Blog

  • Forside
  • Blog

Værkstedskunder ser ikke blindt på prisen

35 procent af bilisterne går efter prisen, men 65 procent vælger værksted efter andre kriterier.

Bilister, der bruger professionelle værkstedsportaler som autobutler.dk, stirrer slet ikke så blindt på prisen, som mange tror. Kun 35 procent har prisen på opgaven som vigtigste kriterium. 65 procent vægter andre krav højere, viser en undersøgelse, som autobutler.dk har udarbejdet. Baggrundsmaterialet er de 26.000 forespørgsler, som danske bilister har sendt via portalen i dens knap toårige levetid.

»For eksempel synes 20 procent af vore brugere, at det vigtigste er værkstedets omdømme. På autobutler.dk får alle værksteder ratings af brugerne, og det vælger hver femte bilist efter«, forklarer adm. direktør og partner Christian Legêne.

På autobutler.dk ligger gennemsnittet på 4,5 ud af 5, som er den bedst mulige bedømmelse.

Autobutler.dk værkstedsportal - 3 tilbud på din bilreparation

Også kriterier som afstand til værkstedet, en god dialog med værkstedet og grundigt specificerede tilbud tæller tungt for autobutlers privatkunder. Den gruppe er hastigt voksende, da flere og flere bilister ser fordelene i autobutlers online-koncept med blandt andet skriftlige reparationsaftaler, uafhængige stikprøvekontroller af værkstederne og tusindvis af bedømmelser.

Det vælger bilisterne værksted efter:

  1. 35 procent vælger efter pris.
  2. 20 procent vælger efter bedømmelser/ratings
  3. 10 procent vælger efter afstand
  4. 10 procent vælger efter god dialog
  5. 10 procent vælger efter bedst specificerede tilbud
  6. 15 procent vælger efter andre krav
  7. Kilde: autobutler.dk


Få 3 tilbud fra værksteder nær dig

Vi har over 522 kvalitetsværksteder klar til at tage imod din bil. Det er hurtigt, nemt og sikkert.

Få tilbud nu