Skal din Škoda på værksted?

Få tilbud på reparation og service til din Škoda

Spar 20-40%

  • Find det bedste værksted til den bedste pris
  • Du undgår ventetid, og kan trygt bestille tid online med prisgaranti
  • Kun FDM-kontrollerede kvalitetsværksteder
  • Du får 3 års garanti på alt service- og reparationsarbejde

Prøv selv. Spar penge.

Få tilbud
3 års garanti på din bilreparation
3 års garanti

Din sikkerhed for kvalitetsarbejde
Læs mere

Prisgaranti på alle opgaver
Prisgaranti på alle opgaver

Fundet det billigere? Vi matcher prisen
Læs mere

Derfor bør du bruge Autobutler når din Škoda skal på værksted

  • Du sparer 20-40% når du reparerer eller servicerer din Škoda gennem Autobutler
  • Autobutler.dk hjælper dig med at sammenligne online tilbud
  • Alle værksteder stikprøvekontrolleres af FDM.
  • Vi giver dig tryghed med vores 3 års FDM-godkendt garanti.
  • Du undgår ventetid og kan trygt bestille tid online, når det passer dig.
  • Du kan få professionel mekanikerrådgivning fra Autobutler.
  • Du får alle tilbud på skrift og undgår derved dyre overraskelser
  • Vi giver dig prisgaranti - finder du et billigere tilbud, så matcher vi prisen.

Škoda reparation og service

Top 3 Škoda Bilreparationer og Service


serviceeftersyn Škoda

Du sparer i gennemsnit 31%, svarende til 1.312 kr på et serviceeftersyn efter bogen gennem autobutler.dk

Læs mere


udskiftning af bremser Škoda

Du sparer i gennemsnit 34%, svarende til 1.558 kr på bremse relateret opgaver gennem autobutler.dk

Læs mere


montering af anhængertræk Škoda

Du sparer i gennemsnit 24%, svarende til 1.748 kr på montering af anhængertræk gennem autobutler.dk

Læs mere

Pris på Škoda reparationer og service

På autobutler.dk tror vi på gennemsigtighed og rimelige priser. Derfor kan du se gennemsnitspriser for reparationer og hvad du kan spare på at sammenligne tilbud.

Opgave Gns. pris Fra - til
Affjedring / støddæmpere 3.418 kr. 1.945 kr. - 5.307 kr. Få tilbud
Aircondition 846 kr. 608 kr. - 3.231 kr. Få tilbud
Andre opgaver 1.975 kr. 448 kr. - 4.273 kr. Få tilbud
Anhængertræk 7.172 kr. 6.198 kr. - 8.414 kr. Få tilbud
Batteri 1.765 kr. 1.407 kr. - 2.114 kr. Få tilbud
Bilpleje 2.634 kr. 914 kr. - 3.414 kr. Få tilbud
Bremser 2.909 kr. 1.471 kr. - 4.561 kr. Få tilbud
Dæk & hjul 2.064 kr. 539 kr. - 4.535 kr. Få tilbud
Dækopbevaring 684 kr. 375 kr. - 789 kr. Få tilbud
Elektrisk arbejde 1.382 kr. 338 kr. - 3.856 kr. Få tilbud
Fejlsøgning 346 kr. 281 kr. - 375 kr. Få tilbud
Firehjulsudmåling / Sporing af bil 773 kr. 714 kr. - 789 kr. Få tilbud
Fælge 4.337 kr. 2.289 kr. - 5.625 kr. Få tilbud
Gearkasse 4.027 kr. 325 kr. - 13.567 kr. Få tilbud
Kobling 6.736 kr. 5.246 kr. - 9.301 kr. Få tilbud
Lak- og malerarbejde 3.933 kr. 1.414 kr. - 5.758 kr. Få tilbud
Motor 4.776 kr. 1.550 kr. - 9.557 kr. Få tilbud
Olieskift 1.377 kr. 1.152 kr. - 1.699 kr. Få tilbud
Pladearbejde (buler m.m.) 4.668 kr. 310 kr. - 9.747 kr. Få tilbud
Rustarbejde 2.429 kr. 297 kr. - 5.164 kr. Få tilbud
Service 2.448 kr. 1.801 kr. - 3.205 kr. Få tilbud
Skadesarbejde 4.090 kr. 375 kr. - 6.858 kr. Få tilbud
Stenslag & rudeskift 3.176 kr. 2.550 kr. - 3.602 kr. Få tilbud
Styretøj 1.641 kr. 714 kr. - 3.467 kr. Få tilbud
Syn 698 kr. 557 kr. - 727 kr. Få tilbud
Tandrem/kædekit 5.572 kr. 4.666 kr. - 6.511 kr. Få tilbud
Tilbehør 3.862 kr. 1.082 kr. - 6.692 kr. Få tilbud
Udstødning 4.215 kr. 1.819 kr. - 8.461 kr. Få tilbud
Undervognsbehandling 4.452 kr. 3.789 kr. - 4.964 kr. Få tilbud

