Skal din Audi på værksted?

Sammenlign priser på reparationer og service til din Audi

4.6 (4.962)
  • Få tilbud fra 195 uafhængige værksteder
  • Spar op til 70%*
  • Bestil tid online med prismatch og 3 års FDM-godkendt garanti
Få tilbud
Derfor bør du bruge Autobutler når din Audi skal på værksted
Audi
  • Du sparer op til 70%* når du reparerer eller servicerer din Audi gennem Autobutler
  • Autobutler.dk hjælper dig med at sammenligne online tilbud
  • Alle værksteder stikprøvekontrolleres af FDM
  • Vi giver dig tryghed med vores 3 års FDM-godkendt garanti
  • Du undgår ventetid og kan trygt bestille tid online
Få tilbud

Sammenlign tilbud fra lokale værksteder til din Audi

Så meget sparer bilejere på Audi reparationer og service

Priser og besparelser for de viste bilmærker, er baseret på et gennemsnit af forskellige modeller og årgange. Du skal derfor oprette en opgave for at se din faktiske pris og besparelse.
Opgave Spar i gennemsnit*
Aircondition 689 kr. / 49%
Andre opgaver 1.076 kr. / 26%
Anhængertræk 2.372 kr. / 21%
Batteri 487 kr. / 18%
Bilpleje 2.495 kr. / 78%
Bremser 1.168 kr. / 23%
Dæk, hjul & hjulskifte 912 kr. / 58%
Elektrisk arbejde 707 kr. / 22%
Fejlsøgning 1.024 kr. / 79%
Firehjulsudmåling & sporing 683 kr. / 47%
Gearkasse 1.211 kr. / 20%
Hjulskifte 609 kr. / 71%
Kobling 3.095 kr. / 23%
Lille Serviceeftersyn 1.745 kr. / 61%
Motor 2.743 kr. / 25%
Olieskift 887 kr. / 49%
Rudeskift & stenslag 1.399 kr. / 20%
Serviceeftersyn 1.140 kr. / 25%
Styretøj & undervogn 909 kr. / 24%
Støddæmpere & affjedring 1.283 kr. / 23%
Syn og synstjek 832 kr. / 72%
Tandrem & taktkæde 2.505 kr. / 22%
Tilbehør & ekstraudstyr 821 kr. / 26%
Udstødning 3.362 kr. / 20%

Mest populære service og reparationer

Lige nu priser fra 395 kr.*
4.5 (6.908)
Typisk biler fra 1970-2017 (kølemiddel R134A)

Få et velfungerende aircondition-anlæg og kold luft i kabinen. Din aircondition serviceres, tjekkes for utætheder og der påfyldes op til 200g kølemiddel. Få tilbud og se din pris med det samme!

Lige nu priser fra 449 kr.*
4.7 (135)
Bilårgang 2018 eller nyere (kølemiddel R1234YF)

Få et velfungerende aircondition-anlæg og kold luft i kabinen. Din aircondition serviceres, tjekkes for utætheder og der påfyldes op til 200g kølemiddel. Få tilbud og se din pris med det samme!

Spar i gennemsnit 933 kr.*
4.5 (33.754)
Spar i gennemsnit 24%*

Bestil serviceeftersyn med stempel i servicebogen. Du får en komplet gennemgang af din bil efter producentens forskrifter. Værkstedet skifter alle krævede dele så bilens garanti er sikret.

Lige nu priser fra 595 kr.*
4.6 (3.966)
Spar i gennemsnit 52%*

Bestil dit olieskift online. Du får tømt bilens gamle olie og fyldt op til 4 liter kvalitetsolie på bilen. Værkstedet skifter også dit oliefilter og sørger for at bortskaffe den gamle olie.

