Skal din Citroën eller DS på værksted?

Få tilbud på reparation, service eller tilbehør til din Citroën eller DS

Spar 20-40%

  • Find det bedste værksted til den bedste pris
  • Du undgår ventetid, og kan trygt bestille tid online med prisgaranti
  • Kun FDM-kontrollerede kvalitetsværksteder
  • Du får 3 års garanti på alt service- og reparationsarbejde

Prøv selv. Spar penge.

Få tilbud
3 års garanti på din bilreparation
3 års garanti

Din sikkerhed for kvalitetsarbejde
Læs mere

Prisgaranti på alle opgaver
Prisgaranti på alle opgaver

Fundet det billigere? Vi matcher prisen
Læs mere

Derfor bør du brug Autobutler når din Citroën & DS skal på værksted

  • Du sparer 20-40% når du reparerer eller servicerer din Citroën & DS gennem Autobutler
  • Autobutler.dk hjælper dig med at sammenligne online tilbud
  • Alle værksteder stikprøvekontrolleres af FDM.
  • Vi giver dig tryghed med vores 3 års FDM-godkendt garanti.
  • Du undgår ventetid og kan trygt bestille tid online, når det passer dig.
  • Du kan få professionel mekanikerrådgivning fra Autobutler.
  • Du får alle tilbud på skrift og undgår derved dyre overraskelser
  • Vi giver dig prisgaranti - finder du et billigere tilbud, så matcher vi prisen.

Citroën & DS reparation og service

Top 3 Citroën & DS Bilreparationer og Service


serviceeftersyn citroën & DS

Du sparer i gennemsnit 31%, svarende til 1.312 kr på et serviceeftersyn efter bogen gennem autobutler.dk

Læs mere


udskiftning af bremser citroën & DS

Du sparer i gennemsnit 34%, svarende til 1.558 kr på bremse relateret opgaver gennem autobutler.dk

Læs mere


montering af anhængertræk citroën & DS

Du sparer i gennemsnit 24%, svarende til 1.748 kr på montering af anhængertræk gennem autobutler.dk

Læs mere

Pris på Citroën & DS reparationer

På autobutler.dk tror vi på gennemsigtighed og rimelige priser. Derfor kan du se gennemsnitspriser for reparationer og hvad du kan spare på at sammenligne tilbud.

Opgave Gns. pris Fra - til
Affjedring / støddæmpere 3.237 kr. 1.833 kr. - 5.327 kr. Få tilbud
Aircondition 722 kr. 608 kr. - 1.498 kr. Få tilbud
Andre opgaver 2.131 kr. 500 kr. - 4.529 kr. Få tilbud
Anhængertræk 6.673 kr. 5.806 kr. - 7.627 kr. Få tilbud
Batteri 1.691 kr. 1.297 kr. - 2.072 kr. Få tilbud
Bilpleje 2.295 kr. 827 kr. - 3.414 kr. Få tilbud
Bremser 3.039 kr. 1.727 kr. - 5.324 kr. Få tilbud
Dæk & hjul 2.357 kr. 566 kr. - 5.137 kr. Få tilbud
Dækopbevaring 676 kr. 375 kr. - 789 kr. Få tilbud
Elektrisk arbejde 1.584 kr. 341 kr. - 4.035 kr. Få tilbud
Fejlsøgning 355 kr. 281 kr. - 489 kr. Få tilbud
Firehjulsudmåling / Sporing af bil 772 kr. 714 kr. - 789 kr. Få tilbud
Fælge 339 kr. 200 kr. - 400 kr. Få tilbud
Gearkasse 3.920 kr. 297 kr. - 13.212 kr. Få tilbud
Kobling 5.976 kr. 4.564 kr. - 8.042 kr. Få tilbud
Lak- og malerarbejde 4.368 kr. 1.289 kr. - 7.427 kr. Få tilbud
Motor 4.464 kr. 934 kr. - 10.612 kr. Få tilbud
Olieskift 1.238 kr. 1.041 kr. - 1.472 kr. Få tilbud
Pladearbejde (buler m.m.) 3.008 kr. 297 kr. - 9.015 kr. Få tilbud
Rustarbejde 2.257 kr. 253 kr. - 4.784 kr. Få tilbud
Service 2.374 kr. 1.784 kr. - 3.161 kr. Få tilbud
Skadesarbejde 2.796 kr. 278 kr. - 5.102 kr. Få tilbud
Stenslag & rudeskift 3.651 kr. 2.789 kr. - 4.457 kr. Få tilbud
Styretøj 1.774 kr. 752 kr. - 3.408 kr. Få tilbud
Syn 683 kr. 353 kr. - 727 kr. Få tilbud
Tandrem/kædekit 4.743 kr. 4.171 kr. - 5.457 kr. Få tilbud
Tilbehør 4.456 kr. 883 kr. - 7.201 kr. Få tilbud
Udstødning 3.362 kr. 1.503 kr. - 5.777 kr. Få tilbud
Undervognsbehandling 4.244 kr. 3.653 kr. - 4.764 kr. Få tilbud

