Skal din Citroën eller DS på værksted?

Få tilbud på reparation, service eller tilbehør til din Citroën eller DS

Spar 20-40%

  • Find det bedste værksted til den bedste pris
  • Du undgår ventetid, og kan trygt bestille tid online med prisgaranti
  • Kun FDM-kontrollerede kvalitetsværksteder
  • Du får 3 års garanti på alt service- og reparationsarbejde

Prøv selv. Spar penge.

Få tilbud
3 års garanti på din bilreparation
3 års garanti

Din sikkerhed for kvalitetsarbejde
Læs mere

Prisgaranti på alle opgaver
Prisgaranti på alle opgaver

Fundet det billigere? Vi matcher prisen
Læs mere

Derfor bør du brug Autobutler når din Citroën & DS skal på værksted

  • Du sparer 20-40% når du reparerer eller servicerer din Citroën & DS gennem Autobutler
  • Autobutler.dk hjælper dig med at sammenligne online tilbud
  • Alle værksteder stikprøvekontrolleres af FDM.
  • Vi giver dig tryghed med vores 3 års FDM-godkendt garanti.
  • Du undgår ventetid og kan trygt bestille tid online, når det passer dig.
  • Du kan få professionel mekanikerrådgivning fra Autobutler.
  • Du får alle tilbud på skrift og undgår derved dyre overraskelser
  • Vi giver dig prisgaranti - finder du et billigere tilbud, så matcher vi prisen.

Citroën & DS reparation og service

Top 3 Citroën & DS Bilreparationer og Service


serviceeftersyn citroën & DS

Du sparer i gennemsnit 31%, svarende til 1.312 kr på et serviceeftersyn efter bogen gennem autobutler.dk

Læs mere


udskiftning af bremser citroën & DS

Du sparer i gennemsnit 34%, svarende til 1.558 kr på bremse relateret opgaver gennem autobutler.dk

Læs mere


montering af anhængertræk citroën & DS

Du sparer i gennemsnit 24%, svarende til 1.748 kr på montering af anhængertræk gennem autobutler.dk

Læs mere

Pris på Citroën & DS reparationer

På autobutler.dk tror vi på gennemsigtighed og rimelige priser. Derfor kan du se gennemsnitspriser for reparationer og hvad du kan spare på at sammenligne tilbud.

Opgave Gns. pris Fra - til
Affjedring / støddæmpere 3.177 kr. 1.830 kr. - 5.213 kr. Få tilbud
Aircondition 727 kr. 608 kr. - 1.529 kr. Få tilbud
Andre opgaver 2.162 kr. 562 kr. - 4.573 kr. Få tilbud
Anhængertræk 6.625 kr. 5.750 kr. - 7.582 kr. Få tilbud
Batteri 1.689 kr. 1.280 kr. - 2.080 kr. Få tilbud
Bilpleje 2.570 kr. 1.164 kr. - 3.414 kr. Få tilbud
Bremser 3.047 kr. 1.732 kr. - 5.347 kr. Få tilbud
Dæk & hjul 2.314 kr. 500 kr. - 5.084 kr. Få tilbud
Dækopbevaring 721 kr. 375 kr. - 789 kr. Få tilbud
Elektrisk arbejde 1.603 kr. 347 kr. - 4.045 kr. Få tilbud
Fejlsøgning 360 kr. 281 kr. - 541 kr. Få tilbud
Firehjulsudmåling / Sporing af bil 771 kr. 714 kr. - 789 kr. Få tilbud
Fælge 444 kr. 360 kr. - 1.508 kr. Få tilbud
Gearkasse 3.954 kr. 300 kr. - 13.912 kr. Få tilbud
Kobling 5.932 kr. 4.539 kr. - 8.008 kr. Få tilbud
Lak- og malerarbejde 4.388 kr. 1.289 kr. - 7.430 kr. Få tilbud
Motor 4.374 kr. 789 kr. - 10.506 kr. Få tilbud
Olieskift 1.242 kr. 1.055 kr. - 1.467 kr. Få tilbud
Pladearbejde (buler m.m.) 2.973 kr. 297 kr. - 9.015 kr. Få tilbud
Rustarbejde 2.556 kr. 275 kr. - 4.784 kr. Få tilbud
Service 2.356 kr. 1.769 kr. - 3.133 kr. Få tilbud
Skadesarbejde 2.793 kr. 278 kr. - 5.102 kr. Få tilbud
Stenslag & rudeskift 3.627 kr. 2.764 kr. - 4.408 kr. Få tilbud
Styretøj 1.769 kr. 759 kr. - 3.337 kr. Få tilbud
Syn 692 kr. 438 kr. - 727 kr. Få tilbud
Tandrem/kædekit 4.745 kr. 4.184 kr. - 5.440 kr. Få tilbud
Tilbehør 4.296 kr. 977 kr. - 7.182 kr. Få tilbud
Udstødning 3.360 kr. 1.506 kr. - 5.826 kr. Få tilbud
Undervognsbehandling 4.226 kr. 3.639 kr. - 4.734 kr. Få tilbud

