Skal din Alfa Romeo på værksted?

Få tilbud på reparation og service til din Alfa Romeo

Spar 20-40%

  • Find det bedste værksted til den bedste pris
  • Du undgår ventetid, og kan trygt bestille tid online med prisgaranti
  • Kun FDM-kontrollerede kvalitetsværksteder
  • Du får 3 års garanti på alt service- og reparationsarbejde

Prøv selv. Spar penge.

Få tilbud
3 års garanti på din bilreparation
3 års garanti

Din sikkerhed for kvalitetsarbejde
Læs mere

Prisgaranti på alle opgaver
Prisgaranti på alle opgaver

Fundet det billigere? Vi matcher prisen
Læs mere

Derfor bør du bruge Autobutler når din Alfa Romeo skal på værksted

  • Du sparer 20-40% når du reparerer eller servicerer din Alfa Romeo gennem Autobutler
  • Autobutler.dk hjælper dig med at sammenligne online tilbud
  • Alle værksteder stikprøvekontrolleres af FDM.
  • Vi giver dig tryghed med vores 3 års FDM-godkendt garanti.
  • Du undgår ventetid og kan trygt bestille tid online, når det passer dig.
  • Du kan få professionel mekanikerrådgivning fra Autobutler.
  • Du får alle tilbud på skrift og undgår derved dyre overraskelser
  • Vi giver dig prisgaranti - finder du et billigere tilbud, så matcher vi prisen.

alfa-romeo-bilreparation-service

Top 3 Alfa Romeo Bilreparationer og Service


alfa-romeo-undervognsbehandling

Du sparer i gennemsnit 20%, svarende til 1.000 kr kr på undervognsbehandling gennem autobutler.dk

Læs mere


serviceeftersyn alfa romeo

Du sparer i gennemsnit 31%, svarende til 1.312 kr på et serviceeftersyn efter bogen gennem autobutler.dk

Læs mere


udskiftning af bremser alfa romeo

Du sparer i gennemsnit 34%, svarende til 1.558 kr på bremse relateret opgaver gennem autobutler.dk

Læs mere

Priser på Alfa Romeo reparationer og service

På autobutler.dk tror vi på gennemsigtighed og rimelige priser. Derfor kan du se gennemsnitspriser for reparationer og hvad du kan spare på at sammenligne tilbud.

Opgave Gns. pris Fra - til
Affjedring / støddæmpere 3.281 kr. 2.142 kr. - 4.425 kr. Få tilbud
Aircondition 841 kr. 366 kr. - 3.349 kr. Få tilbud
Andre opgaver 2.232 kr. 617 kr. - 4.795 kr. Få tilbud
Anhængertræk 7.564 kr. 6.317 kr. - 8.754 kr. Få tilbud
Batteri 1.623 kr. 1.328 kr. - 2.038 kr. Få tilbud
Bilpleje 2.213 kr. 1.440 kr. - 4.697 kr. Få tilbud
Bremser 3.565 kr. 1.179 kr. - 5.393 kr. Få tilbud
Dæk & hjul 1.457 kr. 664 kr. - 4.723 kr. Få tilbud
Dækopbevaring 651 kr. 375 kr. - 789 kr. Få tilbud
Elektrisk arbejde 1.247 kr. 300 kr. - 3.582 kr. Få tilbud
Fejlsøgning 332 kr. 276 kr. - 375 kr. Få tilbud
Firehjulsudmåling / Sporing af bil 781 kr. 752 kr. - 789 kr. Få tilbud
Fælge 308 kr. 291 kr. - 313 kr. Få tilbud
Gearkasse 501 kr. 267 kr. - 1.912 kr. Få tilbud
Kobling 7.741 kr. 5.427 kr. - 10.696 kr. Få tilbud
Lak- og malerarbejde 4.288 kr. 708 kr. - 6.425 kr. Få tilbud
Motor 7.589 kr. 1.799 kr. - 16.397 kr. Få tilbud
Olieskift 1.310 kr. 1.060 kr. - 1.575 kr. Få tilbud
Pladearbejde (buler m.m.) 3.568 kr. 281 kr. - 6.970 kr. Få tilbud
Rustarbejde 374 kr. 278 kr. - 557 kr. Få tilbud
Service 2.981 kr. 2.289 kr. - 3.777 kr. Få tilbud
Skadesarbejde 3.706 kr. 989 kr. - 7.263 kr. Få tilbud
Stenslag & rudeskift 3.557 kr. 2.706 kr. - 4.059 kr. Få tilbud
Styretøj 1.926 kr. 729 kr. - 5.116 kr. Få tilbud
Syn 655 kr. 438 kr. - 727 kr. Få tilbud
Tandrem/kædekit 4.703 kr. 3.702 kr. - 6.990 kr. Få tilbud
Tilbehør 4.511 kr. 3.703 kr. - 6.644 kr. Få tilbud
Udstødning 7.909 kr. 2.983 kr. - 10.283 kr. Få tilbud
Undervognsbehandling 4.445 kr. 3.684 kr. - 5.064 kr. Få tilbud

