Skal din Hyundai på værksted?

Sammenlign tilbud på reparationer og services til din Hyundai

  • Få tilbud fra 249 uafhængige værksteder
  • Spar op til 50%*
  • Bestil tid online med prismatch og 3 års FDM-godkendt garanti
Få tilbud
Derfor bør du bruge Autobutler når din Hyundai skal på værksted
  • Du sparer op til 50%* når du reparerer eller servicerer din Hyundai gennem Autobutler
  • Autobutler.dk hjælper dig med at sammenligne online tilbud
  • Alle værksteder stikprøvekontrolleres af FDM
  • Vi giver dig tryghed med vores 3 års FDM-godkendt garanti
  • Du undgår ventetid og kan trygt bestille tid online
Få tilbud

Sammenlign tilbud fra lokale værksteder til din Hyundai

Pris på Hyundai reparationer og services

De gennemsnitlige priser og besparelser, for de viste bilmærker, er baseret på forskellige modeller og årgange. Du skal derfor oprette en opgave og sammenligne tilbud for at se din faktiske pris og besparelse.
Opgave Gennemsnitspris* Sammenlign og spar* Du sparer i gennemsnit*
Affjedring / støddæmpere DKK 3.748 DKK 776 19 %
Aircondition DKK 1.261 DKK 710 46 %
Andre opgaver DKK 2.479 DKK 762 27 %
Anhængertræk DKK 8.152 DKK 1.912 20 %
Basisservice DKK 1.335 DKK 984 45 %
Batteri DKK 1.373 DKK 364 24 %
Bremser DKK 3.035 DKK 801 24 %
Dæk & hjul DKK 2.670 DKK 777 41 %
Dækopbevaring DKK 479 DKK 0 0 %
Elektrisk arbejde DKK 2.435 DKK 453 21 %
Fejlsøgning DKK 711 DKK 863 60 %
Firehjulsudmåling / Sporing af bil DKK 921 DKK 458 33 %
Gearkasse DKK 7.463 DKK 898 21 %
Hjulskifte DKK 382 DKK 566 67 %
Kobling DKK 4.940 DKK 1.356 23 %
Motor DKK 6.177 DKK 1.281 21 %
Olieskift DKK 987 DKK 584 37 %
Serviceeftersyn DKK 2.582 DKK 731 23 %
Stenslag & rudeskift DKK 4.093 DKK 1.009 21 %
Styretøj DKK 1.836 DKK 492 23 %
Syn & klargøring DKK 831 DKK 270 18 %
Tandrem/kædekit DKK 6.824 DKK 1.404 18 %
Tilbehør DKK 1.652 DKK 383 29 %
Udstødning DKK 3.944 DKK 713 20 %
Undervognsbehandling DKK 4.364 DKK 0 0 %

Service og reparation af Hyundai

Mest populære service og reparationer

Spar i gennemsnit 879 kr.*
Med stempel i servicebogen

service med stempel i servicebogen. Du sparer i gennemsnit 23%* på at sammenligne tilbud, svarende til 879 kr.*

Lige nu priser fra 499 kr.*
Spar i gennemsnit 43%*

Bestil olieskift online og spar penge! Lige nu priser fra 499 kr.* Inkluderer påfyldning af 4 liter kvalitetsolie og montering af nyt oliefilter. Få tilbud og se din pris med det samme!

Lige nu priser fra 599 kr.*
Spar i gennemsnit 46%*

Få et basisservice og hold din bil sikkert kørende. Lige nu priser fra 599 kr.* Inkluderer skift af olie og oliefilter, op til 4 liter kvalitetsolie samt komplet gennemgang af din bil med 46 kontrolpunkter.

Spar i gennemsnit 936 kr.*
Spar i gennemsnit 24%*

Sammenlign priser på udskiftning, fejlsøgning eller reparation af bremser. Du sparer i gennemsnit 24%* eller 936 kr.*

Bedømmelser af Hyundai Service eller Reparationer

cirka 6 timer
Meget fin service.
Kim
Hyundai i10 (2017)
Fin service og hurtig reperation/ service.
Morten J.
Hyundai i30 (2015)
9 dage
Et dejligt sted, hvor jeg fik en rigtig god service, med behagelig omgangs tone
Gunver P.
Hyundai i20 (2012)
Hyundai

Historien om Hyundai er fortællingen om Chung Ju Yung, der var søn af en sydkoreansk risbonde.

Chung Ju Yung startede det, som senere skulle blive til Hyundai bilfabrikkerne, ved først at åbne et bilværksted med navnet Hyundai. Siden fulgte også et byggefirma, inden Ju Yung i 1967 grundlagde det, som skulle gå hen og blive en global, multinational bilkoncern med hovedsæde i Sydkorea.

