Blog

  • Forside
  • Blog

Der spændes ben for Mission Gennemsigtighed

Af Peter Michael Oxholm Zigler
partner, stifter, marketingchef
autobutler.dk ApS

Da værkstedsportalen autobutler.dk for to et halvt år siden så dagens lys, var det med en mission om at skabe mere gennemsigtighed og øget konkurrence i værkstedsbranchen, til gavn for både bilejerne og de værksteder, der var trætte af kunstige rabatter og det tunge røgslør, der har ligget over værkstedernes priser. Det er lykkedes over al forventning. Næsten 51.000 forespørgsler har autobutler.dk formidlet fra bilejerne til værkstederne indtil videre, og 870 værksteder i Danmark og Sverige nyder godt af den solide strøm af kunder, vi sender i deres retning.

Det er da også blevet bemærket. Vi fik i maj 2012 to E-handelspriser af Foreningen for Dansk Internet Handel, blandt andet for at skabe gennemsigtighed. Og på bedømmelseshjemmesiden Trustpilot.dk vurderes vores tjeneste til 9,4 ud af 10 point, bedst i kategorien ”biler”.

Autobutler.dk værkstedsportal - 3 tilbud på din bilreparation

Forretningsmæssigt er det også gået godt. Vi har i år øget antallet af ansatte til 16, og vi har øget vor omsætning med 400 procent. Vi har tiltrukket danske og internationale investorer, så vi kan nå målet om at åbne i 10 lande indenfor tre år.

Der er imidlertid andre, der ikke er tilfredse. Virksomheden Mekonomen, der er reservedelsgrossist, forsøger at spænde ben for os ved at kræve, at ellers frie værksteder i deres kæde skal søge om tilladelse til at være tilknyttet autobutler.dk. Og ved at forbyde, at Mekonomen-værksteder må bruge deres Mekonomen-logo på autobutler.dk. Det vækker undren hos os, da disse værksteder efter vores erfaring yder et godt stykke arbejde for bilejerne.

Også Dansk Automobilforhandler Forening og Centralforeningen af Autoreparatører i Danmark har været ude og advaret værkstederne mod autobutler.dk – som har givet værkstederne mulighed for at byde på arbejde på ca. 200 mio. kr. Det ligner næsten aftalt spil. Vi vil i hvert fald ikke finde os i det. Når et lille, nystartet firma som vores bliver forsøgt tromlet af store aktører, der helst vil undgå livlig konkurrence og gennemsigtighed i branchen, er vi tvunget til at reagere. Og det har vi gjort ved at klage til Konkurrencestyrelsen. Styrelsen tager heldigvis sagen alvorligt og har besluttet at gå ind i sagen. Det er godt for os – og for de danske bilejere. Kryds sammen med os fingre for, at de store grossister og kæder ikke får held med at skade den fri konkurrence – nu, da det endelig er lykkedes at skabe den.

Autobutler.dk værkstedportal - spar op til 40% på værkstedsregningen

Få 3 tilbud fra værksteder nær dig

FDM stikprøvekontrol
FDM udfører stikprøvekontrol af værkstederne på autobutler.dk. Det betyder, at kun de bedste værksteder er på autobutler.dk, og at kvaliteten på arbejdet på din bil altid er i top.
Prisgaranti på alle opgaver
Vær sikker at du alltid får den beste prisen med prisgaranti.
Fair og transparente priser
Se alle priser i forbindelse med reparationen.
24 måneders garanti
Med Autobutler får du 2 års garanti på alt service- og reparationsarbejde udarbejdet i samarbejde med FDM

Få 3 tilbud fra værksteder nær dig

Vi har over 458 kvalitetsværksteder klar til at tage imod din bil. Det er hurtigt, nemt og sikkert.

Få tilbud nu