Skal din Dacia på værksted?

Få tilbud på reparation og service til din Dacia

Spar 20-40%

  • Find det bedste værksted til den bedste pris
  • Du undgår ventetid, og kan trygt bestille tid online med prisgaranti
  • Kun FDM-kontrollerede kvalitetsværksteder
  • Du får 3 års garanti på alt service- og reparationsarbejde

Prøv selv. Spar penge.

Få tilbud
3 års garanti på din bilreparation
3 års garanti

Din sikkerhed for kvalitetsarbejde
Læs mere

Prisgaranti på alle opgaver
Prisgaranti på alle opgaver

Fundet det billigere? Vi matcher prisen
Læs mere

Derfor bør du brug Autobutler når din Dacia skal på værksted

  • Du sparer 20-40% når du reparerer eller servicerer din Dacia gennem Autobutler
  • Autobutler.dk hjælper dig med at sammenligne online tilbud
  • Alle værksteder stikprøvekontrolleres af FDM.
  • Vi giver dig tryghed med vores 3 års FDM-godkendt garanti.
  • Du undgår ventetid og kan trygt bestille tid online, når det passer dig.
  • Du kan få professionel mekanikerrådgivning fra Autobutler.
  • Du får alle tilbud på skrift og undgår derved dyre overraskelser
  • Vi giver dig prisgaranti - finder du et billigere tilbud, så matcher vi prisen.

dacia reparation og service

Top 3 Dacia Bilreparationer og Service


serviceeftersyn dacia

Du sparer i gennemsnit 31%, svarende til 1.312 kr på et serviceeftersyn efter bogen gennem autobutler.dk

Læs mere


udskiftning af bremser dacia

Du sparer i gennemsnit 34%, svarende til 1.558 kr på bremse relateret opgaver gennem autobutler.dk

Læs mere


montering af anhængertræk dacia

Du sparer i gennemsnit 24%, svarende til 1.748 kr på montering af anhængertræk gennem autobutler.dk

Læs mere

Pris på Dacia reparationer

På autobutler.dk tror vi på gennemsigtighed og rimelige priser. Derfor kan du se gennemsnitspriser for reparationer og hvad du kan spare på at sammenligne tilbud.

Opgave Gns. pris Fra - til
Affjedring / støddæmpere 3.090 kr. 2.985 kr. - 3.155 kr. Få tilbud
Aircondition 978 kr. 638 kr. - 3.688 kr. Få tilbud
Andre opgaver 2.111 kr. 624 kr. - 5.012 kr. Få tilbud
Anhængertræk 6.165 kr. 5.429 kr. - 7.052 kr. Få tilbud
Batteri 1.097 kr. 313 kr. - 1.632 kr. Få tilbud
Bilpleje 1.876 kr. 783 kr. - 3.729 kr. Få tilbud
Bremser 2.349 kr. 1.483 kr. - 4.313 kr. Få tilbud
Dæk & hjul 2.432 kr. 633 kr. - 5.044 kr. Få tilbud
Dækopbevaring 789 kr. 789 kr. - 789 kr. Få tilbud
Elektrisk arbejde 1.332 kr. 478 kr. - 2.223 kr. Få tilbud
Fejlsøgning 400 kr. 303 kr. - 739 kr. Få tilbud
Firehjulsudmåling / Sporing af bil 762 kr. 714 kr. - 789 kr. Få tilbud
Gearkasse 331 kr. 267 kr. - 593 kr. Få tilbud
Kobling 7.444 kr. 6.581 kr. - 8.487 kr. Få tilbud
Lak- og malerarbejde 2.913 kr. 2.789 kr. - 4.008 kr. Få tilbud
Motor 2.689 kr. 375 kr. - 5.234 kr. Få tilbud
Olieskift 1.169 kr. 1.060 kr. - 1.288 kr. Få tilbud
Pladearbejde (buler m.m.) 300 kr. 261 kr. - 372 kr. Få tilbud
Service 2.134 kr. 1.687 kr. - 2.839 kr. Få tilbud
Skadesarbejde 4.078 kr. 1.573 kr. - 7.014 kr. Få tilbud
Stenslag & rudeskift 2.512 kr. 1.102 kr. - 3.061 kr. Få tilbud
Styretøj 991 kr. 752 kr. - 1.737 kr. Få tilbud
Syn 661 kr. 313 kr. - 727 kr. Få tilbud
Tandrem/kædekit 4.807 kr. 4.311 kr. - 5.474 kr. Få tilbud
Tilbehør 6.425 kr. 4.134 kr. - 7.382 kr. Få tilbud
Udstødning 2.947 kr. 448 kr. - 4.265 kr. Få tilbud
Undervognsbehandling 4.354 kr. 3.817 kr. - 4.839 kr. Få tilbud

Priserne er baseret på alle tilbud givet via autobutler.dk, der dog kan indeholde fejl eller udsving. Opret en opgave, hvis du ønsker et specifikt tilbud til din bil.

Kampagner & tilbud

Se alle kampagner & tilbud

Bedømmelser af Dacia Service eller Reparationer

SERVICE/EFTERSYN. Jeg havde en rigtig god oplevelse. Folk var imødekommende, og prisen var konk...
Lars P.
Dacia Duster (2017)
Super super service, det er ikke sidste gang, at jeg bruger dem😊
Freddy K.
Dacia Sandero (2017)
Hurtig og sikker beslutninger
Nicolai O.
Dacia Logan (2015)

Forholdet til Renault baner vejen

Siden 1952 har den rumænske bilproducent været aktiv inden for lastbilssektoren. Efter grundlæggelsen af Dacia blev produktionsrammerne i 1967 moderniseret med hjælp fra franske Renault.

