Skal din Dacia på værksted?

Sammenlign tilbud på reparationer og services til din Dacia

  • Få tilbud fra 249 uafhængige værksteder
  • Spar op til 50%*
  • Bestil tid online med prismatch og 3 års FDM-godkendt garanti
Få tilbud
Derfor bør du bruge Autobutler når din Dacia skal på værksted
  • Du sparer op til 50%* når du reparerer eller servicerer din Dacia gennem Autobutler
  • Autobutler.dk hjælper dig med at sammenligne online tilbud
  • Alle værksteder stikprøvekontrolleres af FDM
  • Vi giver dig tryghed med vores 3 års FDM-godkendt garanti
  • Du undgår ventetid og kan trygt bestille tid online
Få tilbud

Sammenlign tilbud fra lokale værksteder til din Dacia

Pris på Dacia reparationer og services

De gennemsnitlige priser og besparelser, for de viste bilmærker, er baseret på forskellige modeller og årgange. Du skal derfor oprette en opgave og sammenligne tilbud for at se din faktiske pris og besparelse.
Opgave Gennemsnitspris* Sammenlign og spar* Du sparer i gennemsnit*
Aircondition DKK 1.350 DKK 630 43 %
Andre opgaver DKK 1.771 DKK 426 25 %
Anhængertræk DKK 7.640 DKK 1.847 20 %
Basisservice DKK 1.314 DKK 848 41 %
Bremser DKK 3.263 DKK 715 22 %
Dæk & hjul DKK 3.531 DKK 830 35 %
Fejlsøgning DKK 681 DKK 1.194 54 %
Firehjulsudmåling / Sporing af bil DKK 900 DKK 431 37 %
Hjulskifte DKK 394 DKK 565 69 %
Kobling DKK 8.039 DKK 2.247 23 %
Motor DKK 4.673 DKK 763 16 %
Olieskift DKK 1.005 DKK 457 31 %
Serviceeftersyn DKK 2.814 DKK 603 18 %
Stenslag & rudeskift DKK 2.899 DKK 737 21 %
Styretøj DKK 600 DKK 97 15 %
Syn & klargøring DKK 629 DKK 426 16 %
Tandrem/kædekit DKK 5.588 DKK 1.083 16 %
Udstødning DKK 5.718 DKK 786 11 %
Undervognsbehandling DKK 4.680 DKK 0 0 %

Service og reparation af Dacia

Sammenlign pris på reparation og service af din Dacia

Mest populære service og reparationer

Spar i gennemsnit 879 kr.*
Med stempel i servicebogen

service med stempel i servicebogen. Du sparer i gennemsnit 23%* på at sammenligne tilbud, svarende til 879 kr.*

Lige nu priser fra 499 kr.*
Spar i gennemsnit 43%*

Bestil olieskift online og spar penge! Lige nu priser fra 499 kr.* Inkluderer påfyldning af 4 liter kvalitetsolie og montering af nyt oliefilter. Få tilbud og se din pris med det samme!

Lige nu priser fra 599 kr.*
Spar i gennemsnit 46%*

Få et basisservice og hold din bil sikkert kørende. Lige nu priser fra 599 kr.* Inkluderer skift af olie og oliefilter, op til 4 liter kvalitetsolie samt komplet gennemgang af din bil med 46 kontrolpunkter.

Spar i gennemsnit 936 kr.*
Spar i gennemsnit 24%*

Sammenlign priser på udskiftning, fejlsøgning eller reparation af bremser. Du sparer i gennemsnit 24%* eller 936 kr.*

Bedømmelser af Dacia Service eller Reparationer

God betjening og god pris! Hurtige, venlige, hjælpsomme og deres venterum var rar at side i. Kan ...
Martina
Dacia Sandero (2018)
Udfører det som er aftalt til prisen. Man kan dog ikke betale med Hella kundekort.
Henrik R.
Dacia Logan (2019)
12 dage
Veludført arbejde. Jeg er selv udlært mekaniker, men har forladt faget og jeg er fuldstændig tr...
Christian T.
Dacia Dokker (2015)
Dacia

Forholdet til Renault baner vejen

Siden 1952 har den rumænske bilproducent været aktiv inden for lastbilssektoren. Efter grundlæggelsen af Dacia blev produktionsrammerne i 1967 moderniseret med hjælp fra franske Renault.

Samarbejdet med Renault betød, at Dacia kunne begynde at producere personbiler på licens fra den franske bilfabrikant. Det skete under navnet UAP og foregik på Pitesti-fabrikken i Argeş-distriktet, der i 1960’erne blev et vigtigt centrum for den rumænske bilindustri. I dag har Dacia stadigvæk sin fabrik i dette distrikt.

