Værkstedskunder ser ikke blindt på prisen

Skrevet af Autobutler.dk d. 30. april 2012, 08:55

35 procent af bilisterne går efter prisen, men 65 procent vælger værksted efter andre kriterier.

Bilister, der bruger professionelle værkstedsportaler som autobutler.dk, stirrer slet ikke så blindt på prisen, som mange tror. Kun 35 procent har prisen på opgaven som vigtigste kriterium. 65 procent vægter andre krav højere, viser en undersøgelse, som autobutler.dk har udarbejdet. Baggrundsmaterialet er de 26.000 forespørgsler, som danske bilister har sendt via portalen i dens knap toårige levetid.

»For eksempel synes 20 procent af vore brugere, at det vigtigste er værkstedets omdømme. På autobutler.dk får alle værksteder ratings af brugerne, og det vælger hver femte bilist efter«, forklarer adm. direktør og partner Christian Legêne.

På autobutler.dk ligger gennemsnittet på 4,5 ud af 5, som er den bedst mulige bedømmelse.

Autobutler.dk værkstedsportal - 3 tilbud på din bilreparation

Også kriterier som afstand til værkstedet, en god dialog med værkstedet og grundigt specificerede tilbud tæller tungt for autobutlers privatkunder. Den gruppe er hastigt voksende, da flere og flere bilister ser fordelene i autobutlers online-koncept med blandt andet skriftlige reparationsaftaler, uafhængige stikprøvekontroller af værkstederne og tusindvis af bedømmelser.

Det vælger bilisterne værksted efter:

  1. 35 procent vælger efter pris.
  2. 20 procent vælger efter bedømmelser/ratings
  3. 10 procent vælger efter afstand
  4. 10 procent vælger efter god dialog
  5. 10 procent vælger efter bedst specificerede tilbud
  6. 15 procent vælger efter andre krav
  7. Kilde: autobutler.dk


Kun ved at vælge via autobutler.dk får du:

Med Autobutler får du 2 års fuld garanti

<p>Garantien gælder, med nedenstående undtagelser, både det udførte arbejde og de anvendte reservedele.</p> <li>Garantien gælder uden km begrænsning.</li> <li>Garantien gælder alene den del af arbejdet som er formidlet og udført gennem Autobutler.dk.</li> <li>Garantien ydes udelukkende af dét værksted, som har udført arbejdet og er derfor et forhold mellem kunden og værkstedet.</li> <li>Garantien gælder i to år fra fakturadato. Det er derfor vigtigt både at gemme det bekræftede tilbud formidlet gennem Autobutler.dk og værkstedsfakturaen, da disse to dokumenter tilsammen udgør garantibeviset.</li> <p>Garantien omfatter ikke:</p> <li>Skader / behov for udskiftning som skyldes almindelig slitage</li> <li>Skader som skyldes brug af forkert brændstof, olie og andre væsker</li> <li>Skader som skyldes færdselsuheld</li> <li>Skader som følger af manglende eller mangelfuld service og vedligeholdelse</li> <li>Skader som følger af unormal brug / misbrug af bilen</li> <li>Skader som følger af deltagelse i motorløb</li> <li>Skader som følger af andre værksteders eller egen reparation, montering af ekstraudstyr, eller ombygning af bilen</li> <li>Brugte og renoverede dele</li> <li>Egne reservedele</li> <li>Dæk</li> <li>Rustbeskyttelse</li> <li>Justeringer, sporinger og indstillinger (hjul, døre m.v.)</li> <p>Reklamation over garantidækkede skader skal ske til det værksted som har udført reparationen senest på toårsdagen for udskrivelsen af fakturaen.</p>

Alle værksteder kvalitetskontrolleres af FDM

<p>FDM foretager på vegne af Autobutler stikprøvekontrol af det arbejde, som vores tilmeldte værksteder udfører. Som uvildig stikprøvekontrollant er FDM med til at kontrollere det arbejde, som du har fået udført, lige som vores brugere efter hvert enkelt værkstedsbesøg bedømmer værkstederne. Tilsammen er det din sikkerhed for, at kvaliteten af arbejdet altid er i orden.</p> <p>Ved FDMs stikprøvekontrol undersøges det bl.a., om værkstedet har fulgt FDMs reparationsaftale, for at sikre dig at arbejdet er udført som aftalt. </p> <p>Alle værksteder på autobutler.dk er underlagt FDMs stikprøvekontrol og kontrolleres løbende.</p> <p>Det betyder at: <ul> <li>Kvaliteten af det udførte arbejde kontrolleres</li> <li>Kunden skal have mulighed for at se de udskiftede reservedele</li> <li>Værksteder kan ekskluderes, hvis de ikke lever op til FDMs og Autobutlers krav</li> </ul> </p> <p>Alt sammen for at garantere dig en god oplevelse og en service, der beror på høje kvalitetskrav til vores tilknyttede værksteder.</p>

Autobutler.dks prisgaranti

<p>Hvis du får et tilbud hos et lokalt værksted, der er bedre end det, du kan opnå på autobutler.dk, kan du gøre brug af Autobutlers prisgaranti. Så vil vi matche prisen ved at sørge for, at du kan få opgaven løst til samme pris hos et af de bilværksteder, som har budt på opgaven. Du vælger selv hvilket. Hvis ingen af de værksteder, der har budt på opgaven, ønsker at udføre arbejdet til den pris, der skal matches, kan du få arbejdet udført på et værksted i det samme geografiske område. Vi sørger for, at du aldrig kommer til at betale mere, end det bedste tilbud lyder på!</p>

Lige nu siger andre bilejere

4,5
55810 bedømmelser
Renault Captur – 2013
God og hurtig service!
Alexanders Testværksted
2300 København S
Citroën Grand C4 Picasso – 2013
Kirk Auto - Hella Service Partner
8260 Viby J
Ford Transit – 2005
hurtig og nem ekspedition
Nordvest Dækcenter & Autoservice - Teknicar
2400 København NV
Renault Captur – 2013
God og hurtig service!
Alexanders Testværksted
2300 København S
Citroën Grand C4 Picasso – 2013
Kirk Auto - Hella Service Partner
8260 Viby J
Opret en opgave nu