Skal din Audi på værksted?

Sammenlign tilbud på reparationer og services til din Audi

  • Få tilbud fra 249 uafhængige værksteder
  • Spar op til 50%*
  • Bestil tid online med prismatch og 3 års FDM-godkendt garanti
Få tilbud
Derfor bør du bruge Autobutler når din Audi skal på værksted
  • Du sparer op til 50%* når du reparerer eller servicerer din Audi gennem Autobutler
  • Autobutler.dk hjælper dig med at sammenligne online tilbud
  • Alle værksteder stikprøvekontrolleres af FDM
  • Vi giver dig tryghed med vores 3 års FDM-godkendt garanti
  • Du undgår ventetid og kan trygt bestille tid online
Få tilbud

Sammenlign tilbud fra lokale værksteder til din Audi

Pris på Audi reparationer og services

De gennemsnitlige priser og besparelser, for de viste bilmærker, er baseret på forskellige modeller og årgange. Du skal derfor oprette en opgave og sammenligne tilbud for at se din faktiske pris og besparelse.
Opgave Gennemsnitspris* Sammenlign og spar* Du sparer i gennemsnit*
Affjedring / støddæmpere DKK 5.334 DKK 1.286 22 %
Aircondition DKK 1.091 DKK 721 49 %
Andre opgaver DKK 3.880 DKK 893 26 %
Anhængertræk DKK 9.836 DKK 2.016 18 %
Basisservice DKK 1.314 DKK 936 42 %
Batteri DKK 2.407 DKK 532 20 %
Bilpleje DKK 2.758 DKK 315 12 %
Bremser DKK 4.808 DKK 1.238 24 %
Dæk & hjul DKK 2.385 DKK 840 47 %
Dækopbevaring DKK 525 DKK 21 2 %
Elektrisk arbejde DKK 2.081 DKK 503 30 %
Fejlsøgning DKK 749 DKK 878 63 %
Firehjulsudmåling / Sporing af bil DKK 945 DKK 550 38 %
Gearkasse DKK 11.818 DKK 961 21 %
Hjulskifte DKK 386 DKK 588 67 %
Kobling DKK 10.703 DKK 2.428 21 %
Lak- og malerarbejde DKK 1.455 DKK 110 15 %
Motor DKK 10.853 DKK 2.357 23 %
Olieskift DKK 1.482 DKK 586 32 %
Pladearbejde (buler m.m.) DKK 1.945 DKK 728 36 %
Serviceeftersyn DKK 3.908 DKK 1.122 24 %
Stenslag & rudeskift DKK 5.071 DKK 1.245 22 %
Styretøj DKK 2.797 DKK 884 22 %
Syn & klargøring DKK 908 DKK 386 17 %
Tandrem/kædekit DKK 7.956 DKK 1.723 18 %
Tilbehør DKK 2.198 DKK 762 34 %
Udstødning DKK 13.208 DKK 1.665 17 %
Undervognsbehandling DKK 5.052 DKK 0 0 %

Mest populære service og reparationer

Spar i gennemsnit 879 kr.*
Med stempel i servicebogen

service med stempel i servicebogen. Du sparer i gennemsnit 23%* på at sammenligne tilbud, svarende til 879 kr.*

Lige nu priser fra 499 kr.*
Spar i gennemsnit 43%*

Bestil olieskift online og spar penge! Lige nu priser fra 499 kr.* Inkluderer påfyldning af 4 liter kvalitetsolie og montering af nyt oliefilter. Få tilbud og se din pris med det samme!

Lige nu priser fra 599 kr.*
Spar i gennemsnit 46%*

Få et basisservice og hold din bil sikkert kørende. Lige nu priser fra 599 kr.* Inkluderer skift af olie og oliefilter, op til 4 liter kvalitetsolie samt komplet gennemgang af din bil med 46 kontrolpunkter.

