For at give dig den bedste oplevelse hos Autobutler bruger vi cookies. Ved at klikke rundt på sitet accepterer du brugen af cookies. Læs mere
Skal din Škoda på værksted?

Få tilbud på reparation, service eller tilbehør til din Škoda

  • Spar op til 40% på bilværkstedet
  • Fuld prisgaranti på alle reparationer
  • Tryghed med FDM reparationsaftale
  • Hurtigt og nemt at bruge, det tager kun 2 min!

Prøv selv. Spar penge.

Få tilbud
3 års garanti på din bilreparation
3 års garanti

Din sikkerhed for kvalitetsarbejde
Læs mere

Prisgaranti på alle opgaver
Prisgaranti på alle opgaver

Fundet det billigere? Vi matcher prisen
Læs mere

Sådan virker det

Få tilbud på bilreparation inden for 24 timer
1

Få tilbud

Fortæl os hvad der skal laves på din bil og få tilbud.
Vælg et reparationstilbud og bestil tid
2

Vælg tilbud og bestil tid

Sammenlign pris, afstand, bedømmelser.
Kør til nærmeste FDM godkendte værksted
3

Kør på værksted

Få din bil repareret uden overraskelser.

Škoda

Den tjekkiske bilfabrikant blev grundlagt som Laurin & Klement i 1895, og selvom fabrikken i begyndelsen udelukkende producerede cykler, så regnes Laurin & Klement (i dag Škoda) alligevel for at være en af verdens første bilfabrikker.

Pris på Škoda reparationer

På autobutler.dk tror vi på gennemsigtighed og rimelige priser. Derfor kan du se gennemsnitspriser for reparationer og hvad du kan spare på at sammenligne tilbud.

Opgave Gns. pris Fra - til
Affjedring / støddæmpere 3.162 kr. 2.000 kr. - 4.888 kr. Få tilbud
Aircondition 745 kr. 608 kr. - 1.719 kr. Få tilbud
Andre opgaver 1.847 kr. 452 kr. - 4.028 kr. Få tilbud
Anhængertræk 6.890 kr. 5.964 kr. - 8.081 kr. Få tilbud
Batteri 1.854 kr. 1.414 kr. - 2.400 kr. Få tilbud
Bilpleje 2.878 kr. 2.140 kr. - 3.369 kr. Få tilbud
Bremser 2.759 kr. 1.240 kr. - 4.334 kr. Få tilbud
Dæk & hjul 1.476 kr. 325 kr. - 4.054 kr. Få tilbud
Dækopbevaring 695 kr. 375 kr. - 789 kr. Få tilbud
Elektrisk arbejde 1.408 kr. 350 kr. - 3.654 kr. Få tilbud
Fejlsøgning 345 kr. 278 kr. - 394 kr. Få tilbud
Firehjulsudmåling / Sporing af bil 768 kr. 729 kr. - 789 kr. Få tilbud
Fælge 4.337 kr. 2.289 kr. - 5.625 kr. Få tilbud
Gearkasse 4.292 kr. 326 kr. - 11.439 kr. Få tilbud
Hjulskifte 358 kr. 300 kr. - 602 kr. Få tilbud
Kobling 6.648 kr. 5.387 kr. - 8.849 kr. Få tilbud
Lak- og malerarbejde 4.052 kr. 2.539 kr. - 5.625 kr. Få tilbud
Motor 4.532 kr. 1.680 kr. - 8.990 kr. Få tilbud
Olieskift 1.359 kr. 1.141 kr. - 1.697 kr. Få tilbud
Pladearbejde (buler m.m.) 4.938 kr. 294 kr. - 9.947 kr. Få tilbud
Rustarbejde 3.153 kr. 343 kr. - 5.664 kr. Få tilbud
Service 2.242 kr. 1.661 kr. - 2.986 kr. Få tilbud
Skadesarbejde 5.730 kr. 2.606 kr. - 7.108 kr. Få tilbud
Stenslag & rudeskift 3.154 kr. 2.500 kr. - 3.608 kr. Få tilbud
Styretøj 1.787 kr. 752 kr. - 3.534 kr. Få tilbud
Syn 698 kr. 539 kr. - 727 kr. Få tilbud
Tandrem/kædekit 5.506 kr. 4.666 kr. - 6.379 kr. Få tilbud
Tilbehør 2.767 kr. 796 kr. - 4.387 kr. Få tilbud
Udstødning 4.166 kr. 1.670 kr. - 7.699 kr. Få tilbud
Undervognsbehandling / rustbeskyttelse 4.227 kr. 3.664 kr. - 4.829 kr. Få tilbud

Priserne er baseret på alle tilbud givet via autobutler.dk, der dog kan indeholde fejl eller udsving. Opret en opgave, hvis du ønsker et specifikt tilbud til din bil.