Bedømmelser af Audi Service eller Reparationer

Dit Autoværksted - CarSpot
3 dage
God gennemgang af status på bilen. Hurtig service.
Gert C.
Audi A3 Sportback (2021)
A-Z Service
5 dage
Hurtig og god service
Ole K.
Audi A4 (2008)
IMC Autocenter - Hella Service Partner
5 dage
Rigtig fin og god oplevelse. Der var ovenikøbet den gode service at de stillede en lånebil til r...
Susanne W.
Audi A1 Sportsback (2017)
Audi

Bilfabrikken Audi blev i 1910 grundlagt i Zwickau i den tyske delstat Sachsen.

Grundlæggeren var forretningsmanden August Horch, som tidligere havde været medejer af motorkøretøjsfabrikanten A. Horch & Cie.

Horsch forlod dog A. Horch & Cie og skulle hurtigt finde på et alternativt navn for at kunne fortsætte indenfor bilproduktionen. Horch fandt på det latinske ’Audi’. I en ældre version af det tyske sprog betyder Horch, ’lyt’ og lyt på latin er ’Audi’.

Audi, og dermed også August Horch, kom til at stå bag en epokegørende forandring indenfor bilindustrien. Det var nemlig Audi’s ingeniører, som i 1921 fandt på, at flytte rattet fra højre over i venstre side af bilen. På verdensplan er det i dag den mest udbredte placering.

Nogle år senere, i 1926, var Audi med modellen Horch 303, først til at serieproducere en tysk bil med 8 cylindre.

Allerede i 1928 blev Audi overtaget af Zschopauer-motorfabrikken J.S. Rasmussen AG. Overtagelsen skyldes den økonomiske ustabilitet, som herskede på verdensplan og som op gennem 1920’erne skabte den ene økonomiske krise efter den anden.
Sammen overtog de to selskaber også Horchwerke AG i 1932 samt yderligere en fabrik ved navn Wanderer.

Dermed havde fire bilproducenter fusioneret indenfor en kort årrække. Sammenlægningen skabte Auto Union, som siden gik hen og blev til Audi. For at symbolisere sammenlægningen udviklede man det velkendte Audi-logo med de fire indbyrdes forbundne ringe. Et logo, som i dag er et af verdens mest kendte brands og varemærker.

Svær start for Audi-brandet

Efter 2. Verdenskrig havde Audi det svært. Virksomheden lå fortsat i delstaten Sachen, og efter krigen fjernede den sovjetiske besættelsesmagt Audi fra det tyske handelsregister. Virksomheden flyttede herefter og etablerede i 1949 hovedsæde i Ingolstadt lidt nord for München.

Som det ’nye’ Auto Union GmbH fokuserede virksomheden i første omgang på mærket DKW (Dampf- und Kraftwagen), der producerede motorer til dampdrevne køretøjer. Oprindeligt havde det været Rasmussen AG, som stod for den produktion, og i 1950 blev DKW’s mesterklasse F89P sendt på gaden.

Fra 1950’erne og i det følgende årti skete der løbende en række strukturelle ændringer i virksomheden. Blandt opkøbte Friedrich Karl Flick og Daimler-Benz AG i 1958 en stor del af Auto Union, og i begyndelsen af 1960’erne foretog også Volkswagenwerk AG flere opkøb i Auto Union.

I 1969 fusionerede Auto Union med NSU Motorenwerke AG og blev til Audi NSU Auto Union AG. Fra da af blev mærket Audi fremhævet i højere og højere udstrækning og blev sluttelig det altoverskyggende brandnavn.

I samme periode blev firetaktsmotoren, som erstatning for totaktsmotoren, mere og mere populær. Og i 1965 lancerede Auto Union den første Audi, der var udstyret med en firetaktsmotor. I disse år blev dele til VW Beetle også produceret på fabrikken i Ingolstadt, og i 1968 kunne Audi så sende den første Audi 100-model på gaden. Bilen blev Audi’s første store succes i efterkrigstiden.

Involveringen i motorsport

Allerede i 1930'erne deltog Audi med Auto Unions Grand Prix racerbiler i en række forskellige motorsportsarrangementer.

