsarbejde
Læs mere

Prisgaranti på alle opgaver
Prisgaranti på alle opgaver

Fundet det billigere? Vi matcher prisen
Læs mere

Derfor bør du bruge Autobutler når din Opel skal på værksted

  • Du sparer 20-40% når du reparerer eller servicerer din Opel gennem Autobutler
  • Autobutler.dk hjælper dig med at sammenligne online tilbud
  • Alle værksteder stikprøvekontrolleres af FDM.
  • Vi giver dig tryghed med vores 3 års FDM-godkendt garanti.
  • Du undgår ventetid og kan trygt bestille tid online, når det passer dig.
  • Du kan få professionel mekanikerrådgivning fra Autobutler.
  • Du får alle tilbud på skrift og undgår derved dyre overraskelser
  • Vi giver dig prisgaranti - finder du et billigere tilbud, så matcher vi prisen.

[![opel reparation og service](audi reparation og service

Top 3 Opel Bilreparationer og Service


serviceeftersyn opel

Du sparer i gennemsnit 31%, svarende til 1.312 kr på et serviceeftersyn efter bogen gennem autobutler.dk

Læs mere


udskiftning af bremser opel

Du sparer i gennemsnit 34%, svarende til 1.558 kr på bremse relateret opgaver gennem autobutler.dk

Læs mere


montering af anhængertræk opel

Du sparer i gennemsnit 24%, svarende til 1.748 kr på montering af anhængertræk gennem autobutler.dk

Læs mere

Pris på Opel reparationer

På autobutler.dk tror vi på gennemsigtighed og rimelige priser. Derfor kan du se gennemsnitspriser for reparationer og hvad du kan spare på at sammenligne tilbud.

Opgave Gns. pris Fra - til
Affjedring / støddæmpere 2.757 kr. 1.793 kr. - 3.712 kr. Få tilbud
Aircondition 915 kr. 608 kr. - 3.052 kr. Få tilbud
Andre opgaver 2.190 kr. 386 kr. - 5.144 kr. Få tilbud
Anhængertræk 6.632 kr. 5.622 kr. - 7.762 kr. Få tilbud
Batteri 1.751 kr. 1.237 kr. - 2.179 kr. Få tilbud
Bilpleje 2.779 kr. 2.031 kr. - 3.360 kr. Få tilbud
Bremser 3.470 kr. 1.866 kr. - 5.650 kr. Få tilbud
Dæk & hjul 2.585 kr. 602 kr. - 5.829 kr. Få tilbud
Dækopbevaring 689 kr. 375 kr. - 789 kr. Få tilbud
Elektrisk arbejde 1.854 kr. 347 kr. - 4.468 kr. Få tilbud
Fejlsøgning 360 kr. 300 kr. - 475 kr. Få tilbud
Firehjulsudmåling / Sporing af bil 775 kr. 729 kr. - 789 kr. Få tilbud
Fælge 11.936 kr. 7.878 kr. - 12.764 kr. Få tilbud
Gearkasse 4.677 kr. 308 kr. - 16.003 kr. Få tilbud
Kobling 8.580 kr. 7.019 kr. - 10.701 kr. Få tilbud
Lak- og malerarbejde 4.291 kr. 2.570 kr. - 5.977 kr. Få tilbud
Motor 4.244 kr. 1.299 kr. - 8.252 kr. Få tilbud
Olieskift 1.277 kr. 1.097 kr. - 1.467 kr. Få tilbud
Pladearbejde (buler m.m.) 4.142 kr. 313 kr. - 7.345 kr. Få tilbud
Rustarbejde 1.100 kr. 260 kr. - 5.082 kr. Få tilbud
Service 2.368 kr. 1.650 kr. - 3.088 kr. Få tilbud
Skadesarbejde 4.645 kr. 2.328 kr. - 8.359 kr. Få tilbud
Stenslag & rudeskift 4.005 kr. 3.289 kr. - 4.637 kr. Få tilbud
Styretøj 1.750 kr. 714 kr. - 4.592 kr. Få tilbud
Syn 693 kr. 452 kr. - 727 kr. Få tilbud
Tandrem/kædekit 4.991 kr. 3.720 kr. - 7.071 kr. Få tilbud
Tilbehør 3.343 kr. 844 kr. - 6.959 kr. Få tilbud
Udstødning 4.086 kr. 1.958 kr. - 7.801 kr. Få tilbud
Undervognsbehandling 4.305 kr. 3.709 kr. - 4.793 kr. Få tilbud

Priserne er baseret på alle tilbud givet via autobutler.dk, der dog kan indeholde fejl eller udsving. Opret en opgave, hvis du ønsker et specifikt tilbud til din bil.

