Skal din Volkswagen på værksted?
Sammenlign tilbud på reparationer og services til din Volkswagen
  • Få tilbud fra 254 uafhængige værksteder
  • Spar op til 40%*
  • Bestil tid online med prismatch og 3 års FDM-godkendt garanti
Få tilbud
Derfor bør du bruge Autobutler når din Volkswagen skal på værksted
  • Du sparer op til 40%* når du reparerer eller servicerer din Volkswagen gennem Autobutler
  • Autobutler.dk hjælper dig med at sammenligne online tilbud
  • Alle værksteder stikprøvekontrolleres af FDM
  • Vi giver dig tryghed med vores 3 års FDM-godkendt garanti
  • Du undgår ventetid og kan trygt bestille tid online
Få tilbud

Sammenlign tilbud fra lokale værksteder til din Volkswagen

Pris på Volkswagen reparationer og services

De gennemsnitlige priser og besparelser, for de viste bilmærker, er baseret på forskellige modeller og årgange. Du skal derfor oprette en opgave og sammenligne tilbud for at se din faktiske pris og besparelse.
Opgave Gennemsnitspris* Sammenlign og spar* Du sparer i gennemsnit*
Affjedring / støddæmpere DKK 3.887 DKK 1.026 23 %
Aircondition DKK 1.246 DKK 720 47 %
Andre opgaver DKK 2.969 DKK 762 27 %
Anhængertræk DKK 8.957 DKK 1.852 18 %
Basisservice DKK 1.202 DKK 738 32 %
Batteri DKK 1.713 DKK 382 21 %
Bilpleje DKK 1.977 DKK 238 11 %
Biltjek DKK 645 DKK 1.133 84 %
Bremser DKK 3.491 DKK 977 25 %
Dæk & hjul DKK 2.382 DKK 453 22 %
Dækopbevaring DKK 582 DKK 4 0 %
Elektrisk arbejde DKK 2.213 DKK 667 32 %
Fejlsøgning DKK 597 DKK 826 49 %
Firehjulsudmåling / Sporing af bil DKK 880 DKK 335 26 %
Gearkasse DKK 8.538 DKK 1.004 21 %
Hjulskifte DKK 238 DKK 140 17 %
Kobling DKK 8.269 DKK 2.043 22 %
Lak- og malerarbejde DKK 3.801 DKK 511 16 %
Motor DKK 7.284 DKK 1.625 22 %
Olieskift DKK 1.048 DKK 483 29 %
Pladearbejde (buler m.m.) DKK 4.487 DKK 658 32 %
Rustarbejde DKK 455 DKK 251 34 %
Serviceeftersyn DKK 3.046 DKK 898 24 %
Skadesarbejde DKK 3.707 DKK 687 26 %
Stenslag & rudeskift DKK 3.942 DKK 923 21 %
Styretøj DKK 2.352 DKK 519 18 %
Syn & klargøring DKK 806 DKK 378 17 %
Tandrem/kædekit DKK 6.188 DKK 1.441 19 %
Tilbehør DKK 4.003 DKK 857 19 %
Udstødning DKK 8.488 DKK 1.167 18 %
Undervognsbehandling DKK 4.877 DKK 14 0 %

Service og reparation af Volkswagen

Mest populære service og reparationer

Spar i gennemsnit 869 kr.*
Med stempel i servicebogen

service med stempel i servicebogen. Du sparer i gennemsnit 23%* på at sammenligne tilbud, svarende til 869 kr.*

Spar i gennemsnit 903 kr.*
Spar i gennemsnit 24%*

Sammenlign priser på udskiftning, fejlsøgning eller reparation af bremser. Du sparer i gennemsnit 24%* eller 903 kr.*

Spar i gennemsnit 1442 kr.*
Spar i gennemsnit 19%*

Spar penge på udskiftning af tandrem eller taktkæde! Find et værksted nær dig og lad kvalificeret mekanikere håndtere opgaven. Spar i gennemsnit 19%* eller 1442 kr.*

Lige nu priser fra 175 kr.*
Spar i gennemsnit 67%*

Bestil hjulskifte online og spar penge! Lige nu priser fra 175 kr.* Du sparer i gennemsnit 67%* ved at sammenligne tilbud på autobutler.dk. Få tilbud og se din pris med det samme!

