For at give dig den bedste oplevelse hos Autobutler bruger vi cookies. Ved at klikke rundt på sitet accepterer du brugen af cookies. Læs mere
Skal din Škoda på værksted?

Få 3 tilbud på reparation, service eller tilbehør til din Škoda

  • Spar op til 40% på bilværkstedet
  • Fuld prisgaranti på alle reparationer
  • Tryghed med FDM reparationsaftale
  • Hurtigt og nemt at bruge, det tager kun 2 min!

Prøv selv. Spar penge.

Få 3 tilbud
3 års garanti på din bilreparation
3 års garanti

Din sikkerhed for kvalitetsarbejde
Læs mere

Prisgaranti på alle opgaver
Prisgaranti på alle opgaver

Fundet det billigere? Vi matcher prisen
Læs mere

Škoda

Den tjekkiske bilfabrikant blev grundlagt som Laurin & Klement i 1895, og selvom fabrikken i begyndelsen udelukkende producerede cykler, så regnes Laurin & Klement (i dag Škoda) alligevel for at være en af verdens første bilfabrikker.

Pris på Škoda reparationer

På Autobutler tror vi på gennemsigtighed og rimelige priser. Derfor kan du se gennemsnitspriser for reparationer og hvad du kan spare på at sammenligne tilbud.

Opgave Gns. pris Fra - til
Affjedring / støddæmpere 2.659 kr. 1.702 kr. - 4.156 kr. Få 3 tilbud
Aircondition 861 kr. 620 kr. - 2.577 kr. Få 3 tilbud
Andre opgaver 1.966 kr. 595 kr. - 3.969 kr. Få 3 tilbud
Anhængertræk 6.644 kr. 5.290 kr. - 7.942 kr. Få 3 tilbud
Batteri 1.797 kr. 948 kr. - 2.643 kr. Få 3 tilbud
Bilpleje 2.946 kr. 1.664 kr. - 3.729 kr. Få 3 tilbud
Bremser 2.834 kr. 1.600 kr. - 4.393 kr. Få 3 tilbud
Dæk & hjul 1.741 kr. 325 kr. - 4.379 kr. Få 3 tilbud
Dækopbevaring 372 kr. 356 kr. - 400 kr. Få 3 tilbud
Elektrisk arbejde 1.033 kr. 345 kr. - 2.662 kr. Få 3 tilbud
Fejlsøgning 337 kr. 267 kr. - 422 kr. Få 3 tilbud
Fælge 4.337 kr. 2.289 kr. - 5.625 kr. Få 3 tilbud
Gearkasse 6.356 kr. 400 kr. - 15.413 kr. Få 3 tilbud
Hjulskifte 383 kr. 297 kr. - 633 kr. Få 3 tilbud
Kobling 6.834 kr. 5.088 kr. - 9.925 kr. Få 3 tilbud
Lak- og malerarbejde 3.692 kr. 1.250 kr. - 5.883 kr. Få 3 tilbud
Motor 4.483 kr. 1.745 kr. - 8.288 kr. Få 3 tilbud
Olieskift 1.340 kr. 1.111 kr. - 1.609 kr. Få 3 tilbud
Pladearbejde (buler m.m.) 6.145 kr. 2.813 kr. - 10.447 kr. Få 3 tilbud
Rustarbejde 3.497 kr. 1.250 kr. - 6.039 kr. Få 3 tilbud
Service 2.221 kr. 1.660 kr. - 2.976 kr. Få 3 tilbud
Skadesarbejde 5.360 kr. 2.117 kr. - 7.145 kr. Få 3 tilbud
Stenslag & rudeskift 2.950 kr. 2.239 kr. - 3.603 kr. Få 3 tilbud
Styretøj 1.876 kr. 789 kr. - 3.750 kr. Få 3 tilbud
Syn 658 kr. 450 kr. - 727 kr. Få 3 tilbud
Tandrem/kædekit 5.359 kr. 4.555 kr. - 6.254 kr. Få 3 tilbud
Tilbehør 3.095 kr. 1.189 kr. - 5.457 kr. Få 3 tilbud
Udstødning 3.607 kr. 1.936 kr. - 6.299 kr. Få 3 tilbud
Undervognsbehandling / rustbeskyttelse 4.025 kr. 3.548 kr. - 4.559 kr. Få 3 tilbud

Priserne er baseret på alle tilbud givet via Autobutler, der dog kan indeholde fejl eller udsving. Opret en opgave, hvis du ønsker et specifikt tilbud til din bil.