Priserne er baseret på alle tilbud givet via autobutler.dk, der dog kan indeholde fejl eller udsving. Opret en opgave, hvis du ønsker et specifikt tilbud til din bil.

Kampagner & tilbud

Fast lav pris
Hjulskifte
Kun 199 kr.

Få hjulskifte til rekordlav pris - kun 199 kr. Du undgår ventetid, og kan trygt bestille tid online med prisgaranti.

Spar op til 1.000 kr.
Undervognsbehandling
20% rabat

20% rabat på undervognsbehandling fra kvalitetsgodkendte rustbeskyttelsesmærker som PAVA, Dinitrol, SUVO, Tectyl og Mercasol.

Spar 20-40%
Serviceeftersyn
Spar 1.312 kr.

service med stempel i servicebogen. Du sparer i gennemsnit 31% på at sammenligne tilbud, svarende til 1.312 kr.

Se alle tilbud
Fast lav pris
Basisservice
Kun 949 kr.

Inkluderer olie- og filterskift med op til 4 liter kvalitetsolie og en komplet gennemgang af din bil ud fra et 25-punkts tjekskema.

Fast lav pris
Olieskift
Kun 749 kr.

Bestil olieskift til kun 749 kr. med påfyldning af op til 4 liter kvalitetsolie, montering af nyt oliefilter, og nulstilling af serviceindikator.

Fast lav pris
Aircondition service
Kun 549 kr.

Lige nu kan du få serviceret dit airconditionanlæg til kun 549 kr. Få anlægget tjekket for utætheder og påfyldt kølemiddel op til 150 gram.

Bedømmelser af Alfa Romeo Service eller Reparationer

God service og opfølgning. Takker.
Lars V.
Alfa Romeo 159 (2009)
Alt fint, men arbejdet udført en uge senere end ønsket, på grund af sommerferie.
Tonny O.
Alfa Romeo GT (2004)
Imødekommende personale, klar kommunikation 😃
Ivan L.
Alfa Romeo MiTo (2010)

Alfa Romeo

Historien om den italienske automobilvirksomhed, Alfa Romeo, starter helt tilbage i 1906 med dannelsen af Società Anonima Italiana Darracq, der blev stiftet af en fransk bilforhandler, men med italienske investorer. Få år senere (1910) ændrede virksomheden navn til A.L.F.A., der er en forkortelse for ’Anonima Lombarda Fabbrica Automobili’.

Trods succes med den første bilmodel, 24HP, havde A.L.F.A svært ved at finde økonomisk fodfæste, og i 1915 blev fabrikken derfor overtaget af en ung italiener ved navn Nicola Romeo.

Efter overtagelsen gik den unge entreprenør fra Napoli straks i gang med at producere militærudstyr til de italienske tropper under 1. Verdenskrig. I 1918 ændrede Nicola Romeo virksomhedens navn, som nu kom til at hedde Alfa Romeo.

Fra 1919 begyndte Alfa Romeo først at samle biler og siden også at udvikle og designe egne modeller.

Den første model, der kom på gaden, blev kaldt for Torpedo 20-30 HP, og i starten af 1920’erne skabte den unge ingeniør Giuseppe Merosi modellen, som fik navnet Alfa Romeo RL. Modellen blev en enorm succes. Alfa Romeo RL blev omtalt som Merosis mesterværk, og mere end 2.600 eksemplarer blev bygget på fabrikken i Milano.