Spar i gennemsnit 936 kr.*
Spar i gennemsnit 24%*

Sammenlign priser på udskiftning, fejlsøgning eller reparation af bremser. Du sparer i gennemsnit 24%* eller 936 kr.*

Bedømmelser af Audi Service eller Reparationer

God betjening og fin tilbagemelding på fejlsøgning af motor-computer fejlvisning
Jan J.
Audi A4 (2011)
Venlige mennesker, godt arbejde, kommer snart igen!
Jonathan W.
Audi A5 (2010)
Endnu en god oplevelse. Har brugt værkstedet før og begge gange har det været helt perfekt. Og ...
Anders P.
Audi A4 (2020)
Audi

Bilfabrikken Audi blev i 1910 grundlagt i Zwickau i den tyske delstat Sachsen.

Grundlæggeren var forretningsmanden August Horch, som tidligere havde været medejer af motorkøretøjsfabrikanten A. Horch & Cie.

Horsch forlod dog A. Horch & Cie og skulle hurtigt finde på et alternativt navn for at kunne fortsætte indenfor bilproduktionen. Horch fandt på det latinske ’Audi’. I en ældre version af det tyske sprog betyder Horch, ’lyt’ og lyt på latin er ’Audi’.

Audi, og dermed også August Horch, kom til at stå bag en epokegørende forandring indenfor bilindustrien. Det var nemlig Audi’s ingeniører, som i 1921 fandt på, at flytte rattet fra højre over i venstre side af bilen. På verdensplan er det i dag den mest udbredte placering.

Nogle år senere, i 1926, var Audi med modellen Horch 303, først til at serieproducere en tysk bil med 8 cylindre.

Allerede i 1928 blev Audi overtaget af Zschopauer-motorfabrikken J.S. Rasmussen AG. Overtagelsen skyldes den økonomiske ustabilitet, som herskede på verdensplan og som op gennem 1920’erne skabte den ene økonomiske krise efter den anden.
Sammen overtog de to selskaber også Horchwerke AG i 1932 samt yderligere en fabrik ved navn Wanderer.

Dermed havde fire bilproducenter fusioneret indenfor en kort årrække. Sammenlægningen skabte Auto Union, som siden gik hen og blev til Audi. For at symbolisere sammenlægningen udviklede man det velkendte Audi-logo med de fire indbyrdes forbundne ringe. Et logo, som i dag er et af verdens mest kendte brands og varemærker.

Svær start for Audi-brandet

Efter 2. Verdenskrig havde Audi det svært. Virksomheden lå fortsat i delstaten Sachen, og efter krigen fjernede den sovjetiske besættelsesmagt Audi fra det tyske handelsregister. Virksomheden flyttede herefter og etablerede i 1949 hovedsæde i Ingolstadt lidt nord for München.

Som det ’nye’ Auto Union GmbH fokuserede virksomheden i første omgang på mærket DKW (Dampf- und Kraftwagen), der producerede motorer til dampdrevne køretøjer. Oprindeligt havde det været Rasmussen AG, som stod for den produktion, og i 1950 blev DKW’s mesterklasse F89P sendt på gaden.

Fra 1950’erne og i det følgende årti skete der løbende en række strukturelle ændringer i virksomheden. Blandt opkøbte Friedrich Karl Flick og Daimler-Benz AG i 1958 en stor del af Auto Union, og i begyndelsen af 1960’erne foretog også Volkswagenwerk AG flere opkøb i Auto Union.

I 1969 fusionerede Auto Union med NSU Motorenwerke AG og blev til Audi NSU Auto Union AG. Fra da af blev mærket Audi fremhævet i højere og højere udstrækning og blev sluttelig det altoverskyggende brandnavn.

I samme periode blev firetaktsmotoren, som erstatning for totaktsmotoren, mere og mere populær. Og i 1965 lancerede Auto Union den første Audi, der var udstyret med en firetaktsmotor. I disse år blev dele til VW Beetle også produceret på fabrikken i Ingolstadt, og i 1968 kunne Audi så sende den første Audi 100-model på gaden. Bilen blev Audi’s første store succes i efterkrigstiden.

Involveringen i motorsport

Allerede i 1930'erne deltog Audi med Auto Unions Grand Prix racerbiler i en række forskellige motorsportsarrangementer.

