Om Autobutler

Ofte stillede spørgsmål

For bilejere

Ny bruger på autobutler.dk

Hvad er autobutler.dk?
autobutler.dk er en online markedsplads, hvor bilejere får tilbud på reparationer eller service fra nogle af landets bedste mekanikere.

Hvordan opretter jeg en opgave, der skal udføres på min bil?
Du skal følge oprettelsesvejledningen, som kommer frem, når du skal have tilbud. Det er let og simpelt.

Binder jeg mig til tilbuddene?
Nej, som bruger binder man sig ikke til tilbuddene.

Skal jeg oprette en profil inden jeg kan indhente tilbud?
Du får automatisk en profil første gang du opretter en opgave. Med den profil kan du altid følge status på dine opgaver og se dine tilbud.

Hvorfor skal jeg oplyse bilens registreringsnummer?
For at mekanikeren kan indhente korrekte oplysninger om eventuelle reservedele, og for at kunne give den rigtige pris.

Hvad gør jeg, hvis jeg ikke ved, hvad min bil fejler?
Så vælger du kategorien “andre opgaver” og beskriver så godt du kan, hvad problemet er.


For bilejere

For eksisterende brugere af autobutler.dk

Hvor lang tid går der før jeg får et tilbud?
Det er afhængig af forskellige perioder. Vi bestræber os på, at du modtager tilbud indenfor 24 timer på hverdage. Hvis du ønsker hurtigere hjælp, er du velkommen til at kontakte os på 77 34 32 21.

Hvad sker der, når jeg accepterer et tilbud?
Når du accepterer tilbuddet, vil du modtage kontakt oplysningerne til værkstedet, og i kan aftale en tid for værkstedsbesøget.

Hjælp, jeg har ikke fået nogle tilbud!
Hvis du ikke har modtaget nogle tilbud indenfor 24 timer, vil vi meget gerne hjælpe dig. Du er derfor velkommen til at kontakte os på 77 34 32 21

Binder jeg mig til tilbud?
Nej. Men vi vil meget gerne hjælpe dig, hvis du ikke er tilfreds med de enkelte tilbud.

Hvad gør jeg, hvis jeg ikke ved, hvad min bil fejler?
Så vælger man kategorien “andre opgaver” og beskriver så godt man kan, hvad problemet er. Du er også velkommen til at kontakte vores support på 77 34 32 21 som vil være behjælpelig med at oprette opgaven.

Har fået en mail, men kan ikke logge ind. Hvad gør jeg?
Prøv først at tjekke, hvilken mail-adresse mailen er sendt til. I mange tilfælde har man oprettet en profil fra en gammel mail-adresse, eller arbejds-mailadresse, og som derefter er videresendt til din nye mailadresse. Så husk at angive den korrekte mail-adresse, når du logger ind.

Kan jeg ændre min opgave?
Hvis du har modtaget tilbud, kan du ikke ændre opgaven, kun hvis vi sletter tilbuddene. Hvis du ønsker at ændre opgaven, så skal du sende en mail til [email protected], hvor du beskriver, hvad der skal ændres.

Jeg kan ikke huske brugernavn og kode til min profil!
Du kan få tilsendt en ny kode på mail ved at klikke her. Hvis du stadig ikke kan logge ind, er du velkommen til at kontakte os på [email protected].

Jeg ønsker at benytte prismatch!
Hvis du ønsker, at vi skal indhente et tilbud i forbindelse med vores prismatch, skal vi bruge et skriftligt tilbud, som er udspecificeret. I dette link kan du finde vores retningslinjer for Prismatch.

Jeg er ikke tilfreds med værkstedets arbejde
Har du været uheldig og mener at værkstedets arbejde ikke er løst tilfredsstillende, skal du løse problemet direkte med værkstedet. Hjælper det ikke, må du kontakte de relevante klageinstanser. Autobutler formidler kontakten mellem bilejer og værkstedet, men kan desværre ikke afgøre uoverensstemmelser mellem en bilejer og et værksted omkring arbejdets udførsel.


For værkstederne

For all værksteder på autobutler.dk

Jeg kan ikke huske brugernavn og kode til min profil
Du kan her få tilsendt en ny kode via e-mail. Hvis du stadig ikke kan logge ind, er du velkommen til at kontakte os på [email protected].

Hvad gør jeg, hvis kunden ikke kommer til den aftalte tid?
Hvis kunden ikke kommer, skal I kontakte kunden og aftale en ny tid, hvis I ønsker at fastholde tilbuddet til kunden. Hvis I ikke, efter gentagne gange, kan få fat på kunden, kan I annullere opgaven ved at smide den i “skraldespanden”. Vores supportafdeling vil så hjælpe med at få fat på kunden. HUSK herefter at rykke datoen på kunden i systemet.

Jeg forstår ikke min faktura fra autobutler.dk?
En faktura kan bestå af flere elementer fx.

Kommission: Dette er en procentdel af den endelige fakturapris, som opgaven er udført til.

Gebyr: Gebyret skal betales, hvis en opgave ikke er håndteret korrekt. Dette kan fx. skyldes, at I ikke har afsluttet en accepteret opgave inden tidsfristen på 7 dage, eller hvis beløbet på opgaven ikke er korrekt, når opgaven afsluttes.

Abonnement: Dette er prisen for det købte abonnement.

Specialaftale: Dette står angivet som tekst under fakturaen

Hvorfor vinder vi ikke opgaver?
Det kan der være flere grunde til. Dels kvaliteten af tilbuddet, prisen, afstanden til kunden, og kundernes bedømmelser af værkstederne. Men det er vigtigt for os, at I får det fulde ud af jeres abonnement.

Derfor vil vi meget gerne personligt hjælpe jer. I skal sende en mail til [email protected], hvor I skriver telefonnummer, kontaktperson og dato og evt. tidspunkt på, hvornår I har tid til, at vi hjælper jer.

Hvad gør man i ferieperioder?
autobutler.dk er en internet-side, som er åben alle årets 365 dage. Derfor er det vigtigt, at I følger op på jeres profil løbende hver uge.

Hvis I fx. har ferie i 3 uge i sommerperioden, er det vigtigt, at I minimum engang hver uge logger ind på jeres autobutler-side, da kunderne stadig vil kunne acceptere jeres tilbud.

Alternativt kan I evt. aftale med en person, som kan byde og følge op på siden i denne ferieperiode. Hvis I har brug for hjælp, er I velkommen til at kontakte os på 31 75 12 17, hvor Supportafdelingen vil hjælpe jer.

Hvad koster autobutler.dk?
Hos autobutler.dk har vi mange forskellige løsninger. Det er vigtigt for os, at værkstederne får netop den løsning, som passer. Ring derfor til os på 53 55 42 32 og lad os give dig et godt tilbud.

Få tilbud nær dig

Vi har 200 kvalitetsværksteder klar til at hjælpe.