Skal din Fiat på værksted?

Få tilbud på reparation og til din Fiat

Spar 20-40%

  • Find det bedste værksted til den bedste pris
  • Du undgår ventetid, og kan trygt bestille tid online med prisgaranti
  • Kun FDM-kontrollerede kvalitetsværksteder
  • Du får 3 års garanti på alt service- og reparationsarbejde

Prøv selv. Spar penge.

Få tilbud
3 års garanti på din bilreparation
3 års garanti

Din sikkerhed for kvalitetsarbejde
Læs mere

Prisgaranti på alle opgaver
Prisgaranti på alle opgaver

Fundet det billigere? Vi matcher prisen
Læs mere

Derfor bør du brug Autobutler når din Fiat skal på værksted

  • Du sparer 20-40% når du reparerer eller servicerer din Fiat gennem Autobutler
  • Autobutler.dk hjælper dig med at sammenligne online tilbud
  • Alle værksteder stikprøvekontrolleres af FDM.
  • Vi giver dig tryghed med vores 3 års FDM-godkendt garanti.
  • Du undgår ventetid og kan trygt bestille tid online, når det passer dig.
  • Du kan få professionel mekanikerrådgivning fra Autobutler.
  • Du får alle tilbud på skrift og undgår derved dyre overraskelser
  • Vi giver dig prisgaranti - finder du et billigere tilbud, så matcher vi prisen.

fiat reparation og service

Top 3 Fiat Bilreparationer og Service


serviceeftersyn fiat

Du sparer i gennemsnit 31%, svarende til 1.312 kr på et serviceeftersyn efter bogen gennem autobutler.dk

Læs mere


udskiftning af bremser fiat

Du sparer i gennemsnit 34%, svarende til 1.558 kr på bremse relateret opgaver gennem autobutler.dk

Læs mere


montering af anhængertræk fiat

Du sparer i gennemsnit 24%, svarende til 1.748 kr på montering af anhængertræk gennem autobutler.dk

Læs mere

Pris på Fiat reparationer

På autobutler.dk tror vi på gennemsigtighed og rimelige priser. Derfor kan du se gennemsnitspriser for reparationer og hvad du kan spare på at sammenligne tilbud.

Opgave Gns. pris Fra - til
Affjedring / støddæmpere 2.901 kr. 1.750 kr. - 4.448 kr. Få tilbud
Aircondition 780 kr. 578 kr. - 2.770 kr. Få tilbud
Andre opgaver 1.876 kr. 450 kr. - 4.060 kr. Få tilbud
Anhængertræk 6.650 kr. 5.491 kr. - 7.972 kr. Få tilbud
Batteri 1.328 kr. 1.066 kr. - 1.618 kr. Få tilbud
Bilpleje 2.349 kr. 1.203 kr. - 3.299 kr. Få tilbud
Bremser 2.546 kr. 1.247 kr. - 4.403 kr. Få tilbud
Dæk & hjul 2.332 kr. 614 kr. - 4.559 kr. Få tilbud
Dækopbevaring 654 kr. 375 kr. - 789 kr. Få tilbud
Elektrisk arbejde 748 kr. 300 kr. - 2.168 kr. Få tilbud
Fejlsøgning 368 kr. 294 kr. - 544 kr. Få tilbud
Firehjulsudmåling / Sporing af bil 776 kr. 729 kr. - 789 kr. Få tilbud
Fælge 3.194 kr. 400 kr. - 5.813 kr. Få tilbud
Gearkasse 4.029 kr. 292 kr. - 15.287 kr. Få tilbud
Kobling 4.558 kr. 3.784 kr. - 5.603 kr. Få tilbud
Lak- og malerarbejde 3.046 kr. 469 kr. - 5.139 kr. Få tilbud
Motor 3.326 kr. 1.039 kr. - 6.855 kr. Få tilbud
Olieskift 1.102 kr. 888 kr. - 1.446 kr. Få tilbud
Pladearbejde (buler m.m.) 2.127 kr. 267 kr. - 6.332 kr. Få tilbud
Rustarbejde 884 kr. 262 kr. - 2.850 kr. Få tilbud
Service 2.573 kr. 1.795 kr. - 3.406 kr. Få tilbud
Skadesarbejde 2.348 kr. 375 kr. - 3.917 kr. Få tilbud
Stenslag & rudeskift 3.649 kr. 2.789 kr. - 4.188 kr. Få tilbud
Styretøj 1.648 kr. 752 kr. - 3.237 kr. Få tilbud
Syn 691 kr. 313 kr. - 727 kr. Få tilbud
Tandrem/kædekit 3.821 kr. 3.180 kr. - 5.007 kr. Få tilbud
Tilbehør 2.794 kr. 1.136 kr. - 5.688 kr. Få tilbud
Udstødning 2.696 kr. 1.538 kr. - 4.409 kr. Få tilbud
Undervognsbehandling 4.062 kr. 3.500 kr. - 4.504 kr. Få tilbud

Priserne er baseret på alle tilbud givet via autobutler.dk, der dog kan indeholde fejl eller udsving. Opret en opgave, hvis du ønsker et specifikt tilbud til din bil.

