Skal din Honda på værksted?

Sammenlign tilbud på reparationer og services til din Honda

  • Få tilbud fra 231 uafhængige værksteder
  • Spar op til 60%*
  • Bestil tid online med prismatch og 3 års FDM-godkendt garanti
Få tilbud
Derfor bør du bruge Autobutler når din Honda skal på værksted
Honda
  • Du sparer op til 60%* når du reparerer eller servicerer din Honda gennem Autobutler
  • Autobutler.dk hjælper dig med at sammenligne online tilbud
  • Alle værksteder stikprøvekontrolleres af FDM
  • Vi giver dig tryghed med vores 3 års FDM-godkendt garanti
  • Du undgår ventetid og kan trygt bestille tid online
Få tilbud

Sammenlign tilbud fra lokale værksteder til din Honda

Pris på Honda reparationer og services

De gennemsnitlige priser og besparelser, for de viste bilmærker, er baseret på forskellige modeller og årgange. Du skal derfor oprette en opgave og sammenligne tilbud for at se din faktiske pris og besparelse.
Opgave Gennemsnitspris* Sammenlign og spar* Du sparer i gennemsnit*
Affjedring / støddæmpere DKK 3.526 DKK 1.065 29 %
Aircondition DKK 1.329 DKK 788 50 %
Andre opgaver DKK 2.454 DKK 575 24 %
Anhængertræk DKK 7.711 DKK 1.963 22 %
Basisservice DKK 1.336 DKK 1.147 53 %
Batteri DKK 1.817 DKK 364 18 %
Bilpleje DKK 2.469 DKK 432 22 %
Bremser DKK 3.531 DKK 944 24 %
Dæk, hjul & hjulskifte DKK 2.908 DKK 941 42 %
Elektrisk arbejde DKK 2.753 DKK 674 23 %
Fejlsøgning DKK 815 DKK 1.131 74 %
Firehjulsudmåling / Sporing af bil DKK 908 DKK 519 34 %
Gearkasse DKK 6.396 DKK 568 16 %
Hjulskifte DKK 428 DKK 609 72 %
Kobling DKK 6.301 DKK 1.769 23 %
Motor DKK 4.851 DKK 1.399 28 %
Olieskift DKK 1.018 DKK 762 47 %
Rustarbejde DKK 299 DKK 114 29 %
Serviceeftersyn DKK 2.871 DKK 801 23 %
Stenslag & rudeskift DKK 4.704 DKK 1.217 21 %
Styretøj DKK 2.458 DKK 758 25 %
Syn & klargøring DKK 469 DKK 136 21 %
Tandrem/kædekit DKK 5.917 DKK 1.047 18 %
Udstødning DKK 4.500 DKK 936 18 %
Undervognsbehandling DKK 4.775 DKK 0 0 %

Service og reparation af Honda

Mest populære service og reparationer

Lige nu priser fra 399 kr.*
Spar i gennemsnit 51%*

Service af airconditionanlæg. Lige nu priser fra: 399 kr.* Anlægget tjekkes for utætheder og der påfyldes ekstra kølemiddel. Få tilbud og se din pris med det samme!

Spar i gennemsnit 896 kr.*
Med stempel i servicebogen

service med stempel i servicebogen. Du sparer i gennemsnit 23%* på at sammenligne tilbud, svarende til 896 kr.*

Lige nu priser fra 499 kr.*
Spar i gennemsnit 48%*

Få et basisservice og hold din bil sikkert kørende. Lige nu priser fra 499 kr.* Inkluderer skift af olie og oliefilter, op til 4 liter kvalitetsolie samt komplet gennemgang af din bil med 46 kontrolpunkter.

Lige nu priser fra 469 kr.*
Spar i gennemsnit 45%*

Bestil olieskift online og spar penge! Lige nu priser fra 469 kr.* Inkluderer påfyldning af 4 liter kvalitetsolie og montering af nyt oliefilter. Få tilbud og se din pris med det samme!

Bedømmelser af Honda Service eller Reparationer

cirka en måned
Helt ok lavpris værksted. Gets the job done.
Frederik
Honda Jazz (2011)
cirka en måned
Venlig og hurtig betjening. Om den gennemførte service er i orden kan jeg ikke udtale mig om. Me...
Børge V.
Honda Jazz (2015)
cirka en måned
Venlig personale og god udførelse
Akeel B.
Honda Civic (2012)
Honda

Honda blev grundlagt i Tokyo i 1948. I starten fremstillede fabrikken særlige motorer til cykler. Siden overgik Honda til både at lave biler og motorcykler, og i dag er den japanske producent aktiv inden for mange områder. Ud over at producere biler og motorcykler, så fremstiller Honda også geotermiske energisystemer og skibsmotorer. Med en årlig produktion på ca. 22 millioner er Honda verdens største producent af motorer.

Motorcykler til hele verden

Virksomhedens grundlægger Soichiro Honda solgte i 1948 sit firma til Toyota. Honda-virksomheden havde fremstillet stempelringe, men samme år som Toyota overtog virksomheden, begyndte Mr. Honda at fremstille motorcykler i eget navn.

Allerede i det første årti gik salget så godt, at det fra 1959 var muligt for Honda at få sine motorcykler ind på det amerikanske marked. Succesen var opsigtsvækkende, og i 1960 eksporterede Honda til mere end 50 lande og producerede årligt ca. 165.000 motorcykler.

Honda får lov til at producere biler

Udviklingen af pickup-trucken Honda T360 blev påbegyndt i 1958, og da Honda Arakawa blev lanceret for pressen på et stort bilshow i 1963, var journalisterne i stand til at prøvekøre bilen på en særlig øvebane.

