For at give dig den bedste oplevelse hos Autobutler bruger vi cookies. Ved at klikke rundt på sitet accepterer du brugen af cookies. Læs mere
Pris på et Renault serviceeftersyn

Få et tilbud på Renault serviceeftersyn

Alle biler skal til serviceeftersyn. Et serviceeftersyn af din Renault er med til at forebygge skader og samtidig minimere eventuelle drifts- og sikkerhedsproblemer. Bilens årgang, model og antal kørte kilometer afgør, hvilket eftersyn der skal til.

Når din Renault skal til serviceeftersyn, skal du sikre dig, at eftersynet bliver udført som beskrevet i servicemanualen så garantien bevares. Værksteder tilknyttet Autobutler forpligter sig til at udføre bilservice af høj kvalitet, og vil altid følge servicehåndbogen, med mindre du selv beder dem om at lave mindre end anbefalet for at spare på værkstedsregningen.

Vælger du at køre på et autoriseret Renault værksted, så tilbyder Renault forskellige former for service. Renault Service omfatter servicepakker, tilbehør, forsikring og assistance.

Vi har hjulpet dig lidt og beregnet gennemsnitsprisen på et Renault serviceeftersyn foretaget af værksteder tilknyttet Autobutler:

Gennemsnitlig pris
2.306 kr.
Spar 25%

Priserne er baseret på alle tilbud givet via Autobutler, der dog kan indeholde fejl eller udsving. Opret en opgave, hvis du ønsker et specifikt tilbud til din bil.

Vær dog opmærksom på, at prisen på dit Renault serviceeftersyn selvfølgelig afhænger af model og antal kørte kilometer.

Bevar garantien

Inden du vælger værksted, så vær opmærksom på, at det ved EU-lov, og dermed også dansk lov, er vedtaget, at bilejere efter køb af ny bil helt frit kan vælge serviceværksted. Det betyder, at bilproducenterne skal gøre alle data, serviceskemaer og service-bulletiner fuldt tilgængelige for det frie marked, og dermed også de frie værksteder.

Derfor kan det godt betale sig at undersøge, om et serviceeftersyn kan udføres lige så godt, men billigere, hos et ikke autoriseret værksted. Du bevarer garantien, så længe der udføres de punkter der er beskrevet i service håndbogen, og der bruges reservedele, som overholder de krav der er stillet fra producentens side.

Ved et Renault serviceeftersyn skal du som minimum sikre dig at,

  • Bilens vedligeholdelsesprogram overholdes.
  • Værkstederne kan fremvise en liste med alle de punkter som skal efterses.
  • Som en del af vedligeholdelsesprogrammet efterses tandremmen. Er din Renault mere end 6 år gammel og/eller har kørt op til 160.000 km, så er det tid til at få udskiftet tandremmen.
  • Vi anbefaler, at du vælger et kvalitetsværksted, som bruger det rigtige måleudstyr, godkendte OEM reservedele og påfylder godkendte væsker. Det sikrer dig den bedste køreoplevelse og husk så også på, stempler i din servicebog sikrer en bedre brugtvognsværdi. Derfor skal din bil regelmæssigt til service.

Hvornår skal du til serviceeftersyn med din bil?

Hvis du følger de anviste forskrifter for bilservice, så vil det fremgå af servicebogen eller af bilens elektroniske "reminder", hvornår den næste gang skal serviceres. Køber du en brugt Renault, så sørg for, at du får den leveret efter at den er blevet serviceret og klargjort til brug.

Normalt skal en bil serviceres mellem 15.000 og 30.000 km. Kører du ikke så meget i din Renault, så gælder der i stedet et årsinterval, så du med fordel kan få din bil serviceret hvert eller hvert andet år.

Er det nødvendigt at få sin bil serviceret?

Selvom din bil skulle have en alder, så garantien er udløbet, er det stadig vigtigt, at du overholder de foreskrevne serviceintervaller. Dels forebygger det uventede driftsstop med ofte dyre reparationer til følge, og dels er bilen som nævnt mere værd, når service er blevet overholdt.

Ved et serviceeftersyn sikrer værkstedet, at bilens sikkerhedsniveau stadig er i top. Det sker ved at efterse og teste vitale dele som dæk, bremser, støddæmpere og fjedre samt ved at udskifte olie, oliefilter og kabinefilter. Desuden tjekkes en lang række af bilens komponenter, herunder gearkasse, undervogn, bære- og styrekugler, batteri og lys. Listen omfatter også luftfilter, brændstoffilter og bremsevæske, hvis servicehåndbogen kræver det. Og når alt er kontrolleret og tjekket, kører mekanikeren en tur i bilen for på den måde at sikre, at bilen fungerer som den skal og at den bevæger sig på vejen som ønsket.

A-Service eller B-Service?

Mange værksteder opererer med flere forskellige slags serviceeftersyn, som er mere eller mindre omfattende. Derudover kommer der ekstra arbejde med 30.000 / 60.000 / 120.000 / 150.000 km.

Olieservice

Omfatter udskiftning af olie og oliefilter.

A-Service

Hvis bilen er en ældre model, kan du med fordel vælge et A-Service, hvis din mekaniker mener at det er forsvarligt. Et A-Service vil som oftest inkludere olie/filterskift samt kontrol af visker, lys, lygter og instrumenter, smøring af døre og klapper, kontrol og justering af dæktryk samt eftersyn af dækmønster/slitage. Desuden vil der blive foretaget kontrol af styretøj og undervognskomponenter, kontrol af udstødningssystem samt visuel kontrol af bremser.

B-Service

Omfatter samme punkter som et A-Service, men ved B-Service vil bremser blive skilt ad, renset, smurt og kontrolleret, ligesom gearkasseolie og bagtøjsolie vil blive skiftet.

Mere om bilservice og reparation

Bilervice

Få 3 tilbud og sammenlign priser på service og eftersyn

Få 3 tilbud » Få 3 tilbud »

Fordele med Autobutler

  • Få 3 tilbud fra værksteder nær dig
  • Spar 20-40 %
  • 3 års fuld garanti på arbejde og reservedele

Vi står klar til at hjælpe dig! Kontakt os på email eller ring på 77 34 32 21

Trustpilot
God 8.5 / 11828 anmeldelser

Få 3 tilbud nær dig

Vi har 283 kvalitetsværksteder klar til at hjælpe.

Få 3 tilbud

Alle bilreparationer