Priserne er baseret på alle tilbud givet via autobutler.dk, der dog kan indeholde fejl eller udsving. Opret en opgave, hvis du ønsker et specifikt tilbud til din bil.

Kampagner & tilbud

Se alle kampagner & tilbud

Bedømmelser af Škoda Service eller Reparationer

God service og gode medarbejder
Jesper N.
Skoda Fabia (2008)
God service.
Joachim
Skoda Octavia (2017)
Super service. God pris. Hurtig "behandling".
Paw V.
Skoda Citigo (2014)

Škoda

Den tjekkiske bilfabrikant blev grundlagt som Laurin & Klement i 1895, og selvom fabrikken i begyndelsen udelukkende producerede cykler, så regnes Laurin & Klement (i dag Škoda) alligevel for at være en af verdens første bilfabrikker.

Fra to til fire hjul

Produktionen af de såkaldte Slavia-cykler ændredes gradvist til, at de to entreprenører, Václav Laurin og Václav Klement, begyndte at producere motorcykler. Den første motorcykel blev en stor succes, da den var den eneste solgte motorcykel på markedet i det, som dengang hed Østrig-Ungarn. Fra 1905 påbegyndtes også fremstillingen af biler. Den første prototype fik navnet Voiturette. Navnet er fransk og betyder ’lille bil’, og den lille Voiturette blev så populær, at den første udgave blev videreudviklet og produceret i hele 9 forskellige modeller.

Ekspansion og nyt brandnavn

I 1912 blev Laurin & Klement et børsnoteret selskab, og med overtagelsen af fabrikken RAF i Liberec (Reichenberg) begyndte virksomheden at opleve vækst og ekspansion på flere markeder. Det skete i en periode samtidig med, at en del af produktionen blev flyttet til lande, som Brasilien, Japan og New Zealand.

Under 1. Verdenskrig blev bilproduktionen næsten stoppet. I stedet fremstillede fabrikken nu militære køretøjer og ambulancer.

Efter krigen havde Laurin & Klement svært ved at få hjulene til at dreje rundt i den nystiftede stat, Tjekkoslovakiet. Stigende konkurrence, med en faldende efterspørgsel som følge, samt en stram tjekkisk skattepolitik betød, at virksomheden måtte kæmpe for sin overlevelse. Den negative udvikling endte med, at Laurin & Klement i 1925 blev opkøbt af ingeniørfirmaet Škoda, der havde hovedsæde i Pilsen.

En af stifterne, Václav Klement, begyndte nu at forske og skrive om bilmotorer, mens bilerne, der blev produceret, blev sendt på gaden under navnet Škoda. Det gik igen godt for virksomheden, og det nystiftede selskab udviklede nye modeller, som faktisk er kendt den dag i dag. Det drejer sig blandt andet om Škoda Rapid, Škoda Favorit, Škoda Superb og Škoda Popular.

Der blev taget godt imod de nye modeller på markedet, og i 1936 var Škoda den førende bilproducent i Tjekkoslovakiet.

Statslig regulering

Fra 1939 og i de efterfølgende år blev Škoda-fabrikkerne integreret i den tyske forsvarsindustri og det, som dengang hed Hermann Göring AG. I disse år bestod produktionen næsten udelukkende af militære køretøjer.

Efter 2. Verdenskrig blev bilproduktion genoptaget. Nationaliseringen, og indførelsen af den socialistiske planøkonomi, betød, at produktionen af biler blev koncentreret om at fremstille små, økonomiske biler, der var baseret på modellen, Škoda Popular.

