Skal din Honda på værksted?
Sammenlign tilbud på reparationer og services til din Honda
  • Få tilbud fra 275 uafhængige værksteder
  • Spar op til 60%*
  • Bestil tid online med prismatch og 3 års FDM-godkendt garanti
Få tilbud
Derfor bør du bruge Autobutler når din Honda skal på værksted
  • Du sparer op til 60%* når du reparerer eller servicerer din Honda gennem Autobutler
  • Autobutler.dk hjælper dig med at sammenligne online tilbud
  • Alle værksteder stikprøvekontrolleres af FDM
  • Vi giver dig tryghed med vores 3 års FDM-godkendt garanti
  • Du undgår ventetid og kan trygt bestille tid online
Få tilbud

Sammenlign tilbud fra lokale værksteder til din Honda

Pris på Honda reparationer og services

Vi har siden 2010 hjulpet over 1 mio. bilejer med at spar penge når bilen skal på værksted. Du kan derfor nedenfor se priser fra og til, samt gennemsnitspriser på en række reprationer og services for Honda.

Opgave Gns. pris Sammenlign og spar Potentiel besparelse i %
Affjedring / støddæmpere DKK 5.646 DKK 1.552 26 %
Aircondition DKK 1.460 DKK 739 46 %
Andre opgaver DKK 2.691 DKK 692 24 %
Anhængertræk DKK 7.648 DKK 2.063 23 %
Basisservice DKK 1.203 DKK 544 29 %
Batteri DKK 1.444 DKK 299 20 %
Bilpleje DKK 2.469 DKK 432 22 %
Bremser DKK 3.437 DKK 938 26 %
Dæk & hjul DKK 2.626 DKK 633 22 %
Elektrisk arbejde DKK 1.049 DKK 293 32 %
Fejlsøgning DKK 702 DKK 850 61 %
Firehjulsudmåling / Sporing af bil DKK 828 DKK 102 11 %
Gearkasse DKK 892 DKK 315 31 %
Hjulskifte DKK 234 DKK 126 15 %
Kobling DKK 6.803 DKK 1.676 22 %
Motor DKK 3.694 DKK 749 25 %
Olieskift DKK 980 DKK 656 40 %
Rustarbejde DKK 299 DKK 114 29 %
Serviceeftersyn DKK 2.668 DKK 885 25 %
Stenslag & rudeskift DKK 4.490 DKK 944 18 %
Styretøj DKK 3.132 DKK 805 20 %
Syn & klargøring DKK 869 DKK 211 18 %
Tandrem/kædekit DKK 4.835 DKK 946 17 %
Udstødning DKK 5.803 DKK 914 15 %
Undervognsbehandling DKK 4.930 DKK 0 0 %

Service og reparation af Honda

Mest populære service og reparationer

Spar i gennemsnit 869 kr.*
Med stempel i servicebogen

service med stempel i servicebogen. Du sparer i gennemsnit 23%* på at sammenligne tilbud, svarende til 869 kr* .

Priser fra kun: 834 kr.*
Spar op til 76%*

Få et basisservice og hold din bil sikkert kørende. Priser fra kun 834 kr*. Inkluderer skift af olie og oliefilter, op til 4 liter kvalitetsolie samt komplet gennemgang af din bil med 46 kontrolpunkter.

Priser fra kun: 664 kr.*
Spar op til 68%*

Bestil olieskift online og spar penge! Priser fra kun 664 kr*. Inkluderer påfyldning af 4 liter kvalitetsolie og montering af nyt oliefilter. Få tilbud og se din pris med det samme!

Priser fra kun: 175 kr.*
Spar op til 79%*

Bestil hjulskifte online og spar penge! Priser fra kun 175 kr*. Du sparer op til 79%* ved at sammenligne tilbud på autobutler.dk. Få tilbud og se din pris med det samme!

Bedømmelser af Honda Service eller Reparationer

Hurtigt og effektivt, selvom der var lidt bøvl i kommunikationen om prisen mellem værksted og aut...
Kim D.
Honda Civic (2015)
God service..
Meherun N.
Honda Civic (2017)
Honda

Honda blev grundlagt i Tokyo i 1948. I starten fremstillede fabrikken særlige motorer til cykler. Siden overgik Honda til både at lave biler og motorcykler, og i dag er den japanske producent aktiv inden for mange områder. Ud over at producere biler og motorcykler, så fremstiller Honda også geotermiske energisystemer og skibsmotorer. Med en årlig produktion på ca. 22 millioner er Honda verdens største producent af motorer.

Motorcykler til hele verden

Virksomhedens grundlægger Soichiro Honda solgte i 1948 sit firma til Toyota. Honda-virksomheden havde fremstillet stempelringe, men samme år som Toyota overtog virksomheden, begyndte Mr. Honda at fremstille motorcykler i eget navn.

Allerede i det første årti gik salget så godt, at det fra 1959 var muligt for Honda at få sine motorcykler ind på det amerikanske marked. Succesen var opsigtsvækkende, og i 1960 eksporterede Honda til mere end 50 lande og producerede årligt ca. 165.000 motorcykler.

Honda får lov til at producere biler

Udviklingen af pickup-trucken Honda T360 blev påbegyndt i 1958, og da Honda Arakawa blev lanceret for pressen på et stort bilshow i 1963, var journalisterne i stand til at prøvekøre bilen på en særlig øvebane.

I 1962 havde den japanske regering besluttet, at kun tre af landets bilproducenter måtte fremstille biler. Honda blev en af disse tre.

