Skal din Opel på værksted?

Sammenlign tilbud på reparationer og services til din Opel

  • Få tilbud fra 249 uafhængige værksteder
  • Spar op til 50%*
  • Bestil tid online med prismatch og 3 års FDM-godkendt garanti
Få tilbud
Derfor bør du bruge Autobutler når din Opel skal på værksted
  • Du sparer op til 50%* når du reparerer eller servicerer din Opel gennem Autobutler
  • Autobutler.dk hjælper dig med at sammenligne online tilbud
  • Alle værksteder stikprøvekontrolleres af FDM
  • Vi giver dig tryghed med vores 3 års FDM-godkendt garanti
  • Du undgår ventetid og kan trygt bestille tid online
Få tilbud

Sammenlign tilbud fra lokale værksteder til din Opel

Pris på Opel reparationer og services

De gennemsnitlige priser og besparelser, for de viste bilmærker, er baseret på forskellige modeller og årgange. Du skal derfor oprette en opgave og sammenligne tilbud for at se din faktiske pris og besparelse.
Opgave Gennemsnitspris* Sammenlign og spar* Du sparer i gennemsnit*
Affjedring / støddæmpere DKK 3.163 DKK 774 22 %
Aircondition DKK 1.347 DKK 697 45 %
Andre opgaver DKK 2.937 DKK 770 26 %
Anhængertræk DKK 8.322 DKK 1.764 18 %
Basisservice DKK 1.319 DKK 1.182 47 %
Batteri DKK 1.933 DKK 647 22 %
Bremser DKK 3.949 DKK 900 21 %
Dæk & hjul DKK 2.632 DKK 795 43 %
Elektrisk arbejde DKK 2.116 DKK 423 25 %
Fejlsøgning DKK 643 DKK 979 59 %
Firehjulsudmåling / Sporing af bil DKK 916 DKK 484 34 %
Gearkasse DKK 8.652 DKK 1.240 25 %
Hjulskifte DKK 384 DKK 568 68 %
Kobling DKK 9.457 DKK 2.187 20 %
Motor DKK 6.559 DKK 1.593 21 %
Olieskift DKK 994 DKK 575 37 %
Serviceeftersyn DKK 2.903 DKK 794 22 %
Stenslag & rudeskift DKK 4.541 DKK 996 20 %
Styretøj DKK 2.742 DKK 693 22 %
Syn & klargøring DKK 1.119 DKK 362 18 %
Tandrem/kædekit DKK 6.905 DKK 1.450 17 %
Tilbehør DKK 2.376 DKK 432 16 %
Udstødning DKK 5.395 DKK 779 17 %
Undervognsbehandling DKK 4.501 DKK 0 0 %

Mest populære service og reparationer

Spar i gennemsnit 879 kr.*
Med stempel i servicebogen

service med stempel i servicebogen. Du sparer i gennemsnit 23%* på at sammenligne tilbud, svarende til 879 kr.*

Lige nu priser fra 499 kr.*
Spar i gennemsnit 43%*

Bestil olieskift online og spar penge! Lige nu priser fra 499 kr.* Inkluderer påfyldning af 4 liter kvalitetsolie og montering af nyt oliefilter. Få tilbud og se din pris med det samme!

Lige nu priser fra 599 kr.*
Spar i gennemsnit 46%*

Få et basisservice og hold din bil sikkert kørende. Lige nu priser fra 599 kr.* Inkluderer skift af olie og oliefilter, op til 4 liter kvalitetsolie samt komplet gennemgang af din bil med 46 kontrolpunkter.

Spar i gennemsnit 936 kr.*
Spar i gennemsnit 24%*

Sammenlign priser på udskiftning, fejlsøgning eller reparation af bremser. Du sparer i gennemsnit 24%* eller 936 kr.*

Bedømmelser af Opel Service eller Reparationer

Rigtig god service
Jannie
Opel Corsa (2013)
God Dialog, rigtig god til, at forklare hvad der var fundet med billeder etc. ( Opgaven var Fejl...
Charlotte D.
Opel Vectra (2005)
God, ærlig og hurtig
Casper
Opel Astra (2017)
Opel

Adam Opel grundlagde i 1862 en fabrik til fremstilling af symaskiner. Virksomheden producerede symaskiner helt frem til århundredeskiftet, men vigende markedsandele, som følge af svigtende salg, samt en større fabriksbrand i 1911 gjorde, at Opel-fabrikken i Rüsselsheim am Main gik over til udelukkende at fremstille cykler og motorkøretøjer.

Siden 1929 har bilproducenten Adam Opel AG tilhørt amerikanske General Motors, og Opel er i dag et af de mest kendte bilmærker på det tyske marked.

Opel - fra cykel til bil

Allerede i 1886 sendte Opel den første cykel i handlen. Lanceringen skete, mens Opel stadig fremstillede symaskiner. Adam Opels fem sønner, de fem Opel-brødre, begyndte nu at deltage i cykelløb, og deltagelsen i diverse cykleløb var medvirkende til, at cyklerne fra Opel oplevede en stadig stigende popularitet. Fremgangen betød, at Opel i 1920’erne voksede så meget, at cykelproducenten gik hen og blev verdens største. Sideløbende med opsvinget inden for cykelindustrien begyndte Opel også at producere de første motorkøretøjer.

