Besvarelse fra
Dit Autoværksted - CarSpot
9 minutter
siden
Kære Rune.
Tusind tak fordi du gad dele din side af oplevelsen.
Men lige her vil jeg rigtig gerne have lov til at bedømme din adfærd - anmelde tilbage, og dele min oplevelse af hvordan du som kunde har været over for mig, og hvad jeg har måtte finde mig i
Du bestiller en opgave igennem autobutler. vi går i gang med opgaven, og kan konstatere, der er 2 bære arme der er defekt og skal udskiftes. dette tilbyder jeg at gøre hvor du kun betaler for reservedele, men gratis arbejdskraft. det takker du ja til. og igen jeg skylder dig intet. men gør det blot for at yde en god service og at du får en god oplevelse. denne defekthed bliver foto dokumenteret inden du acceptere det. da vi er færdige med hele opgaven, har du været i dialog med autobutler om rapport på sporing, hvor du siger sådan en SKAL jeg have, jeg fortæller så at værkstedet, som sporer bilen udskriver ikke rapporter. men man kan tage billeder af målene på skærmen. og fremvise det til kunden. det er min fejl, tænkte jeg ikke der var behov for, da bilen kører som den skal. jeg forklarer, at rettet sad skævt og hjulene ikke fulgte med rattet når man kørte før sporing. så selvfølgelig er den sporet, da hjulene og rattet sidder som det skal nu. dette svarer du på, det kan du ikke afvise, men stadig skal du have en rapport . du anklager mig for at lyve . du råber af mig. snakker nedladende til mig. og jeg prøver at holde en god tone. men der er grænser for hvad man som menneske skal finde sig i.
at en medarbejder skulle være bortvist, og du ikke har fået en kvittering, rune stop nu. der er ingen der har talt om bortvisning eller fyring for den sags skyld. det er absurd, og vildt at du kommer med sådanne påstande, jeg har på intet tidspunkt sagt den var blevet sporet i "nærheden" du har fået at vide, at bilen var blevet sporet gammel køge landevej, og med mekanikeren der skulle have udført koblingsskiftet, da håber jeg du referere til mig, da JEG lavede din bil, jeg arbejde endda på den en lørdag, og der er ingen mekaniker hos mig der arbejder om lørdagen. og dette gjorde jeg så du kunne få din bil hurtigere end forventet.
Din kvittering er din faktura, og den har du fået og der er naturligvis 3 års garanti
Men med det sagt.
Vi aftaler en ny dato. hvor jeg IGEN kører den til sporing, her betaler jeg 800 kr inkl moms. for at de blot skal sætte maskinen til så der igen er udmålinger på skærmen så jeg kan tage et billede, og fremvise dette. dette sender jeg til dig på mms. og du godkender. 2 billeder kostede mig 800 kr inkl moms , der er ikke justeret noget, eller rettet på noget, da den stod som den skulle, grundet forrige justering. men så kan man vende den om og sige har jeg lært noget JA. men heldigvis modbeviste det din absurde anklage. og det var bestemt de 800 kr værd. kileremmen som jeg ikke kunne skaffe, som jeg også nævnte over tlf, den har du selv kørt til ford for at hente, hvilket vi også aftalte, da du ligeså godt selv kunne hente den, så ville jeg montere den gratis. vi får skiftet kilerem det var din gamle kile rem der sad på, her har du kileremmen med, og IGEN gratis arbejdskraft, hvor den bliver monteret gratis og der sker det mest sygeste og ubehagelige. mens jeg arbejder på din bil. går du midt inde på værkstedet hvor jeg arbejder på din bil. du går i cirkler og begynder at skælde mig ud. og IGEN tale nedladende til mig. jeg prøver virkelig at holde på mig selv. der kommer et tidspunkt, hvor jeg simpelthen ikke gider høre på mere, da jeg ikke kan holde til det psykisk, dette gør du fordi du ikke tror på at jeg ikke kunne skaffe kilerem til din bil. jeg svarer igen, at jeg ikke finder mig i du taler sådan til mig. og nu vil jeg gerne have du taler pænt til mig og med en ordentlig tone, jeg fremviser derefter 4 FORSKELLIGE KILEREM, hvor der klart og tydeligt, står ford på, og var købt til din bil, men passede ikke, og derfor kun kan skaffes originalt, hvilket er normalt med nogle bilmærker, at reservedele kun kan skaffes originalt. til dit forsvar, siger du at du beklager hvis jeg har følt at du har været hård i tonen, men grunden til at du er oppe at køre, er fordi at du er i behandling for noget sygdom, (som jeg naturligvis ikke vil nævne her i al offentlighed), det respektere jeg så. så langt så godt, kile remmen bliver skiftet, og vi aftaler en ny tid til at få kigget på gearkassen,
Godt nok bliver disse rep, gjort af flere omgange, men da du ikke kan sætte bilen, og gerne vil vente på værkstedet, deler vi naturligs reparationerne op, så det heller ikke bliver for mange timer.
