Sådan laver du en ordentlig hjemmeside

Autobutler.dk er værkstedsbranchens største digitale aktør og har siden starten skaffet millioner af værkstedsjobs til de medvirkende værksteder. Vi deler vores bedste råd videre til partnerværkstederne.

Du kan sagtens have en forretning, uden at have en hjemmeside. Mange virksomheder bruger udelukkende Facebook eller andre eksisterende kanaler. Men hvis du gerne vil være til stede for den nye generation af digitale kunder, så er en hjemmeside stadig en vigtig indgang til din forretning.

Du kan enten købe en færdigudviklet skabelon og selv fylde indhold på, eller også få hjælp fra eksterne aktører. I autobutler.dk har vi gode erfaringer med at tilbyde færdige hjemmesider. Vi tester og måler på om siderne rent faktisk giver kunder, og kan se at en brugertestet færdig hjemmeside i gennemsnit giver helt op til 20 procent flere kunder.

Hvis du overvejer at lave en ny hjemmeside vil du få tilbudt levende grafik og flot designede sider. Men vores anbefaling er, at du starter med det simple og først og fremmest sørger for at have funktioner, som gør det muligt for kunden at foretage et køb via din hjemmeside.

Den klassiske hjemmeside er ikke nok
Trenden på nettet er at du ikke længere kan nøjes med at have en klassisk hjemmeside med statiske kontaktoplysninger. Flere og flere virksomheder oplever, at oplysningerne fra deres side i stedet bliver vist på Google i Googles eget univers.

Netbrugere forventer i stigende grad at kunne købe online, bestille tid, eller gøre noget andet aktivt. Hvis din hjemmeside ikke har sådan en mulighed, så svarer det til et butiksvindue som viser nogle varer frem i håbet om at få besøg af dig i forretningen, men uden at have et kasseapparat.

På nettet er det ekstra problematisk, fordi dine konkurrenter kun er et enkelt klik væk. Hvis bilejerne oplevet at de kan foretage et køb eller en tidsreservation via dine konkurrenters websites, vil de have et stort incitament til at gå derhen i stedet for at besøge din forretning.

Få et godt bookingsystem
Store dele af servicebranchen har opdaget, at der ligger store administrative besparelser gemt, hvis man slipper for selv at skulle administrere bestillinger og reservationer, og lader kunden om at håndtere sine bookinger direkte via nettet. Det gælder for eksempel når du skal til frisøren, på restaurant, eller have tid hos lægen. Den samme udvikling vil ske de næste år i bilbranchen.

Det kan godt være at dit produkt er svært at sælge online, fordi det er svært at prisfastsætte uden at møde kunden. Men du er stadig nødt til at tilbyde noget aktivt, som for eksempel en online kalenderbooking og din hjemmeside er nødt til at være fuldt integreret med de produkter, du sælger i virksomheden. Kunderne forventer som minimum online booking, online betaling, fakturaer og SMS påmindelser.

Troværdighed
I dag har forbrugerne taget magten. Hvis du giver dårlig service, risikerer du at det bliver delt til tusindvis af potentielle kunder via Facebook eller et andet sted. Du er derfor nødt til at gøre noget aktivt, for at vise de gode kundeoplevelser og have elementer på din hjemmeside, der skaber troværdighed og tillid.

Autobutler.dk, er blevet bedømt næsten 8.000 gange på nettet. Det har givet uvurderlig feedback til forretningen, og er ofte kilden til nye produkter, eller at vi får information om fejl, som vi ikke selv havde opdaget.

Du kan enten selv indsamle kundebedømmelser eller gå via en tjeneste som autobutler.dk. Vi har Danmarks største bedømmelsessite hvor over 100.000 bilejere har vurderet og bedømt de enkelte værksteder. Det interessante er, at når du spørger kunderne direkte og går i dialog med dem, så vil de komme med en positiv anbefaling. Også selv om de måske har givet udtryk for andet i en direkte samtale.

Tilbage

Gå på din værkstedsside, og få nye kunder i dag
https://crm.autobutler.dk/login