Samarbejdet med Renault betød, at Dacia kunne begynde at producere personbiler på licens fra den franske bilfabrikant. Det skete under navnet UAP og foregik på Pitesti-fabrikken i Argeş-distriktet, der i 1960’erne blev et vigtigt centrum for den rumænske bilindustri. I dag har Dacia stadigvæk sin fabrik i dette distrikt.

Den første bil var en Dacia 1110, som blev offentliggjort i 1968. Modellen, der var en kopi af Renault 8, blev produceret i 26.582 eksemplarer frem til 1971. Efter denne periode sendtes mellemklasse modellen Dacia 1300 på gaden. Denne model var også bygget på licens som en kopi af Renault 12.

Den langtidsholdbare Dacia 1300 - "Volkswagen of Romania"

Dacia 1300 var lige fra begyndelsen en yderst populær model og blev indtil 2004 produceret i en række forskellige varianter. Salgstallene rundede næsten 2 mio. i de 35 år, som modellen var på markedet. De imponerende salgstal betød, at Dacia 1300 blev kaldt for "Volkswagen Rumania". Den enorme salgssucces var samtidig med til at sikre bilproducentens fortsatte eksistens.

Fra midten til slutningen af 1970’erne blev en del af Renault 18 og Renault 20 samlet på fabrikken i Rumænien.

Produktion med og uden Renault

Selvom licensaftalen med Renault udløb i 1978, fortsatte Dacia med at producere biler baseret på Renault 12 og Dacia 1300. Det betød, at der blev lanceret en model, som blev kaldt for Dacia 1310 og ydermere også både en pickup-model, en sportscoupe og en billigere variant kaldet for Dacia 1325.

Dacia 500 var den rumænske bilproducents egen udvikling. Den lille bil blev produceret mellem 1986 og 1989. Dets udseende gav den hurtigt tilnavnet Lăstun, som på rumænsk betyder en svale. Den lille bil var særdeles konkurrencedygtig på prisen, men den var for lille som familiebil og blev derfor aldrig den store succes.

Distribution i både Østtyskland og Vesttyskland

Dacia 1300 var topmodellen, som fra 1973 blev eksporteret til Østtyskland, det tidligere DDR. I de første år var modellen med forhjulstræk og firetaksmotor enorm populær, men i firserne begyndte efterspørgslen at falde. Siden blev modellerne Dacia Pick Up, Dacia Drop Side og Dacia Double Cab udelukkende solgt i Tyskland som parallelimportbiler.

Politiske forandringer skabte øget konkurrence

Efter den tyske genforening og et mere åbent EU-marked oplevede Dacia stigende konkurrence fra andre lavprisproducenter. De skærpede vilkår førte til et svigtende salg for Dacia.

Men gennem samarbejdet mellem Dacia og franske Renault blev situationen igen stabiliseret. Samarbejdet betød bl.a., at Dacia Nova kom på markedet i 1995 som ligner Renault 9.

Renault overtager Dacia

I 1999 havde Renault overtaget hele Dacia. Endnu en gang fulgte en moderniseringsproces, der skulle sætte Dacia i stand til at producere markedsorienterede motorer og tilbyde modeller med dieselmotorer. Under ledelse og supervision af Renault blev Nova-modellen videreudviklet til Dacia SupeRNova. Senere kom så også Dacia Solenza, der blev produceret frem til 2005.

Efterfølgeren til Solenza kom til at hedde Dacia Logan. Det var en bil i kompaktklassen, som blev produceret fra 2004.

Den velkendte Dacia pickup fra 1975 banede vejen for lanceringen af Dacia Logan i 2006. Modellen blev populær, og Dacia oplevede fremgang på markederne. Denne sedan-model var udstyret med teknologien fra den gamle Renault Clio.

Succes på det tyske marked

I 2005 blev Dacia officielt introduceret på det tyske marked. Den moderne og samtidig billige Logan-model, som tilmed også havde en fornuftig brændstoføkonomi, blev hurtigt en succes. En udgave af Logan MCV, som stadig er tilgængelig i dag, blev præsenteret i 2006.

Dacias mange populære modeller

Da den lille Dacia Sandero i 2008 rullede af samlebåndet, var det den rigtige bil på det rigtige tidspunkt. På trods af den globale, økonomiske krise var lige netop denne model med til at forbedre salgstallene hos Dacia.

De modeller, som Dacia siden hen introducerede på markedet, tilhørte nu ikke længere klassen for små biler. I 2010 lanceredes den første SUV fra Dacia. Den kom til at hedde Dacia Dusteren. Ud over Logan MCV, Sandero, Duster og Van Dacia Lodgy, er Dacia siden 2012 også begyndt at producere lastbiler.

Succesmodellen Dacia Sandero er fortsat populær, og det samme er de nye SUV-modeller, hvor Dacia Stepway er topmodellen.

Dacia aktivt involveret i flere sportsgrene

I 2009/2010 sæsonen var Dacia hovedsponsor for Hamburg-klubben FC St. Pauli. I samarbejde med Renault er Dacia også aktivt involveret i den internationale motorsport. Et Renault-team bestående af kvinder deltog i 2014 i The Rallye Aïcha des Gazelles du Maroc. I 2016 sluttede Dacia Duster i Top 20 i Dakar Rally. Derudover deltog et hold i 2016 i Trophée Andros med en Dacia Lodgy.

Få tilbud nær dig

Vi har 256 kvalitetsværksteder klar til at hjælpe.

Få tilbud

Alle bilreparationer