Bedømmelser af Volkswagen Service eller Reparationer

Super sød betjening. Arbejdet ser fint ud - svært at bedømme uden den faglige viden. Arbejdet tog...
Line S.
Volkswagen T-Roc (2020)
Super hurtigt, god service!
Mathias N.
Volkswagen Up! (2017)
super hurtig og effektiv betjening -
Per G.
Volkswagen Golf (2017)
Volkswagen

Volkswagen AG blev grundlagt i 1937 og etablerede på daværende tidspunkt den første bilfabrik med hovedsæde i Wolfsburg.

Som en del af De Allierede havde den britiske besættelsesmagt ved afslutningen på 2. Verdenskrig de juridiske beføjelser over Volkswagen AG.

I dag er Volkswagen (VW) en af verdens største bilproducenter og ejer blandt andre bilmærker som Audi og Škoda, samt de mere eksklusive luksus bilmærker, Bugatti og Porsche.

Den kendte Folkevogns-boble sendes på gaden

Allerede i 1945 blev den første serie af den berømte ’Folkevogns-boble’ produceret. Folkevognen eller Volkswagen Beetle, som den også hed, blev hurtigt et symbol på miraklet i den vesttyske økonomi, som op gennem 1960’erne og 1970’erne udviklede sig med raketfart. 10 år efter at den første ’Folkevogns-boble’ havde forladt fabrikken, kunne Volkswagen juble over, at den populære model nu var blevet produceret i 1 mio. eksemplarer.

I 1960 blev Volkswagen privatiseret, og i det efterfølgende årti skete der en glidende overgang fra, at VW primært producerede ’Folkevogns-boblen’ til, at nye modeller så dagens lys.

Folkevogns-boblen blev dog fortsat produceret i det originale design helt frem til 2003, og selvom efterspørgslen på den ikoniske model faldt fra begyndelsen af 1970’erne, så producerede Volkswagen i 1972 samlet set flere biler end nogensinde.

Volkswagen og Audi slås sammen

En af forklaringerne på den positive udvikling var den, at samtidig med at der blev produceret flere biler, så kunne Volkswagen også begynde at mærke effekten af, at man i midten af 1960’erne havde overtaget Audi-NSU-Auto-Union AG fabrikken, der lå i Ingolstadt.

Det var i disse år, at modellerne Passat, Polo og Golf med stor succes blev udviklet i et tæt samarbejde med datterselskabet Audi.
Volkswagens Golf, som i dag produceres som syvende generation, er en af verdens mest producerede biler. Endvidere var VW Passat-modellen, der fra 1973 blev bygget som en mellemklassebil, stadig i top-10 over verdens mest producerede biler så sent som i 2007.

I slutningen af 1977 var Volkswagen involveret i en historisk handel, da 10.000 biler af Golf-modellen blev leveret til det, som dengang hed DDR, (Østtyskland). Som betaling for bilerne modtog hovedkontoret i Wolfsburg udstyr fra Carl Zeiss Jena.
Fra midten af 1980'erne overtog Volkswagen store dele af bilproducenten Seat, og i 1991 blev det ligeledes til et opkøb af den tjekkiske bilproducent Škoda.

Lanceringen af minibiler

Med introduktionen af VW Lupo, og efterfølgende modeller som VW Fox og VW Up!, lykkedes det Volkswagen fra 1998 at imødekomme forbrugernes efterspørgsel efter ’Urban-style’ biler og mindre og mere dynamiske biler. Biler, som det var bekvemt at køre i på korte ture, og som det samtidig var let at finde parkering til i byerne.

Disse bilmodeller var designet til at køre i byerne, og Lupo var den første kompakte bil, som VW introducerede på markedet i kategorien Mikrobiler. Betegnelsen ’Mikrobiler’ gik hurtigt hen og blev den gængse betegnelse for denne biltype, som var mindre end en almindelig personbil.

