Skal din Seat på værksted?

Få tilbud på reparation og service til din Seat

Spar 20-40%

  • Find det bedste værksted til den bedste pris
  • Du undgår ventetid, og kan trygt bestille tid online med prisgaranti
  • Kun FDM-kontrollerede kvalitetsværksteder
  • Du får 3 års garanti på alt service- og reparationsarbejde

Prøv selv. Spar penge.

Få tilbud
3 års garanti på din bilreparation
3 års garanti

Din sikkerhed for kvalitetsarbejde
Læs mere

Prisgaranti på alle opgaver
Prisgaranti på alle opgaver

Fundet det billigere? Vi matcher prisen
Læs mere

Derfor bør du bruge Autobutler når din Seat skal på værksted

  • Du sparer 20-40% når du reparerer eller servicerer din Seat gennem Autobutler
  • Autobutler.dk hjælper dig med at sammenligne online tilbud
  • Alle værksteder stikprøvekontrolleres af FDM.
  • Vi giver dig tryghed med vores 3 års FDM-godkendt garanti.
  • Du undgår ventetid og kan trygt bestille tid online, når det passer dig.
  • Du kan få professionel mekanikerrådgivning fra Autobutler.
  • Du får alle tilbud på skrift og undgår derved dyre overraskelser
  • Vi giver dig prisgaranti - finder du et billigere tilbud, så matcher vi prisen.

seat reparation og service

Top 3 Seat Bilreparationer og Service


serviceeftersyn seat

Du sparer i gennemsnit 31%, svarende til 1.312 kr på et serviceeftersyn efter bogen gennem autobutler.dk

Læs mere


udskiftning af bremser seat

Du sparer i gennemsnit 34%, svarende til 1.558 kr på bremse relateret opgaver gennem autobutler.dk

Læs mere


montering af anhængertræk seat

Du sparer i gennemsnit 24%, svarende til 1.748 kr på montering af anhængertræk gennem autobutler.dk

Læs mere

Pris på Seat reparationer og service

På autobutler.dk tror vi på gennemsigtighed og rimelige priser. Derfor kan du se gennemsnitspriser for reparationer og hvad du kan spare på at sammenligne tilbud.

Opgave Gns. pris Fra - til
Affjedring / støddæmpere 2.776 kr. 1.729 kr. - 4.457 kr. Få tilbud
Aircondition 715 kr. 608 kr. - 1.221 kr. Få tilbud
Andre opgaver 1.850 kr. 448 kr. - 4.672 kr. Få tilbud
Anhængertræk 7.374 kr. 6.289 kr. - 8.629 kr. Få tilbud
Batteri 1.575 kr. 1.095 kr. - 1.951 kr. Få tilbud
Bilpleje 2.659 kr. 1.049 kr. - 3.114 kr. Få tilbud
Bremser 2.924 kr. 1.768 kr. - 4.703 kr. Få tilbud
Dæk & hjul 2.087 kr. 602 kr. - 4.779 kr. Få tilbud
Dækopbevaring 667 kr. 375 kr. - 789 kr. Få tilbud
Elektrisk arbejde 1.713 kr. 370 kr. - 4.061 kr. Få tilbud
Fejlsøgning 342 kr. 281 kr. - 375 kr. Få tilbud
Firehjulsudmåling / Sporing af bil 773 kr. 714 kr. - 789 kr. Få tilbud
Fælge 1.171 kr. 750 kr. - 4.135 kr. Få tilbud
Gearkasse 3.628 kr. 309 kr. - 13.431 kr. Få tilbud
Kobling 7.224 kr. 5.406 kr. - 9.861 kr. Få tilbud
Lak- og malerarbejde 4.311 kr. 2.289 kr. - 6.918 kr. Få tilbud
Motor 4.783 kr. 1.259 kr. - 9.183 kr. Få tilbud
Olieskift 1.409 kr. 1.127 kr. - 1.867 kr. Få tilbud
Pladearbejde (buler m.m.) 3.735 kr. 288 kr. - 7.885 kr. Få tilbud
Rustarbejde 2.133 kr. 278 kr. - 5.632 kr. Få tilbud
Service 2.382 kr. 1.789 kr. - 3.126 kr. Få tilbud
Skadesarbejde 2.120 kr. 579 kr. - 4.020 kr. Få tilbud
Stenslag & rudeskift 3.406 kr. 2.789 kr. - 4.025 kr. Få tilbud
Styretøj 1.246 kr. 692 kr. - 2.900 kr. Få tilbud
Syn 699 kr. 575 kr. - 727 kr. Få tilbud
Tandrem/kædekit 5.563 kr. 4.698 kr. - 6.431 kr. Få tilbud
Tilbehør 3.625 kr. 1.214 kr. - 6.749 kr. Få tilbud
Udstødning 3.731 kr. 2.000 kr. - 7.427 kr. Få tilbud
Undervognsbehandling 4.267 kr. 3.664 kr. - 4.709 kr. Få tilbud

Priserne er baseret på alle tilbud givet via autobutler.dk, der dog kan indeholde fejl eller udsving. Opret en opgave, hvis du ønsker et specifikt tilbud til din bil.

Kampagner & tilbud

Se alle kampagner & tilbud

Bedømmelser af Seat Service eller Reparationer

Super fint service eftersyn besøg.
Søren M.
Seat Leon (2015)
Meget tilfreds og rigtig god service.
Niels J.
Seat Ibiza (2009)
Ingen ting at klage over og bilen blev hurtigere færdigt så prisen blev lidt billiger end tilbud ...
Michael J.
Seat Ibiza (2008)

Seat

Den spanske bilproducent Seat blev grundlagt i 1950. Etableringen skete ved hjælp af både statslån og banklån samt med støtte fra den italienske bilproducent Fiat. Seat er et akronym (ordforkortelse) for "Sociedad Española de Automóviles de Turismo".