Kampagner & tilbud

Fast lav pris
Hjulskifte
Kun 199 kr.

Få hjulskifte til rekordlav pris - kun 199 kr. Du undgår ventetid, og kan trygt bestille tid online med prisgaranti.

Spar op til 1.000 kr.
Undervognsbehandling
20% rabat

20% rabat på undervognsbehandling fra kvalitetsgodkendte rustbeskyttelsesmærker som PAVA, Dinitrol, SUVO, Tectyl og Mercasol.

Spar 20-40%
Serviceeftersyn
Spar 1.312 kr.

service med stempel i servicebogen. Du sparer i gennemsnit 31% på at sammenligne tilbud, svarende til 1.312 kr.

Se alle tilbud
Fast lav pris
Basisservice
Kun 949 kr.

Inkluderer olie- og filterskift med op til 4 liter kvalitetsolie og en komplet gennemgang af din bil ud fra et 25-punkts tjekskema.

Fast lav pris
Olieskift
Kun 749 kr.

Bestil olieskift til kun 749 kr. med påfyldning af op til 4 liter kvalitetsolie, montering af nyt oliefilter, og nulstilling af serviceindikator.

Fast lav pris
Aircondition service
Kun 549 kr.

Lige nu kan du få serviceret dit airconditionanlæg til kun 549 kr. Få anlægget tjekket for utætheder og påfyldt kølemiddel op til 150 gram.

Bedømmelser af Fiat Service eller Reparationer

Super service og opmærksomhed på øvrige mangler på bilen
Katrine W.
Fiat 500C (2020)
Super og venlig service. Kommer helt sikkert igen!
Aleksandar G.
Fiat Punto (2006)
Rare mennesker, god service, bruger dem hjertens gerne igen😊
Henrik H.
Fiat 500L Living (2016)

Fiat

Fiat blev i 1899 grundlagt i den italienske by Torino af ni aktionærer. Navnet, der er et akronym for Fabbrica Italiana Automobili Torino, betyder frit oversat ’italiensk bilfabrik fra Torino’.

Bilproducent fra begyndelsen

Straks efter grundlæggelsen startede produktionen af biler. Den første model var den lille Fiat 3.5 HP, hvoraf der i alt blev bygget 24 eksemplarer. Siden kom efterfølgeren 6/8 HP, og i det følgende år præsenteredes også 8 HP i 1901 samt 12 HP i 1903. Disse modeller blev produceret i stort antal og var med til at sætte gang i en vellykket eksport til både England, Frankrig og USA.

Salgsfremgang og succes inden for motorsporten

Med overtagelsen af Ansaldi-fabrikken i 1905 samt etableringen af Brevetti-Fiat-organisationen kunne Fiat nu fokusere endnu mere på at udvikle nye bilmodeller.

Og successen fortsatte med præsentationen af Fiat Landaulet Brevetti i 1905.

I begyndelsen af 1900-tallet var motorsporten i USA utrolig populær. Det resulterede i, at Fiat i 1911 deltog i det store motorløb Grand Prix of America, hvor Fiat med modellen Fiat S74 blev en overbevisende vinder. Sejren kom dog ikke i debut-sæsonen, for Fiat havde deltaget i løbet siden 1909, eller i hvert fald siden åbningen af en fabrik i New York på omtrent dette tidspunkt.

I 1912 blev den første Fiat Zero produceret. Bilen blev markedsført som en familiebil. Modellen blev en succes, og efterfølgerne Fiat S 57/14 og Fiat 501 fik også succes inden for motorsporten, hvor Fiat blandt andet nu også deltog i Grand Prix of France.

I Europa betød indledningen på 1. Verdenskrig, at Fiat oplevede fortsat vækst ved sideløbende med bilproduktionen også at producere militære lastbiler, fly, maskingeværer, ambulancer og motorer til ubåde.

Den største succes inden for motorsporten opnåede Fiat med den legendariske Fiat Mefistofele fra 1908, hvor Ernest Eldridge i 1924 satte ny hastighedsrekord med 234,98 km/t. i en toptunet model. Allerede året efter valgte Fiat at trække sig fra deltagelsen i motorsporten.

Indførelse af masseproduktion

Under 1. Verdenskrig byggede Fiat ved Lingotto den største bilfabrik i Europa. Fabrikken gik hen og blev et varemærke for byen Torino. Efter krigens afslutning kæmpede Fiat sig gennem en række problemfyldte år. Blandt andet betød omfattende og gentagne strejker, at fabrikkens maskiner stod næsten helt stille frem til 1923.