Det endelige gennembrud, for et af motorsportens mest succesfulde brands, kom da først for alvor ved ibrugtagningen af modeller med quattro (firehjulstræk) og turbomotorer.

I 1980'erne var Audi, takket være de tekniske fremskridt, en dominerende aktør indenfor rallysporten. I disse år blev det desuden også til vigtige sejre i DTM (tyske Touring Car Masters) og 24 timers løbet i Le Mans.

I 1998 kom der et forbud mod brugen af firehjulstræk i Touring Car Series, og Audi skiftede i stedet til for- og baghjuls trukne modeller. Siden hen er modellen Audi A4 DTM og dens efterfølger blevet den foretrukne model.

I årene 2000 til 2008 trak Audi sig hvert år ud som den samlede vinder af den amerikanske Le Mans-serie. Audi har senest offentliggjort, at man trækker sig fra både FIA WEC og fra 24-timers løbet Le Mans, og at der i stedet fra sæsonen 2017-2018 satses på deltagelsen i Formel E-serien.

Tekniske fremskridt baner vejen for succes

I 1985 etableredes selskabet Audi AG, og Audi NSU Auto Union AG hørte dermed fortiden til. Fra da af var produkt- og firmanavn nu det samme.

I 1971 blev Audi 80 sendt på markedet, som den første ’by- og feriebil’. Sådan blev modellen promoveret, og i mange år var Audi 80 en af middelklassens foretrukne ’luksusbil-modeller’.

Audi’s nye bestseller blev udviklet med et specielt innovativt bremsesystem, som siden hen også blev brugt på VW Passat. Allerede i de første seks år, mellem 1972 og 1978, blev Audi 80 produceret i en million eksemplarer.

Audi A4, der var efterfølgende til Audi 80, gik hen og blev den mest producerede blandt alle Audi modeller. Audi A4 er blevet produceret siden 1994, og i oktober 2011 rundede produktionstallet 10 millioner for denne populære middelklassebil.

Audi 100 blev produceret i fire generationer frem til 1994 og var dermed med til at skabe det afgørende grundlag for bilproducentens historiske succes. Audi A6 blev efterfølgeren til den sidste model af Audi 100, og med A6-modellen var Audi i 2005 for første gang i stand til at konkurrere på lige fod med Mercedes i mellemklassen for luksusbiler. Selvom Mercedes vedblev med at være et topsælgende brand, så hører Audi’s A6 til blandt de mest solgte modeller indenfor den kategori.

Takket være en række tekniske fremskridt blev Audi efterhånden et brand, som blev kædet sammen med segmentet for dyre luksusbiler, og nye tiltag, som den 5-cylindrede motor fra 1976, turboladerteknologien fra 1979 og Quattro-modellen, med firehjulstræk fra 1980, blev taget særdeles godt imod af markedet.
Audi Quattro var et af de største fremskridt, som bilindustrien havde oplevet på dette tidspunkt. Og det blev en stor fordel for Audi, da ingen andre bilmærker på daværende tidspunkt kunne fremvise lignende nytænkning.

Med fremstillingen af biler med otte- og tolvcylindrede motorer blev der taget yderligere et skridt i retning af, at få Audi-brandet positioneret på markedet for biler i luksusklassen. Med lanceringen af modeller som V8 Audi A8, fik den tyske bilproducent op gennem 1980’erne for alvor slået sig navn fast, og med V8-modellen kom så det endelige gennembrud. Audi markerede blandt andet sin position ved, at være den første tyske bilproducent, som sendte en bil på markedet, som både havde permanent firehjulstræk og en fire-trins automatgearkasse.

Porteføljen af modeller fra Audi omfatter også Q-serien af off-road og sportsvogne, som findes i en lang række udgaver helt op til topmodellen, Audi Q7. I segmentet for sportsvogne har Audi lanceret Audi TT og R8. Det nyeste tiltag er, at Audi også har udviklet en emission-model, som reducerer udslippet af skadelige stoffer samt en elbil, hvor målgruppen findes på det voksende marked for miljøbevidste bilejere.