Værksteder i kamp om stjernerne

Skrevet af Autobutler.dk d. 28. januar 2013, 11:22

Når autoværkstederne skal skilte med bilisternes bedømmelser af dem, skruer mekanikerne op for kvaliteten.  Autopartner bedst.

Med online-handel følger særdeles synlige brugerbedømmelser på nettet. Er hotellet godt? Kik på nettet! Laver restauranten lækker mad? Tjek nettet. Leverer rejsebureauet varen? Google eller Trustpilot har svaret, leveret af alle de tidligere kunder. Og med brugerbedømmelser følger bedre kvalitet. Ellers mister man kunderne i en stadig mere gennemsigtig og konkurrencepræget verden. Det gælder også de danske autoværksteder. Her står værkstederne i Autopartner-kæden med guldmedaljen. Der er dog forskelle fra værksted til værksted i kæden.

»Bedømmelser får værkstederne og mekanikerne til at oppe sig. Og det gavner kunderne«, konkluderer Christian Legêne, partner og adm. direktør i værkstedsportalen autobutler.dk ApS.

»De Autopartner-værksteder, der er tilknyttet vores portal, scorer i snit 4,74 hos os! Det er bemærkelsesværdigt og viser vel alt andet lige, at der er hård konkurrence om at levere kvalitet. Kunderne går nemlig i høj grad efter kvalitet, geografisk nærhed og god dialog, ikke kun en god pris«, siger han.

Det spiller formentlig også ind, at Autopartner-kæden har sit eget ratingsystem, så deres værksteder ved, hvor vigtigt det er at få gode ratings.

Autobutler.dk værkstedsportal - 3 tilbud på din bilreparation

Brugerstyret system

Ratingsystemet hos værkstedsportalen er totalt brugerstyret. Når en kunde har fået løst en opgave, får kunden en opfordring til at bedømme værkstedet. Det sker, mens de har værkstedsbesøget i klar erindring. Alle bedømmelser er med andre ord tilknyttet et stykke faktisk udført arbejde. 55.500 bilejere har siden portalens fødsel i august 2010 kunnet bedømme værkstederne, og gennemsnittet fra de 10.000 bilejere, der har gjort det, er 4,5 ud af 5 mulige point.

»Der er naturligvis værksteder, der får dårlige bedømmelser fra bilejere, der ikke har haft den rette oplevelse. Det er med til at få værkstederne til at arbejde ekstra seriøst. Værkstedet selv bruger derfor ratings som et værktøj til at forbedre deres image og kundetilfredshed, men for os indgår det også som et pejlemærke for, hvilke værksteder, vi ønsker at samarbejde med siger Christian Legêne.

Trustpilot viser værkstedstilfredshed

Når bilejerne har givet værkstedet en rating, opfordres de til at bedømme selve autobutler.dkTrustpilot, som samler brugerbedømmelser for hundredvis af brancher. Her er bedømmelsen af autobutler.dk i snit 9,5 ud af 10 mulige, nummer 1 ud af 74 indenfor kategorien ”biler”. Bedømmelse nr. 1.000 faldt i søndags.
- Også her hænger pointafgivningen nøje sammen med oplevelsen på værkstedet. Vi får meget få bedømmelser på Trustpilot, som ikke hænger sammen med en aktuel værkstedsoplevelse. Så selv om vi da gerne tog hele æren for de 9,5 point, så er sandheden nok, at den høje karakter i lige så høj grad afspejler bilisternes tilfredshed med værkstedet som med vores tjeneste, slutter Christian Legêne.

Autopartner i top hos autobutler.dk

Værkstedskædernes ratings på autobutler.dk er som følger:

  1. AutoPartner: 4,74
  2. Mekonomen Autoteknik: 4,63
  3. Teknicar: 4,59
  4. Din Bilpartner: 4,57
  5. DAF Plus: 4,56
  6. Automester: 4,55
  7. MekoPartner: 4,54
  8. AutoPlus: 4,50
  9. Bosch Car Service: 4,47
  10. Hella Service Partner: 4,44

Autobutler.dk værkstedportal - spar op til 40% på værkstedsregningen


Tager man også dæk-, glas-, tilbehørs- og undervognscentre med, ser listen således ud:

Kædens navn Gennemsnitsrating
Dæktryg*: 5,00
TekTrol: 4,85
Super Dæk Service (SDS): 4,77
AutoPartner: 4,74
Mercasol: 4,68
AGL: 4,64
Mekonomen Autoteknik: 4,63
RudeCenter: 4,61
Teknicar: 4,59
First Stop: 4,58
Din Bilpartner: 4,57
DAF Plus: 4,56
AutoMester: 4,55
MekoPartner: 4,54
Euromaster: 4,54
ByensBilpleje.com: 4,53
Tectyl: 4,53
SUVO: 4,52
AutoPlus: 4,50
Point S: 4,50
Bosch Car Service: 4,47
hjulskift.dk: 4,46
Hella Service Partner: 4,44
QuickPot: 4,40
Dinitrol: 4,39
BilXtra: 4,38
PAVA: 4,33
MesterBiler*: 3,50
Gennemsnit / I alt: 4,53

* betyder, at der er færre end 20 bedømmelser.