Priserne er baseret på alle tilbud givet via autobutler.dk, der dog kan indeholde fejl eller udsving. Opret en opgave, hvis du ønsker et specifikt tilbud til din bil.

Kampagner & tilbud

Se alle kampagner & tilbud

Bedømmelser af Citroën & DS service eller reperationer

Det hele gik som aftalt. Så... En god forudsigelig reparation.
Hani B.
Citroën C3 (2016)
Smilende betjening, vel udført arbejde til tiden. Gratis lånebil og ingen overraskelser på regnin...
Søren N.
Citroën C4 Grand Picasso (2014)
Alt var perfekt
Gurli K.
Citroën C3 (2012)

Citroën & DS

Den franske fabrikant Citroën blev grundlagt i 1900 og havde oprindeligt fokus på produktion af tandhjul. Den dag i dag symboliserer logoet to skråtstillede gearkassetandhjul, som trækker linjer tilbage til de første år af virksomhedens historie.

I løbet af 1. Verdenskrig begyndte firmaets grundlægger, André Citroën, at producere krigsmateriel. Krigstidsproduktionen skabte et godt økonomiske fundament og gjorde Citroën i stand til fra 1919 at begynde produktionen af biler.

Første store europæiske producent

I 1919 rullede Citroën Type A ud fra produktionssamlebåndet. Det var den første bil fra Europa, som blev produceret i større antal. Selv udstyret var en nyhed: Blandt andet var bilen udstyret med et reservehjul og havde en elektrisk starter. Endelig så var lyset anderledes, end man kendte det fra andre bilmærker på daværende tidspunkt.

Den franske bilproducent blev nu så småt kendt blandt potentielle bilejere, der drømte om at få eget køretøj. Kendt for alvor blev Citroën, da der i Frankrig blev opsat 165.000 vejskilte med underteksten "Opsat med støtte fra Citroën". I 1919 lancerede Citroën leasingbil-konceptet. Det var et helt nyt forretningskoncept, som siden hen blev implementeret på de fleste markeder verden over.

Citroën gjorde det muligt at rejse gennem Sahara

Da Citroën sendte deres anden model på gaden, Citroën B2, kom den i en tilpasset udgave. Udviklingen af Citroën B2 betød, at André Citroën for første gang i 1922 var i stand til at krydse Sahara.

André Citroën deltog også i andre ekspeditioner, som Croisière Noire (1924) og Croisière Jaune 1931, hvor ekspeditionen blev gennemført i et bæltelignende køretøj.

Fra forhjulstræk til bilklassikere

I 1934 var Citroën Traction Avant den første bil fra Citroën, som blev produceret med forhjulstræk og et selvbærende karosseri af sammensvejsede stålplader, en såkaldt monocoque-konstruktion.

Men den megen innovation havde sin pris. Bilen var dyr at producere, og Citroën fik økonomiske problemer. Til alt held havde Michelin-brødrene samme år overtaget virksomheden, og dermed blev Citroën reddet fra en truende konkurs.

