Autocentret Fyn - Hella Service Partner
15-07-2025
Jeg har for første gang benyttet Autobutler, og jeg er vred.
Min egen mekaniker holder ferie, så jeg prøvede Autobutler. Jeg har købt en ny (brugt) bil. Inden købet kørte jeg til mekaniker (på Sjælland) for at få bilen bedømt. Denne mekaniker sagde, at der skulle skiftes bremseskiver og klodser bag, men at bilen ellers var i fin stand.
Ingen ønsker at køre rundt med dårlige bremser - og børn i bilen - og det var her, at I kom ind i billedet.
Tiden blev booket og i dag var jeg hos Autocentret Fyn for første og sidste gang.
Martin var venlig og snakkede løs. Hjulene blev taget af bilen, bremser skilt ad, og derefter blev jeg kaldt ind på Martins kontor og blev præsenteret for hans tilbud: godt 5.000 kr.
Jeg protesterede og gjorde opmærksom på, at tilbuddet fra Autobutler lød på 2.800 kr. Martin fortalte, at det var nogle studerende som sad i København og lavede disse tilbud, og de havde ingen forstand på de egentlige priser. De godt 5.000 kr. var dog "worst case scenarie", så måske ville det ikke blive så dyrt.
Bilen var klargjort/skilt ad, så jeg ville komme til at betale for arbejdsløn uanset, og derfor accepterede jeg. Og bremserne skulle jo fungere.
Efter én time - og noget ventetid før - var bilen klar. Anhængerstik-beslaget var blevet svejset med 4-5 "klatter" oveni. Faktura lød på tilbuddet fra Autobutler + ekstra arbejdsløn.
På faktura står 2 x arbejdsløn: 1,05 time, som mekanikeren brugte på bilen, mens jeg ventede OG 0,8 time anført som "Arbejdsløn/tillægstid". Måske var det betalingen for al Martins kontorsnak...??
Og nu kommer så det, jeg virkelig er rasende over:
Da bilen var lavet, fortæller Martin (ved et uheld?), at bremseskiver nærmest aldrig bliver slidte og skal skiftes. Han fortalte, at bremseskiver altid er rustne undtagen der, hvor bremseklodserne bremser. Og at det er sådan, det skal være.
Jeg kan ikke tro, hvad han siger, men da jeg spørger, hvorfor i alverden han så har skiftet bremseskiver (og klodser) på min bil, trækker han bare på skuldrene.
DET ER IKKE I ORDEN!!!!
Jeg har nu betalt 3.328 kr. for noget, der overhovedet ikke var i stykker og dermed IKKE skulle laves.
Jeg fortryder i den grad, at jeg har benyttet Autobutler i stedet for at vente på, min sædvanlige ÆRLIGE mekaniker var tilbage fra ferie.