For at give dig den bedste oplevelse hos Autobutler bruger vi cookies. Ved at klikke rundt på sitet accepterer du brugen af cookies. Læs mere
Skal din Citroën eller DS på værksted?

Få 3 tilbud på reparation, service eller tilbehør til din Citroën

  • Spar op til 40% på bilværkstedet
  • Fuld prisgaranti på alle reparationer
  • Tryghed med FDM reparationsaftale
  • Hurtigt og nemt at bruge, det tager kun 2 min!

Prøv selv. Spar penge.

Få 3 tilbud
3 års garanti på din bilreparation
3 års garanti

Din sikkerhed for kvalitetsarbejde
Læs mere

Prisgaranti på alle opgaver
Prisgaranti på alle opgaver

Fundet det billigere? Vi matcher prisen
Læs mere

Citroën & DS

Den franske fabrikant Citroën blev grundlagt i 1900 og havde oprindeligt fokus på produktion af tandhjul. Den dag i dag symboliserer logoet to skråtstillede gearkassetandhjul, som trækker linjer tilbage til de første år af virksomhedens historie.

I løbet af 1. Verdenskrig begyndte firmaets grundlægger, André Citroën, at producere krigsmateriel. Krigstidsproduktionen skabte et godt økonomiske fundament og gjorde Citroën i stand til fra 1919 at begynde produktionen af biler.

Pris på Citroën & DS reparationer

På Autobutler tror vi på gennemsigtighed og rimelige priser. Derfor kan du se gennemsnitspriser for reparationer og hvad du kan spare på at sammenligne tilbud.

Opgave Gns. pris Fra - til
Affjedring / støddæmpere 2.977 kr. 1.759 kr. - 4.853 kr. Få 3 tilbud
Aircondition 844 kr. 638 kr. - 2.335 kr. Få 3 tilbud
Andre opgaver 2.232 kr. 699 kr. - 4.296 kr. Få 3 tilbud
Anhængertræk 6.432 kr. 5.107 kr. - 7.698 kr. Få 3 tilbud
Batteri 1.587 kr. 1.100 kr. - 2.357 kr. Få 3 tilbud
Bilpleje 2.280 kr. 1.463 kr. - 3.125 kr. Få 3 tilbud
Bremser 2.885 kr. 1.708 kr. - 4.902 kr. Få 3 tilbud
Dæk & hjul 2.133 kr. 325 kr. - 5.004 kr. Få 3 tilbud
Dækopbevaring 605 kr. 375 kr. - 789 kr. Få 3 tilbud
Elektrisk arbejde 1.489 kr. 394 kr. - 3.225 kr. Få 3 tilbud
Fejlsøgning 342 kr. 267 kr. - 439 kr. Få 3 tilbud
Fælge 2.903 kr. 394 kr. - 5.354 kr. Få 3 tilbud
Gearkasse 6.627 kr. 563 kr. - 15.493 kr. Få 3 tilbud
Hjulskifte 380 kr. 299 kr. - 664 kr. Få 3 tilbud
Kobling 5.593 kr. 4.438 kr. - 7.459 kr. Få 3 tilbud
Lak- og malerarbejde 3.324 kr. 2.200 kr. - 4.834 kr. Få 3 tilbud
Motor 3.614 kr. 1.139 kr. - 8.901 kr. Få 3 tilbud
Olieskift 1.214 kr. 989 kr. - 1.433 kr. Få 3 tilbud
Pladearbejde (buler m.m.) 4.049 kr. 2.500 kr. - 6.250 kr. Få 3 tilbud
Rustarbejde 3.507 kr. 811 kr. - 6.945 kr. Få 3 tilbud
Service 2.261 kr. 1.675 kr. - 3.039 kr. Få 3 tilbud
Skadesarbejde 4.232 kr. 2.000 kr. - 5.744 kr. Få 3 tilbud
Stenslag & rudeskift 3.498 kr. 2.690 kr. - 4.379 kr. Få 3 tilbud
Styretøj 2.031 kr. 789 kr. - 3.618 kr. Få 3 tilbud
Syn 653 kr. 475 kr. - 789 kr. Få 3 tilbud
Tandrem/kædekit 4.488 kr. 3.921 kr. - 5.133 kr. Få 3 tilbud
Tilbehør 2.768 kr. 1.031 kr. - 4.547 kr. Få 3 tilbud
Udstødning 3.234 kr. 1.507 kr. - 5.864 kr. Få 3 tilbud
Undervognsbehandling / rustbeskyttelse 3.902 kr. 3.439 kr. - 4.430 kr. Få 3 tilbud