Da Škoda i 1955 lancerede Škoda 440, og senere i 1964 sendte Škoda 1000 MB på gaden, indledtes en ny epoke for Škoda. Lanceringen af de to nye modeller betød nemlig, at de fleste tjekkoslovakker fra da af kom til at eje en bil,

Škoda 440 var billig at fremstille, og Škoda 1000 MB var så solid, at den også blev benyttet inden for motorsporten. Og netop inden for motorsporten fik Škoda stor succes. Det skete til trods for, at den tjekkiske bilproducent ikke altid har været kendt for konstant at udvikle nye og innovative bilmodeller. Men i den hårde konkurrence har bilproducenten alligevel over tid formået at fastholde sin position på den internationale motorsportsscene.

Škoda fortsatte op gennem 60’erne, 70’erne og 80’erne med at udvikle nye modeller og sendte blandt andet Škoda 110 R, Škoda Garde og Škoda Rapid på gaden. De mange nye modeller betød, at Škoda opnåede en andel på 10 pct. af bilmarkedet i Østtyskland (DDR).

Rødder i motorsporten

Helt tilbage fra virksomhedens første år var udviklingen og fremgangen hos Laurin & Klement tæt forbundet med engagementet inden for motorsporten. Laurin & Klement startede i deres tid med at deltage i forskellige motorløb, og fik i årene fra 1901 til 1905 stor succes med deres foretagende.

Motorcyklen L & K Racing Machine (’L & K-Rennmaschine’) var den første serieproducerede tocylindrede motorcykel i Europa. Fra 1935 til 1937 begyndte Škoda også at deltage i Monte Carlo-rallyet. Her blev det til en sølvmedalje i en specialfremstillet Škoda Popular, som havde fået lagt en firecylindret motor i fra Škoda Rapid.

I 1950 deltog Škoda i 24-timers løbet i Le Mans med en Škoda Sport SLM 43. Siden vandt Škoda et Grand Prix-løb i Brno med en Škoda 1101.

Med Škoda Oktavia lykkedes det 1961 at vinde rallyet i Monte Carlo i denne særlige klasse. Det fik straks efterspøgslen efter Škoda til at stige. Siden fulgte endnu en sejr i Monte Carlo i 1977, og med sejren i 1981 i European Touring Car Championship (FIA ETCC) fik Škoda sat en tyk streg under, at man kunne begå sig blandt de bedste bilmærker i den internationale motorsportsverden.

Škoda overtages af Volkswagen AG

Sovjetunionens fald i 1991 førte til, at Škoda blev overtaget af Volkswagen AG. En ny æra kunne begynde. Det skete bl.a. med videreudviklingen af Škoda Favorit, som var blevet produceret første gang i 1987. Lanceringen af den nye Škoda Favorit blev samtidig et symbol på den nye politiske dagsorden mellem øst og vest.

Škoda slår sit navn fast

I 1994 blev Škoda Felicia sendt på gaden som efterfølger til Škoda Favorit. Felicia-modellen blev en kæmpemæssig succes, og på bare syv år blev modellen solgt i over 910.000 eksemplarer. Samtidig var lanceringen af den lille Škoda Fabia og den moderne og kompakte middelklassemodel, Škoda Oktavia, med til, at der blev gjort op med forestillingen om, at biler fra Škoda var noget, som udelukkende hørte til i det tidligere Østeuropa.

Der blæste i disse år nye vinde over Škoda. Gradvist lykkedes det for det tidligere østeuropæiske bilmærke at slå sit navn fast som et solidt bilmærke, og Škoda fik nu for alvor manifesteret sin markedsposition.

I dag sælger Škoda biler i en række forskellige bilklasser. Lige fra den lille, smarte bybil, Citigo til den legendariske middelklassebil Superb og over til modeller, som Minivan Roomster og SUV Yeti.

Škoda sælges i dag i mere end 100 lande, og bilkoncernen kunne i 2014 notere sig et rekordår med mere end en million solgte biler på verdensplan.

Over 900.000 andre bilejere

har allerede fået tilbud på bilreparation.

Få tilbud

Alle bilreparationer