Skal din Fiat på værksted?

Sammenlign tilbud på reparationer og services til din Fiat

  • Få tilbud fra 231 uafhængige værksteder
  • Spar op til 60%*
  • Bestil tid online med prismatch og 3 års FDM-godkendt garanti
Få tilbud
Derfor bør du bruge Autobutler når din Fiat skal på værksted
Fiat
  • Du sparer op til 60%* når du reparerer eller servicerer din Fiat gennem Autobutler
  • Autobutler.dk hjælper dig med at sammenligne online tilbud
  • Alle værksteder stikprøvekontrolleres af FDM
  • Vi giver dig tryghed med vores 3 års FDM-godkendt garanti
  • Du undgår ventetid og kan trygt bestille tid online
Få tilbud

Sammenlign tilbud fra lokale værksteder til din Fiat

Pris på Fiat reparationer og services

De gennemsnitlige priser og besparelser, for de viste bilmærker, er baseret på forskellige modeller og årgange. Du skal derfor oprette en opgave og sammenligne tilbud for at se din faktiske pris og besparelse.
Opgave Gennemsnitspris* Sammenlign og spar* Du sparer i gennemsnit*
Affjedring / støddæmpere DKK 3.503 DKK 817 21 %
Aircondition DKK 984 DKK 623 48 %
Andre opgaver DKK 2.897 DKK 973 29 %
Anhængertræk DKK 8.240 DKK 1.934 20 %
Basisservice DKK 1.397 DKK 1.229 53 %
Batteri DKK 1.421 DKK 290 17 %
Bremser DKK 3.205 DKK 742 22 %
Dæk, hjul & hjulskifte DKK 2.372 DKK 782 42 %
Elektrisk arbejde DKK 1.242 DKK 362 31 %
Fejlsøgning DKK 764 DKK 1.047 71 %
Firehjulsudmåling / Sporing af bil DKK 942 DKK 722 47 %
Gearkasse DKK 8.119 DKK 1.104 16 %
Hjulskifte DKK 403 DKK 641 74 %
Kobling DKK 5.225 DKK 1.669 26 %
Motor DKK 5.933 DKK 1.645 23 %
Olieskift DKK 1.011 DKK 744 48 %
Serviceeftersyn DKK 3.000 DKK 912 25 %
Stenslag & rudeskift DKK 4.349 DKK 1.002 20 %
Styretøj DKK 2.739 DKK 856 24 %
Syn & klargøring DKK 636 DKK 204 22 %
Tandrem/kædekit DKK 4.591 DKK 1.184 21 %
Udstødning DKK 4.183 DKK 787 22 %
Undervognsbehandling DKK 4.389 DKK 0 0 %

Mest populære service og reparationer

Lige nu priser fra 399 kr.*
Spar i gennemsnit 51%*

Service af airconditionanlæg. Lige nu priser fra: 399 kr.* Anlægget tjekkes for utætheder og der påfyldes ekstra kølemiddel. Få tilbud og se din pris med det samme!

Spar i gennemsnit 896 kr.*
Med stempel i servicebogen

service med stempel i servicebogen. Du sparer i gennemsnit 23%* på at sammenligne tilbud, svarende til 896 kr.*

Lige nu priser fra 499 kr.*
Spar i gennemsnit 48%*

Få et basisservice og hold din bil sikkert kørende. Lige nu priser fra 499 kr.* Inkluderer skift af olie og oliefilter, op til 4 liter kvalitetsolie samt komplet gennemgang af din bil med 46 kontrolpunkter.

Lige nu priser fra 469 kr.*
Spar i gennemsnit 45%*

Bestil olieskift online og spar penge! Lige nu priser fra 469 kr.* Inkluderer påfyldning af 4 liter kvalitetsolie og montering af nyt oliefilter. Få tilbud og se din pris med det samme!

Bedømmelser af Fiat Service eller Reparationer

Rigtig god service! Hjalp med at finde nogle andre fejl, og dokumenterede.
Morten N.
Fiat Punto Evo (2011)
Nemt at bestille tid og superfin feedback ift ankomsttid. Arbejde udført til den aftalte pris og ...
Thomas P.
Fiat 500 (2011)
Meget flink og kompetent. Afleveret til tide og dokomenteret ting han har laver...
Knud R.
Fiat Panda (2016)
Fiat

Fiat blev i 1899 grundlagt i den italienske by Torino af ni aktionærer. Navnet, der er et akronym for Fabbrica Italiana Automobili Torino, betyder frit oversat ’italiensk bilfabrik fra Torino’.

Bilproducent fra begyndelsen

Straks efter grundlæggelsen startede produktionen af biler. Den første model var den lille Fiat 3.5 HP, hvoraf der i alt blev bygget 24 eksemplarer. Siden kom efterfølgeren 6/8 HP, og i det følgende år præsenteredes også 8 HP i 1901 samt 12 HP i 1903. Disse modeller blev produceret i stort antal og var med til at sætte gang i en vellykket eksport til både England, Frankrig og USA.

Salgsfremgang og succes inden for motorsporten

Med overtagelsen af Ansaldi-fabrikken i 1905 samt etableringen af Brevetti-Fiat-organisationen kunne Fiat nu fokusere endnu mere på at udvikle nye bilmodeller.

Og successen fortsatte med præsentationen af Fiat Landaulet Brevetti i 1905.

I begyndelsen af 1900-tallet var motorsporten i USA utrolig populær. Det resulterede i, at Fiat i 1911 deltog i det store motorløb Grand Prix of America, hvor Fiat med modellen Fiat S74 blev en overbevisende vinder. Sejren kom dog ikke i debut-sæsonen, for Fiat havde deltaget i løbet siden 1909, eller i hvert fald siden åbningen af en fabrik i New York på omtrent dette tidspunkt.

