Skal din Skoda på værksted?

Sammenlign tilbud på reparationer og services til din Skoda

  • Få tilbud fra 249 uafhængige værksteder
  • Spar op til 50%*
  • Bestil tid online med prismatch og 3 års FDM-godkendt garanti
Få tilbud
Derfor bør du bruge Autobutler når din Skoda skal på værksted
  • Du sparer op til 50%* når du reparerer eller servicerer din Skoda gennem Autobutler
  • Autobutler.dk hjælper dig med at sammenligne online tilbud
  • Alle værksteder stikprøvekontrolleres af FDM
  • Vi giver dig tryghed med vores 3 års FDM-godkendt garanti
  • Du undgår ventetid og kan trygt bestille tid online
Få tilbud

Sammenlign tilbud fra lokale værksteder til din Skoda

Pris på Skoda reparationer og services

De gennemsnitlige priser og besparelser, for de viste bilmærker, er baseret på forskellige modeller og årgange. Du skal derfor oprette en opgave og sammenligne tilbud for at se din faktiske pris og besparelse.
Opgave Gennemsnitspris* Sammenlign og spar* Du sparer i gennemsnit*
Affjedring / støddæmpere DKK 4.115 DKK 1.098 24 %
Aircondition DKK 1.163 DKK 715 49 %
Andre opgaver DKK 3.025 DKK 877 27 %
Anhængertræk DKK 8.604 DKK 1.863 19 %
Basisservice DKK 1.306 DKK 1.022 43 %
Batteri DKK 1.780 DKK 382 19 %
Bilpleje DKK 1.942 DKK 213 8 %
Bremser DKK 3.253 DKK 874 24 %
Dæk & hjul DKK 2.210 DKK 793 49 %
Dækopbevaring DKK 476 DKK 7 1 %
Elektrisk arbejde DKK 2.184 DKK 646 25 %
Fejlsøgning DKK 684 DKK 892 61 %
Firehjulsudmåling / Sporing af bil DKK 989 DKK 471 33 %
Gearkasse DKK 11.909 DKK 1.223 20 %
Hjulskifte DKK 386 DKK 614 70 %
Kobling DKK 7.094 DKK 1.703 22 %
Motor DKK 7.283 DKK 1.554 22 %
Olieskift DKK 1.081 DKK 599 36 %
Rustarbejde DKK 1.366 DKK 158 30 %
Serviceeftersyn DKK 3.025 DKK 900 24 %
Skadesarbejde DKK 3.193 DKK 563 23 %
Stenslag & rudeskift DKK 3.305 DKK 813 21 %
Styretøj DKK 2.384 DKK 554 19 %
Syn & klargøring DKK 767 DKK 217 18 %
Tandrem/kædekit DKK 5.652 DKK 1.298 19 %
Tilbehør DKK 2.432 DKK 291 19 %
Udstødning DKK 8.131 DKK 1.230 19 %
Undervognsbehandling DKK 4.837 DKK 8 0 %

Service og reparation af Skoda

Mest populære service og reparationer

Spar i gennemsnit 879 kr.*
Med stempel i servicebogen

service med stempel i servicebogen. Du sparer i gennemsnit 23%* på at sammenligne tilbud, svarende til 879 kr.*

Lige nu priser fra 499 kr.*
Spar i gennemsnit 43%*

Bestil olieskift online og spar penge! Lige nu priser fra 499 kr.* Inkluderer påfyldning af 4 liter kvalitetsolie og montering af nyt oliefilter. Få tilbud og se din pris med det samme!

Lige nu priser fra 599 kr.*
Spar i gennemsnit 46%*

Få et basisservice og hold din bil sikkert kørende. Lige nu priser fra 599 kr.* Inkluderer skift af olie og oliefilter, op til 4 liter kvalitetsolie samt komplet gennemgang af din bil med 46 kontrolpunkter.

Spar i gennemsnit 936 kr.*
Spar i gennemsnit 24%*

Sammenlign priser på udskiftning, fejlsøgning eller reparation af bremser. Du sparer i gennemsnit 24%* eller 936 kr.*

Bedømmelser af Skoda Service eller Reparationer

Høflig og faglig samtale
Ole P.
Skoda Octavia (2017)
Rigtig god oplevelse
Morten L.
Skoda Fabia (2011)
Super god oplevelse vi fik til service af vores bil. Langt billigere end hvad Skoda tilbød for et...
Magnus H.
Skoda Fabia (2021)
Skoda

Den tjekkiske bilfabrikant blev grundlagt som Laurin & Klement i 1895, og selvom fabrikken i begyndelsen udelukkende producerede cykler, så regnes Laurin & Klement (i dag Škoda) alligevel for at være en af verdens første bilfabrikker.

Fra to til fire hjul

Produktionen af de såkaldte Slavia-cykler ændredes gradvist til, at de to entreprenører, Václav Laurin og Václav Klement, begyndte at producere motorcykler. Den første motorcykel blev en stor succes, da den var den eneste solgte motorcykel på markedet i det, som dengang hed Østrig-Ungarn. Fra 1905 påbegyndtes også fremstillingen af biler. Den første prototype fik navnet Voiturette. Navnet er fransk og betyder ’lille bil’, og den lille Voiturette blev så populær, at den første udgave blev videreudviklet og produceret i hele 9 forskellige modeller.

Ekspansion og nyt brandnavn

I 1912 blev Laurin & Klement et børsnoteret selskab, og med overtagelsen af fabrikken RAF i Liberec (Reichenberg) begyndte virksomheden at opleve vækst og ekspansion på flere markeder. Det skete i en periode samtidig med, at en del af produktionen blev flyttet til lande, som Brasilien, Japan og New Zealand.

