Sammenlign tilbud fra lokale værksteder til din Hyundai
Opgave | Gennemsnitspris* | Sammenlign og spar* | Du sparer i gennemsnit* | |
---|---|---|---|---|
Affjedring / støddæmpere | DKK 3.932 | DKK 775 | 20 % | |
Aircondition | DKK 1.261 | DKK 697 | 47 % | |
Andre opgaver | DKK 2.103 | DKK 719 | 29 % | |
Anhængertræk | DKK 8.195 | DKK 1.891 | 20 % | |
Basisservice | DKK 1.339 | DKK 1.186 | 53 % | |
Batteri | DKK 1.530 | DKK 376 | 22 % | |
Bremser | DKK 3.113 | DKK 769 | 23 % | |
Dæk, hjul & hjulskifte | DKK 2.659 | DKK 820 | 44 % | |
Dækopbevaring | DKK 563 | DKK 0 | 0 % | |
Elektrisk arbejde | DKK 2.714 | DKK 459 | 20 % | |
Fejlsøgning | DKK 753 | DKK 960 | 67 % | |
Firehjulsudmåling / Sporing af bil | DKK 901 | DKK 495 | 37 % | |
Gearkasse | DKK 8.540 | DKK 813 | 15 % | |
Hjulskifte | DKK 400 | DKK 640 | 74 % | |
Kobling | DKK 4.855 | DKK 1.326 | 23 % | |
Motor | DKK 6.138 | DKK 1.323 | 21 % | |
Olieskift | DKK 999 | DKK 669 | 44 % | |
Serviceeftersyn | DKK 2.612 | DKK 741 | 23 % | |
Stenslag & rudeskift | DKK 3.995 | DKK 991 | 22 % | |
Styretøj | DKK 1.593 | DKK 390 | 21 % | |
Syn & klargøring | DKK 720 | DKK 191 | 18 % | |
Tandrem/kædekit | DKK 7.433 | DKK 1.540 | 18 % | |
Udstødning | DKK 4.385 | DKK 861 | 20 % | |
Undervognsbehandling | DKK 4.273 | DKK 0 | 0 % |
Service af airconditionanlæg. Lige nu priser fra: 399 kr.* Anlægget tjekkes for utætheder og der påfyldes ekstra kølemiddel. Få tilbud og se din pris med det samme!
Få service med stempel i servicebogen. Du sparer i gennemsnit 23%* på at sammenligne tilbud, svarende til 896 kr.*
Få et basisservice og hold din bil sikkert kørende. Lige nu priser fra 499 kr.* Inkluderer skift af olie og oliefilter, op til 4 liter kvalitetsolie samt komplet gennemgang af din bil med 46 kontrolpunkter.
Bestil olieskift online og spar penge! Lige nu priser fra 469 kr.* Inkluderer påfyldning af 4 liter kvalitetsolie og montering af nyt oliefilter. Få tilbud og se din pris med det samme!
Historien om Hyundai er fortællingen om Chung Ju Yung, der var søn af en sydkoreansk risbonde.
Chung Ju Yung startede det, som senere skulle blive til Hyundai bilfabrikkerne, ved først at åbne et bilværksted med navnet Hyundai. Siden fulgte også et byggefirma, inden Ju Yung i 1967 grundlagde det, som skulle gå hen og blive en global, multinational bilkoncern med hovedsæde i Sydkorea.
’Hyundai’ betyder modernitet på koreansk, og ’modernitet’ som kontrast til det ’traditionelle’ blev virksomhedens ledetråd fra de første års globale ekspansion og helt frem til i dag.
På fabrikken i Ulsan, Korea byggede Hyundai den første Ford Cortina. Den blev bygget på en licensaftale, og først senere begyndte Hyundai at producere egne biler under brandnavnet Hyundai. I dag er Hyundai-fabrikken i Ulsan den største bilfabrik i verden.