I 1962 havde den japanske regering besluttet, at kun tre af landets bilproducenter måtte fremstille biler. Honda blev en af disse tre.

Den første bil fra Honda dukkede op 1963. Den kom til at hedde Honda S500. Den lille sportsvogn blev præsenteret for den europæiske offentlighed i nærheden af Koblenz. Præsentationen skete med deltagelse af grundlæggeren Honda, der kom sejlende til begivenheden på en dampbåd.

Ved udgangen af 1960’erne blev Honda T500 og TN360 sendt på markedet, og begge modeller blev hovedsageligt solgt i Japan og til dels også i Australien.

Honda sender sportsvogne på markedet

Allerede i de tidlige år af Hondas historie leverede den japanske bilproducent nogle imponerende motorsportsresultater. Det skete bl.a. med Honda S500 i Spa-Sofia-Liège (Marathon de la Route) i 1963.

Med etableringen på det verdensomspændende bilmarked blev Honda S500 fulgt op af Honda S800, der i 1967 blev præsenteret både i Tyskland og i USA. Modellen kom både i en cabriolet- og coupé udgave.

Flere årtier senere gik virksomheden tilbage til sine rødder, da man i 1999 lancerede roadster sportsvognserien Honda S2000. Denne model satte verdensrekord ved at have den største benzinmotor uden turboladning, som var set i en standardbil. Honda S2000 blev valgt som ’Årets Bil’ og ’Årets Motor’, fem gange i træk.

Masser af succes i motorsporten

Honda begyndte tidligt at deltage i løb inden for motorsporten, og verdens største motorcykelproducent vandt mange titler i bl.a. Moto GP. Honda fik også succes i både Formel 1 og Formel 2.

I slutningen af 1980’erne og begyndelsen af 90'erne dominerede Honda i mange klasser inden for motorsporten. I Formel 1 vandt Honda seks verdensmesterskaber frem til i 2008. Efter en pause på nogle år vendte Honda tilbage til Formel 1 fra 2015, hvor man begyndte at levere motorer til McLaren-teamet.

Luksusmærket Acura skiller sig ud

Som det kendes fra Toyota med Lexus-modellen, og fra Nissan med Infiniti-modellen, så benytter Honda også et særligt brandnavn til bilerne i luksus- og sportsklassen.

Siden grundlæggelsen i 1986 har Hondas luksusbrand Acura hovedsageligt været solgt uden for Europas grænser. Det drejer sig især om steder som Nordamerika, Mexico, Kina og Rusland.

I modsætning til konkurrerende europæiske mærkers premium-modeller, så sælges Acura-modellerne uafhængigt af Honda-brandet. Produktionen er dog ikke outsourcet, og modellerne udvikles ud fra Hondas grundlæggende ideer inden for bilproduktionen.

Hondas dyrere modeller

I den øvre ende af skalaen var det Honda Accord, der fra 1976 sikrede virksomhedens position på markedet for bedre mellemklassebiler. Honda Accord var samtidig en forløber for nogle af de luksusmodeller, som senere blev produceret under brandnavnet Acura.

Modeller som Honda Vigor, Honda Ascot, Honda Rafaga, Honda Torneo og Honda Spirior appellerede til bilejere, som ville have noget særligt. Modellerne blev distribueret og solgt i Europa efter først at være blevet produceret i fire udgaver til det japanske marked.

Acura TSX, der mindede om en Honda Accord, blev produceret i perioden fra 2008 til 2015.

Også Honda Legend blev lanceret som en personbil i den dyrere klasse. I 1985 blev modellen introduceret i Tyskland, og i 1987 blev den fulgt op ad en coupé-udgave. Denne model var mere økonomisk at køre i, når den blev sammenlignet med de konkurrerende mærker på det tyske marked. Honda Legend blev produceret og solgt frem til 2012 og nåede at komme i handlen i 4 forskellige modeller.

Uafhængighed - med egne modeller

Honda er en af de få japanske bil- og motorcykelproducenter, som stadig er uafhængige. De japanske ejere er ikke under indflydelse af investorer og er ikke bundet op på samarbejdsaftaler med andre brands.

I kølvandet på Hondas succes, med både at fremstille motorcykler og importere biler, etablerede den japanske bilproducent også salgsafdeling og europæisk hovedkontor i Tyskland. I 2003 grundlagde Honda desuden en særlig forskningsafdeling.

Porteføljen af biler omfatter for tiden den lille, populære Honda Jazz, den kompakte Honda Civic-klasse og forskellige modelversioner inden for SUV'erne, såsom HR-V og CR-V samt sportsvognen NSX 1.

Honda Jazz, der blev lanceret første gang tilbage i 1984, sælges nu på det globale marked under navnet Honda Fit. I 2011 og igen i 2017 fik mini-bilen et klædeligt facelift. Den tilbydes nu i tredje generation og i tre forskellige udstyrslinjer.

Honda Civic er en anden af Hondas langtidsholdbare modeller. Den kompakte model blev første gang præsenteret i 1972 og er siden blevet solgt i 10 forskellige udgaver. I dag sælges også modellerne, Civic X Edition, Civic Type R og Civic Type R samt en sports-coupé-model. Desuden findes der på markedet to versioner af Honda Civic Sedan samt den noget større Honda Tourer, som sælges i seks varianter på det tyske marked.

SUV-modellen Honda HR-V fås i tre versioner, mens CR-V fuldender den del af produktsortimentet og sælges i fem forskellige udstyrsvarianter.

To-personers sportsmodellen, NSX, der blev lanceret som en Acura-model i slutningen af 1980’erne, sælges i dag i en 2. udgave.