Skal din Dacia på værksted?

Sammenlign priser på reparationer og service til din Dacia

4.6 (1.124)
  • Få tilbud fra 202 uafhængige værksteder
  • Spar op til 70%*
  • Bestil tid online med prismatch og 3 års FDM-godkendt garanti
Få tilbud
Derfor bør du bruge Autobutler når din Dacia skal på værksted
Dacia
  • Du sparer op til 70%* når du reparerer eller servicerer din Dacia gennem Autobutler
  • Autobutler.dk hjælper dig med at sammenligne online tilbud
  • Alle værksteder stikprøvekontrolleres af FDM
  • Vi giver dig tryghed med vores 3 års FDM-godkendt garanti
  • Du undgår ventetid og kan trygt bestille tid online
Få tilbud

Sammenlign tilbud fra lokale værksteder til din Dacia

Så meget sparer bilejere på Dacia reparationer og service

Priser og besparelser for de viste bilmærker, er baseret på et gennemsnit af forskellige modeller og årgange. Du skal derfor oprette en opgave for at se din faktiske pris og besparelse.
Opgave Spar i gennemsnit*
Aircondition 652 kr. / 48%
Andre opgaver 597 kr. / 23%
Anhængertræk 1.743 kr. / 20%
Bremser 839 kr. / 20%
Dæk, hjul & hjulskifte 796 kr. / 52%
Elektrisk arbejde 580 kr. / 17%
Fejlsøgning 891 kr. / 73%
Firehjulsudmåling & sporing 632 kr. / 45%
Kobling 1.988 kr. / 23%
Lille Serviceeftersyn 1.450 kr. / 61%
Motor 1.418 kr. / 20%
Olieskift 729 kr. / 46%
Rudeskift & stenslag 663 kr. / 20%
Serviceeftersyn 726 kr. / 21%
Styretøj & undervogn 685 kr. / 20%
Støddæmpere & affjedring 532 kr. / 17%
Syn og synstjek 775 kr. / 67%
Tandrem & taktkæde 1.541 kr. / 20%
Udstødning 853 kr. / 13%

Service og reparation af Dacia

Sammenlign pris på reparation og service af din Dacia

Mest populære service og reparationer

Lige nu priser fra 395 kr.*
4.5 (6.913)
Typisk biler fra 1970-2017 (kølemiddel R134A)

Få et velfungerende aircondition-anlæg og kold luft i kabinen. Din aircondition serviceres, tjekkes for utætheder og der påfyldes op til 200g kølemiddel. Få tilbud og se din pris med det samme!

Lige nu priser fra 449 kr.*
4.7 (152)
Bilårgang 2018 eller nyere (kølemiddel R1234YF)

Få et velfungerende aircondition-anlæg og kold luft i kabinen. Din aircondition serviceres, tjekkes for utætheder og der påfyldes op til 200g kølemiddel. Få tilbud og se din pris med det samme!

Spar i gennemsnit 933 kr.*
4.5 (33.678)
Spar i gennemsnit 24%*

Bestil serviceeftersyn med stempel i servicebogen. Du får en komplet gennemgang af din bil efter producentens forskrifter. Værkstedet skifter alle krævede dele så bilens garanti er sikret.

Lige nu priser fra 595 kr.*
4.6 (4.020)
Spar i gennemsnit 52%*

Bestil dit olieskift online. Du får tømt bilens gamle olie og fyldt op til 4 liter kvalitetsolie på bilen. Værkstedet skifter også dit oliefilter og sørger for at bortskaffe den gamle olie.

Bedømmelser af Dacia Service eller Reparationer

CO Autoreparation - Teknicar
4 dage
Rigtig god oplevels
Niels
Dacia Sandero (2017)
Thorkild's Auto - Teknicar
8 dage
Personale meget venlig - har åbent øre for alle eventuelle problemer omkring køretøjet. Meget sag...
Rene J.
Dacia Logan (2019)
Din Bilpartner - Five Star Automotive
19 dage
God service
Henrik S.
Dacia Sandero (2016)
Dacia

Forholdet til Renault baner vejen

Siden 1952 har den rumænske bilproducent været aktiv inden for lastbilssektoren. Efter grundlæggelsen af Dacia blev produktionsrammerne i 1967 moderniseret med hjælp fra franske Renault.

Samarbejdet med Renault betød, at Dacia kunne begynde at producere personbiler på licens fra den franske bilfabrikant. Det skete under navnet UAP og foregik på Pitesti-fabrikken i Argeş-distriktet, der i 1960’erne blev et vigtigt centrum for den rumænske bilindustri. I dag har Dacia stadigvæk sin fabrik i dette distrikt.

Den første bil var en Dacia 1110, som blev offentliggjort i 1968. Modellen, der var en kopi af Renault 8, blev produceret i 26.582 eksemplarer frem til 1971. Efter denne periode sendtes mellemklasse modellen Dacia 1300 på gaden. Denne model var også bygget på licens som en kopi af Renault 12.