Den første bil var en Dacia 1110, som blev offentliggjort i 1968. Modellen, der var en kopi af Renault 8, blev produceret i 26.582 eksemplarer frem til 1971. Efter denne periode sendtes mellemklasse modellen Dacia 1300 på gaden. Denne model var også bygget på licens som en kopi af Renault 12.

Den langtidsholdbare Dacia 1300 - "Volkswagen of Romania"

Dacia 1300 var lige fra begyndelsen en yderst populær model og blev indtil 2004 produceret i en række forskellige varianter. Salgstallene rundede næsten 2 mio. i de 35 år, som modellen var på markedet. De imponerende salgstal betød, at Dacia 1300 blev kaldt for "Volkswagen Rumania". Den enorme salgssucces var samtidig med til at sikre bilproducentens fortsatte eksistens.

Fra midten til slutningen af 1970’erne blev en del af Renault 18 og Renault 20 samlet på fabrikken i Rumænien.

Produktion med og uden Renault

Selvom licensaftalen med Renault udløb i 1978, fortsatte Dacia med at producere biler baseret på Renault 12 og Dacia 1300. Det betød, at der blev lanceret en model, som blev kaldt for Dacia 1310 og ydermere også både en pickup-model, en sportscoupe og en billigere variant kaldet for Dacia 1325.

Dacia 500 var den rumænske bilproducents egen udvikling. Den lille bil blev produceret mellem 1986 og 1989. Dets udseende gav den hurtigt tilnavnet Lăstun, som på rumænsk betyder en svale. Den lille bil var særdeles konkurrencedygtig på prisen, men den var for lille som familiebil og blev derfor aldrig den store succes.

Distribution i både Østtyskland og Vesttyskland

Dacia 1300 var topmodellen, som fra 1973 blev eksporteret til Østtyskland, det tidligere DDR. I de første år var modellen med forhjulstræk og firetaksmotor enorm populær, men i firserne begyndte efterspørgslen at falde. Siden blev modellerne Dacia Pick Up, Dacia Drop Side og Dacia Double Cab udelukkende solgt i Tyskland som parallelimportbiler.

Politiske forandringer skabte øget konkurrence

Efter den tyske genforening og et mere åbent EU-marked oplevede Dacia stigende konkurrence fra andre lavprisproducenter. De skærpede vilkår førte til et svigtende salg for Dacia.

Men gennem samarbejdet mellem Dacia og franske Renault blev situationen igen stabiliseret. Samarbejdet betød bl.a., at Dacia Nova kom på markedet i 1995 som ligner Renault 9.

Renault overtager Dacia

I 1999 havde Renault overtaget hele Dacia. Endnu en gang fulgte en moderniseringsproces, der skulle sætte Dacia i stand til at producere markedsorienterede motorer og tilbyde modeller med dieselmotorer. Under ledelse og supervision af Renault blev Nova-modellen videreudviklet til Dacia SupeRNova. Senere kom så også Dacia Solenza, der blev produceret frem til 2005.

Efterfølgeren til Solenza kom til at hedde Dacia Logan. Det var en bil i kompaktklassen, som blev produceret fra 2004.

Den velkendte Dacia pickup fra 1975 banede vejen for lanceringen af Dacia Logan i 2006. Modellen blev populær, og Dacia oplevede fremgang på markederne. Denne sedan-model var udstyret med teknologien fra den gamle Renault Clio.

Succes på det tyske marked

I 2005 blev Dacia officielt introduceret på det tyske marked. Den moderne og samtidig billige Logan-model, som tilmed også havde en fornuftig brændstoføkonomi, blev hurtigt en succes. En udgave af Logan MCV, som stadig er tilgængelig i dag, blev præsenteret i 2006.

Dacias mange populære modeller

Da den lille Dacia Sandero i 2008 rullede af samlebåndet, var det den rigtige bil på det rigtige tidspunkt. På trods af den globale, økonomiske krise var lige netop denne model med til at forbedre salgstallene hos Dacia.

De modeller, som Dacia siden hen introducerede på markedet, tilhørte nu ikke længere klassen for små biler. I 2010 lanceredes den første SUV fra Dacia. Den kom til at hedde Dacia Dusteren. Ud over Logan MCV, Sandero, Duster og Van Dacia Lodgy, er Dacia siden 2012 også begyndt at producere lastbiler.

Succesmodellen Dacia Sandero er fortsat populær, og det samme er de nye SUV-modeller, hvor Dacia Stepway er topmodellen.

Dacia aktivt involveret i flere sportsgrene

I 2009/2010 sæsonen var Dacia hovedsponsor for Hamburg-klubben FC St. Pauli. I samarbejde med Renault er Dacia også aktivt involveret i den internationale motorsport. Et Renault-team bestående af kvinder deltog i 2014 i The Rallye Aïcha des Gazelles du Maroc. I 2016 sluttede Dacia Duster i Top 20 i Dakar Rally. Derudover deltog et hold i 2016 i Trophée Andros med en Dacia Lodgy.