For at give dig den bedste oplevelse hos Autobutler bruger vi cookies. Ved at klikke rundt på sitet accepterer du brugen af cookies. Læs mere
Skal din Audi på værksted?

Få 3 tilbud på reparation, service eller tilbehør til din Audi

  • Spar 20-40% på bilværkstedet
  • Fuld prisgaranti på alle reparationer
  • Tryghed med FDM reparationsaftale
  • Hurtigt og nemt at bruge, det tager kun 2 min!

Prøv selv. Spar penge.

Få 3 tilbud
3 års garanti på din bilreparation
3 års garanti

Din sikkerhed for kvalitetsarbejde
Læs mere

Prisgaranti på alle opgaver
Prisgaranti på alle opgaver

Fundet det billigere? Vi matcher prisen
Læs mere

Sådan virker det

Få tilbud på bilreparation inden for 24 timer
1

Få 3 tilbud

Fortæl os hvad der skal laves på din bil og få 3 tilbud.
Vælg et reparationstilbud og bestil tid
2

Vælg tilbud og bestil tid

Sammenlign pris, afstand, bedømmelser.
Kør til nærmeste FDM godkendte værksted
3

Kør på værksted

Få din bil repareret uden overraskelser.

Audi

Bilfabrikken Audi blev i 1910 grundlagt i Zwickau i den tyske delstat Sachsen.

Grundlæggeren var forretningsmanden August Horch, som tidligere havde været medejer af motorkøretøjsfabrikanten A. Horch & Cie.

Horsch forlod dog A. Horch & Cie og skulle hurtigt finde på et alternativt navn for at kunne fortsætte indenfor bilproduktionen. Horch fandt på det latinske ’Audi’. I en ældre version af det tyske sprog betyder Horch, ’lyt’ og lyt på latin er ’Audi’.

Audi, og dermed også August Horch, kom til at stå bag en epokegørende forandring indenfor bilindustrien. Det var nemlig Audi’s ingeniører, som i 1921 fandt på, at flytte rattet fra højre over i venstre side af bilen. På verdensplan er det i dag den mest udbredte placering. Nogle år senere, i 1926, var Audi med modellen Horch 303, først til at serieproducere en tysk bil med 8 cylindre.

Pris på Audi reparationer

På Autobutler tror vi på gennemsigtighed og rimelige priser. Derfor kan du se gennemsnitspriser for reparationer og hvad du kan spare på at sammenligne tilbud.

Opgave Gns. pris Fra - til
Affjedring / støddæmpere 3.749 kr. 2.091 kr. - 6.028 kr. Få 3 tilbud
Aircondition 772 kr. 579 kr. - 1.100 kr. Få 3 tilbud
Andre opgaver 2.033 kr. 380 kr. - 4.208 kr. Få 3 tilbud
Anhængertræk 8.060 kr. 6.597 kr. - 9.393 kr. Få 3 tilbud
Batteri 1.701 kr. 664 kr. - 2.366 kr. Få 3 tilbud
Bilpleje 3.258 kr. 2.251 kr. - 3.729 kr. Få 3 tilbud
Bremser 4.114 kr. 2.186 kr. - 6.441 kr. Få 3 tilbud
Dæk & hjul 3.693 kr. 500 kr. - 7.239 kr. Få 3 tilbud
Dækopbevaring 778 kr. 631 kr. - 789 kr. Få 3 tilbud
Elektrisk arbejde 1.446 kr. 368 kr. - 3.666 kr. Få 3 tilbud
Fejlsøgning 348 kr. 272 kr. - 539 kr. Få 3 tilbud
Fælge 2.419 kr. 688 kr. - 6.706 kr. Få 3 tilbud
Gearkasse 2.739 kr. 337 kr. - 16.605 kr. Få 3 tilbud
Hjulskifte 379 kr. 309 kr. - 663 kr. Få 3 tilbud
Kobling 8.752 kr. 6.453 kr. - 12.914 kr. Få 3 tilbud
Lak- og malerarbejde 4.539 kr. 2.533 kr. - 8.906 kr. Få 3 tilbud
Motor 6.084 kr. 1.795 kr. - 11.963 kr. Få 3 tilbud
Olieskift 1.780 kr. 1.331 kr. - 2.400 kr. Få 3 tilbud
Pladearbejde (buler m.m.) 6.914 kr. 3.544 kr. - 8.644 kr. Få 3 tilbud
Rustarbejde 5.392 kr. 2.539 kr. - 8.664 kr. Få 3 tilbud
Service 2.646 kr. 1.997 kr. - 3.539 kr. Få 3 tilbud
Skadesarbejde 4.146 kr. 2.939 kr. - 6.350 kr. Få 3 tilbud
Stenslag & rudeskift 3.894 kr. 2.789 kr. - 4.678 kr. Få 3 tilbud
Styretøj 2.454 kr. 789 kr. - 4.312 kr. Få 3 tilbud
Syn 683 kr. 585 kr. - 727 kr. Få 3 tilbud
Tandrem/kædekit 6.085 kr. 5.039 kr. - 7.076 kr. Få 3 tilbud
Tilbehør 1.966 kr. 977 kr. - 4.153 kr. Få 3 tilbud
Udstødning 3.786 kr. 375 kr. - 8.048 kr. Få 3 tilbud
Undervognsbehandling / rustbeskyttelse 4.294 kr. 3.750 kr. - 4.875 kr. Få 3 tilbud