Den langtidsholdbare Dacia 1300 - "Volkswagen of Romania"

Dacia 1300 var lige fra begyndelsen en yderst populær model og blev indtil 2004 produceret i en række forskellige varianter. Salgstallene rundede næsten 2 mio. i de 35 år, som modellen var på markedet. De imponerende salgstal betød, at Dacia 1300 blev kaldt for "Volkswagen Rumania". Den enorme salgssucces var samtidig med til at sikre bilproducentens fortsatte eksistens.

Fra midten til slutningen af 1970’erne blev en del af Renault 18 og Renault 20 samlet på fabrikken i Rumænien.

Produktion med og uden Renault

Selvom licensaftalen med Renault udløb i 1978, fortsatte Dacia med at producere biler baseret på Renault 12 og Dacia 1300. Det betød, at der blev lanceret en model, som blev kaldt for Dacia 1310 og ydermere også både en pickup-model, en sportscoupe og en billigere variant kaldet for Dacia 1325.

Dacia 500 var den rumænske bilproducents egen udvikling. Den lille bil blev produceret mellem 1986 og 1989. Dets udseende gav den hurtigt tilnavnet Lăstun, som på rumænsk betyder en svale. Den lille bil var særdeles konkurrencedygtig på prisen, men den var for lille som familiebil og blev derfor aldrig den store succes.

Distribution i både Østtyskland og Vesttyskland

Dacia 1300 var topmodellen, som fra 1973 blev eksporteret til Østtyskland, det tidligere DDR. I de første år var modellen med forhjulstræk og firetaksmotor enorm populær, men i firserne begyndte efterspørgslen at falde. Siden blev modellerne Dacia Pick Up, Dacia Drop Side og Dacia Double Cab udelukkende solgt i Tyskland som parallelimportbiler.

Politiske forandringer skabte øget konkurrence

Efter den tyske genforening og et mere åbent EU-marked oplevede Dacia stigende konkurrence fra andre lavprisproducenter. De skærpede vilkår førte til et svigtende salg for Dacia.

Men gennem samarbejdet mellem Dacia og franske Renault blev situationen igen stabiliseret. Samarbejdet betød bl.a., at Dacia Nova kom på markedet i 1995 som ligner Renault 9.

Renault overtager Dacia

I 1999 havde Renault overtaget hele Dacia. Endnu en gang fulgte en moderniseringsproces, der skulle sætte Dacia i stand til at producere markedsorienterede motorer og tilbyde modeller med dieselmotorer. Under ledelse og supervision af Renault blev Nova-modellen videreudviklet til Dacia SupeRNova. Senere kom så også Dacia Solenza, der blev produceret frem til 2005.

Efterfølgeren til Solenza kom til at hedde Dacia Logan. Det var en bil i kompaktklassen, som blev produceret fra 2004.

Den velkendte Dacia pickup fra 1975 banede vejen for lanceringen af Dacia Logan i 2006. Modellen blev populær, og Dacia oplevede fremgang på markederne. Denne sedan-model var udstyret med teknologien fra den gamle Renault Clio.

Succes på det tyske marked

I 2005 blev Dacia officielt introduceret på det tyske marked. Den moderne og samtidig billige Logan-model, som tilmed også havde en fornuftig brændstoføkonomi, blev hurtigt en succes. En udgave af Logan MCV, som stadig er tilgængelig i dag, blev præsenteret i 2006.

Dacias mange populære modeller

Da den lille Dacia Sandero i 2008 rullede af samlebåndet, var det den rigtige bil på det rigtige tidspunkt. På trods af den globale, økonomiske krise var lige netop denne model med til at forbedre salgstallene hos Dacia.

De modeller, som Dacia siden hen introducerede på markedet, tilhørte nu ikke længere klassen for små biler. I 2010 lanceredes den første SUV fra Dacia. Den kom til at hedde Dacia Dusteren. Ud over Logan MCV, Sandero, Duster og Van Dacia Lodgy, er Dacia siden 2012 også begyndt at producere lastbiler.

Succesmodellen Dacia Sandero er fortsat populær, og det samme er de nye SUV-modeller, hvor Dacia Stepway er topmodellen.

Dacia aktivt involveret i flere sportsgrene

I 2009/2010 sæsonen var Dacia hovedsponsor for Hamburg-klubben FC St. Pauli. I samarbejde med Renault er Dacia også aktivt involveret i den internationale motorsport. Et Renault-team bestående af kvinder deltog i 2014 i The Rallye Aïcha des Gazelles du Maroc. I 2016 sluttede Dacia Duster i Top 20 i Dakar Rally. Derudover deltog et hold i 2016 i Trophée Andros med en Dacia Lodgy.