Op gennem 20’erne opnåede Alfa Romeo stor popularitet med deres internationale og ikoniske racermodeller. Og netop inden for motorsporten syntes Alfa Romeo at være ustoppelige. Den italienske bilproducent fik den første store sejr, da fabrikkens racerkører i 1923 sluttede øverst på podiet i Targa Florio-løbet, der blev kørt i de sicilianske bjerge tæt ved Palermo. To år senere vandt Alfa Romeo World Championship med en Tipo P2.

Alfa Romeo’er til de brede masser

I 1930’erne var der krise i Europa, og selvom Alfa Romeo allerede på daværende tidspunkt var beundret verden over, så led fabrikken også under de svære økonomiske forhold.

I 1933 blev den italienske bilproducent derfor overtaget af Institute for Industrial Reconstruction, som hørte under den italienske stat. En ny direktør ved navn Ugo Gobbato blev udpeget, og med Gobbato ved roret lykkedes det at få strømlinet Alfa Romeo og gjort virksomheden i stand til både at kunne fremstille biler, lastbiler og motorer til flymaskiner.

Under 2. Verdenskrig blev bilproduktionen indstillet, og i årene efter krigen kom produktionen kun langsomt i gang igen. Det stod hurtigt klart, at Alfa Romeo ikke længere kunne nøjes med at fremstille eksklusive håndbyggede biler. I stedet planlagde man at påbegynde en egentlig industriel produktion af mindre bilmodeller, der skulle målrettes den brede masse af forbrugere.

Blandt de nye modeller var Alfa Romeo Freccia d’Oro og Alfa Romeo 6C 2500 SS, der også blev kendt som Villa d'Este.

Det var også i denne tidsepoke, at det første samlebånd til serieproduktion af personbiler blev taget i brug, og lanceringen af de nye Alfa Romeo-modeller blev startskuddet på en lang årrække med konstant vækst.

I 1954 lanceredes Giulietta-modellen, der gik hen og blev en af de mest legendariske Alfa Romeo-modeller nogensinde. Den første udgave, som både var aerodynamisk og udstyret med en kraftig motor, kom til at hedde Alfa Romeo Giulietta Sprint, og den blev et symbol på italiensk bildesign, når det var bedst. Siden fulgte forskellige varianter som Berlina, Ti, Sprint og Spider.

I 1961 rundede salgstallene 100.000 solgte eksemplarer. På daværende tidspunkt var man allerede langt fremme i planerne om at lave en efterfølger til Giulietta. Den kom til at hedde Alfa Romeo Giulia. Da teknikerne arbejdede på at udvikle og optimere Giulia-modellen, blev den testet i en særlig vindtunnel. Resultatet var enestående. Alfa Romeo Giulia var endnu mere aerodynamisk end forgængeren. Det var rendyrket italiensk innovation, og Alfa Romeo Giulia blev karakteriseret som en designmæssig perle.

Fokus på de oversøiske markeder

I slutningen af 1960’erne etablerede mange bilproducenter egne fabrikker i Sydafrika. Det gjaldt også Alfa Romeo, der åbnede en fabrik ved Pretoria. I perioden fra 1972 til 1989 var Sydafrika det land i verden, hvor der kørte flest Alfa Romeo-biler rundt uden for Italien.

Samtidig med at Alfa Romeo etablerede sig i Sydafrika, begyndte den italienske bilproducent også at eksportere til det amerikanske marked. Det var også her, at Giulietta Spider blev introduceret. Eksporten til USA fortsatte frem til 1995, hvor Alfa Romeo 164 blev den på daværende tidspunkt foreløbig sidste model på det amerikanske marked.

Efter længere tids rygtedannelser blev det i 2006 offentliggjort, at Alfa Romeo fra 2008 vendte tilbage på det amerikanske marked. Det skete med modellen Alfa Romeo 8C Competizione.

Alfa Romeo overtages af Fiat

Alfa Romeo, der i 1933 var blevet overtaget af Mussolini-styret, fortsatte med at være en statsejet virksomhed frem til 1986.

Op gennem 1970’erne løb Alfa Romeo ind i økonomiske problemer. Flere initiativer blev taget for at vende udviklingen, herunder et mislykket joint venture-samarbejde med Nissan.

I 1986 blev Alfa Romeo derfor sat til salg. I første omgang blev der gjort tilnærmelser til Fiat, med hovedsæde i Torino, men forhandlingerne var ikke lige ud ad landevejen.

