Skal din Dacia på værksted?

Få tilbud på reparation, service eller tilbehør til din Dacia

  • Spar op til 40% på bilværkstedet
  • Fuld prisgaranti på alle reparationer
  • Tryghed med FDM reparationsaftale
  • Hurtigt og nemt at bruge, det tager kun 2 min!

Prøv selv. Spar penge.

Få tilbud
3 års garanti på din bilreparation
3 års garanti

Din sikkerhed for kvalitetsarbejde
Læs mere

Prisgaranti på alle opgaver
Prisgaranti på alle opgaver

Fundet det billigere? Vi matcher prisen
Læs mere

Sådan virker det

Få tilbud på bilreparation inden for 24 timer
1

Få tilbud

Fortæl os hvad der skal laves på din bil og få tilbud.
Vælg et reparationstilbud og bestil tid
2

Vælg tilbud og bestil tid

Sammenlign pris, afstand, bedømmelser.
Kør til nærmeste FDM godkendte værksted
3

Kør på værksted

Få din bil repareret uden overraskelser.

Dacia

Den rumænske bilfabrikant Dacia blev grundlagt i 1966 i Rumænien. Navnet Dacia stammer fra provinsen Dakia, der er en del af det nuværende Rumænien.

Pris på Dacia reparationer

På autobutler.dk tror vi på gennemsigtighed og rimelige priser. Derfor kan du se gennemsnitspriser for reparationer og hvad du kan spare på at sammenligne tilbud.

Opgave Gns. pris Fra - til
Affjedring / støddæmpere 3.090 kr. 2.985 kr. - 3.155 kr. Få tilbud
Aircondition 709 kr. 638 kr. - 963 kr. Få tilbud
Andre opgaver 2.264 kr. 448 kr. - 4.724 kr. Få tilbud
Anhængertræk 6.064 kr. 5.346 kr. - 6.942 kr. Få tilbud
Batteri 2.102 kr. 1.817 kr. - 2.418 kr. Få tilbud
Bilpleje 2.352 kr. 375 kr. - 3.962 kr. Få tilbud
Bremser 2.579 kr. 1.603 kr. - 5.870 kr. Få tilbud
Dæk & hjul 2.143 kr. 475 kr. - 4.661 kr. Få tilbud
Elektrisk arbejde 1.439 kr. 602 kr. - 2.238 kr. Få tilbud
Fejlsøgning 359 kr. 299 kr. - 454 kr. Få tilbud
Firehjulsudmåling / Sporing af bil 768 kr. 714 kr. - 789 kr. Få tilbud
Gearkasse 352 kr. 261 kr. - 602 kr. Få tilbud
Kobling 7.027 kr. 6.113 kr. - 8.316 kr. Få tilbud
Lak- og malerarbejde 2.789 kr. 2.789 kr. - 2.789 kr. Få tilbud
Motor 2.889 kr. 347 kr. - 4.963 kr. Få tilbud
Olieskift 1.186 kr. 1.063 kr. - 1.337 kr. Få tilbud
Pladearbejde (buler m.m.) 1.898 kr. 281 kr. - 4.714 kr. Få tilbud
Service 2.081 kr. 1.667 kr. - 2.759 kr. Få tilbud
Skadesarbejde 5.171 kr. 3.394 kr. - 7.144 kr. Få tilbud
Stenslag & rudeskift 2.628 kr. 1.341 kr. - 3.073 kr. Få tilbud
Styretøj 1.040 kr. 752 kr. - 1.737 kr. Få tilbud
Syn 681 kr. 313 kr. - 727 kr. Få tilbud
Tandrem/kædekit 4.804 kr. 4.293 kr. - 5.533 kr. Få tilbud
Tilbehør 3.061 kr. 1.373 kr. - 4.394 kr. Få tilbud
Udstødning 3.812 kr. 2.291 kr. - 4.370 kr. Få tilbud
Undervognsbehandling / rustbeskyttelse 4.286 kr. 3.789 kr. - 4.793 kr. Få tilbud

Priserne er baseret på alle tilbud givet via autobutler.dk, der dog kan indeholde fejl eller udsving. Opret en opgave, hvis du ønsker et specifikt tilbud til din bil.

Forholdet til Renault baner vejen

Siden 1952 har den rumænske bilproducent været aktiv inden for lastbilssektoren. Efter grundlæggelsen af Dacia blev produktionsrammerne i 1967 moderniseret med hjælp fra franske Renault.

Samarbejdet med Renault betød, at Dacia kunne begynde at producere personbiler på licens fra den franske bilfabrikant. Det skete under navnet UAP og foregik på Pitesti-fabrikken i Argeş-distriktet, der i 1960’erne blev et vigtigt centrum for den rumænske bilindustri. I dag har Dacia stadigvæk sin fabrik i dette distrikt.

Den første bil var en Dacia 1110, som blev offentliggjort i 1968. Modellen, der var en kopi af Renault 8, blev produceret i 26.582 eksemplarer frem til 1971. Efter denne periode sendtes mellemklasse modellen Dacia 1300 på gaden. Denne model var også bygget på licens som en kopi af Renault 12.

Den langtidsholdbare Dacia 1300 - "Volkswagen of Romania"

Dacia 1300 var lige fra begyndelsen en yderst populær model og blev indtil 2004 produceret i en række forskellige varianter. Salgstallene rundede næsten 2 mio. i de 35 år, som modellen var på markedet. De imponerende salgstal betød, at Dacia 1300 blev kaldt for "Volkswagen Rumania". Den enorme salgssucces var samtidig med til at sikre bilproducentens fortsatte eksistens.