Efter Adam Opels død i 1895 blev virksomheden i familiens eje, og i 1899 opkøbte man en motorfabrik i Dessau. Ved den første internationale automobiludstilling (IAA) i 1897 i Berlin havde Opel præsenteret sit første patentmotorkøretøj, kaldet ’System Lutzmann’. Det var den første bil fra Opel, som i den efterfølgende periode blev fremstillet i 65 eksemplarer. Samtidig med at Opel begyndte at producere de første biler, gik den tyske fabrik også fra 1909 i gang med at fremstille både lastbiler og flymotorer.

Fra en vindende racerbil til en populær personbil

På et tidligt stadie i bilproducentens historie var engagementet inden for motorsporten med til at gøre Opel-brandet populært. Blandt andet leverede Opel, så tidligt som i 1907, et godt resultat i Kaiserpreis-Rennen motorsportsløbet i Taunus.

Med denne aktive form for indirekte markedsføring ramte Opel helt specifikke målgrupper, som bl.a. talte motorsportsinteresserede og connoisseurs med særlig interesse for biler. Eksempelvis blev Cabriolet Opel 4/8 PS hurtigt en efterspurgt model, blandt visse samfundslag, da den kom på gaden i 1909.

I hovedkvarteret i Rüsselsheim blev der fra 1924 nu også udviklet og produceret biler til de brede masser. Et eksempel er Opel 4 HP, som blev fremstillet i stort antal. Men lanceringen og produktionen af biler til det private marked betød ikke, at Opel ikke længere fokuserede på motorsporten. Snarere tværtimod, og i 1928 satte Fritz von Opel, med en tophastighed på 238 km/t., da også ny rekord på Avus-racerbanen (Automobil-Verkehrs- und Übungsstraße) i Berlin.

Samme Fritz von Opel var også piloten, der gennemførte jomfruflyvningen med verdens første missilfly, Opel-Sander Rak 1.

I 1924 var Opel vokset så meget, at man nu kunne kalde sig for Tysklands største bilfabrikant. Udviklingen fortsatte over de kommende år, og i 1928 var Opel den største bilproducent i det, som dengang gik under betegnelsen Det Tyske Imperium. I runde tal betød det, at Opel stod for 44 pct. af produktionen af alle de biler, som blev fremstillet.

Opgangstider for Opel

I 1929 solgte Opel 80 pct. af virksomheden til General Motors, som i 1931 foretog yderligere et opkøb af de resterende 20 pct. Ved overtagelsen blev der indgået en aftale mellem de to parter om, at Opel også i fremtiden skulle bestå, som selvstændigt brand.

Fra 1935 blev Opel P4 igen fremstillet som en bil til de brede masser, og i løbet af to år blev der solgt mere end 65.000 eksemplarer af den populære model.

I 1937 blev Opel så endegyldig Europas største bilproducent og dermed også den 7. største bilproducent i verden.

Opel producerede nu moderne personkøretøjer men også både lastbiler og militære køretøjer, og den tyske gigant fik derfor også mere og mere succes på eksportmarkederne.

Allerede før begyndelsen på 2. Verdenskrig lancerede Opel modellen Olympia, som havde en 1,5 liters motor og 37 hk. Siden fulgte den mere eksklusive Captain med seks cylindre, en 2,5 liters motor og 55 hk. Og endelig så blev også modellen Admiral med en 3,5 liters motor og hele 75 hk også sendt på gaden.

Helt fremme i 1962 lancerede Opel den firecylindrede mellemklassebil Opel Kadett, der havde en 1,1 liters motor og 23 hk. Denne lille model gik hurtigt hen og blev en bestseller. Først i 1991 kom efterfølgeren, Opel Astra, som frem til i dag er blevet lanceret i mere end 10 forskellige udgaver.

Krisen kradser, og nye ejere kommer til

Efter flere årtier med fremgang oplevede Opel i begyndelsen af 1990’erne for første gang i mange år en afmatning i salget. Det var bl.a. en konsekvens af Golfkrigen, der udspillede sig mellem Irak, Kuwait og FN.

Opel oplevede den værste krise i virksomhedens historie. Hyppig udskiftning på ledelsesgangene i en kombination med en forkert eller manglende markedsføringsstrategi samt en dårlig kvalitetskontrol på fabrikkerne var tre faktorer, som fik en del af skylden for det svigtende salg. Nedgangen betød, at Opel-fabrikkerne måtte afskedige mange medarbejdere.

Opel Vectra havde gennem årene været en særdeles populær og efterspurgt mellemklassebil, men efterfølgeren, Opel Insignia, kunne ikke følge op på tidligere tiders succesfulde salgstal. Det kunne derimod Kadett D og Opel Corsa. Den negative udvikling var vendt, og i 1993 kunne Opel derfor åbne en helt ny fabrik i Eisenach i den tyske delstat Thüringen.

I forbindelse med den globale finanskrise forsøgte Opel i 2008 at blive frigjort fra General Motors, hvilket dog ikke lykkedes. I stedet blev Opel i 2017 solgt til PSA Peugeot Citroën. Den nystiftede Opel Group har nu overtaget ansvaret for alle aktiviteter, herunder markedsføringen af 23 nye modeller i både Europa og Rusland.

Blandt de nye modeller er den lille Adam-model, som trækker tråde tilbage til nogle af de første Opel-modeller, som blev sendt på gaden for mere end 100 år siden. Desuden har Opel lanceret endnu en lille, men lidt mere rummelig bybil, Opel Agila. Og endelig så har den tyske bilproducent også sendt SUV Mokka og Cabriolet Cascada på gaden.