’Hyundai’ betyder modernitet på koreansk, og ’modernitet’ som kontrast til det ’traditionelle’ blev virksomhedens ledetråd fra de første års globale ekspansion og helt frem til i dag.

Licensaftaler og egenproduktion

På fabrikken i Ulsan, Korea byggede Hyundai den første Ford Cortina. Den blev bygget på en licensaftale, og først senere begyndte Hyundai at producere egne biler under brandnavnet Hyundai. I dag er Hyundai-fabrikken i Ulsan den største bilfabrik i verden.

Hyundais første egenproducerede bil blev modellen Pony, som første gang blev præsenteret for offentligheden i 1974. To år efter lanceringen begyndte Hyundai at eksportere denne model. I årene derefter var det mellemklasse-modeller, som Hyundai Stellar og Hyundai Sonata, men også den luksuriøse limousineudgave Hyundai Grandeur, der var med til at forme virksomhedens succes. I midten af 1980'erne rullede bil nr. 1 mio. ud fra samlebåndene på Hyundai-fabrikkerne.

Indtil 1990'erne blev de mest elementære reservedele fremstillet ud fra Mitsubishis standarder, og i 1998 ekspanderede Hyundai med overtagelsen af den koreanske bilproducent Kia.

Adgang til det tyske marked

Efter at have opnået succes på eksportmarkederne i Syd- og Mellemamerika, Canada, USA samt flere europæiske lande, tog Hyundai i 1991 tilløb til også at erobre det tyske marked. Det skete i et samarbejde med Kia.

Hyundai udvidede med fabrikker i både Neckarsulm, Rüsselsheim og Offenbach, og det var fra disse fabrikker, samt fra en fabrik i den tjekkiske by Nošovice, at Hyundai nu producerede en stor del af koncernens biler.

Hyundai skræddersyr modeller til det europæiske marked

De første modeller, som Hyundai lancerede på det tyske marked, var Hyundai Pony, Hyundai S-Coupé og Hyundai Lantra. Lige siden de første Hyundaibiler blev sendt ud på de tyske veje, har den koreanske bilproducent oplevet stigende salgstal.

Hyundai Sport Coupé var den koreanske bilproducents første bil med en selvudviklet motor. Siden fulgte Hyundai Accent, der er en mellemting mellem en mikrobil og en kompaktbil.

I dag kan man slet ikke forestille sig et tysk bilmarked uden Hyundai Accent. Modellen er siden den første lancering løbende blevet videreudviklet. Det samme er tilfældet for Hyundai i30, som nu er i handlen i en tredjegenerationsudgave.

Trods masser af succes for ovennævnte modeller, så er det faktisk de mindre modeller, som Atos og Getz, der siden 1997 og 2002 har været de bedst sælgende Hyundai-modeller.

I 2010 lancerede den koreanske bilproducent så Hyundai i20, der er en mikrobil ligesom Hyundai Atos.

For at kunne følge med efterspørgslen, og fastholde positionen på et konkurrencepræget globalt marked, har Hyundai løbende måtte introducere nye modeller i stort set alle klasser og alle kategorier. Der har været tale om modeller, som er designet, så de passer til de særlige behov, som findes på eksempelvis det europæiske marked. Det gælder bl.a. modeller, som Hyundai i40 og Hyundai Genesis.

Hyundais populære SUV'er har også været med til at præge salget i positiv forstand. Det gælder ikke mindst de tre modeller, Hyundai Santa Fe, Hyundai Tucson, Hyundai ix35 samt Van-modellen, ix20, som alle er blevet solgt og markedsført i Europa.

Øget popularitet gennem målrettet PR og længere fabriksgarantier

I Sydkorea er Hyundai i dag den største producent af erhvervskøretøjer. Men i Europa konkurreres der benhårdt med andre bilproducenter, som alle går efter at være det mest populære og mest solgte bilmærke inden for denne kategori.

Markedsanalyser, der blev gennemført efter VM i fodbold i 2006, viste, at sponsoraftalen for Hyundai i høj grad var med til at give brandet et boost. Ikke nok med at fodbold på verdensplan er en af de mest populære sportsgrene, så blev slutrunden samtidig også afholdt i et europæisk land, nemlig Tyskland, hvor Hyundai i forvejen sad på store markedsandele.

Samtidig med at Hyundai gik ind som sponsor ved en VM-slutrunde, som blev set af millioner af tilskuere verden over, så indførte Hyundai i de efterfølgende år også helt nye 5 års garantier på deres forskellige bilmodeller. Denne strategiske beslutning var ydermere med til at skubbe til den positive udvikling for den koreanske bilproducent.