Skal din Citroen på værksted?

Sammenlign tilbud på reparationer og services til din Citroen

  • Få tilbud fra 249 uafhængige værksteder
  • Spar op til 50%*
  • Bestil tid online med prismatch og 3 års FDM-godkendt garanti
Få tilbud
Derfor bør du bruge Autobutler når din Citroen skal på værksted
  • Du sparer op til 50%* når du reparerer eller servicerer din Citroen gennem Autobutler
  • Autobutler.dk hjælper dig med at sammenligne online tilbud
  • Alle værksteder stikprøvekontrolleres af FDM
  • Vi giver dig tryghed med vores 3 års FDM-godkendt garanti
  • Du undgår ventetid og kan trygt bestille tid online
Få tilbud

Sammenlign tilbud fra lokale værksteder til din Citroen

Pris på Citroen reparationer og services

De gennemsnitlige priser og besparelser, for de viste bilmærker, er baseret på forskellige modeller og årgange. Du skal derfor oprette en opgave og sammenligne tilbud for at se din faktiske pris og besparelse.
Opgave Gennemsnitspris* Sammenlign og spar* Du sparer i gennemsnit*
Affjedring / støddæmpere DKK 3.599 DKK 1.144 26 %
Aircondition DKK 1.236 DKK 710 47 %
Andre opgaver DKK 2.887 DKK 964 26 %
Anhængertræk DKK 8.402 DKK 1.697 17 %
Basisservice DKK 1.330 DKK 991 44 %
Batteri DKK 1.636 DKK 407 22 %
Bilpleje DKK 974 DKK 34 9 %
Biltjek DKK 626 DKK 1.019 78 %
Bremser DKK 3.468 DKK 927 24 %
Dæk & hjul DKK 2.221 DKK 746 45 %
Dækopbevaring DKK 541 DKK 0 0 %
Elektrisk arbejde DKK 2.229 DKK 570 27 %
Fejlsøgning DKK 679 DKK 781 56 %
Firehjulsudmåling / Sporing af bil DKK 943 DKK 570 39 %
Gearkasse DKK 7.827 DKK 921 15 %
Hjulskifte DKK 375 DKK 570 68 %
Kobling DKK 7.623 DKK 2.235 24 %
Motor DKK 8.406 DKK 2.061 23 %
Olieskift DKK 1.020 DKK 548 36 %
Pladearbejde (buler m.m.) DKK 1.027 DKK 256 36 %
Serviceeftersyn DKK 2.965 DKK 867 23 %
Skadesarbejde DKK 1.370 DKK 372 27 %
Stenslag & rudeskift DKK 4.542 DKK 1.066 21 %
Styretøj DKK 2.615 DKK 725 22 %
Syn & klargøring DKK 859 DKK 259 18 %
Tandrem/kædekit DKK 5.470 DKK 1.300 20 %
Tilbehør DKK 2.211 DKK 482 23 %
Udstødning DKK 4.597 DKK 852 19 %
Undervognsbehandling DKK 4.648 DKK 5 0 %

Service og reparation af Citroen

Mest populære service og reparationer

Spar i gennemsnit 879 kr.*
Med stempel i servicebogen

service med stempel i servicebogen. Du sparer i gennemsnit 23%* på at sammenligne tilbud, svarende til 879 kr.*

Lige nu priser fra 499 kr.*
Spar i gennemsnit 43%*

Bestil olieskift online og spar penge! Lige nu priser fra 499 kr.* Inkluderer påfyldning af 4 liter kvalitetsolie og montering af nyt oliefilter. Få tilbud og se din pris med det samme!

Lige nu priser fra 599 kr.*
Spar i gennemsnit 46%*

Få et basisservice og hold din bil sikkert kørende. Lige nu priser fra 599 kr.* Inkluderer skift af olie og oliefilter, op til 4 liter kvalitetsolie samt komplet gennemgang af din bil med 46 kontrolpunkter.

Spar i gennemsnit 936 kr.*
Spar i gennemsnit 24%*

Sammenlign priser på udskiftning, fejlsøgning eller reparation af bremser. Du sparer i gennemsnit 24%* eller 936 kr.*

Bedømmelser af Citroen Service eller Reparationer

cirka 11 timer
Fin kommunikation med værkstedet
Charlotte J.
Citroën C1 (2012)
Super service
Tina A.
Citroën C1 (2021)
Super godt Service
Ralf T.
Citroën C4 Cactus (2019)
Citroën

Den franske fabrikant Citroën blev grundlagt i 1900 og havde oprindeligt fokus på produktion af tandhjul. Den dag i dag symboliserer logoet to skråtstillede gearkassetandhjul, som trækker linjer tilbage til de første år af virksomhedens historie.

I løbet af 1. Verdenskrig begyndte firmaets grundlægger, André Citroën, at producere krigsmateriel. Krigstidsproduktionen skabte et godt økonomiske fundament og gjorde Citroën i stand til fra 1919 at begynde produktionen af biler.

Første store europæiske producent

I 1919 rullede Citroën Type A ud fra produktionssamlebåndet. Det var den første bil fra Europa, som blev produceret i større antal. Selv udstyret var en nyhed: Blandt andet var bilen udstyret med et reservehjul og havde en elektrisk starter. Endelig så var lyset anderledes, end man kendte det fra andre bilmærker på daværende tidspunkt.