Priserne er baseret på alle tilbud givet via Autobutler, der dog kan indeholde fejl eller udsving. Opret en opgave, hvis du ønsker et specifikt tilbud til din bil.

Første store europæiske producent

I 1919 rullede Citroën Type A ud fra produktionssamlebåndet. Det var den første bil fra Europa, som blev produceret i større antal. Selv udstyret var en nyhed: Blandt andet var bilen udstyret med et reservehjul og havde en elektrisk starter. Endelig så var lyset anderledes, end man kendte det fra andre bilmærker på daværende tidspunkt.

Den franske bilproducent blev nu så småt kendt blandt potentielle bilejere, der drømte om at få eget køretøj. Kendt for alvor blev Citroën, da der i Frankrig blev opsat 165.000 vejskilte med underteksten "Opsat med støtte fra Citroën". I 1919 lancerede Citroën leasingbil-konceptet. Det var et helt nyt forretningskoncept, som siden hen blev implementeret på de fleste markeder verden over.

Citroën gjorde det muligt at rejse gennem Sahara

Da Citroën sendte deres anden model på gaden, Citroën B2, kom den i en tilpasset udgave. Udviklingen af Citroën B2 betød, at André Citroën for første gang i 1922 var i stand til at krydse Sahara.

André Citroën deltog også i andre ekspeditioner, som Croisière Noire (1924) og Croisière Jaune 1931, hvor ekspeditionen blev gennemført i et bæltelignende køretøj.

Flot service, venlig betjening og god orintering
Jens K.
Citroën C4 (2007)
Super imødekommende og venligt personale. Virkelig god service! Kommer helt sikkert tilbage næs...
Karoline F.
Citroën C1 (2011)
God professionel behandling
Camilla S.
Citroën C1 (2010)

Fra forhjulstræk til bilklassikere

I 1934 var Citroën Traction Avant den første bil fra Citroën, som blev produceret med forhjulstræk og et selvbærende karosseri af sammensvejsede stålplader, en såkaldt monocoque-konstruktion.

Men den megen innovation havde sin pris. Bilen var dyr at producere, og Citroën fik økonomiske problemer. Til alt held havde Michelin-brødrene samme år overtaget virksomheden, og dermed blev Citroën reddet fra en truende konkurs.

Citroën Tranction Avant, som var designet af de to ingeniører André Lefèbvre og Flaminio Bertoni, kom til at sætte standarden for de efterfølgende modeller, som snart blev masseproduceret i stor stil.

De to bilingeniører udviklede i de efterfølgende år flere modeller, som skulle gå hen og blive ægte bilklassikere. Efter Citroën Tranction Avant blev Citroën 2CV lanceret i 1949. Modellen blev kendt som ’The Duck’, og i 1955 så også Citroën DS dagens lys. Modellen blev også bare kaldt for ’DS’ eller ’La Déesse’ (Gudinden).

Over 600.000 andre bilejere

har allerede fået 3 tilbud på bilreparation. Spar penge.

Få 3 tilbud

Udviklingen under krigen og i efterkrigstiden

Under 2. Verdenskrig fremstillede Citroën igen krigsmateriel, men fortsatte efter krigen med at udvikle nye bilmodeller.

Citroën H Van blev sendt på gaden i 1948 og blev en af de mest udbredte varebiler i Frankrig. Produktionen af denne model ophørte først i 1981.