Kampagner & tilbud

Se alle kampagner & tilbud

Bedømmelser af Opel Service eller Reparationer

Super intet at klage over god service. Lis og Børge
Børge J.
Opel Zafira (2005)
Hurtig og god behandling og reperation
Stine S.
Opel Vectra (2008)
Super service!
Mac-tim B.
Opel Corsa (2012)

Opel

Adam Opel grundlagde i 1862 en fabrik til fremstilling af symaskiner. Virksomheden producerede symaskiner helt frem til århundredeskiftet, men vigende markedsandele, som følge af svigtende salg, samt en større fabriksbrand i 1911 gjorde, at Opel-fabrikken i Rüsselsheim am Main gik over til udelukkende at fremstille cykler og motorkøretøjer.

Siden 1929 har bilproducenten Adam Opel AG tilhørt amerikanske General Motors, og Opel er i dag et af de mest kendte bilmærker på det tyske marked.

Opel - fra cykel til bil

Allerede i 1886 sendte Opel den første cykel i handlen. Lanceringen skete, mens Opel stadig fremstillede symaskiner. Adam Opels fem sønner, de fem Opel-brødre, begyndte nu at deltage i cykelløb, og deltagelsen i diverse cykleløb var medvirkende til, at cyklerne fra Opel oplevede en stadig stigende popularitet. Fremgangen betød, at Opel i 1920’erne voksede så meget, at cykelproducenten gik hen og blev verdens største. Sideløbende med opsvinget inden for cykelindustrien begyndte Opel også at producere de første motorkøretøjer.

Efter Adam Opels død i 1895 blev virksomheden i familiens eje, og i 1899 opkøbte man en motorfabrik i Dessau. Ved den første internationale automobiludstilling (IAA) i 1897 i Berlin havde Opel præsenteret sit første patentmotorkøretøj, kaldet ’System Lutzmann’. Det var den første bil fra Opel, som i den efterfølgende periode blev fremstillet i 65 eksemplarer. Samtidig med at Opel begyndte at producere de første biler, gik den tyske fabrik også fra 1909 i gang med at fremstille både lastbiler og flymotorer.

Fra en vindende racerbil til en populær personbil

På et tidligt stadie i bilproducentens historie var engagementet inden for motorsporten med til at gøre Opel-brandet populært. Blandt andet leverede Opel, så tidligt som i 1907, et godt resultat i Kaiserpreis-Rennen motorsportsløbet i Taunus.

Med denne aktive form for indirekte markedsføring ramte Opel helt specifikke målgrupper, som bl.a. talte motorsportsinteresserede og connoisseurs med særlig interesse for biler. Eksempelvis blev Cabriolet Opel 4/8 PS hurtigt en efterspurgt model, blandt visse samfundslag, da den kom på gaden i 1909.

I hovedkvarteret i Rüsselsheim blev der fra 1924 nu også udviklet og produceret biler til de brede masser. Et eksempel er Opel 4 HP, som blev fremstillet i stort antal. Men lanceringen og produktionen af biler til det private marked betød ikke, at Opel ikke længere fokuserede på motorsporten. Snarere tværtimod, og i 1928 satte Fritz von Opel, med en tophastighed på 238 km/t., da også ny rekord på Avus-racerbanen (Automobil-Verkehrs- und Übungsstraße) i Berlin.

Samme Fritz von Opel var også piloten, der gennemførte jomfruflyvningen med verdens første missilfly, Opel-Sander Rak 1.

I 1924 var Opel vokset så meget, at man nu kunne kalde sig for Tysklands største bilfabrikant. Udviklingen fortsatte over de kommende år, og i 1928 var Opel den største bilproducent i det, som dengang gik under betegnelsen Det Tyske Imperium. I runde tal betød det, at Opel stod for 44 pct. af produktionen af alle de biler, som blev fremstillet.

Opgangstider for Opel

I 1929 solgte Opel 80 pct. af virksomheden til General Motors, som i 1931 foretog yderligere et opkøb af de resterende 20 pct. Ved overtagelsen blev der indgået en aftale mellem de to parter om, at Opel også i fremtiden skulle bestå, som selvstændigt brand.