Priserne er baseret på alle tilbud givet via Autobutler, der dog kan indeholde fejl eller udsving. Opret en opgave, hvis du ønsker et specifikt tilbud til din bil.

Sammenlægningen af fire bilproducenter

Allerede i 1928 blev Audi overtaget af Zschopauer-motorfabrikken J.S. Rasmussen AG. Overtagelsen skyldes den økonomiske ustabilitet, som herskede på verdensplan og som op gennem 1920’erne skabte den ene økonomiske krise efter den anden.
Sammen overtog de to selskaber også Horchwerke AG i 1932 samt yderligere en fabrik ved navn Wanderer.

Dermed havde fire bilproducenter fusioneret indenfor en kort årrække. Sammenlægningen skabte Auto Union, som siden gik hen og blev til Audi. For at symbolisere sammenlægningen udviklede man det velkendte Audi-logo med de fire indbyrdes forbundne ringe. Et logo, som i dag er et af verdens mest kendte brands og varemærker.

Svær start for Audi-brandet

Efter 2. Verdenskrig havde Audi det svært. Virksomheden lå fortsat i delstaten Sachen, og efter krigen fjernede den sovjetiske besættelsesmagt Audi fra det tyske handelsregister. Virksomheden flyttede herefter og etablerede i 1949 hovedsæde i Ingolstadt lidt nord for München.

Som det ’nye’ Auto Union GmbH fokuserede virksomheden i første omgang på mærket DKW (Dampf- und Kraftwagen), der producerede motorer til dampdrevne køretøjer. Oprindeligt havde det været Rasmussen AG, som stod for den produktion, og i 1950 blev DKW’s mesterklasse F89P sendt på gaden.

Fra 1950’erne og i det følgende årti skete der løbende en række strukturelle ændringer i virksomheden. Blandt opkøbte Friedrich Karl Flick og Daimler-Benz AG i 1958 en stor del af Auto Union, og i begyndelsen af 1960’erne foretog også Volkswagenwerk AG flere opkøb i Auto Union.

I 1969 fusionerede Auto Union med NSU Motorenwerke AG og blev til Audi NSU Auto Union AG. Fra da af blev mærket Audi fremhævet i højere og højere udstrækning og blev sluttelig det altoverskyggende brandnavn.

I samme periode blev firetaktsmotoren, som erstatning for totaktsmotoren, mere og mere populær. Og i 1965 lancerede Auto Union den første Audi, der var udstyret med en firetaktsmotor. I disse år blev dele til VW Beetle også produceret på fabrikken i Ingolstadt, og i 1968 kunne Audi så sende den første Audi 100-model på gaden. Bilen blev Audi’s første store succes i efterkrigstiden.

De er billige, men det tog 2 timer at skifte dæk på eksisterende fælge og dæktrykket var ikke hel...
René H.
Audi Q2 (2018)
God service i en behagelig atmosfære. Lånebil fungerede upåklagelig. Kan klart anbefales!
Peter J.
Audi A3 (2015)
Alle er super flinke og hjælpsomme! lige fra kontordamen til mekanikeren og servicen er hurtig og...
Steffen L.
Audi A6 (2005)

Tekniske fremskridt baner vejen for succes

I 1985 etableredes selskabet Audi AG, og Audi NSU Auto Union AG hørte dermed fortiden til. Fra da af var produkt- og firmanavn nu det samme.

I 1971 blev Audi 80 sendt på markedet, som den første ’by- og feriebil’. Sådan blev modellen promoveret, og i mange år var Audi 80 en af middelklassens foretrukne ’luksusbil-modeller’.

Audi’s nye bestseller blev udviklet med et specielt innovativt bremsesystem, som siden hen også blev brugt på VW Passat. Allerede i de første seks år, mellem 1972 og 1978, blev Audi 80 produceret i en million eksemplarer.

