Skal din Citroën eller DS på værksted?
Få tilbud på reparation, service eller tilbehør til din Citroën eller DS
  • Find det bedste værksted til den bedste pris
  • Du undgår ventetid, og kan trygt bestille tid online
  • Kun FDM-kontrollerede kvalitetsværksteder
  • Du får 3 års garanti på alt service- og reparationsarbejde
Få tilbud
Derfor bør du brug Autobutler når din Citroën & DS skal på værksted
  • Du sparer op til 40%* når du reparerer eller servicerer din Citroën & DS gennem Autobutler
  • Autobutler.dk hjælper dig med at sammenligne online tilbud
  • Alle værksteder stikprøvekontrolleres af FDM.
  • Vi giver dig tryghed med vores 3 års FDM-godkendt garanti.
  • Du undgår ventetid og kan trygt bestille tid online, når det passer dig.
  • Du kan få professionel mekanikerrådgivning fra Autobutler.
  • Du får alle tilbud på skrift og undgår derved dyre overraskelser
  • Vi giver dig prismatch - finder du et billigere tilbud, så matcher vi prisen.

Citroën & DS reparation og service

Top 3 Citroën & DS Bilreparationer og Service


serviceeftersyn citroën & DS

Du sparer i gennemsnit 31%, svarende til 1.312 kr på et serviceeftersyn efter bogen gennem autobutler.dk

Læs mere


udskiftning af bremser citroën & DS

Du sparer i gennemsnit 34%, svarende til 1.558 kr på bremse relateret opgaver gennem autobutler.dk

Læs mere


montering af anhængertræk citroën & DS

Du sparer i gennemsnit 24%, svarende til 1.748 kr på montering af anhængertræk gennem autobutler.dk

Læs mere

Pris på Citroën & DS reparationer

De gennemsnitlige priser og besparelser, for de viste bilmærker, er baseret på forskellige modeller og årgange. Du skal derfor oprette en opgave og sammenligne tilbud for at se din faktiske pris og besparelse.
Opgave Gennemsnitspris* Sammenlign og spar* Du sparer i gennemsnit*
Affjedring / støddæmpere DKK 3.506 DKK 1.061 25 %
Aircondition DKK 1.170 DKK 688 46 %
Andre opgaver DKK 2.696 DKK 921 27 %
Anhængertræk DKK 8.454 DKK 1.704 17 %
Basisservice DKK 1.203 DKK 651 30 %
Batteri DKK 1.558 DKK 338 20 %
Bilpleje DKK 1.064 DKK 94 11 %
Biltjek DKK 621 DKK 976 76 %
Bremser DKK 3.445 DKK 892 24 %
Dæk & hjul DKK 2.640 DKK 476 20 %
Dækopbevaring DKK 559 DKK 0 0 %
Elektrisk arbejde DKK 2.030 DKK 456 26 %
Fejlsøgning DKK 637 DKK 642 48 %
Firehjulsudmåling / Sporing af bil DKK 915 DKK 399 29 %
Gearkasse DKK 8.250 DKK 1.033 17 %
Hjulskifte DKK 246 DKK 146 18 %
Kobling DKK 7.589 DKK 2.194 24 %
Lak- og malerarbejde DKK 3.582 DKK 749 21 %
Motor DKK 7.499 DKK 1.748 22 %
Olieskift DKK 978 DKK 417 28 %
Pladearbejde (buler m.m.) DKK 1.027 DKK 256 36 %
Rustarbejde DKK 424 DKK 257 39 %
Serviceeftersyn DKK 2.935 DKK 858 23 %
Skadesarbejde DKK 1.370 DKK 372 27 %
Stenslag & rudeskift DKK 4.611 DKK 1.049 20 %
Styretøj DKK 2.434 DKK 693 22 %
Syn & klargøring DKK 957 DKK 279 16 %
Tandrem/kædekit DKK 5.422 DKK 1.301 20 %
Tilbehør DKK 3.136 DKK 595 20 %
Udstødning DKK 4.310 DKK 831 20 %
Undervognsbehandling DKK 4.801 DKK 16 0 %

