Blog

Renault Zoe - en elbil med potentiale

Den nye elbil Renault Zoe

Elbilen Renault Zoe kommer i maj til 161.400 kr.

Når publikum i den kommende weekend den 23. og 24. marts 2013 strømmer til Biler i Bella i Bella Center på Amager, vil vi godt vædde en slidt værkstedscap på, at Renault Zoe bliver publikums darling.

Zoe er den første elbil fra Renault, der er bygget som elbil helt fra bunden. Renault Fluence Z. E. (Zero Emission) er derimod en ombygget benzinbil. Og det faktum gør, at Zoe på alle punkter er optimeret og tilpasset de ønsker, bilkøberne har i dag: Den er smart, den er kompakt, koster kun 161.400 afgiftsfri kroner, har god plads til bagage, har en realistisk rækkevidde på 150 km og kan lades 80 procent op på en halv time. Og som en ekstra godbid: Værkstedsregningen bliver måske halveret. Danske og udenlandske undersøgelser udført på de første Nissan Leaf, Renault Fluence, Misubishi iMiev med flere viser netop, at serviceomkostningerne kun udgør 50-66 pct. af udgifterne til en benzinbil eller dieselbil. Det vigtige er dog totaløkonomien. Batteriet koster p. t. ca. 75.000 kr. at skifte, og dens energieffektivitet kender vi endnu ikke. De danske strømpriser er jo også høje, så det bliver spændende at følge, om en Zoe både er velkørende og økonomisk på langt sigt. Men man kan jo altid lease, hvis man er lidt usikker. Det er der i øvrigt mange, der tænker. Hos flere udlejnings- og leasingfirmaer er der allerede venteliste. Og hos importøren kan man glæde sig over cirka 2.000 forudbestillinger.

Renault Zoe kan ikke bruge de batteriskiftestationer, Better Place har investeret store summer i. Den har fastmonteret batteri.

Har du allerede en elbil, kunne du jo oprette en autobutler-profil til den og dig. Den skal jo have nye dæk en dag…

Få 3 tilbud fra værksteder nær dig

Vi har over 514 kvalitetsværksteder klar til at tage imod din bil. Det er hurtigt, nemt og sikkert.

Få tilbud nu