Fra to til fire hjul

Produktionen af de såkaldte Slavia-cykler ændredes gradvist til, at de to entreprenører, Václav Laurin og Václav Klement, begyndte at producere motorcykler. Den første motorcykel blev en stor succes, da den var den eneste solgte motorcykel på markedet i det, som dengang hed Østrig-Ungarn. Fra 1905 påbegyndtes også fremstillingen af biler. Den første prototype fik navnet Voiturette. Navnet er fransk og betyder ’lille bil’, og den lille Voiturette blev så populær, at den første udgave blev videreudviklet og produceret i hele 9 forskellige modeller.

Ekspansion og nyt brandnavn

I 1912 blev Laurin & Klement et børsnoteret selskab, og med overtagelsen af fabrikken RAF i Liberec (Reichenberg) begyndte virksomheden at opleve vækst og ekspansion på flere markeder. Det skete i en periode samtidig med, at en del af produktionen blev flyttet til lande, som Brasilien, Japan og New Zealand.

Under 1. Verdenskrig blev bilproduktionen næsten stoppet. I stedet fremstillede fabrikken nu militære køretøjer og ambulancer.

Efter krigen havde Laurin & Klement svært ved at få hjulene til at dreje rundt i den nystiftede stat, Tjekkoslovakiet. Stigende konkurrence, med en faldende efterspørgsel som følge, samt en stram tjekkisk skattepolitik betød, at virksomheden måtte kæmpe for sin overlevelse. Den negative udvikling endte med, at Laurin & Klement i 1925 blev opkøbt af ingeniørfirmaet Škoda, der havde hovedsæde i Pilsen.

En af stifterne, Václav Klement, begyndte nu at forske og skrive om bilmotorer, mens bilerne, der blev produceret, blev sendt på gaden under navnet Škoda. Det gik igen godt for virksomheden, og det nystiftede selskab udviklede nye modeller, som faktisk er kendt den dag i dag. Det drejer sig blandt andet om Škoda Rapid, Škoda Favorit, Škoda Superb og Škoda Popular.

Der blev taget godt imod de nye modeller på markedet, og i 1936 var Škoda den førende bilproducent i Tjekkoslovakiet.

Virkelig en god oplevelse 👍🏼
Stine
Skoda Fabia (2008)
Fin service. Ingen ventetid.
Erik P.
Skoda Citigo (2013)
Umiddelbart virker det til at være et fint værksted. Så tomlen op herfra.
Flemming J.
Skoda Octavia (2019)

Statslig regulering

Fra 1939 og i de efterfølgende år blev Škoda-fabrikkerne integreret i den tyske forsvarsindustri og det, som dengang hed Hermann Göring AG. I disse år bestod produktionen næsten udelukkende af militære køretøjer.

Efter 2. Verdenskrig blev bilproduktion genoptaget. Nationaliseringen, og indførelsen af den socialistiske planøkonomi, betød, at produktionen af biler blev koncentreret om at fremstille små, økonomiske biler, der var baseret på modellen, Škoda Popular.

Da Škoda i 1955 lancerede Škoda 440, og senere i 1964 sendte Škoda 1000 MB på gaden, indledtes en ny epoke for Škoda. Lanceringen af de to nye modeller betød nemlig, at de fleste tjekkoslovakker fra da af kom til at eje en bil,

Škoda 440 var billig at fremstille, og Škoda 1000 MB var så solid, at den også blev benyttet inden for motorsporten. Og netop inden for motorsporten fik Škoda stor succes. Det skete til trods for, at den tjekkiske bilproducent ikke altid har været kendt for konstant at udvikle nye og innovative bilmodeller. Men i den hårde konkurrence har bilproducenten alligevel over tid formået at fastholde sin position på den internationale motorsportsscene.