Det endelige gennembrud, for et af motorsportens mest succesfulde brands, kom da først for alvor ved ibrugtagningen af modeller med quattro (firehjulstræk) og turbomotorer.

I 1980'erne var Audi, takket være de tekniske fremskridt, en dominerende aktør indenfor rallysporten. I disse år blev det desuden også til vigtige sejre i DTM (tyske Touring Car Masters) og 24 timers løbet i Le Mans.

I 1998 kom der et forbud mod brugen af firehjulstræk i Touring Car Series, og Audi skiftede i stedet til for- og baghjuls trukne modeller. Siden hen er modellen Audi A4 DTM og dens efterfølger blevet den foretrukne model.

I årene 2000 til 2008 trak Audi sig hvert år ud som den samlede vinder af den amerikanske Le Mans-serie. Audi har senest offentliggjort, at man trækker sig fra både FIA WEC og fra 24-timers løbet Le Mans, og at der i stedet fra sæsonen 2017-2018 satses på deltagelsen i Formel E-serien.

Tekniske fremskridt baner vejen for succes

I 1985 etableredes selskabet Audi AG, og Audi NSU Auto Union AG hørte dermed fortiden til. Fra da af var produkt- og firmanavn nu det samme.

I 1971 blev Audi 80 sendt på markedet, som den første ’by- og feriebil’. Sådan blev modellen promoveret, og i mange år var Audi 80 en af middelklassens foretrukne ’luksusbil-modeller’.

Audi’s nye bestseller blev udviklet med et specielt innovativt bremsesystem, som siden hen også blev brugt på VW Passat. Allerede i de første seks år, mellem 1972 og 1978, blev Audi 80 produceret i en million eksemplarer.

Audi A4, der var efterfølgende til Audi 80, gik hen og blev den mest producerede blandt alle Audi modeller. Audi A4 er blevet produceret siden 1994, og i oktober 2011 rundede produktionstallet 10 millioner for denne populære middelklassebil.

Audi 100 blev produceret i fire generationer frem til 1994 og var dermed med til at skabe det afgørende grundlag for bilproducentens historiske succes. Audi A6 blev efterfølgeren til den sidste model af Audi 100, og med A6-modellen var Audi i 2005 for første gang i stand til at konkurrere på lige fod med Mercedes i mellemklassen for luksusbiler. Selvom Mercedes vedblev med at være et topsælgende brand, så hører Audi’s A6 til blandt de mest solgte modeller indenfor den kategori.

Takket være en række tekniske fremskridt blev Audi efterhånden et brand, som blev kædet sammen med segmentet for dyre luksusbiler, og nye tiltag, som den 5-cylindrede motor fra 1976, turboladerteknologien fra 1979 og Quattro-modellen, med firehjulstræk fra 1980, blev taget særdeles godt imod af markedet.
Audi Quattro var et af de største fremskridt, som bilindustrien havde oplevet på dette tidspunkt. Og det blev en stor fordel for Audi, da ingen andre bilmærker på daværende tidspunkt kunne fremvise lignende nytænkning.

Med fremstillingen af biler med otte- og tolvcylindrede motorer blev der taget yderligere et skridt i retning af, at få Audi-brandet positioneret på markedet for biler i luksusklassen. Med lanceringen af modeller som V8 Audi A8, fik den tyske bilproducent op gennem 1980’erne for alvor slået sig navn fast, og med V8-modellen kom så det endelige gennembrud. Audi markerede blandt andet sin position ved, at være den første tyske bilproducent, som sendte en bil på markedet, som både havde permanent firehjulstræk og en fire-trins automatgearkasse.

Porteføljen af modeller fra Audi omfatter også Q-serien af off-road og sportsvogne, som findes i en lang række udgaver helt op til topmodellen, Audi Q7. I segmentet for sportsvogne har Audi lanceret Audi TT og R8. Det nyeste tiltag er, at Audi også har udviklet en emission-model, som reducerer udslippet af skadelige stoffer samt en elbil, hvor målgruppen findes på det voksende marked for miljøbevidste bilejere.