Den franske bilproducent blev nu så småt kendt blandt potentielle bilejere, der drømte om at få eget køretøj. Kendt for alvor blev Citroën, da der i Frankrig blev opsat 165.000 vejskilte med underteksten "Opsat med støtte fra Citroën". I 1919 lancerede Citroën leasingbil-konceptet. Det var et helt nyt forretningskoncept, som siden hen blev implementeret på de fleste markeder verden over.

Citroën gjorde det muligt at rejse gennem Sahara

Da Citroën sendte deres anden model på gaden, Citroën B2, kom den i en tilpasset udgave. Udviklingen af Citroën B2 betød, at André Citroën for første gang i 1922 var i stand til at krydse Sahara.

André Citroën deltog også i andre ekspeditioner, som Croisière Noire (1924) og Croisière Jaune 1931, hvor ekspeditionen blev gennemført i et bæltelignende køretøj.

Fra forhjulstræk til bilklassikere

I 1934 var Citroën Traction Avant den første bil fra Citroën, som blev produceret med forhjulstræk og et selvbærende karosseri af sammensvejsede stålplader, en såkaldt monocoque-konstruktion.

Men den megen innovation havde sin pris. Bilen var dyr at producere, og Citroën fik økonomiske problemer. Til alt held havde Michelin-brødrene samme år overtaget virksomheden, og dermed blev Citroën reddet fra en truende konkurs.

Citroën Tranction Avant, som var designet af de to ingeniører André Lefèbvre og Flaminio Bertoni, kom til at sætte standarden for de efterfølgende modeller, som snart blev masseproduceret i stor stil.

De to bilingeniører udviklede i de efterfølgende år flere modeller, som skulle gå hen og blive ægte bilklassikere. Efter Citroën Tranction Avant blev Citroën 2CV lanceret i 1949. Modellen blev kendt som ’The Duck’, og i 1955 så også Citroën DS dagens lys. Modellen blev også bare kaldt for ’DS’ eller ’La Déesse’ (Gudinden).

Udviklingen under krigen og i efterkrigstiden

Under 2. Verdenskrig fremstillede Citroën igen krigsmateriel, men fortsatte efter krigen med at udvikle nye bilmodeller.

Citroën H Van blev sendt på gaden i 1948 og blev en af de mest udbredte varebiler i Frankrig. Produktionen af denne model ophørte først i 1981.

D-serien fra Citroën var en videreudvikling af nogle af de modeller, som var blevet lanceret før krigen. Designet var elegant, men det var ikke kun de smukke linjer, som fra 1955 var med til at give DS-serien succes. Det var også de bemærkelsesværdige tekniske innovationer. Det gjaldt ikke mindst det hydropneumatiske affjedringssystem, hvor man kombinerede luft og væske. Systemet forblev et særkende for Citroën helt frem til nyere tid. I dag er man dog gået over til andre affjedringssystemer. DS-modellen fra 1955 havde også servostyring, hydraulisk bremseforstærker og det særlige kurvelys, hvor lygterne var forbundet til styretøjet.

Fælles modelpolitik med Peugeot

I 1975 overtog Peugeot dele af Citroën, og kort tid efter dannedes PSA Group. Fra da af blev der indført en fælles strategi for lanceringen af nye modeller for de to bilmærker. Det betød, at Citroën LN fra 1976 og Citroën Visa fra 1978 også blev produceret i en variant som Peugeot 104.

I disse år relanceredes også flere modeller. En af dem var Citroën 2CV Charleston fra 1980, der blev en kæmpe salgssucces og derfor blev produceret helt indtil 1990.

Citroën C1-modellen og den lille elbil Citroën C-Zero, som nærmest er identisk med Peugeot 108 og Mitsubishi i, er nu en del af det voksende marked for minibiler.

Den lille C3 model er i 2017-udgaven en efterfølger til Citroën Saxo.

Siden 2010 er Mini DS3, sammen med fire andre modeller, blevet lanceret for at hylde den oprindelige DS-model fra 1955.

Klassen for kompakte modeller består i dag af Citroën C-Elysée og Citroën C4, der også sælges i en SUV-udgave som Citroën C4 Aircross. I mellemklassen findes Citroën C5 og Citroën DS5 samt Citroën DS4 Crossback, der næsten er at regne for en SUV.

Citroën har også et bredt udvalg af varebiler. Både Citroën C4 Picasso, der også sælges som Citroën Grand C4 Picasso, samt Minivan C3 Picasso, og siden 2016 også Citroën Spacetourer og Spacetourer Business, er en del af det samlede produktsortiment.

Kassevognen Citroën Berlingo Multispace sælges også som en varevogn til familier. I den øvre mellemklasse findes Citroën C5 Tourer, som er efterfølgeren til Citroën C6 og Citroën XM.

I SUV-kategorien tilbyder Citroën elbilen E-MEHARI samt C4 Cactus. Den praktiske varebil, Citroën Jumper er efterfølgeren til Citroën C25 og er i øvrigt en nærmest identisk model til Fiat Ducato.

En magtfaktor inden for motorsport

I 1963 grundlagde Citroën sin egen motorsportsafdeling, og siden har Citroën været et af de mest succesrige brands inden for den internationale motorsportsverden. Gennem årene er det blevet til talrige rally sejre og VM-titler. Alene fra 2003 til 2012 sikrede Citroën sig 8 VM-sejre inden for rallysporten.