(Data er fra 11/1-2013)

Kun ved at vælge via autobutler.dk får du:

Med Autobutler får du 2 års fuld garanti

<p>Garantien gælder, med nedenstående undtagelser, både det udførte arbejde og de anvendte reservedele.</p> <li>Garantien gælder uden km begrænsning.</li> <li>Garantien gælder alene den del af arbejdet som er formidlet og udført gennem Autobutler.dk.</li> <li>Garantien ydes udelukkende af dét værksted, som har udført arbejdet og er derfor et forhold mellem kunden og værkstedet.</li> <li>Garantien gælder i to år fra fakturadato. Det er derfor vigtigt både at gemme det bekræftede tilbud formidlet gennem Autobutler.dk og værkstedsfakturaen, da disse to dokumenter tilsammen udgør garantibeviset.</li> <p>Garantien omfatter ikke:</p> <li>Skader / behov for udskiftning som skyldes almindelig slitage</li> <li>Skader som skyldes brug af forkert brændstof, olie og andre væsker</li> <li>Skader som skyldes færdselsuheld</li> <li>Skader som følger af manglende eller mangelfuld service og vedligeholdelse</li> <li>Skader som følger af unormal brug / misbrug af bilen</li> <li>Skader som følger af deltagelse i motorløb</li> <li>Skader som følger af andre værksteders eller egen reparation, montering af ekstraudstyr, eller ombygning af bilen</li> <li>Brugte og renoverede dele</li> <li>Egne reservedele</li> <li>Dæk</li> <li>Rustbeskyttelse</li> <li>Justeringer, sporinger og indstillinger (hjul, døre m.v.)</li> <p>Reklamation over garantidækkede skader skal ske til det værksted som har udført reparationen senest på toårsdagen for udskrivelsen af fakturaen.</p>

Alle værksteder kvalitetskontrolleres af FDM

<p>FDM foretager på vegne af Autobutler stikprøvekontrol af det arbejde, som vores tilmeldte værksteder udfører. Som uvildig stikprøvekontrollant er FDM med til at kontrollere det arbejde, som du har fået udført, lige som vores brugere efter hvert enkelt værkstedsbesøg bedømmer værkstederne. Tilsammen er det din sikkerhed for, at kvaliteten af arbejdet altid er i orden.</p> <p>Ved FDMs stikprøvekontrol undersøges det bl.a., om værkstedet har fulgt FDMs reparationsaftale, for at sikre dig at arbejdet er udført som aftalt. </p> <p>Alle værksteder på autobutler.dk er underlagt FDMs stikprøvekontrol og kontrolleres løbende.</p> <p>Det betyder at: <ul> <li>Kvaliteten af det udførte arbejde kontrolleres</li> <li>Kunden skal have mulighed for at se de udskiftede reservedele</li> <li>Værksteder kan ekskluderes, hvis de ikke lever op til FDMs og Autobutlers krav</li> </ul> </p> <p>Alt sammen for at garantere dig en god oplevelse og en service, der beror på høje kvalitetskrav til vores tilknyttede værksteder.</p>

Autobutler.dks prisgaranti

<p>Hvis du får et tilbud hos et lokalt værksted, der er bedre end det, du kan opnå på autobutler.dk, kan du gøre brug af Autobutlers prisgaranti. Så vil vi matche prisen ved at sørge for, at du kan få opgaven løst til samme pris hos et af de bilværksteder, som har budt på opgaven. Du vælger selv hvilket. Hvis ingen af de værksteder, der har budt på opgaven, ønsker at udføre arbejdet til den pris, der skal matches, kan du få arbejdet udført på et værksted i det samme geografiske område. Vi sørger for, at du aldrig kommer til at betale mere, end det bedste tilbud lyder på!</p>

Lige nu siger andre bilejere

4,5
55704 bedømmelser
Ford Fiesta – 2014
Cele Auto
2750 Ballerup
Ford Fiesta – 2009
BH Car Service Osted - Teknicar
4320 Lejre
Kia Ceed – 2007
Auto Ms
3520 Farum
Ford Fiesta – 2014
Cele Auto
2750 Ballerup
Ford Fiesta – 2009
BH Car Service Osted - Teknicar
4320 Lejre
Opret en opgave nu