Men fra da af kom der for alvor gang i produktion af nye modeller. Fiat 501, 505, 510 og 519 blev alle præsenteret for offentligheden. Det samme gjorde 4-personers-modellen Fiat 509 i 1925.

Med overgangen til masseproduktion ønskede Fiat at skabe bedre forhold for de ansatte. Derfor indførte den italienske bilkoncern en række epokegørende social- og sundhedsforbedringer for fabriksarbejderne.

Produktionen buldrede nu derudaf og nåede sit højeste niveau i 1932 med over 20.000 producerede biler. For eksporten gik det også strygende, hvor mere end 6.500 biler blev solgt til eksportmarkederne.

Over 1 mio. andre bilejere

har allerede fået tilbud på bilreparation. Spar penge.

Få tilbud

Licensaftaler banede vejen for større markedsandele

Bilproduktion faldt markant under 2. Verdenskrig. Men allerede i 1945 blev Fiat-fabrikkerne genopbygget og gjort klar til atter at kunne fremstille personbiler.

I løbet af få år var Fiat atter et synligt brand på markedet. Fiat 144, der blev lanceret i 1948, var på mange måder en nyhed. Både hvad angår design og mekanik skilte modellen sig ud. I den følgende periode lanceredes flere nye modeller, som førte til, at Fiat efterhånden fik etableret sig som et internationalt konkurrencedygtigt brand.

Samtidig med successen på hjemmemarkedet begyndte Fiat nu også at indgå licensaftaler. Med disse aftaler kunne Fiat nu fremstille modeller som Simca i Frankrig, NSU-Fiat i både Tyskland og Polen og siden 1950'erne også en udgave af spanske Seat.

Den populære Fiat 124 blev kåret som årets bil i 1967 og blev i slutningen af 1960’erne produceret i licensudgaver, som passede til markederne i forskellige europæiske lande. Det gjorde sig gældende for Tohaş i Tyrkiet, Lada i Sovjetunionen og hos Seat i Spanien. I 1969 købte Fiat den italienske bilfabrikant Lancia.

Siden 1966 har Ferrari tilhørt Fiat-koncernen. Fiat ejede stort set hele Ferrari-brandet indtil 2016, hvor Ferrari blev udskilt i en selvstændig enhed.

Største bilindustri i Europa

Når det både gjaldt antal bilmodeller på markedet og antallet af solgte biler, var Fiat i 1970’erne Europas største bilkoncern.

Som et led i Fiats ekspansive forretningsstrategi, så havde italienerne siden slutningen af 1970’erne også haft en joint venture-aftale med Peugeot om at udvikle bilmodeller til de respektive markeder. Som et led i bilgigantens overordnede vækststrategi valgte Fiat i 1986 at opkøbe Alfa Romeo.

Med opkøbet blev der nu etableret en nyt joint venture-samarbejde, kaldet Tipo 4. Samarbejdet omfattede Lancia, Fiat, Alfa Romeo og Saab. Aftalen betød bl.a., at alle nye modeller fra de selvstændige brands blev udviklet gennem en gensidig proces, hvor fabrikkerne udvekslede ideer om teknologi og design. Ud af det samarbejde kom bl.a. modeller som Saab 9000, Lancia Thema, Fiat Croma og Ferrari 308 Quattro.

Påstand om et vanskeligt marked

Fiat syntes at være godt på vej til ’evig’ succes, men den voksende konkurrence på de enkelte landemarkeder var en konstant udfordring. Derfor igangsatte Fiat en modernisering af produktporteføljen.

Denne fornyelsesproces resulterede i, at Fiat i 1980’erne kunne præsentere modeller som Fiat Panda, Fiat Tipo og Fiat Uno. Det var alle tre modeller, som endte med at blive enormt populære.

Fiat var på dette tidspunkt også den første bilfabrikant, der introducerede en personbil med en direkte injektionsdieselmotor. Det skete med lanceringen af mellemklassebilen Fiat Croma i 1987. Siden fulgte endnu en innovationsnyhed, da Fiat Marea kom på markedet med et særligt elektronisk styret indsprøjtningssystem i motoren.

Helt frem til i dag har Fiat været blandt verdens førende bilproducenter, når det handler om variation og mangfoldighed af modeller. Det gælder lige fra den lille Fiat 500 til Fiat Panda og over til Fiat Punto og Fiat Tipo i mellemklassen. Også de store SUV’er og Minivan, som 500X, 500L og Van Freemont, har markeret sig på markedet.

Senest har Fiat i 2016 relanceret den sporty Fiat 124 Spider, som faktisk er baseret på designet fra Mazda MX 5.

Få tilbud nær dig

Vi har 251 kvalitetsværksteder klar til at hjælpe.

Få tilbud

Alle bilreparationer