Fra 1935 blev Opel P4 igen fremstillet som en bil til de brede masser, og i løbet af to år blev der solgt mere end 65.000 eksemplarer af den populære model.

I 1937 blev Opel så endegyldig Europas største bilproducent og dermed også den 7. største bilproducent i verden.

Opel producerede nu moderne personkøretøjer men også både lastbiler og militære køretøjer, og den tyske gigant fik derfor også mere og mere succes på eksportmarkederne.

Allerede før begyndelsen på 2. Verdenskrig lancerede Opel modellen Olympia, som havde en 1,5 liters motor og 37 hk. Siden fulgte den mere eksklusive Captain med seks cylindre, en 2,5 liters motor og 55 hk. Og endelig så blev også modellen Admiral med en 3,5 liters motor og hele 75 hk også sendt på gaden.

Helt fremme i 1962 lancerede Opel den firecylindrede mellemklassebil Opel Kadett, der havde en 1,1 liters motor og 23 hk. Denne lille model gik hurtigt hen og blev en bestseller. Først i 1991 kom efterfølgeren, Opel Astra, som frem til i dag er blevet lanceret i mere end 10 forskellige udgaver.

Da Opel rejste sig fra ruinerne

Ved afslutningen på 2. Verdenskrig var Opel-fabrikkerne i både Brandenburg og Rüsselsheim så ødelagte af luftangreb, at det kun var fabrikken i Rüsselsheim, der i første omgang kunne genoptage bilproduktionen.

Efterkrigstiden viste sig at blive en svær genopbygningsfase, men fra slutningen af 1947 kunne Opel genoptage produktionen af modellerne, Olympic og Captain.

I 1950'erne overgik salget af mellemklassebiler, som Olympic Record og Record P1, alle forventninger. Faktisk gik salget så godt, at de to modeller blev næsten lige så populære som VW Beetle.

Opel havde på daværende tidspunkt mistet positionen som Tysklands største bilproducent. Volkswagen var nu den største bilproducent. Med lanceringen af KAD-serien med de tre modeller Kaptajn, Admiral, Diplomat, og med udviklingen af den nye Kadett-model, lykkedes det for Opel op gennem 60'erne, 70'erne og 80'erne at etablere sig som Tysklands næststørste bilproducent.

Krisen kradser, og nye ejere kommer til

Efter flere årtier med fremgang oplevede Opel i begyndelsen af 1990’erne for første gang i mange år en afmatning i salget. Det var bl.a. en konsekvens af Golfkrigen, der udspillede sig mellem Irak, Kuwait og FN.

Opel oplevede den værste krise i virksomhedens historie. Hyppig udskiftning på ledelsesgangene i en kombination med en forkert eller manglende markedsføringsstrategi samt en dårlig kvalitetskontrol på fabrikkerne var tre faktorer, som fik en del af skylden for det svigtende salg. Nedgangen betød, at Opel-fabrikkerne måtte afskedige mange medarbejdere.

Opel Vectra havde gennem årene været en særdeles populær og efterspurgt mellemklassebil, men efterfølgeren, Opel Insignia, kunne ikke følge op på tidligere tiders succesfulde salgstal. Det kunne derimod Kadett D og Opel Corsa. Den negative udvikling var vendt, og i 1993 kunne Opel derfor åbne en helt ny fabrik i Eisenach i den tyske delstat Thüringen.

I forbindelse med den globale finanskrise forsøgte Opel i 2008 at blive frigjort fra General Motors, hvilket dog ikke lykkedes. I stedet blev Opel i 2017 solgt til PSA Peugeot Citroën. Den nystiftede Opel Group har nu overtaget ansvaret for alle aktiviteter, herunder markedsføringen af 23 nye modeller i både Europa og Rusland.

Blandt de nye modeller er den lille Adam-model, som trækker tråde tilbage til nogle af de første Opel-modeller, som blev sendt på gaden for mere end 100 år siden. Desuden har Opel lanceret endnu en lille, men lidt mere rummelig bybil, Opel Agila. Og endelig så har den tyske bilproducent også sendt SUV Mokka og Cabriolet Cascada på gaden.

Over 900.000 andre bilejere

har allerede fået tilbud på bilreparation.

Få tilbud

Alle bilreparationer