Derfor meldte Ford sig på banen med et tilbud om at overtage en del af Alfa Romeo og over tid øge sit ejerskab. Fiat ville dog nu gerne overtage hele Alfa Romeo-koncernen og lovede bl.a. jobgaranti til fabrikkens ansatte.

Den garanti ville eller kunne Ford ikke give, og i 1986 blev det offentliggjort, at Fiat overtog Alfa Romeo. Ved overtagelsen blev Alfa Romeo lagt sammen med rivalen Lancia, der siden 1969 havde været en del af Fiat koncernen. Det nye selskab under Fiat kom til at hedde Alfa Lancia Industriale S.p.A.

Udviklingen i de seneste årtier

Gennem tre årtier havde Alfa Romeo lanceret den ene model efter den anden. I perioden fra 1970’erne blev det bl.a. til lanceringen af Alfasud, som senere blev afløst af Alfa 33. Dernæst kom Alfetta, som i 80’erne blev erstattet af Alfa 90, og sidst men ikke mindst kom Alfa 75, der blev lanceret, da Alfa Romeo i 1985 kunne fejre sit 75-års jubilæum.

De svære år i 80’erne betød dog ikke, at Alfa Romeo ikke lancerede nye modeller. Tværtimod sendte Alfa Romeo i disse år modeller som Alfa Romeo 164, 155, 156, 147 og minibilen Alfa Romeo MiTo samt familiebilen Alfa Romeo Giulietta i handlen.

Alfa Romeo har gennem alle årene været kendt og beundret for det elegante, sporty design. Det gjaldt både de mange personbiler, som Alfa Romeo producerede, men også inden for motorsporten markerede italienerne sig med bl.a. Tipo 33 raceren og Tipo 33.2, der havde visse ligheder med nogle af Ferraris modeller.

De senere år har Alfa Romeo lanceret en lang række nye modeller som 145, 146, 147, 155, 156, GTV, Spider, 164, 166, 159 og Brera. Endelig har Alfa Romeo også fulgt med tiden og lanceret en mindre mellemklasse kompaktmodel med navnet MiTo.

I 2010 kunne Alfa Romeo fejre 100-års jubilæum. I årene op til jubilæet havde Alfa Romeo oplevet svigtende salg. Analytikerne vurderede, at den italienske bilproducent havde tabt omkring 15-20 pct. af den samlede årlige indtægt svarende til 300 til 500 mio. euro pr. år.

I 2017 blev udviklingen vendt, og Alfa Romeo oplevede en vækst i produktionstallene på 62 pct.. Det betød, at der blev produceret 150.000 på de tre Alfa Romeo-fabrikker.

Det berømte logo og det lille firkløver

Det oprindelige Alfa Romeo-logo, der stammer tilbage fra 1910, var delvist inspireret af Visconti-familiens våbenskjold og Milanos byvåben. Ligesom i dag var logoet dengang opdelt i to halvdele, hvor motivet i højre side forestillede en drage med et menneske i munden. Korset på venstre side havde sammenhæng med perioden fra det 12. og 13. århundrede, hvor lombardiske familier deltog i korstogene. Det røde kors på den hvide baggrund var krigernes flag.

Logoet havde indgraveret påskriften ’Alfa’ i toppen og ’Milano’ i bunden. Da Nicola Romeo overtog virksomheden blev navnet i toppen af logoet ændret til Alfa-Romeo.

Da Alfa Romeo i begyndelsen af 1970’erne byggede en ny fabrik i Napoli, og her producerede den første Alfasud-serie i 1972, blev logoet endnu engang ændret, da man valgte at fjerne ’Milano’ fra bunden af logoet.

I forbindelse med Alfa Romeos 105-års jubilæum i 2015 kom den foreløbige sidste version af det ikoniske Alfa Romeo-logo. I den seneste version er bl.a. antallet af farver reduceret fra fire til tre, og det opdelte logo med dragen og korset, som før havde en henholdsvis hvid og lyseblå baggrund, har nu fået en fælles grå baggrund.

Foruden det ikoniske logo er Alfa Romeo også kendt for at have et firkløver på forskærmene af alle deres sportsvogne og sportsmodeller. Historien bag det lille firkløver går helt tilbage til 1920’erne. I 1923 valgte den italienske racerkører Ugo Sivocci at male en hvid firkant med en grøn firkløver på siden af sin Alfa Romeo RL.

