Skal din Hyundai på værksted?

Sammenlign priser på reparationer og service til din Hyundai

4.6 (5.484)
  • Få tilbud fra 209 uafhængige værksteder
  • Spar op til 60%*
  • Bestil tid online med prismatch og 3 års FDM-godkendt garanti
Få tilbud
Derfor bør du bruge Autobutler når din Hyundai skal på værksted
Hyundai
  • Du sparer op til 60%* når du reparerer eller servicerer din Hyundai gennem Autobutler
  • Autobutler.dk hjælper dig med at sammenligne online tilbud
  • Alle værksteder stikprøvekontrolleres af FDM
  • Vi giver dig tryghed med vores 3 års FDM-godkendt garanti
  • Du undgår ventetid og kan trygt bestille tid online
Få tilbud

Sammenlign tilbud fra lokale værksteder til din Hyundai

Så meget sparer bilejere på Hyundai reparationer og service

De gennemsnitlige priser og besparelser, for de viste bilmærker, er baseret på forskellige modeller og årgange. Du skal derfor oprette en opgave og sammenligne tilbud for at se din faktiske pris og besparelse.
Opgave Sammenlign og spar* Du sparer i gennemsnit*
Aircondition DKK 637 48%
Andre opgaver DKK 502 25%
Anhængertræk DKK 1.649 19%
Batteri DKK 319 18%
Bilpleje DKK 1.886 76%
Bremser DKK 661 22%
Dæk, hjul & hjulskifte DKK 793 57%
Elektrisk arbejde DKK 402 22%
Fejlsøgning DKK 963 74%
Firehjulsudmåling & sporing DKK 493 38%
Gearkasse DKK 1.768 25%
Hjulskifte DKK 628 73%
Kobling DKK 1.332 24%
Lille Serviceeftersyn DKK 1.349 59%
Motor DKK 1.684 22%
Olieskift DKK 822 51%
Rudeskift & stenslag DKK 1.026 20%
Serviceeftersyn DKK 742 23%
Styretøj & undervogn DKK 537 26%
Støddæmpere & affjedring DKK 658 20%
Syn og synstjek DKK 558 55%
Tandrem & taktkæde DKK 1.706 21%
Udstødning DKK 793 15%
Undervognsbehandling DKK 0 0%

Service og reparation af Hyundai

Mest populære service og reparationer

Spar i gennemsnit 953 kr.*
4.5 (34.059)
Spar i gennemsnit 24%*

Bestil serviceeftersyn med stempel i servicebogen. Du får en komplet gennemgang af din bil efter producentens forskrifter. Værkstedet skifter alle krævede dele så bilens garanti er sikret.

Lige nu priser fra 520 kr.*
4.6 (3.835)
Spar i gennemsnit 51%*

Bestil dit olieskift online. Du får tømt bilens gamle olie og fyldt op til 4 liter kvalitetsolie på bilen. Værkstedet skifter også dit oliefilter og sørger for at bortskaffe den gamle olie.

Lige nu priser fra 620 kr.*
4.5 (3.107)
Spar i gennemsnit 56%*

Bestil et lille serviceeftersyn online. Du får en komplet gennemgang af din bil med 46 kontrolpunkter der bl.a. indeholder skift af olie og oliefilter med op til 4 liter kvalitetsolie.

Spar i gennemsnit 929 kr.*
4.6 (15.034)
Spar i gennemsnit 24%*

Sammenlign priser på udskiftning, fejlsøgning eller reparation af bremser. Du sparer i gennemsnit 24%* eller 929 kr.*

Bedømmelser af Hyundai Service eller Reparationer

Five Star Automotive - Hella Service Partner
2 dage
Hjælpsomt og professionelt personale. De er gode til at forklare hvilke fejl der er på bilen og h...
Esben L.
Hyundai Ioniq (2018)
Aaresøn Biler - AutoPartner
7 dage
De er venlige at tale med, ekspertisen i top og super gode priser.
Claus H.
Hyundai i20 (2011)
Biløens Autoservice ApS - Din Bilpartner
11 dage
God og hurtig service. Den eneste finger er mangel på p-pladse.
Nicolai I.
Hyundai i30 (2021)
Hyundai

Historien om Hyundai er fortællingen om Chung Ju Yung, der var søn af en sydkoreansk risbonde.

Chung Ju Yung startede det, som senere skulle blive til Hyundai bilfabrikkerne, ved først at åbne et bilværksted med navnet Hyundai. Siden fulgte også et byggefirma, inden Ju Yung i 1967 grundlagde det, som skulle gå hen og blive en global, multinational bilkoncern med hovedsæde i Sydkorea.