Fra to til fire hjul

Produktionen af de såkaldte Slavia-cykler ændredes gradvist til, at de to entreprenører, Václav Laurin og Václav Klement, begyndte at producere motorcykler. Den første motorcykel blev en stor succes, da den var den eneste solgte motorcykel på markedet i det, som dengang hed Østrig-Ungarn. Fra 1905 påbegyndtes også fremstillingen af biler. Den første prototype fik navnet Voiturette. Navnet er fransk og betyder ’lille bil’, og den lille Voiturette blev så populær, at den første udgave blev videreudviklet og produceret i hele 9 forskellige modeller.

Ekspansion og nyt brandnavn

I 1912 blev Laurin & Klement et børsnoteret selskab, og med overtagelsen af fabrikken RAF i Liberec (Reichenberg) begyndte virksomheden at opleve vækst og ekspansion på flere markeder. Det skete i en periode samtidig med, at en del af produktionen blev flyttet til lande, som Brasilien, Japan og New Zealand.

Under 1. Verdenskrig blev bilproduktionen næsten stoppet. I stedet fremstillede fabrikken nu militære køretøjer og ambulancer.

Efter krigen havde Laurin & Klement svært ved at få hjulene til at dreje rundt i den nystiftede stat, Tjekkoslovakiet. Stigende konkurrence, med en faldende efterspørgsel som følge, samt en stram tjekkisk skattepolitik betød, at virksomheden måtte kæmpe for sin overlevelse. Den negative udvikling endte med, at Laurin & Klement i 1925 blev opkøbt af ingeniørfirmaet Škoda, der havde hovedsæde i Pilsen.

En af stifterne, Václav Klement, begyndte nu at forske og skrive om bilmotorer, mens bilerne, der blev produceret, blev sendt på gaden under navnet Škoda. Det gik igen godt for virksomheden, og det nystiftede selskab udviklede nye modeller, som faktisk er kendt den dag i dag. Det drejer sig blandt andet om Škoda Rapid, Škoda Favorit, Škoda Superb og Škoda Popular.

Der blev taget godt imod de nye modeller på markedet, og i 1936 var Škoda den førende bilproducent i Tjekkoslovakiet.

Fantastisk hurtigt service og rar medarbejder. Thumbs up herfra
Daniel S.
Skoda Citigo (2013)
Arbejdet blev udført som ønsket uden problemer.
Jesper H.
Skoda Octavia (2005)
Lynhurtig tid, og ingen problemer. De var endda så flinke at sætte mærkater på mine sommerdæk. :-)
Dennis C.
Skoda Fabia (2017)

Statslig regulering

Fra 1939 og i de efterfølgende år blev Škoda-fabrikkerne integreret i den tyske forsvarsindustri og det, som dengang hed Hermann Göring AG. I disse år bestod produktionen næsten udelukkende af militære køretøjer.

Efter 2. Verdenskrig blev bilproduktion genoptaget. Nationaliseringen, og indførelsen af den socialistiske planøkonomi, betød, at produktionen af biler blev koncentreret om at fremstille små, økonomiske biler, der var baseret på modellen, Škoda Popular.

Da Škoda i 1955 lancerede Škoda 440, og senere i 1964 sendte Škoda 1000 MB på gaden, indledtes en ny epoke for Škoda. Lanceringen af de to nye modeller betød nemlig, at de fleste tjekkoslovakker fra da af kom til at eje en bil,

Škoda 440 var billig at fremstille, og Škoda 1000 MB var så solid, at den også blev benyttet inden for motorsporten. Og netop inden for motorsporten fik Škoda stor succes. Det skete til trods for, at den tjekkiske bilproducent ikke altid har været kendt for konstant at udvikle nye og innovative bilmodeller. Men i den hårde konkurrence har bilproducenten alligevel over tid formået at fastholde sin position på den internationale motorsportsscene.