D-serien fra Citroën var en videreudvikling af nogle af de modeller, som var blevet lanceret før krigen. Designet var elegant, men det var ikke kun de smukke linjer, som fra 1955 var med til at give DS-serien succes. Det var også de bemærkelsesværdige tekniske innovationer. Det gjaldt ikke mindst det hydropneumatiske affjedringssystem, hvor man kombinerede luft og væske. Systemet forblev et særkende for Citroën helt frem til nyere tid. I dag er man dog gået over til andre affjedringssystemer. DS-modellen fra 1955 havde også servostyring, hydraulisk bremseforstærker og det særlige kurvelys, hvor lygterne var forbundet til styretøjet.

Fælles modelpolitik med Peugeot

I 1975 overtog Peugeot dele af Citroën, og kort tid efter dannedes PSA Group. Fra da af blev der indført en fælles strategi for lanceringen af nye modeller for de to bilmærker. Det betød, at Citroën LN fra 1976 og Citroën Visa fra 1978 også blev produceret i en variant som Peugeot 104.

I disse år relanceredes også flere modeller. En af dem var Citroën 2CV Charleston fra 1980, der blev en kæmpe salgssucces og derfor blev produceret helt indtil 1990.

Citroën C1-modellen og den lille elbil Citroën C-Zero, som nærmest er identisk med Peugeot 108 og Mitsubishi i, er nu en del af det voksende marked for minibiler.

Den lille C3 model er i 2017-udgaven en efterfølger til Citroën Saxo.

Siden 2010 er Mini DS3, sammen med fire andre modeller, blevet lanceret for at hylde den oprindelige DS-model fra 1955.

Klassen for kompakte modeller består i dag af Citroën C-Elysée og Citroën C4, der også sælges i en SUV-udgave som Citroën C4 Aircross. I mellemklassen findes Citroën C5 og Citroën DS5 samt Citroën DS4 Crossback, der næsten er at regne for en SUV.

Citroën har også et bredt udvalg af varebiler. Både Citroën C4 Picasso, der også sælges som Citroën Grand C4 Picasso, samt Minivan C3 Picasso, og siden 2016 også Citroën Spacetourer og Spacetourer Business, er en del af det samlede produktsortiment.

Kassevognen Citroën Berlingo Multispace sælges også som en varevogn til familier. I den øvre mellemklasse findes Citroën C5 Tourer, som er efterfølgeren til Citroën C6 og Citroën XM.

I SUV-kategorien tilbyder Citroën elbilen E-MEHARI samt C4 Cactus. Den praktiske varebil, Citroën Jumper er efterfølgeren til Citroën C25 og er i øvrigt en nærmest identisk model til Fiat Ducato.

En magtfaktor inden for motorsport

I 1963 grundlagde Citroën sin egen motorsportsafdeling, og siden har Citroën været et af de mest succesrige brands inden for den internationale motorsportsverden. Gennem årene er det blevet til talrige rally sejre og VM-titler. Alene fra 2003 til 2012 sikrede Citroën sig 8 VM-sejre inden for rallysporten.

Fordele med Autobutler

FDM Samarbejde

FDM stikprøvekontrol

Alle værksteder kontrolleres af FDM

Læs mere om FDM stikprøvekontrol

3 års garanti på din bilreparation

3 års garanti på din bilreparation

Med 3 års fuld garanti er du sikret høj kvalitet i både arbejde og reservedele.

Læs mere om 3 års garanti

Autobutler tilbyder prisgaranti

Prisgaranti

Finder du et billigere tilbud, så matcher vi prisen. Så enkelt er det!

Læs mere om Autobutler Prisgaranti

Gratis rådgivning vedr. bilreparation

Gratis rådgivning

Vores in-house mekanikere er klar til at hjælpe dig med rådgivning.

Ring på tlf. 7734 3221

Alle bilreparationer

Få 3 tilbud nær dig

Vi har 316 kvalitetsværksteder klar til at hjælpe.

Få 3 tilbud