’Hyundai’ betyder modernitet på koreansk, og ’modernitet’ som kontrast til det ’traditionelle’ blev virksomhedens ledetråd fra de første års globale ekspansion og helt frem til i dag.

Licensaftaler og egenproduktion

På fabrikken i Ulsan, Korea byggede Hyundai den første Ford Cortina. Den blev bygget på en licensaftale, og først senere begyndte Hyundai at producere egne biler under brandnavnet Hyundai. I dag er Hyundai-fabrikken i Ulsan den største bilfabrik i verden.

Hyundais første egenproducerede bil blev modellen Pony, som første gang blev præsenteret for offentligheden i 1974. To år efter lanceringen begyndte Hyundai at eksportere denne model. I årene derefter var det mellemklasse-modeller, som Hyundai Stellar og Hyundai Sonata, men også den luksuriøse limousineudgave Hyundai Grandeur, der var med til at forme virksomhedens succes. I midten af 1980'erne rullede bil nr. 1 mio. ud fra samlebåndene på Hyundai-fabrikkerne.

Indtil 1990'erne blev de mest elementære reservedele fremstillet ud fra Mitsubishis standarder, og i 1998 ekspanderede Hyundai med overtagelsen af den koreanske bilproducent Kia.

Adgang til det tyske marked

Efter at have opnået succes på eksportmarkederne i Syd- og Mellemamerika, Canada, USA samt flere europæiske lande, tog Hyundai i 1991 tilløb til også at erobre det tyske marked. Det skete i et samarbejde med Kia.

Hyundai udvidede med fabrikker i både Neckarsulm, Rüsselsheim og Offenbach, og det var fra disse fabrikker, samt fra en fabrik i den tjekkiske by Nošovice, at Hyundai nu producerede en stor del af koncernens biler.

Hyundai skræddersyr modeller til det europæiske marked

De første modeller, som Hyundai lancerede på det tyske marked, var Hyundai Pony, Hyundai S-Coupé og Hyundai Lantra. Lige siden de første Hyundaibiler blev sendt ud på de tyske veje, har den koreanske bilproducent oplevet stigende salgstal.

Hyundai Sport Coupé var den koreanske bilproducents første bil med en selvudviklet motor. Siden fulgte Hyundai Accent, der er en mellemting mellem en mikrobil og en kompaktbil.

I dag kan man slet ikke forestille sig et tysk bilmarked uden Hyundai Accent. Modellen er siden den første lancering løbende blevet videreudviklet. Det samme er tilfældet for Hyundai i30, som nu er i handlen i en tredjegenerationsudgave.

Trods masser af succes for ovennævnte modeller, så er det faktisk de mindre modeller, som Atos og Getz, der siden 1997 og 2002 har været de bedst sælgende Hyundai-modeller.

I 2010 lancerede den koreanske bilproducent så Hyundai i20, der er en mikrobil ligesom Hyundai Atos.

For at kunne følge med efterspørgslen, og fastholde positionen på et konkurrencepræget globalt marked, har Hyundai løbende måtte introducere nye modeller i stort set alle klasser og alle kategorier. Der har været tale om modeller, som er designet, så de passer til de særlige behov, som findes på eksempelvis det europæiske marked. Det gælder bl.a. modeller, som Hyundai i40 og Hyundai Genesis.

Hyundais populære SUV'er har også været med til at præge salget i positiv forstand. Det gælder ikke mindst de tre modeller, Hyundai Santa Fe, Hyundai Tucson, Hyundai ix35 samt Van-modellen, ix20, som alle er blevet solgt og markedsført i Europa.

Øget popularitet gennem målrettet PR og længere fabriksgarantier

I Sydkorea er Hyundai i dag den største producent af erhvervskøretøjer. Men i Europa konkurreres der benhårdt med andre bilproducenter, som alle går efter at være det mest populære og mest solgte bilmærke inden for denne kategori.

Markedsanalyser, der blev gennemført efter VM i fodbold i 2006, viste, at sponsoraftalen for Hyundai i høj grad var med til at give brandet et boost. Ikke nok med at fodbold på verdensplan er en af de mest populære sportsgrene, så blev slutrunden samtidig også afholdt i et europæisk land, nemlig Tyskland, hvor Hyundai i forvejen sad på store markedsandele.

Samtidig med at Hyundai gik ind som sponsor ved en VM-slutrunde, som blev set af millioner af tilskuere verden over, så indførte Hyundai i de efterfølgende år også helt nye 5 års garantier på deres forskellige bilmodeller. Denne strategiske beslutning var ydermere med til at skubbe til den positive udvikling for den koreanske bilproducent.