To ægte klassikere

Med VW New Beetle og efterfølgeren VW Beetle producerede Volkwagen også en retromodel i tråd med fabrikkens lange historie og traditioner.

Samtidig blev den oprindelige Passat-model også konstant videreudviklet, og salgstallene for limousine-modellen VW Phaeton overgik alle forventninger, da den blev introduceret på det kinesiske marked. Derimod gik salget i USA, og på en række andre markeder, ikke helt som forventet, og i dag er Kina det største marked for Volkwagen.

En del af forklaringen på den kinesiske succes skal findes i en fremsynet ledelse, som helt tilbage i 1980’erne startede produktionen op af VW Santanas i netop Kina.

Blandt Volkwagen-fans er den klassiske VW Bus, i Tyskland også kaldet for Bulli, en ægte klassiker. Den første prototype af Bulli rullede ud fra fabrikken i 1948, og den ikoniske bus produceres den dag i dag. Bussen blev fra starten kædet sammen med frihed og mobilitet. Det var især inden for hippiebevægelsen og i kunstnerkredse, at bussens popularitet nåede uanede højder, og bilens popularitet skyldtes bl.a. også, at den blev benyttet i flere film.

Masser af succes i motorsporten

Men for Volkswagen handlede det ikke kun om folkelighed og om at skabe smukt designede biler. Den tyske gigant har siden 1960’erne også spillet en afgørende rolle inden for motorsportsverdenen.

Den første racer-serie, kaldet Formula Vau (Formel V), havde sin storhedstid i 1960’erne og det følgende årti. Gennem tiden har flere Formel 1-verdensmestere startet karrieren hos Volkswagen-serien, og VW fejrede sine første internationale motorsportstriumfer i først Scirocco Cup og efterfølgende Golf og Polo Cup.

I 1978 vandt tyskeren Jochi Kleint den prestigefyldte Estering Cup, som var en forløber for det tyske mesterskab i Rallys sport. Løbet blev vundet i en VW Golf, og samme år deltog Kleint med sin VW Golf også i EM i Rally Cross.

En anden førstegangsvinder var Freddy Kottulinsky, der i 1980 vandt Paris-Dakar i sin VW Iltis. Siden vandt også Kenneth Eriksson i 1986 A-gruppen af World Rally Championship i sin VW Golf.

Med Volkswagen som motorleverandør blev det fra 1979 til 1994 til sejre i en lang række Formel 3-Grand Prix for kørere, som Bernd Schneider, Joachim Winkelhock, Kris Nissen, Tom Kristensen og Michael Schumacher.

Volkswagen var i en årrække også involveret i touring car racing, senest med Volkswagen Scirocco R-Cup, som en del af den tyske Touring Car Masters-serie.

Deltagelsen i Paris-Dakar-rallyet blev desuden genoptaget i perioden 2003-2011. I 2009 blev det til sejr for Giniel de Villiers og Dirk von Zitzewitz i en VW Race Touareg, hvilket samtidig blev den første sejr nogensinde til et team, der stillede op med en dieselbil.

Siden fulgte sejre for Volkswagen ved først Carlos Sainz og Lucas Cruz og derefter Nasser Al-Attiyah og Timo Gottschalk.

Fra 2013-sæsonen var VW Polo igen en del af World Rally Championship, og franskmanden Sébastien Ogier, med co-driver Julien Ingrassia, vandt igennem en årrække hele fire VM-titler for Volkswagen.

Selvom 2016 blev et succesfuldt år for Volkswagen, så blev det besluttet foreløbigt at lukke ned for deltagelsen i World Rally Championship. Beslutningen skete som en konsekvens af softwareskandalen i VW’s dieselbiler. En skandale, som er blevet kaldt for den største skandale nogensinde inden for bilindustrien.

I skrevne stund er det uvist, om eller hvornår Volkswagen igen bliver en del af den internationale motorsport.