Škoda fortsatte op gennem 60’erne, 70’erne og 80’erne med at udvikle nye modeller og sendte blandt andet Škoda 110 R, Škoda Garde og Škoda Rapid på gaden. De mange nye modeller betød, at Škoda opnåede en andel på 10 pct. af bilmarkedet i Østtyskland (DDR).

Over 600.000 andre bilejere

har allerede fået 3 tilbud på bilreparation.

Få 3 tilbud

Rødder i motorsporten

Helt tilbage fra virksomhedens første år var udviklingen og fremgangen hos Laurin & Klement tæt forbundet med engagementet inden for motorsporten. Laurin & Klement startede i deres tid med at deltage i forskellige motorløb, og fik i årene fra 1901 til 1905 stor succes med deres foretagende.

Motorcyklen L & K Racing Machine (’L & K-Rennmaschine’) var den første serieproducerede tocylindrede motorcykel i Europa. Fra 1935 til 1937 begyndte Škoda også at deltage i Monte Carlo-rallyet. Her blev det til en sølvmedalje i en specialfremstillet Škoda Popular, som havde fået lagt en firecylindret motor i fra Škoda Rapid.

I 1950 deltog Škoda i 24-timers løbet i Le Mans med en Škoda Sport SLM 43. Siden vandt Škoda et Grand Prix-løb i Brno med en Škoda 1101.

Med Škoda Oktavia lykkedes det 1961 at vinde rallyet i Monte Carlo i denne særlige klasse. Det fik straks efterspøgslen efter Škoda til at stige. Siden fulgte endnu en sejr i Monte Carlo i 1977, og med sejren i 1981 i European Touring Car Championship (FIA ETCC) fik Škoda sat en tyk streg under, at man kunne begå sig blandt de bedste bilmærker i den internationale motorsportsverden.

Škoda overtages af Volkswagen AG

Sovjetunionens fald i 1991 førte til, at Škoda blev overtaget af Volkswagen AG. En ny æra kunne begynde. Det skete bl.a. med videreudviklingen af Škoda Favorit, som var blevet produceret første gang i 1987. Lanceringen af den nye Škoda Favorit blev samtidig et symbol på den nye politiske dagsorden mellem øst og vest.

Škoda slår sit navn fast

I 1994 blev Škoda Felicia sendt på gaden som efterfølger til Škoda Favorit. Felicia-modellen blev en kæmpemæssig succes, og på bare syv år blev modellen solgt i over 910.000 eksemplarer. Samtidig var lanceringen af den lille Škoda Fabia og den moderne og kompakte middelklassemodel, Škoda Oktavia, med til, at der blev gjort op med forestillingen om, at biler fra Škoda var noget, som udelukkende hørte til i det tidligere Østeuropa.

Der blæste i disse år nye vinde over Škoda. Gradvist lykkedes det for det tidligere østeuropæiske bilmærke at slå sit navn fast som et solidt bilmærke, og Škoda fik nu for alvor manifesteret sin markedsposition.

I dag sælger Škoda biler i en række forskellige bilklasser. Lige fra den lille, smarte bybil, Citigo til den legendariske middelklassebil Superb og over til modeller, som Minivan Roomster og SUV Yeti.

Škoda sælges i dag i mere end 100 lande, og bilkoncernen kunne i 2014 notere sig et rekordår med mere end en million solgte biler på verdensplan.

Fordele med Autobutler

FDM Samarbejde

FDM stikprøvekontrol

Alle værksteder kontrolleres af FDM

Læs mere om FDM stikprøvekontrol

3 års garanti på din bilreparation

3 års garanti på din bilreparation

Med 3 års fuld garanti er du sikret høj kvalitet i både arbejde og reservedele.

Læs mere om 3 års garanti

Autobutler tilbyder prisgaranti

Prisgaranti

Finder du et billigere tilbud, så matcher vi prisen. Så enkelt er det!

Læs mere om Autobutler Prisgaranti

Gratis rådgivning vedr. bilreparation

Gratis rådgivning

Vores in-house mekanikere er klar til at hjælpe dig med rådgivning.

Ring på tlf. 7734 3221

Alle bilreparationer

Få 3 tilbud nær dig

Vi har 316 kvalitetsværksteder klar til at hjælpe.

Få 3 tilbud