Mest populære service og reparationer

Spar i gennemsnit 869 kr.*
Med stempel i servicebogen

service med stempel i servicebogen. Du sparer i gennemsnit 23%* på at sammenligne tilbud, svarende til 869 kr.*

Spar i gennemsnit 903 kr.*
Spar i gennemsnit 24%*

Sammenlign priser på udskiftning, fejlsøgning eller reparation af bremser. Du sparer i gennemsnit 24%* eller 903 kr.*

Spar i gennemsnit 1442 kr.*
Spar i gennemsnit 19%*

Spar penge på udskiftning af tandrem eller taktkæde! Find et værksted nær dig og lad kvalificeret mekanikere håndtere opgaven. Spar i gennemsnit 19%* eller 1442 kr.*

Lige nu priser fra 175 kr.*
Spar i gennemsnit 67%*

Bestil hjulskifte online og spar penge! Lige nu priser fra 175 kr.* Du sparer i gennemsnit 67%* ved at sammenligne tilbud på autobutler.dk. Få tilbud og se din pris med det samme!

Bedømmelser af Citroën & DS service eller reperationer

Det var en god oplevelse.
Ina K.
Citroën C3 Picasso (2012)
Flink og venlig ung mand der ved hvad han laver.
Bent S.
Citroën C3 (2012)
5 dage
Professionel og venlig betjening. Jeg kom lidt tidlig og de gik straks igang og serverede en god ...
Per H.
Citroën C4 Cactus (2020)

Citroën & DS

Den franske fabrikant Citroën blev grundlagt i 1900 og havde oprindeligt fokus på produktion af tandhjul. Den dag i dag symboliserer logoet to skråtstillede gearkassetandhjul, som trækker linjer tilbage til de første år af virksomhedens historie.

I løbet af 1. Verdenskrig begyndte firmaets grundlægger, André Citroën, at producere krigsmateriel. Krigstidsproduktionen skabte et godt økonomiske fundament og gjorde Citroën i stand til fra 1919 at begynde produktionen af biler.

Første store europæiske producent

I 1919 rullede Citroën Type A ud fra produktionssamlebåndet. Det var den første bil fra Europa, som blev produceret i større antal. Selv udstyret var en nyhed: Blandt andet var bilen udstyret med et reservehjul og havde en elektrisk starter. Endelig så var lyset anderledes, end man kendte det fra andre bilmærker på daværende tidspunkt.

Den franske bilproducent blev nu så småt kendt blandt potentielle bilejere, der drømte om at få eget køretøj. Kendt for alvor blev Citroën, da der i Frankrig blev opsat 165.000 vejskilte med underteksten "Opsat med støtte fra Citroën". I 1919 lancerede Citroën leasingbil-konceptet. Det var et helt nyt forretningskoncept, som siden hen blev implementeret på de fleste markeder verden over.

Citroën gjorde det muligt at rejse gennem Sahara

Da Citroën sendte deres anden model på gaden, Citroën B2, kom den i en tilpasset udgave. Udviklingen af Citroën B2 betød, at André Citroën for første gang i 1922 var i stand til at krydse Sahara.

André Citroën deltog også i andre ekspeditioner, som Croisière Noire (1924) og Croisière Jaune 1931, hvor ekspeditionen blev gennemført i et bæltelignende køretøj.

Fra forhjulstræk til bilklassikere

I 1934 var Citroën Traction Avant den første bil fra Citroën, som blev produceret med forhjulstræk og et selvbærende karosseri af sammensvejsede stålplader, en såkaldt monocoque-konstruktion.

Men den megen innovation havde sin pris. Bilen var dyr at producere, og Citroën fik økonomiske problemer. Til alt held havde Michelin-brødrene samme år overtaget virksomheden, og dermed blev Citroën reddet fra en truende konkurs.

Citroën Tranction Avant, som var designet af de to ingeniører André Lefèbvre og Flaminio Bertoni, kom til at sætte standarden for de efterfølgende modeller, som snart blev masseproduceret i stor stil.