Škoda fortsatte op gennem 60’erne, 70’erne og 80’erne med at udvikle nye modeller og sendte blandt andet Škoda 110 R, Škoda Garde og Škoda Rapid på gaden. De mange nye modeller betød, at Škoda opnåede en andel på 10 pct. af bilmarkedet i Østtyskland (DDR).

Over 800.000 andre bilejere

har allerede fået tilbud på bilreparation.

Få tilbud

Rødder i motorsporten

Helt tilbage fra virksomhedens første år var udviklingen og fremgangen hos Laurin & Klement tæt forbundet med engagementet inden for motorsporten. Laurin & Klement startede i deres tid med at deltage i forskellige motorløb, og fik i årene fra 1901 til 1905 stor succes med deres foretagende.

Motorcyklen L & K Racing Machine (’L & K-Rennmaschine’) var den første serieproducerede tocylindrede motorcykel i Europa. Fra 1935 til 1937 begyndte Škoda også at deltage i Monte Carlo-rallyet. Her blev det til en sølvmedalje i en specialfremstillet Škoda Popular, som havde fået lagt en firecylindret motor i fra Škoda Rapid.

I 1950 deltog Škoda i 24-timers løbet i Le Mans med en Škoda Sport SLM 43. Siden vandt Škoda et Grand Prix-løb i Brno med en Škoda 1101.

Med Škoda Oktavia lykkedes det 1961 at vinde rallyet i Monte Carlo i denne særlige klasse. Det fik straks efterspøgslen efter Škoda til at stige. Siden fulgte endnu en sejr i Monte Carlo i 1977, og med sejren i 1981 i European Touring Car Championship (FIA ETCC) fik Škoda sat en tyk streg under, at man kunne begå sig blandt de bedste bilmærker i den internationale motorsportsverden.

Škoda overtages af Volkswagen AG

Sovjetunionens fald i 1991 førte til, at Škoda blev overtaget af Volkswagen AG. En ny æra kunne begynde. Det skete bl.a. med videreudviklingen af Škoda Favorit, som var blevet produceret første gang i 1987. Lanceringen af den nye Škoda Favorit blev samtidig et symbol på den nye politiske dagsorden mellem øst og vest.

Škoda slår sit navn fast

I 1994 blev Škoda Felicia sendt på gaden som efterfølger til Škoda Favorit. Felicia-modellen blev en kæmpemæssig succes, og på bare syv år blev modellen solgt i over 910.000 eksemplarer. Samtidig var lanceringen af den lille Škoda Fabia og den moderne og kompakte middelklassemodel, Škoda Oktavia, med til, at der blev gjort op med forestillingen om, at biler fra Škoda var noget, som udelukkende hørte til i det tidligere Østeuropa.

Der blæste i disse år nye vinde over Škoda. Gradvist lykkedes det for det tidligere østeuropæiske bilmærke at slå sit navn fast som et solidt bilmærke, og Škoda fik nu for alvor manifesteret sin markedsposition.

I dag sælger Škoda biler i en række forskellige bilklasser. Lige fra den lille, smarte bybil, Citigo til den legendariske middelklassebil Superb og over til modeller, som Minivan Roomster og SUV Yeti.

Škoda sælges i dag i mere end 100 lande, og bilkoncernen kunne i 2014 notere sig et rekordår med mere end en million solgte biler på verdensplan.

Fordele med autobutler.dk

FDM Samarbejde

FDM stikprøvekontrol

Alle værksteder kontrolleres af FDM

Læs mere om FDM stikprøvekontrol

3 års garanti på din bilreparation

3 års garanti på din bilreparation

Med 3 års fuld garanti er du sikret høj kvalitet i både arbejde og reservedele.

Læs mere om 3 års garanti

autobutler.dk tilbyder prisgaranti

Prisgaranti

Finder du et billigere tilbud, så matcher vi prisen. Så enkelt er det!

Læs mere om autobutler.dk Prisgaranti

Gratis rådgivning vedr. bilreparation

Gratis rådgivning

Vores in-house mekanikere er klar til at hjælpe dig med rådgivning.

Ring på tlf. 7734 3221

Alle bilreparationer

Få tilbud nær dig

Vi har 294 kvalitetsværksteder klar til at hjælpe.

Få tilbud