Fra midten til slutningen af 1970’erne blev en del af Renault 18 og Renault 20 samlet på fabrikken i Rumænien.

Meget behageligt besøg med god og hurtig service.
Anne N.
Dacia Duster (2018)
Flinke folk,arbejdet godt udført. Her kommer jeg igen
Henning M.
Dacia Sandero (2019)
Professionelt og hjælpsom hele vejen igennem
Qamar B.
Dacia Lodgy (2013)

Produktion med og uden Renault

Selvom licensaftalen med Renault udløb i 1978, fortsatte Dacia med at producere biler baseret på Renault 12 og Dacia 1300. Det betød, at der blev lanceret en model, som blev kaldt for Dacia 1310 og ydermere også både en pickup-model, en sportscoupe og en billigere variant kaldet for Dacia 1325.

Dacia 500 var den rumænske bilproducents egen udvikling. Den lille bil blev produceret mellem 1986 og 1989. Dets udseende gav den hurtigt tilnavnet Lăstun, som på rumænsk betyder en svale. Den lille bil var særdeles konkurrencedygtig på prisen, men den var for lille som familiebil og blev derfor aldrig den store succes.

Over 900.000 andre bilejere

har allerede fået tilbud på bilreparation. Spar penge.

Få tilbud

Distribution i både Østtyskland og Vesttyskland

Dacia 1300 var topmodellen, som fra 1973 blev eksporteret til Østtyskland, det tidligere DDR. I de første år var modellen med forhjulstræk og firetaksmotor enorm populær, men i firserne begyndte efterspørgslen at falde. Siden blev modellerne Dacia Pick Up, Dacia Drop Side og Dacia Double Cab udelukkende solgt i Tyskland som parallelimportbiler.

Politiske forandringer skabte øget konkurrence

Efter den tyske genforening og et mere åbent EU-marked oplevede Dacia stigende konkurrence fra andre lavprisproducenter. De skærpede vilkår førte til et svigtende salg for Dacia.

Men gennem samarbejdet mellem Dacia og franske Renault blev situationen igen stabiliseret. Samarbejdet betød bl.a., at Dacia Nova kom på markedet i 1995 som ligner Renault 9.

Renault overtager Dacia

I 1999 havde Renault overtaget hele Dacia. Endnu en gang fulgte en moderniseringsproces, der skulle sætte Dacia i stand til at producere markedsorienterede motorer og tilbyde modeller med dieselmotorer. Under ledelse og supervision af Renault blev Nova-modellen videreudviklet til Dacia SupeRNova. Senere kom så også Dacia Solenza, der blev produceret frem til 2005.

Efterfølgeren til Solenza kom til at hedde Dacia Logan. Det var en bil i kompaktklassen, som blev produceret fra 2004.

Den velkendte Dacia pickup fra 1975 banede vejen for lanceringen af Dacia Logan i 2006. Modellen blev populær, og Dacia oplevede fremgang på markederne. Denne sedan-model var udstyret med teknologien fra den gamle Renault Clio.

Succes på det tyske marked

I 2005 blev Dacia officielt introduceret på det tyske marked. Den moderne og samtidig billige Logan-model, som tilmed også havde en fornuftig brændstoføkonomi, blev hurtigt en succes. En udgave af Logan MCV, som stadig er tilgængelig i dag, blev præsenteret i 2006.

Dacias mange populære modeller

Da den lille Dacia Sandero i 2008 rullede af samlebåndet, var det den rigtige bil på det rigtige tidspunkt. På trods af den globale, økonomiske krise var lige netop denne model med til at forbedre salgstallene hos Dacia.

De modeller, som Dacia siden hen introducerede på markedet, tilhørte nu ikke længere klassen for små biler. I 2010 lanceredes den første SUV fra Dacia. Den kom til at hedde Dacia Dusteren. Ud over Logan MCV, Sandero, Duster og Van Dacia Lodgy, er Dacia siden 2012 også begyndt at producere lastbiler.

Succesmodellen Dacia Sandero er fortsat populær, og det samme er de nye SUV-modeller, hvor Dacia Stepway er topmodellen.

Dacia aktivt involveret i flere sportsgrene

I 2009/2010 sæsonen var Dacia hovedsponsor for Hamburg-klubben FC St. Pauli. I samarbejde med Renault er Dacia også aktivt involveret i den internationale motorsport. Et Renault-team bestående af kvinder deltog i 2014 i The Rallye Aïcha des Gazelles du Maroc. I 2016 sluttede Dacia Duster i Top 20 i Dakar Rally. Derudover deltog et hold i 2016 i Trophée Andros med en Dacia Lodgy.

Fordele med autobutler.dk

FDM Samarbejde

FDM stikprøvekontrol

Alle værksteder kontrolleres af FDM

Læs mere om FDM stikprøvekontrol

3 års garanti på din bilreparation

3 års garanti på din bilreparation

Med 3 års fuld garanti er du sikret høj kvalitet i både arbejde og reservedele.

Læs mere om 3 års garanti

autobutler.dk tilbyder prisgaranti

Prisgaranti

Finder du et billigere tilbud, så matcher vi prisen. Så enkelt er det!

Læs mere om autobutler.dk Prisgaranti

Gratis rådgivning vedr. bilreparation

Gratis rådgivning

Vores in-house mekanikere er klar til at hjælpe dig med rådgivning.

Ring på tlf. 7734 3221

Alle bilreparationer

Få tilbud nær dig

Vi har 269 kvalitetsværksteder klar til at hjælpe.

Få tilbud