Priserne er baseret på alle tilbud givet via autobutler.dk, der dog kan indeholde fejl eller udsving. Opret en opgave, hvis du ønsker et specifikt tilbud til din bil.

Kampagner & tilbud

Se alle kampagner & tilbud

Bedømmelser af Citroën & DS service eller reperationer

Rigtig god service. Kan varmt anbefales.
Michael H.
Citroën C3 Picasso (2009)
Søde og rare
Jane E.
Citroën C1 (2019)
Super service. Og værkstedet støvsugede tilmed bilen indenfor tilbuddet.
Arne M.
Citroën C1 (2016)

Citroën & DS

Den franske fabrikant Citroën blev grundlagt i 1900 og havde oprindeligt fokus på produktion af tandhjul. Den dag i dag symboliserer logoet to skråtstillede gearkassetandhjul, som trækker linjer tilbage til de første år af virksomhedens historie.

I løbet af 1. Verdenskrig begyndte firmaets grundlægger, André Citroën, at producere krigsmateriel. Krigstidsproduktionen skabte et godt økonomiske fundament og gjorde Citroën i stand til fra 1919 at begynde produktionen af biler.

Første store europæiske producent

I 1919 rullede Citroën Type A ud fra produktionssamlebåndet. Det var den første bil fra Europa, som blev produceret i større antal. Selv udstyret var en nyhed: Blandt andet var bilen udstyret med et reservehjul og havde en elektrisk starter. Endelig så var lyset anderledes, end man kendte det fra andre bilmærker på daværende tidspunkt.

Den franske bilproducent blev nu så småt kendt blandt potentielle bilejere, der drømte om at få eget køretøj. Kendt for alvor blev Citroën, da der i Frankrig blev opsat 165.000 vejskilte med underteksten "Opsat med støtte fra Citroën". I 1919 lancerede Citroën leasingbil-konceptet. Det var et helt nyt forretningskoncept, som siden hen blev implementeret på de fleste markeder verden over.

Citroën gjorde det muligt at rejse gennem Sahara

Da Citroën sendte deres anden model på gaden, Citroën B2, kom den i en tilpasset udgave. Udviklingen af Citroën B2 betød, at André Citroën for første gang i 1922 var i stand til at krydse Sahara.

André Citroën deltog også i andre ekspeditioner, som Croisière Noire (1924) og Croisière Jaune 1931, hvor ekspeditionen blev gennemført i et bæltelignende køretøj.

Fra forhjulstræk til bilklassikere

I 1934 var Citroën Traction Avant den første bil fra Citroën, som blev produceret med forhjulstræk og et selvbærende karosseri af sammensvejsede stålplader, en såkaldt monocoque-konstruktion.

Men den megen innovation havde sin pris. Bilen var dyr at producere, og Citroën fik økonomiske problemer. Til alt held havde Michelin-brødrene samme år overtaget virksomheden, og dermed blev Citroën reddet fra en truende konkurs.

