For at give dig den bedste oplevelse hos Autobutler bruger vi cookies. Ved at klikke rundt på sitet accepterer du brugen af cookies. Læs mere

Vi er vilde med internet, når bilen skal på værksted

Flere og flere bilejere bruger computeren i stedet for bare at køre hen til det lokale bilværksted, konstaterer værkstedsportalen Autobutler som i juli nåede kunde nummer 300.000.

Vi klikker stadigt oftere på nettet, før bilen kommer på værksted. Sidste år nåede værkstedsportalen Autobutler 200.000 registrerede bilejere. Her året efter er tallet steget til 300.000, som har brugt nettet til at få tilbud fra bilværkstedet.

»Vi ser en massiv tilgang af danskere, der benytter muligheden for at bruge nettet, før de bestiller et værkstedsbesøg. Bilejerne er simpelthen begyndt at sortere de gammeldags analoge værksteder fra til fordel for mekanikere, der giver tilbud og beskrivelser via nettet«, fortæller adm. dir. Christian Legêne fra Autobutler.

Selv om mange andre brancher for længst er flyttet på nettet, baserer store dele af bilbranchen stadig sin forretning på, at kunderne ringer eller kigger forbi i åbningstiden. Derfor forventer Autobutler at de kommende år bliver et udskilningsløb, hvor værkstederne enten bliver digitale, eller langsomt mister deres kundebase til de nye internetbaserede services.

Få 3 tilbud på reparation

Vi er alle blevet netbrugere

Ifølge Foreningen For Dansk Internet Handel var 24 procent af danskernes forbrug i 2015 online, og den samlede e-handel voksede med 13,2 mia. kroner i 2015 – det er den samme tendens, som man nu oplever på de danske bilværksteder.

Autobutler peger på, at der nu er en digital bold som er begyndt at rulle, så flere og flere søger mod nettet for at bestille et værksted efter at have hørt om positive erfaringer fra naboer, familie og venner. Hvor de første kunder især var digitale "first-movers", er de nye kunder nu helt almindelige bilejere, som ikke før har brugt nettet til bilrelaterede opgaver.

»Vi ser den direkte effekt i form af en eksponentiel stigning af registrerede bilejere måned for måned, og målet er, at vi senest i 2018 har registreret en halv million kunder«, forklarer Legêne.

En tredjedel af alle nye kunder opretter sig uden for værkstedets åbningstid – og angiver at de først og fremmest bruger nettet, fordi det er den nemmeste måde at bestille værksted.

Om Autobutler

Autobutler er den største digitale værkstedsportal i Danmark som med 700 samarbejdende værksteder og 300.000 registrerede bilejere hjælper danske bilejere med at finde kvalitetsværksteder og bestille tid online.

Få 3 tilbud til netop din bil

Få 3 tilbud fra værksteder nær dig

Få 3 tilbud » Få 3 tilbud »

Fordele med Autobutler

  • Vi sender 3 tilbud fra værksteder nær dig
  • Vores bruger sparer i gennemsnit 26%
  • 2 års fuld garanti på arbejde og reservedele

Vi står klar til at hjælpe dig! Du kan kontakte os på email, chatten eller ringe på 77 34 32 21

Trustpilot
God 8.7 / 11794 anmeldelser

Få 3 tilbud fra værksteder nær dig

Vi har 294 kvalitetsværksteder klar til at tage imod din bil.

Få 3 tilbud

Alle bilreparationer