Sivocci var kendt for at være den evige toer, og firkløversymbolet skulle give ham det held, der skulle til for, at han kunne vinde den 14. udgave af Targa Florio-løbet. Det lykkedes for Sivocci at vinde løbet, men få måneder efter triumfen indtraf katastrofen. Sivocci, der skulle køre en testkørsel på Monza-banen, stillede op i en bil uden firkløver på siden. Sivocci forulykkede og blev dræbt. Efter den tragiske ulykke blev det besluttet, at alle Alfa Romeos racerbiler i fremtiden skulle påføres en firkløver til minde om Sivocci. En grøn firkløver hedder på italiensk ’Quadrifoglio Verde’, og det er baggrunden for, at der står QV på Alfa Romeo’s mest sportslige modeller.

Masser af succes inden for motorsporten

Meget af historien om Alfa Romeo handler om motorsport, og gennem tiden har det italienske bilmærke sat sig mange uudslettelige spor i netop motorsportens historie.

Alfa Romeo var involveret i motorsport allerede i 1911, hvor to 24 HP-modeller stillede til start i Targa Florio løbet på Sicilien. Man skulle dog helt frem til 1923, førend det lykkedes Alfa Romeo at triumfere i det legendariske Targa Florio-løb. Siden fulgte 10 sejre i samme løb, og Alfa Romeo vandt også datidens verdensmesterskab hele fem gange. Første gang var i 1925 i en P2 Gran Premio.

Lige fra de første år var der hos Alfa Romeo fokus på at skabe resultater inden for motorsporten, og op gennem 1920’erne og 30’erne synes det italienske bilmærke at være ustoppelig. I disse år blev det bl.a. til fire Le Mans-sejre, den første med en Alfa Romeo 8C 2300 i 1931, og hele 11 sejre i det italienske motorløb Mille Miglia, der blev kørt 24 gange i perioden fra 1927-1957.

I 1933 blev Alfa Romeo overtaget af den italienske stat, og afdelingen for racerløb blev nu styret af Scuderia Ferrari. Sejrene fortsatte med at komme, og bl.a. lykkedes det for Alfa Romeo Tipo C at vinde The American Vanderbilt Cup i 1936.

Lige efter krigen dominerede Alfa Romeo fortsat motorsporten med de senere legendariske Alfetta 158 og 159. Disse modeller kørte i den nye Formel 1 grandprix, hvor det blev til sejr i 1950. Løbet, der hed World Championship, var forløberen for det, der i dag kendes som Formel 1. I 1950 var Alfa Romeo i den grad en magtfaktor i det nye Formula 1 World Championship. Med sin Alfa Romeo Tipo 158 vandt Giuseppe "Nino" Farina 11 sejre ud af 11 mulige.

Til Formel 1 Grandprix løbene i 1951 havde Alfa Romeo udviklet en ny model, Alfa Romeo Alfetta 159, som havde den kraftigste motor, som nogensinde var set. Bilen var udstyret med en 1.500 ccm motor, der med 425 hestekræfter og en tophastighed på over 300 km/t. var i sin helt egen liga. En så kraftig bil kunne ingen af konkurrenterne matche, og Alfa Romeo vandt derfor også World Championship i 1951.

Trods den megen succes valgte Alfa Romeo at trække sig fra motorsporten og i stedet fokusere på at få produktionen af private personbiler op i gear.

I 1960’erne vendte Alfa Romeo tilbage til motorsporten, da man etablerede en decideret afdeling for motorsportsløb. Afdelingen, der fik navnet, Auto-Delta, blev ledet af de to tidligere Alfa Romeo og Ferrari ingeniører, Carlo Chiti og Lodovico Chizzola.

Op gennem 1970’erne og 80’erne blev Alfa Romeo atter en del af Formel 1-sporten, hvor de to teams, Marlboro Team Alfa Romeo og Benetton Team Alfa Romeo, kørte sig frem til en række sejre.

I efteråret 2017 blev det officielt, at Alfa Romeo fra 2018-sæsonen igen er en del af Formel 1-serien, som sponsor for Sauber Formula One team.

Over 1 mio. andre bilejere

har allerede fået tilbud på bilreparation. Spar penge.

Få tilbud

Alle bilreparationer