Citroën Tranction Avant, som var designet af de to ingeniører André Lefèbvre og Flaminio Bertoni, kom til at sætte standarden for de efterfølgende modeller, som snart blev masseproduceret i stor stil.

De to bilingeniører udviklede i de efterfølgende år flere modeller, som skulle gå hen og blive ægte bilklassikere. Efter Citroën Tranction Avant blev Citroën 2CV lanceret i 1949. Modellen blev kendt som ’The Duck’, og i 1955 så også Citroën DS dagens lys. Modellen blev også bare kaldt for ’DS’ eller ’La Déesse’ (Gudinden).

Udviklingen under krigen og i efterkrigstiden

Under 2. Verdenskrig fremstillede Citroën igen krigsmateriel, men fortsatte efter krigen med at udvikle nye bilmodeller.

Citroën H Van blev sendt på gaden i 1948 og blev en af de mest udbredte varebiler i Frankrig. Produktionen af denne model ophørte først i 1981.

D-serien fra Citroën var en videreudvikling af nogle af de modeller, som var blevet lanceret før krigen. Designet var elegant, men det var ikke kun de smukke linjer, som fra 1955 var med til at give DS-serien succes. Det var også de bemærkelsesværdige tekniske innovationer. Det gjaldt ikke mindst det hydropneumatiske affjedringssystem, hvor man kombinerede luft og væske. Systemet forblev et særkende for Citroën helt frem til nyere tid. I dag er man dog gået over til andre affjedringssystemer. DS-modellen fra 1955 havde også servostyring, hydraulisk bremseforstærker og det særlige kurvelys, hvor lygterne var forbundet til styretøjet.

Fælles modelpolitik med Peugeot

I 1975 overtog Peugeot dele af Citroën, og kort tid efter dannedes PSA Group. Fra da af blev der indført en fælles strategi for lanceringen af nye modeller for de to bilmærker. Det betød, at Citroën LN fra 1976 og Citroën Visa fra 1978 også blev produceret i en variant som Peugeot 104.

I disse år relanceredes også flere modeller. En af dem var Citroën 2CV Charleston fra 1980, der blev en kæmpe salgssucces og derfor blev produceret helt indtil 1990.

Citroën C1-modellen og den lille elbil Citroën C-Zero, som nærmest er identisk med Peugeot 108 og Mitsubishi i, er nu en del af det voksende marked for minibiler.

Den lille C3 model er i 2017-udgaven en efterfølger til Citroën Saxo.

Siden 2010 er Mini DS3, sammen med fire andre modeller, blevet lanceret for at hylde den oprindelige DS-model fra 1955.

Klassen for kompakte modeller består i dag af Citroën C-Elysée og Citroën C4, der også sælges i en SUV-udgave som Citroën C4 Aircross. I mellemklassen findes Citroën C5 og Citroën DS5 samt Citroën DS4 Crossback, der næsten er at regne for en SUV.

Citroën har også et bredt udvalg af varebiler. Både Citroën C4 Picasso, der også sælges som Citroën Grand C4 Picasso, samt Minivan C3 Picasso, og siden 2016 også Citroën Spacetourer og Spacetourer Business, er en del af det samlede produktsortiment.

Kassevognen Citroën Berlingo Multispace sælges også som en varevogn til familier. I den øvre mellemklasse findes Citroën C5 Tourer, som er efterfølgeren til Citroën C6 og Citroën XM.

I SUV-kategorien tilbyder Citroën elbilen E-MEHARI samt C4 Cactus. Den praktiske varebil, Citroën Jumper er efterfølgeren til Citroën C25 og er i øvrigt en nærmest identisk model til Fiat Ducato.

En magtfaktor inden for motorsport

I 1963 grundlagde Citroën sin egen motorsportsafdeling, og siden har Citroën været et af de mest succesrige brands inden for den internationale motorsportsverden. Gennem årene er det blevet til talrige rally sejre og VM-titler. Alene fra 2003 til 2012 sikrede Citroën sig 8 VM-sejre inden for rallysporten.

Få tilbud nær dig

Vi har 254 kvalitetsværksteder klar til at hjælpe.

Få tilbud

Alle bilreparationer