Staten leverer biler til folket

Under Franco-styret (1939-1975) blev det besluttet, at Spanien skulle være bilproducent og producere biler til folket. Før den tid havde biler kun været noget, som var tilgængelig for en lille overklasse.

I 1953 forlod den første Seat 1400 A fabrikken i Zona Franca, nær Barcelona. Dele af denne mellemklassebil var blevet fremstillet på Fiat-fabrikkerne i Italien, men altså monteret på Seat-fabrikken i Spanien. Modellerne fra Fiat blev udviklet gennem en licensaftale og fremstillet i moduller, som siden hen blev fragtet til Spanien, hvor de blev samlet og sendt på gaden.

Nære samarbejdsaftaler med italienske Fiat

Historisk set har der altså været tætte bånd mellem Seat og Fiat. Det gælder måske især med Seat 124. Men Seat samarbejdede også med den sovjetiske bilfabrik Lada om at fremstille flere modeller, herunder Lada 2101.

Den nu statsejede bilkoncern opnåede stor succes med Seat 600, som blev præsenteret i 1957. Den store popularitet betød, at den lille Seat 600 blev kaldt for "Iberian VW Beetle". Med det navn blev der hentydet til den tyske VW Beetle, som på det tyske marked oplevede tilsvarende stor succes.

Op gennem 1950'erne blev der fortsat produceret små og mellemstore biler på licensaftaler fra Fiat. Bilerne var nemme at producere, og det betød gunstige og overkommelige priser for de spanske forbrugere. På den tid blev Seat 1500 kendt som den mest anvendte taxi-model i Spanien.

Et af højdepunkterne i det italiensk-spanske partnerskab var dog Seat 850 Spider. Det var en 2-personers bil, der med et smart og sporty udseende samt gode motoregenskaber blev en bil, der vakte masser af opsigt.

Fra licensaftaler til egenproduktion

Seat overraskede markedet, da den spanske bilproducent i 1975 præsenterede sin første egenproduktion. Bilen var en to-dørs sports coupe-model. Der var tale om en bil i mellemklassen, som foran havde det karakteristiske sorte plastpanel, ’black mouth’. Efterfølgeren, Seat 1430 Sport Coupe, kom på markedet i 1977 og blev især en stor succes på det tyske marked.

I begyndelsen af 1980'erne blev samarbejdsaftalen mellem Seat og Fiat gradvist ophævet. Det skyldes bl.a., at de to bilfabrikanter havde produceret næsten identiske modeller med henholdsvis Seat Ronda og Fiat Ritmo.

I 1982 blev en del af Seat solgt til tyske Volkswagen (VW), og dermed blev der indgået nye internationale samarbejdsaftaler om at producere biler.

Vigtig tilstedeværelse i Tyskland

Seat Tyskland blev etableret som et uafhængigt importselskab med henblik på at dække hele det tyske marked. Denne beslutning blev samtidig startskuddet på et bredere strategisk indtog på det centraleuropæiske marked.

På samme tid begyndte Seat at markedsføre både VW og Audi på det spanske marked, og i 1990 var Seat blevet overtaget 100 pct. af tyske Volkswagen.

I 1984 havde Seat introduceret en model, som skulle vise sig at gå hen og blive en kæmpe salgssucces. Seat Ibiza, der er designet af den italienske industridesigner Giorgio Giugiaro, bliver den dag i dag fortsat sendt på gaden i opdaterede versioner og er en bilmodel, som der fortsat er efterspørgsel efter.

Seat med tysk aftryk

Med nye tyske ejere blev Seat’s modeller nu i stigende grad udviklet med VW-komponenter og med et design, som var inspireret af VW. Det er Seat Mii et godt eksempel på. Denne model er nemlig stærkt inspireret af VW Up. Men det var ikke kun VW, som fik indflydelse på Seats modeller. Det gjorde også både Škoda og Audi.

Seat Ibiza er i dag stærkt inspireret af VW Golf, men den tidligere model, Seat Fura, var bygget med inspiration fra nogle af Fiats modeller. Tiden for rendyrkede reproduktioner baseret på andre bilmærker synes dog at være et overstået kapitel, og i 1991 var Seat Ibiza blevet produceret i 1 mio. eksemplarer, mens salget i 1995 rundede 10 millioner.

Aktiviteter inden for motorsporten

Ved Sommer-OL i Barcelona i 1992 var Seat en af sponsorerne, og den kompakte personbil Seat Toledo blev benyttet som den officielle olympiske sponsorbil. Siden 2004 har man også kunnet få modellen som varebil.

Allerede i begyndelsen af 1970'erne blev Seat involveret i den internationale motorsport. Første gang Seat for alvor tiltrak sig opmærksomhed, var i 1977, hvor det i Monte Carlo-rallyet blev til en 3. og en 4. plads.

Ibiza-varianten, Kit Car, som var en rendyrket motorsportsvogn, og altså ikke var beregnet til kørsel på almindelige landeveje, fik en sejr i to-liters motorklassen ved FIA Rally World Championship, der blev kørt fra 1996 til 1998.

Deltagelsen inden for motorsporten, og i særdeleshed inden for rallysporten, hvor Seat kørte med i både The Three-City Rally og Touring Car-mesterskaberne samt afviklingen af SEAT León Supercopa-mesterskabet var alt sammen med til at give Seat vind i sejlene og masser af salgssucces for en række af Seat førende modeller.

Over 900.000 andre bilejere

har allerede fået tilbud på bilreparation. Spar penge.

Få tilbud

Alle bilreparationer