Under 1. Verdenskrig blev bilproduktionen næsten stoppet. I stedet fremstillede fabrikken nu militære køretøjer og ambulancer.

Efter krigen havde Laurin & Klement svært ved at få hjulene til at dreje rundt i den nystiftede stat, Tjekkoslovakiet. Stigende konkurrence, med en faldende efterspørgsel som følge, samt en stram tjekkisk skattepolitik betød, at virksomheden måtte kæmpe for sin overlevelse. Den negative udvikling endte med, at Laurin & Klement i 1925 blev opkøbt af ingeniørfirmaet Škoda, der havde hovedsæde i Pilsen.

En af stifterne, Václav Klement, begyndte nu at forske og skrive om bilmotorer, mens bilerne, der blev produceret, blev sendt på gaden under navnet Škoda. Det gik igen godt for virksomheden, og det nystiftede selskab udviklede nye modeller, som faktisk er kendt den dag i dag. Det drejer sig blandt andet om Škoda Rapid, Škoda Favorit, Škoda Superb og Škoda Popular.

Der blev taget godt imod de nye modeller på markedet, og i 1936 var Škoda den førende bilproducent i Tjekkoslovakiet.

Statslig regulering

Fra 1939 og i de efterfølgende år blev Škoda-fabrikkerne integreret i den tyske forsvarsindustri og det, som dengang hed Hermann Göring AG. I disse år bestod produktionen næsten udelukkende af militære køretøjer.

Efter 2. Verdenskrig blev bilproduktion genoptaget. Nationaliseringen, og indførelsen af den socialistiske planøkonomi, betød, at produktionen af biler blev koncentreret om at fremstille små, økonomiske biler, der var baseret på modellen, Škoda Popular.

Da Škoda i 1955 lancerede Škoda 440, og senere i 1964 sendte Škoda 1000 MB på gaden, indledtes en ny epoke for Škoda. Lanceringen af de to nye modeller betød nemlig, at de fleste tjekkoslovakker fra da af kom til at eje en bil,

Škoda 440 var billig at fremstille, og Škoda 1000 MB var så solid, at den også blev benyttet inden for motorsporten. Og netop inden for motorsporten fik Škoda stor succes. Det skete til trods for, at den tjekkiske bilproducent ikke altid har været kendt for konstant at udvikle nye og innovative bilmodeller. Men i den hårde konkurrence har bilproducenten alligevel over tid formået at fastholde sin position på den internationale motorsportsscene.

Škoda fortsatte op gennem 60’erne, 70’erne og 80’erne med at udvikle nye modeller og sendte blandt andet Škoda 110 R, Škoda Garde og Škoda Rapid på gaden. De mange nye modeller betød, at Škoda opnåede en andel på 10 pct. af bilmarkedet i Østtyskland (DDR).

Rødder i motorsporten

Helt tilbage fra virksomhedens første år var udviklingen og fremgangen hos Laurin & Klement tæt forbundet med engagementet inden for motorsporten. Laurin & Klement startede i deres tid med at deltage i forskellige motorløb, og fik i årene fra 1901 til 1905 stor succes med deres foretagende.

Motorcyklen L & K Racing Machine (’L & K-Rennmaschine’) var den første serieproducerede tocylindrede motorcykel i Europa. Fra 1935 til 1937 begyndte Škoda også at deltage i Monte Carlo-rallyet. Her blev det til en sølvmedalje i en specialfremstillet Škoda Popular, som havde fået lagt en firecylindret motor i fra Škoda Rapid.

I 1950 deltog Škoda i 24-timers løbet i Le Mans med en Škoda Sport SLM 43. Siden vandt Škoda et Grand Prix-løb i Brno med en Škoda 1101.

Med Škoda Oktavia lykkedes det 1961 at vinde rallyet i Monte Carlo i denne særlige klasse. Det fik straks efterspøgslen efter Škoda til at stige. Siden fulgte endnu en sejr i Monte Carlo i 1977, og med sejren i 1981 i European Touring Car Championship (FIA ETCC) fik Škoda sat en tyk streg under, at man kunne begå sig blandt de bedste bilmærker i den internationale motorsportsverden.

Škoda overtages af Volkswagen AG

Sovjetunionens fald i 1991 førte til, at Škoda blev overtaget af Volkswagen AG. En ny æra kunne begynde. Det skete bl.a. med videreudviklingen af Škoda Favorit, som var blevet produceret første gang i 1987. Lanceringen af den nye Škoda Favorit blev samtidig et symbol på den nye politiske dagsorden mellem øst og vest.

Škoda slår sit navn fast

I 1994 blev Škoda Felicia sendt på gaden som efterfølger til Škoda Favorit. Felicia-modellen blev en kæmpemæssig succes, og på bare syv år blev modellen solgt i over 910.000 eksemplarer. Samtidig var lanceringen af den lille Škoda Fabia og den moderne og kompakte middelklassemodel, Škoda Oktavia, med til, at der blev gjort op med forestillingen om, at biler fra Škoda var noget, som udelukkende hørte til i det tidligere Østeuropa.

Der blæste i disse år nye vinde over Škoda. Gradvist lykkedes det for det tidligere østeuropæiske bilmærke at slå sit navn fast som et solidt bilmærke, og Škoda fik nu for alvor manifesteret sin markedsposition.

I dag sælger Škoda biler i en række forskellige bilklasser. Lige fra den lille, smarte bybil, Citigo til den legendariske middelklassebil Superb og over til modeller, som Minivan Roomster og SUV Yeti.

Škoda sælges i dag i mere end 100 lande, og bilkoncernen kunne i 2014 notere sig et rekordår med mere end en million solgte biler på verdensplan.