Citroën Tranction Avant, som var designet af de to ingeniører André Lefèbvre og Flaminio Bertoni, kom til at sætte standarden for de efterfølgende modeller, som snart blev masseproduceret i stor stil.

De to bilingeniører udviklede i de efterfølgende år flere modeller, som skulle gå hen og blive ægte bilklassikere. Efter Citroën Tranction Avant blev Citroën 2CV lanceret i 1949. Modellen blev kendt som ’The Duck’, og i 1955 så også Citroën DS dagens lys. Modellen blev også bare kaldt for ’DS’ eller ’La Déesse’ (Gudinden).

Udviklingen under krigen og i efterkrigstiden

Under 2. Verdenskrig fremstillede Citroën igen krigsmateriel, men fortsatte efter krigen med at udvikle nye bilmodeller.

Citroën H Van blev sendt på gaden i 1948 og blev en af de mest udbredte varebiler i Frankrig. Produktionen af denne model ophørte først i 1981.

D-serien fra Citroën var en videreudvikling af nogle af de modeller, som var blevet lanceret før krigen. Designet var elegant, men det var ikke kun de smukke linjer, som fra 1955 var med til at give DS-serien succes. Det var også de bemærkelsesværdige tekniske innovationer. Det gjaldt ikke mindst det hydropneumatiske affjedringssystem, hvor man kombinerede luft og væske. Systemet forblev et særkende for Citroën helt frem til nyere tid. I dag er man dog gået over til andre affjedringssystemer. DS-modellen fra 1955 havde også servostyring, hydraulisk bremseforstærker og det særlige kurvelys, hvor lygterne var forbundet til styretøjet.

Fælles modelpolitik med Peugeot

I 1975 overtog Peugeot dele af Citroën, og kort tid efter dannedes PSA Group. Fra da af blev der indført en fælles strategi for lanceringen af nye modeller for de to bilmærker. Det betød, at Citroën LN fra 1976 og Citroën Visa fra 1978 også blev produceret i en variant som Peugeot 104.

I disse år relanceredes også flere modeller. En af dem var Citroën 2CV Charleston fra 1980, der blev en kæmpe salgssucces og derfor blev produceret helt indtil 1990.

Citroën C1-modellen og den lille elbil Citroën C-Zero, som nærmest er identisk med Peugeot 108 og Mitsubishi i, er nu en del af det voksende marked for minibiler.

Den lille C3 model er i 2017-udgaven en efterfølger til Citroën Saxo.

Siden 2010 er Mini DS3, sammen med fire andre modeller, blevet lanceret for at hylde den oprindelige DS-model fra 1955.

Klassen for kompakte modeller består i dag af Citroën C-Elysée og Citroën C4, der også sælges i en SUV-udgave som Citroën C4 Aircross. I mellemklassen findes Citroën C5 og Citroën DS5 samt Citroën DS4 Crossback, der næsten er at regne for en SUV.

Citroën har også et bredt udvalg af varebiler. Både Citroën C4 Picasso, der også sælges som Citroën Grand C4 Picasso, samt Minivan C3 Picasso, og siden 2016 også Citroën Spacetourer og Spacetourer Business, er en del af det samlede produktsortiment.

Kassevognen Citroën Berlingo Multispace sælges også som en varevogn til familier. I den øvre mellemklasse findes Citroën C5 Tourer, som er efterfølgeren til Citroën C6 og Citroën XM.

I SUV-kategorien tilbyder Citroën elbilen E-MEHARI samt C4 Cactus. Den praktiske varebil, Citroën Jumper er efterfølgeren til Citroën C25 og er i øvrigt en nærmest identisk model til Fiat Ducato.

En magtfaktor inden for motorsport

I 1963 grundlagde Citroën sin egen motorsportsafdeling, og siden har Citroën været et af de mest succesrige brands inden for den internationale motorsportsverden. Gennem årene er det blevet til talrige rally sejre og VM-titler. Alene fra 2003 til 2012 sikrede Citroën sig 8 VM-sejre inden for rallysporten.

Få tilbud nær dig

Vi har 259 kvalitetsværksteder klar til at hjælpe.

Få tilbud

Alle bilreparationer