De to bilingeniører udviklede i de efterfølgende år flere modeller, som skulle gå hen og blive ægte bilklassikere. Efter Citroën Tranction Avant blev Citroën 2CV lanceret i 1949. Modellen blev kendt som ’The Duck’, og i 1955 så også Citroën DS dagens lys. Modellen blev også bare kaldt for ’DS’ eller ’La Déesse’ (Gudinden).

Over 1 mio. andre bilejere

har allerede fået tilbud på bilreparation. Spar penge.

Udviklingen under krigen og i efterkrigstiden

Under 2. Verdenskrig fremstillede Citroën igen krigsmateriel, men fortsatte efter krigen med at udvikle nye bilmodeller.

Citroën H Van blev sendt på gaden i 1948 og blev en af de mest udbredte varebiler i Frankrig. Produktionen af denne model ophørte først i 1981.

D-serien fra Citroën var en videreudvikling af nogle af de modeller, som var blevet lanceret før krigen. Designet var elegant, men det var ikke kun de smukke linjer, som fra 1955 var med til at give DS-serien succes. Det var også de bemærkelsesværdige tekniske innovationer. Det gjaldt ikke mindst det hydropneumatiske affjedringssystem, hvor man kombinerede luft og væske. Systemet forblev et særkende for Citroën helt frem til nyere tid. I dag er man dog gået over til andre affjedringssystemer. DS-modellen fra 1955 havde også servostyring, hydraulisk bremseforstærker og det særlige kurvelys, hvor lygterne var forbundet til styretøjet.

Fælles modelpolitik med Peugeot

I 1975 overtog Peugeot dele af Citroën, og kort tid efter dannedes PSA Group. Fra da af blev der indført en fælles strategi for lanceringen af nye modeller for de to bilmærker. Det betød, at Citroën LN fra 1976 og Citroën Visa fra 1978 også blev produceret i en variant som Peugeot 104.

I disse år relanceredes også flere modeller. En af dem var Citroën 2CV Charleston fra 1980, der blev en kæmpe salgssucces og derfor blev produceret helt indtil 1990.

Citroën C1-modellen og den lille elbil Citroën C-Zero, som nærmest er identisk med Peugeot 108 og Mitsubishi i, er nu en del af det voksende marked for minibiler.

Den lille C3 model er i 2017-udgaven en efterfølger til Citroën Saxo.

Siden 2010 er Mini DS3, sammen med fire andre modeller, blevet lanceret for at hylde den oprindelige DS-model fra 1955.

Klassen for kompakte modeller består i dag af Citroën C-Elysée og Citroën C4, der også sælges i en SUV-udgave som Citroën C4 Aircross. I mellemklassen findes Citroën C5 og Citroën DS5 samt Citroën DS4 Crossback, der næsten er at regne for en SUV.

Citroën har også et bredt udvalg af varebiler. Både Citroën C4 Picasso, der også sælges som Citroën Grand C4 Picasso, samt Minivan C3 Picasso, og siden 2016 også Citroën Spacetourer og Spacetourer Business, er en del af det samlede produktsortiment.

Kassevognen Citroën Berlingo Multispace sælges også som en varevogn til familier. I den øvre mellemklasse findes Citroën C5 Tourer, som er efterfølgeren til Citroën C6 og Citroën XM.

I SUV-kategorien tilbyder Citroën elbilen E-MEHARI samt C4 Cactus. Den praktiske varebil, Citroën Jumper er efterfølgeren til Citroën C25 og er i øvrigt en nærmest identisk model til Fiat Ducato.

En magtfaktor inden for motorsport

I 1963 grundlagde Citroën sin egen motorsportsafdeling, og siden har Citroën været et af de mest succesrige brands inden for den internationale motorsportsverden. Gennem årene er det blevet til talrige rally sejre og VM-titler. Alene fra 2003 til 2012 sikrede Citroën sig 8 VM-sejre inden for rallysporten.

Få tilbud nær dig

Vi har 254 uafhængige værksteder klar til at hjælpe.