Få succes med annoncering på Google

Autobutler.dk er værkstedsbranchens største digitale aktør og har siden skaffet over 800.000 værkstedsjobs til de medvirkende værksteder. Vi deler vores bedste råd videre til partnerværkstederne.

Når man kommer fra en 100 procent digital organisation, er det overraskende at se, hvordan aktører i bilbranchen spilder penge på traditionel annoncering i tv, eller trykte medier. Selv om det kan være rart at se en helsides annonce i den lokale avis, kan vi dokumentere, at det giver langt flere jobs og større salg, at bruge pengene på digital marketing.

Hos digitale virksomheder som autobutler.dk er filosofien at den bedste markedsføring er den, der skaber direkte kunder eller jobs. Nøglen bag digitale reklamers succes er, at du ved præcis, hvad du får for dine penge, fordi små koder følger kunden fra linket, eller annoncen og videre indtil der er foretaget et køb.

Der er flere aktører på markedet for digitale annoncer. Vores anbefaling er at du koncentrer dig om den største og vigtigste spiller, Google, som har et gratis værktøj, Google AdWords.

Google AdWords
Googles reklameværktøj er frit tilgængelig for alle. Du opretter dig som kunde og betaler med kreditkort. Du bør ikke betale et reklamebureau eller en af de mange "Google eksperter" for at annoncere, men kan selv styre det direkte fra Googles hjemmeside.

Fordelen ved Google Ad Words er at du annoncerer på bestemte søgeord. Når en potentiel kunde søger på fx. dækskifte, kan du blive den annoncør, som dukker op i tekstfeltet. Du betaler først, når kunden klikker på linket for at besøge din salgsside. Samtidig kan du skrue op og ned for din annoncering, afhængig af hvor mange kunder du har i butikken eller på værkstedet.

Her er de væsentligste begreber du skal kunne, hvis du vil bruge Google AdWords.

1. Søgeord
Google har en auktion, hvor du byder på de søgeord, du gerne vil forbindes med. Jo flere, der byder på et søgeord, desto dyrere bliver det for dig. Du betaler for hvert klik (ofte op til 6-7 kroner eller mere). Det betyder at det for eksempel er dyrt at købe populære ord som "dækskifte", men det kan også koste penge at have alt for brede ord som fx "bilværksted". Du kommer populært sagt til at betale for en masse trafik, som ikke er relevant for din forretning.

2. Konvertering
I Google AdWords måler man på "konverteringer". Det vil sige hvor mange af de klik, som du får, fører til et egentligt salg. I gennemsnit er konverteringsraten hos Google 2,7 pct. på en tekstannonce. Hver gang du har betalt 100 personer for at klikke på et link til din hjemmeside, så bliver under tre af dem til egentlige kunder, som køber noget i din butik.

I autobutler.dk har vi skabt over tusinde specielle undersider som de enkelte reklameord linker hen til. Det betyder at vi har en konverteringsrate som er 10 gange højere end branchegennemsnittet.

Kan du lave målrettet indhold og sider, der er tilpasset det enkelte søgeord får du flere til at købe dit produkt. Du skal derfor kun bruge penge på digitale annoncer, hvis du kan dirigere kunderne hen til et salg med en "bestil nu", "køb nu", "ring nu" funktion på den side, som kunderne kommer hen til. Hvis du ikke allerede i dag har en salgsknap, eller bookingmulighed på dit website bør du skynde dig. For fremtidens bilejere forventer at kunne købe og reservere på nettet og hvis ikke du har den mulighed på dit website så er konkurrenten kun et klik væk.

3. Pris
Kender du værdien af hver kunde, du får ind i din butik? Flere online-butikker budgetterer med en økonomi, hvor de mister penge på kundens første besøg og først tjener penge anden, eller tredje gang kunden foretager et køb. Selv om det lyder skørt, kan det derfor være en god ide at give 2-300 kroner bare for at få en enkelt kunde. For den langsigtede værdi er ofte betydeligt større for din forretning.

Tilbage

Gå på din værkstedsside, og få nye kunder i dag
https://crm.autobutler.dk/login