Datoen er sat , og der kommer du igen, vi kigger igennem gearforbindelserne, og der er intet der tyder på problemer med gearkassen, jeg sætter mig ind i bilen og skifter gear, personligt kan jeg intet mærke, du beder mig om at sætte den i 3 gear, det gør jeg så mens du overvåger, og du kan se at dette gøres uden komplikationer, du spørg hvordan fan.... at det kun sker når du kører. det svarer jeg så til det kan jeg ikke svarer på, men bilen er altså også 23 år gammel, det jo ikke en ny bil, og muligvis kan være en slidt gearkasse, jeg gentager processen flere gange, her samme resultat, men jeg lover at kigge på det alligevel, selvom intet tyder på der skulle være noget galt. i den periode er der lagt op til ferie, vi aftaler at kigge på resten efter ferien da både du og jeg skal holde ferie, og tiden ikke er der.
efter ferien......
Vi får en dato på plads, og skal omsider få styr på det sidste. vi booker dig ind HURTIGST MULIGT efter ferien, du aflevere bilen, om morgenen, her aftaler vi at bilen skal ud og kører uden problemer , og vi skal fixe det hele. jeg starter med at køre den ind, vi skal til at adskille tandremsdæksel, for at lokalisere den skure lyd. det viser sig at dækslet, mangler skruer, og er knækket midt over, samt gearforbindelser adskilt af anden værksted dette ringer jeg og spørg ind til , da jeg på ingen måde har afleveret bilen sådan. du kan ikke rigtig svarer på det, hvorefter jeg er i dialog med autobutler, og de fortæller ærligt, at bilen ren faktisk har været på 2 andre værksteder, i forbindelse med de her repartioner, som jeg skulle have kigget på.
jeg tager så kontakt til dig igen, og oplyser dette, dette kan du naturligvis ikke afvise, men jeg påpeger selvfølgelig, at det er på ingen måde er i orden, da vi har en klar aftale om reklamation, jeg står her, og ren faktisk gerne vil hjælpe dig, men du tilbageholder vigtige informationer, som vedrører bilen, dette er spild af min tid, da jeg simpethen ikke tør røre ved bilen, et andet værksted har rodet ved, det viser sig så at disse 2 værksteder, har pillet ved med mit arbejde, adskilt ting, samt ødelagt et dæksel, og glemt at spænde det fast, hvortil der mangler flere skruer, helt juridisk, må et andet værksted, ikke reparere eller adskille det som det oprindelige værksted har repareret, vi havde en klar aftale om at vi skulle fejlsøge efter ferien, jeg stoler på at du kommer med bilen, sådan som jeg har efterladt den, og regner naturligvis også med at skulle der være noget at du så vil være åben omkring det. men at du ikke deler disse vigtige informationer med mig, men blot beder mig om at kører bilen ud, så du kan tage kontakt til andet værksted der har ødelagt dæksel m.m, der står jeg tilbage med en følelse om at du bare har spildt min tid. og det er klart, i den tilstand tør jeg ikke vide hvad mere de har ødelagt.
Til slut, vil jeg altså også gerne sige, at dette har været en rigtig ubehagelig oplevelse for mig, jeg har aldrig i mine 17 år som mekaniker blevet talt ned til på den måde, råbt af eller lign. det har ikke været sjovt at komme hjem til kone og børn, efter en dag på arbejde, hvor en kunde har talt sådan til en. flere gange har jeg haft lyst til at sige fra, og bede dig om at finde et andet værksted, men jeg ville så gerne hjælpe, jeg prøvede at sætte mig ind i din situation samt din behandling. men på et tidspunkt bliver det for meget. hvad angår værktøj, bliver der ALTID anvendt korrekt værktøj, vi har speciel værktøj til næsten alle biler, og er der mangel på det, hvilke vi heldigvis kan undersøge på autodata til alle biler, informere vi kunden om dette, og enten fremskaffes dette, og er det ikke noget vi kan skaffe inden for nærmeste tispunkt, kan kunden altid finde et alternativt værksted, hvor de har det.
Det sidste du skriver passer vist ikke helt, der er flere gange hvor jeg ikke synes du havde noget godt at sige. Men du holdte dig ihvertfald ikke tilbage.
Jeg er rigtig glad for at du er kommet videre, jeg håber virkelig, at du kommer på benene igen.
og ønsker dig alt held og lykke fremad rettet. jeg bærer ikke nag. jeg ville bare ønske at du fra start kunne have talt pænt samt udvise respekt.
Ha en rigtig dejlig dag
De bedste hilsner