I 1912 blev den første Fiat Zero produceret. Bilen blev markedsført som en familiebil. Modellen blev en succes, og efterfølgerne Fiat S 57/14 og Fiat 501 fik også succes inden for motorsporten, hvor Fiat blandt andet nu også deltog i Grand Prix of France.

I Europa betød indledningen på 1. Verdenskrig, at Fiat oplevede fortsat vækst ved sideløbende med bilproduktionen også at producere militære lastbiler, fly, maskingeværer, ambulancer og motorer til ubåde.

Den største succes inden for motorsporten opnåede Fiat med den legendariske Fiat Mefistofele fra 1908, hvor Ernest Eldridge i 1924 satte ny hastighedsrekord med 234,98 km/t. i en toptunet model. Allerede året efter valgte Fiat at trække sig fra deltagelsen i motorsporten.

Indførelse af masseproduktion

Under 1. Verdenskrig byggede Fiat ved Lingotto den største bilfabrik i Europa. Fabrikken gik hen og blev et varemærke for byen Torino. Efter krigens afslutning kæmpede Fiat sig gennem en række problemfyldte år. Blandt andet betød omfattende og gentagne strejker, at fabrikkens maskiner stod næsten helt stille frem til 1923.

Men fra da af kom der for alvor gang i produktion af nye modeller. Fiat 501, 505, 510 og 519 blev alle præsenteret for offentligheden. Det samme gjorde 4-personers-modellen Fiat 509 i 1925.

Med overgangen til masseproduktion ønskede Fiat at skabe bedre forhold for de ansatte. Derfor indførte den italienske bilkoncern en række epokegørende social- og sundhedsforbedringer for fabriksarbejderne.

Produktionen buldrede nu derudaf og nåede sit højeste niveau i 1932 med over 20.000 producerede biler. For eksporten gik det også strygende, hvor mere end 6.500 biler blev solgt til eksportmarkederne.

Licensaftaler banede vejen for større markedsandele

Bilproduktion faldt markant under 2. Verdenskrig. Men allerede i 1945 blev Fiat-fabrikkerne genopbygget og gjort klar til atter at kunne fremstille personbiler.

I løbet af få år var Fiat atter et synligt brand på markedet. Fiat 144, der blev lanceret i 1948, var på mange måder en nyhed. Både hvad angår design og mekanik skilte modellen sig ud. I den følgende periode lanceredes flere nye modeller, som førte til, at Fiat efterhånden fik etableret sig som et internationalt konkurrencedygtigt brand.

Samtidig med successen på hjemmemarkedet begyndte Fiat nu også at indgå licensaftaler. Med disse aftaler kunne Fiat nu fremstille modeller som Simca i Frankrig, NSU-Fiat i både Tyskland og Polen og siden 1950'erne også en udgave af spanske Seat.

Den populære Fiat 124 blev kåret som årets bil i 1967 og blev i slutningen af 1960’erne produceret i licensudgaver, som passede til markederne i forskellige europæiske lande. Det gjorde sig gældende for Tohaş i Tyrkiet, Lada i Sovjetunionen og hos Seat i Spanien. I 1969 købte Fiat den italienske bilfabrikant Lancia.

Siden 1966 har Ferrari tilhørt Fiat-koncernen. Fiat ejede stort set hele Ferrari-brandet indtil 2016, hvor Ferrari blev udskilt i en selvstændig enhed.

Største bilindustri i Europa

Når det både gjaldt antal bilmodeller på markedet og antallet af solgte biler, var Fiat i 1970’erne Europas største bilkoncern.

Som et led i Fiats ekspansive forretningsstrategi, så havde italienerne siden slutningen af 1970’erne også haft en joint venture-aftale med Peugeot om at udvikle bilmodeller til de respektive markeder. Som et led i bilgigantens overordnede vækststrategi valgte Fiat i 1986 at opkøbe Alfa Romeo.

Med opkøbet blev der nu etableret en nyt joint venture-samarbejde, kaldet Tipo 4. Samarbejdet omfattede Lancia, Fiat, Alfa Romeo og Saab. Aftalen betød bl.a., at alle nye modeller fra de selvstændige brands blev udviklet gennem en gensidig proces, hvor fabrikkerne udvekslede ideer om teknologi og design. Ud af det samarbejde kom bl.a. modeller som Saab 9000, Lancia Thema, Fiat Croma og Ferrari 308 Quattro.

Påstand om et vanskeligt marked

Fiat syntes at være godt på vej til ’evig’ succes, men den voksende konkurrence på de enkelte landemarkeder var en konstant udfordring. Derfor igangsatte Fiat en modernisering af produktporteføljen.

Denne fornyelsesproces resulterede i, at Fiat i 1980’erne kunne præsentere modeller som Fiat Panda, Fiat Tipo og Fiat Uno. Det var alle tre modeller, som endte med at blive enormt populære.

Fiat var på dette tidspunkt også den første bilfabrikant, der introducerede en personbil med en direkte injektionsdieselmotor. Det skete med lanceringen af mellemklassebilen Fiat Croma i 1987. Siden fulgte endnu en innovationsnyhed, da Fiat Marea kom på markedet med et særligt elektronisk styret indsprøjtningssystem i motoren.

Helt frem til i dag har Fiat været blandt verdens førende bilproducenter, når det handler om variation og mangfoldighed af modeller. Det gælder lige fra den lille Fiat 500 til Fiat Panda og over til Fiat Punto og Fiat Tipo i mellemklassen. Også de store SUV’er og Minivan, som 500X, 500L og Van Freemont, har markeret sig på markedet.

Senest har Fiat i 2016 relanceret den sporty Fiat 124 Spider, som faktisk er baseret på designet fra Mazda MX 5.