Digital Service Act
Digital Service Act

Begrænsninger med hensyn til information leveret af tjenestemodtagerne
Autobutler.dk har til enhver tid ret til at indholdsmoderere brugeres bedømmelser og værksteders svar på disse. Autobutlers har en nedskreven "procedure ved klager over andres bedømmelser eller mistanke om ulovligt indhold" som indeholder politik, foranstaltninger og værktøjer der anvendes samt reglerne for Autobutlers interne klagebehandlingssystem.

Denne kan til enhver tid rekvireres via Autobutlers kontaktperson for myndighederne og værkstederne.

Autobutlers rapporteringsforpligtelser vedrørende gennemsigtighed for udbydere af formidlingstjenester
jf. artikel 15 i DSA-forordningen
For at sikre et trygt og pålideligt onlinemiljø overvåger Autobutler løbende alt brugergenereret indhold på Autobutlers sider. Værksteder og bilejere skal udvise gensidig respekt i deres offentlige kommunikation på autobutler.dk. Vi screener derfor indholdet. Fra det øjeblik vi får kendskab til en ulovlig aktivitet eller ulovligt indhold, blokeres det pågældende indhold straks.

Hvis du ser kommentarer, bedømmelser eller andet indhold, som du vurderer er ulovligt eller i strid med retningslinjerne, kan du kontakte os på e-mail [email protected] eller på telefon 77 34 32 21.

Sådan behandler vi din klage over andres bedømmelser

Hvis du mener at indhold er i strid med reglerne, gældende lovgivning eller EU-forordningen om digitale tjenester - DSA-forordningen, kan du kontakte Autobutler direkte.
Såfremt der indgives en klage over indhold på autobutler.dk, behandler Autobutler klagen manuelt og individuelt.

Hvis Autobutler har slettet indhold fra din konto eller profil kan du klage over Autobutlers beslutning ved at indgive en anmeldelse til Autobutlers kontaktperson for myndighederne og for de tilsluttede værksteder.

Hvis du mener, at Autobutler har truffet en forkert beslutning om indhold, du har genereret, kan du også indgive en anmeldelse til det danske DSA-tilsyn som fører tilsyn med, at digitale formidlingstjenester, der har hovedforretningssted i Danmark, overholder DSA-forordningen.

DSA-tilsynet
Ved mistanke om ulovligt indhold kan du til enhver tid kontakte Autobutler.
Såfremt du er uenig i en afgørelse fra Autobutler om evt. indholdsmoderation, kan du kontakte DSA-tilsynet i Danmark som fører tilsyn med Autobutler som myndighed på området: [email protected]

https://www.kfst.dk/forbrugerforhold/digitale-formidlingstjenester-dsa/

Autobutlers kontaktperson for myndighederne og for de tilsluttede værksteder:
Du kan til enhver tid kontakte Autobutlers kontaktperson Jan Sturm, Head of Communications via e-mail: [email protected] eller på telefon 77 34 32 21.

Årlige indberetninger om klager, påbud eller anmeldelser om ulovligt indhold

Til overholdelse af
rapporteringsforpligtelsen i
EUs Forordning om Digitale Services
- artikel 15

Periode:
1. januar til 31. december 2023

Indholdsmoderation foretaget i perioden
Autobutler har ikke foretaget indholdsmoderation i 2023.

Brugen af automatiserede værktøjer til inholdsmoderationen
Der er ikke anvendt automatiserede værktøjer til indholdsmoderation i 2023. Al moderation og Autobutlers behandling er sket manuelt.

Antal påbud modtaget fra myndigheder og median for den tid, det tog at underette myndigheden
Autobutler har ikke modtaget påbud fra myndigheder i relation til DSA-forordninges artikel 15 i 2023.

Antal anmeldelser om ulovligt indhold
Der er ikke indgivet anmeldelser om ulovligt indhold i 2023.

Antal klager modtaget gennem de interne klagesystemer
Der er ikke modtaget henvendelser om ulovligt indhold eller klager over brugergenereret indhold i 2023.

Spørgsmål og svar

Hvordan foretager Autobutler indholdsmoderation?

Sådan underretter du Autobutler om specifik information, som du anser for at være ulovligt indhold

Hvad gør Autobutler, hvis I støder på ulovligt indhold?