Audi A4, der var efterfølgende til Audi 80, gik hen og blev den mest producerede blandt alle Audi modeller. Audi A4 er blevet produceret siden 1994, og i oktober 2011 rundede produktionstallet 10 millioner for denne populære middelklassebil.

Over 600.000 andre bilejere

har allerede fået 3 tilbud på bilreparation. Spar penge.

Få 3 tilbud

Audi 100 blev produceret i fire generationer frem til 1994 og var dermed med til at skabe det afgørende grundlag for bilproducentens historiske succes. Audi A6 blev efterfølgeren til den sidste model af Audi 100, og med A6-modellen var Audi i 2005 for første gang i stand til at konkurrere på lige fod med Mercedes i mellemklassen for luksusbiler. Selvom Mercedes vedblev med at være et topsælgende brand, så hører Audi’s A6 til blandt de mest solgte modeller indenfor den kategori.

Takket være en række tekniske fremskridt blev Audi efterhånden et brand, som blev kædet sammen med segmentet for dyre luksusbiler, og nye tiltag, som den 5-cylindrede motor fra 1976, turboladerteknologien fra 1979 og Quattro-modellen, med firehjulstræk fra 1980, blev taget særdeles godt imod af markedet.
Audi Quattro var et af de største fremskridt, som bilindustrien havde oplevet på dette tidspunkt. Og det blev en stor fordel for Audi, da ingen andre bilmærker på daværende tidspunkt kunne fremvise lignende nytænkning.

Med fremstillingen af biler med otte- og tolvcylindrede motorer blev der taget yderligere et skridt i retning af, at få Audi-brandet positioneret på markedet for biler i luksusklassen. Med lanceringen af modeller som V8 Audi A8, fik den tyske bilproducent op gennem 1980’erne for alvor slået sig navn fast, og med V8-modellen kom så det endelige gennembrud. Audi markerede blandt andet sin position ved, at være den første tyske bilproducent, som sendte en bil på markedet, som både havde permanent firehjulstræk og en fire-trins automatgearkasse.

Porteføljen af modeller fra Audi omfatter også Q-serien af off-road og sportsvogne, som findes i en lang række udgaver helt op til topmodellen, Audi Q7. I segmentet for sportsvogne har Audi lanceret Audi TT og R8. Det nyeste tiltag er, at Audi også har udviklet en emission-model, som reducerer udslippet af skadelige stoffer samt en elbil, hvor målgruppen findes på det voksende marked for miljøbevidste bilejere.

Involveringen i motorsport

Allerede i 1930'erne deltog Audi med Auto Unions Grand Prix racerbiler i en række forskellige motorsportsarrangementer.

Det endelige gennembrud, for et af motorsportens mest succesfulde brands, kom da først for alvor ved ibrugtagningen af modeller med quattro (firehjulstræk) og turbomotorer.

I 1980'erne var Audi, takket være de tekniske fremskridt, en dominerende aktør indenfor rallysporten. I disse år blev det desuden også til vigtige sejre i DTM (tyske Touring Car Masters) og 24 timers løbet i Le Mans.

I 1998 kom der et forbud mod brugen af firehjulstræk i Touring Car Series, og Audi skiftede i stedet til for- og baghjuls trukne modeller. Siden hen er modellen Audi A4 DTM og dens efterfølger blevet den foretrukne model.

I årene 2000 til 2008 trak Audi sig hvert år ud som den samlede vinder af den amerikanske Le Mans-serie. Audi har senest offentliggjort, at man trækker sig fra både FIA WEC og fra 24-timers løbet Le Mans, og at der i stedet fra sæsonen 2017-2018 satses på deltagelsen i Formel E-serien.

Fordele med Autobutler

FDM Samarbejde

FDM stikprøvekontrol

Alle værksteder kontrolleres af FDM

Læs mere om FDM stikprøvekontrol

3 års garanti på din bilreparation

3 års garanti på din bilreparation

Med 3 års fuld garanti er du sikret høj kvalitet i både arbejde og reservedele.

Læs mere om 3 års garanti

Autobutler tilbyder prisgaranti

Prisgaranti

Finder du et billigere tilbud, så matcher vi prisen. Så enkelt er det!

Læs mere om Autobutler Prisgaranti

Gratis rådgivning vedr. bilreparation

Gratis rådgivning

Vores in-house mekanikere er klar til at hjælpe dig med rådgivning.

Ring på tlf. 7734 3221

Alle bilreparationer

Få 3 tilbud nær dig

Vi har 302 kvalitetsværksteder klar til at hjælpe.

Få 3 tilbud