Den første bil fra Honda dukkede op 1963. Den kom til at hedde Honda S500. Den lille sportsvogn blev præsenteret for den europæiske offentlighed i nærheden af Koblenz. Præsentationen skete med deltagelse af grundlæggeren Honda, der kom sejlende til begivenheden på en dampbåd.

Ved udgangen af 1960’erne blev Honda T500 og TN360 sendt på markedet, og begge modeller blev hovedsageligt solgt i Japan og til dels også i Australien.

Honda sender sportsvogne på markedet

Allerede i de tidlige år af Hondas historie leverede den japanske bilproducent nogle imponerende motorsportsresultater. Det skete bl.a. med Honda S500 i Spa-Sofia-Liège (Marathon de la Route) i 1963.

Med etableringen på det verdensomspændende bilmarked blev Honda S500 fulgt op af Honda S800, der i 1967 blev præsenteret både i Tyskland og i USA. Modellen kom både i en cabriolet- og coupé udgave.

Flere årtier senere gik virksomheden tilbage til sine rødder, da man i 1999 lancerede roadster sportsvognserien Honda S2000. Denne model satte verdensrekord ved at have den største benzinmotor uden turboladning, som var set i en standardbil. Honda S2000 blev valgt som ’Årets Bil’ og ’Årets Motor’, fem gange i træk.

Masser af succes i motorsporten

Honda begyndte tidligt at deltage i løb inden for motorsporten, og verdens største motorcykelproducent vandt mange titler i bl.a. Moto GP. Honda fik også succes i både Formel 1 og Formel 2.

I slutningen af 1980’erne og begyndelsen af 90'erne dominerede Honda i mange klasser inden for motorsporten. I Formel 1 vandt Honda seks verdensmesterskaber frem til i 2008. Efter en pause på nogle år vendte Honda tilbage til Formel 1 fra 2015, hvor man begyndte at levere motorer til McLaren-teamet.

Luksusmærket Acura skiller sig ud

Som det kendes fra Toyota med Lexus-modellen, og fra Nissan med Infiniti-modellen, så benytter Honda også et særligt brandnavn til bilerne i luksus- og sportsklassen.

Siden grundlæggelsen i 1986 har Hondas luksusbrand Acura hovedsageligt været solgt uden for Europas grænser. Det drejer sig især om steder som Nordamerika, Mexico, Kina og Rusland.

I modsætning til konkurrerende europæiske mærkers premium-modeller, så sælges Acura-modellerne uafhængigt af Honda-brandet. Produktionen er dog ikke outsourcet, og modellerne udvikles ud fra Hondas grundlæggende ideer inden for bilproduktionen.

Hondas dyrere modeller

I den øvre ende af skalaen var det Honda Accord, der fra 1976 sikrede virksomhedens position på markedet for bedre mellemklassebiler. Honda Accord var samtidig en forløber for nogle af de luksusmodeller, som senere blev produceret under brandnavnet Acura.

Modeller som Honda Vigor, Honda Ascot, Honda Rafaga, Honda Torneo og Honda Spirior appellerede til bilejere, som ville have noget særligt. Modellerne blev distribueret og solgt i Europa efter først at være blevet produceret i fire udgaver til det japanske marked.

Acura TSX, der mindede om en Honda Accord, blev produceret i perioden fra 2008 til 2015.

Også Honda Legend blev lanceret som en personbil i den dyrere klasse. I 1985 blev modellen introduceret i Tyskland, og i 1987 blev den fulgt op ad en coupé-udgave. Denne model var mere økonomisk at køre i, når den blev sammenlignet med de konkurrerende mærker på det tyske marked. Honda Legend blev produceret og solgt frem til 2012 og nåede at komme i handlen i 4 forskellige modeller.

Uafhængighed - med egne modeller

Honda er en af de få japanske bil- og motorcykelproducenter, som stadig er uafhængige. De japanske ejere er ikke under indflydelse af investorer og er ikke bundet op på samarbejdsaftaler med andre brands.

I kølvandet på Hondas succes, med både at fremstille motorcykler og importere biler, etablerede den japanske bilproducent også salgsafdeling og europæisk hovedkontor i Tyskland. I 2003 grundlagde Honda desuden en særlig forskningsafdeling.

Porteføljen af biler omfatter for tiden den lille, populære Honda Jazz, den kompakte Honda Civic-klasse og forskellige modelversioner inden for SUV'erne, såsom HR-V og CR-V samt sportsvognen NSX 1.

Honda Jazz, der blev lanceret første gang tilbage i 1984, sælges nu på det globale marked under navnet Honda Fit. I 2011 og igen i 2017 fik mini-bilen et klædeligt facelift. Den tilbydes nu i tredje generation og i tre forskellige udstyrslinjer.

Honda Civic er en anden af Hondas langtidsholdbare modeller. Den kompakte model blev første gang præsenteret i 1972 og er siden blevet solgt i 10 forskellige udgaver. I dag sælges også modellerne, Civic X Edition, Civic Type R og Civic Type R samt en sports-coupé-model. Desuden findes der på markedet to versioner af Honda Civic Sedan samt den noget større Honda Tourer, som sælges i seks varianter på det tyske marked.

SUV-modellen Honda HR-V fås i tre versioner, mens CR-V fuldender den del af produktsortimentet og sælges i fem forskellige udstyrsvarianter.

To-personers sportsmodellen, NSX, der blev lanceret som en Acura-model i slutningen af 1980’erne, sælges i dag i en 2. udgave.