Hyundais første egenproducerede bil blev modellen Pony, som første gang blev præsenteret for offentligheden i 1974. To år efter lanceringen begyndte Hyundai at eksportere denne model. I årene derefter var det mellemklasse-modeller, som Hyundai Stellar og Hyundai Sonata, men også den luksuriøse limousineudgave Hyundai Grandeur, der var med til at forme virksomhedens succes. I midten af 1980'erne rullede bil nr. 1 mio. ud fra samlebåndene på Hyundai-fabrikkerne.
Indtil 1990'erne blev de mest elementære reservedele fremstillet ud fra Mitsubishis standarder, og i 1998 ekspanderede Hyundai med overtagelsen af den koreanske bilproducent Kia.
Efter at have opnået succes på eksportmarkederne i Syd- og Mellemamerika, Canada, USA samt flere europæiske lande, tog Hyundai i 1991 tilløb til også at erobre det tyske marked. Det skete i et samarbejde med Kia.
Hyundai udvidede med fabrikker i både Neckarsulm, Rüsselsheim og Offenbach, og det var fra disse fabrikker, samt fra en fabrik i den tjekkiske by Nošovice, at Hyundai nu producerede en stor del af koncernens biler.
De første modeller, som Hyundai lancerede på det tyske marked, var Hyundai Pony, Hyundai S-Coupé og Hyundai Lantra. Lige siden de første Hyundaibiler blev sendt ud på de tyske veje, har den koreanske bilproducent oplevet stigende salgstal.
Hyundai Sport Coupé var den koreanske bilproducents første bil med en selvudviklet motor. Siden fulgte Hyundai Accent, der er en mellemting mellem en mikrobil og en kompaktbil.
I dag kan man slet ikke forestille sig et tysk bilmarked uden Hyundai Accent. Modellen er siden den første lancering løbende blevet videreudviklet. Det samme er tilfældet for Hyundai i30, som nu er i handlen i en tredjegenerationsudgave.
Trods masser af succes for ovennævnte modeller, så er det faktisk de mindre modeller, som Atos og Getz, der siden 1997 og 2002 har været de bedst sælgende Hyundai-modeller.
I 2010 lancerede den koreanske bilproducent så Hyundai i20, der er en mikrobil ligesom Hyundai Atos.
For at kunne følge med efterspørgslen, og fastholde positionen på et konkurrencepræget globalt marked, har Hyundai løbende måtte introducere nye modeller i stort set alle klasser og alle kategorier. Der har været tale om modeller, som er designet, så de passer til de særlige behov, som findes på eksempelvis det europæiske marked. Det gælder bl.a. modeller, som Hyundai i40 og Hyundai Genesis.
Hyundais populære SUV'er har også været med til at præge salget i positiv forstand. Det gælder ikke mindst de tre modeller, Hyundai Santa Fe, Hyundai Tucson, Hyundai ix35 samt Van-modellen, ix20, som alle er blevet solgt og markedsført i Europa.
I Sydkorea er Hyundai i dag den største producent af erhvervskøretøjer. Men i Europa konkurreres der benhårdt med andre bilproducenter, som alle går efter at være det mest populære og mest solgte bilmærke inden for denne kategori.
Markedsanalyser, der blev gennemført efter VM i fodbold i 2006, viste, at sponsoraftalen for Hyundai i høj grad var med til at give brandet et boost. Ikke nok med at fodbold på verdensplan er en af de mest populære sportsgrene, så blev slutrunden samtidig også afholdt i et europæisk land, nemlig Tyskland, hvor Hyundai i forvejen sad på store markedsandele.
Samtidig med at Hyundai gik ind som sponsor ved en VM-slutrunde, som blev set af millioner af tilskuere verden over, så indførte Hyundai i de efterfølgende år også helt nye 5 års garantier på deres forskellige bilmodeller. Denne strategiske beslutning var ydermere med til at skubbe til den positive udvikling for den koreanske bilproducent.