Der spændes ben for Mission Gennemsigtighed

Skrevet af Autobutler.dk d. 12. december 2012, 14:26

Af Peter Michael Oxholm Zigler
partner, stifter, marketingchef
autobutler.dk ApS

Da værkstedsportalen autobutler.dk for to et halvt år siden så dagens lys, var det med en mission om at skabe mere gennemsigtighed og øget konkurrence i værkstedsbranchen, til gavn for både bilejerne og de værksteder, der var trætte af kunstige rabatter og det tunge røgslør, der har ligget over værkstedernes priser. Det er lykkedes over al forventning. Næsten 51.000 forespørgsler har autobutler.dk formidlet fra bilejerne til værkstederne indtil videre, og 870 værksteder i Danmark og Sverige nyder godt af den solide strøm af kunder, vi sender i deres retning.

Det er da også blevet bemærket. Vi fik i maj 2012 to E-handelspriser af Foreningen for Dansk Internet Handel, blandt andet for at skabe gennemsigtighed. Og på bedømmelseshjemmesiden Trustpilot.dk vurderes vores tjeneste til 9,4 ud af 10 point, bedst i kategorien ”biler”.

Autobutler.dk værkstedsportal - 3 tilbud på din bilreparation

Forretningsmæssigt er det også gået godt. Vi har i år øget antallet af ansatte til 16, og vi har øget vor omsætning med 400 procent. Vi har tiltrukket danske og internationale investorer, så vi kan nå målet om at åbne i 10 lande indenfor tre år.

Der er imidlertid andre, der ikke er tilfredse. Virksomheden Mekonomen, der er reservedelsgrossist, forsøger at spænde ben for os ved at kræve, at ellers frie værksteder i deres kæde skal søge om tilladelse til at være tilknyttet autobutler.dk. Og ved at forbyde, at Mekonomen-værksteder må bruge deres Mekonomen-logo på autobutler.dk. Det vækker undren hos os, da disse værksteder efter vores erfaring yder et godt stykke arbejde for bilejerne.

Også Dansk Automobilforhandler Forening og Centralforeningen af Autoreparatører i Danmark har været ude og advaret værkstederne mod autobutler.dk – som har givet værkstederne mulighed for at byde på arbejde på ca. 200 mio. kr. Det ligner næsten aftalt spil. Vi vil i hvert fald ikke finde os i det. Når et lille, nystartet firma som vores bliver forsøgt tromlet af store aktører, der helst vil undgå livlig konkurrence og gennemsigtighed i branchen, er vi tvunget til at reagere. Og det har vi gjort ved at klage til Konkurrencestyrelsen. Styrelsen tager heldigvis sagen alvorligt og har besluttet at gå ind i sagen. Det er godt for os – og for de danske bilejere. Kryds sammen med os fingre for, at de store grossister og kæder ikke får held med at skade den fri konkurrence – nu, da det endelig er lykkedes at skabe den.

Kun ved at vælge via autobutler.dk får du:

Med Autobutler får du 2 års fuld garanti

<p>Garantien gælder, med nedenstående undtagelser, både det udførte arbejde og de anvendte reservedele.</p> <li>Garantien gælder uden km begrænsning.</li> <li>Garantien gælder alene den del af arbejdet som er formidlet og udført gennem Autobutler.dk.</li> <li>Garantien ydes udelukkende af dét værksted, som har udført arbejdet og er derfor et forhold mellem kunden og værkstedet.</li> <li>Garantien gælder i to år fra fakturadato. Det er derfor vigtigt både at gemme det bekræftede tilbud formidlet gennem Autobutler.dk og værkstedsfakturaen, da disse to dokumenter tilsammen udgør garantibeviset.</li> <p>Garantien omfatter ikke:</p> <li>Skader / behov for udskiftning som skyldes almindelig slitage</li> <li>Skader som skyldes brug af forkert brændstof, olie og andre væsker</li> <li>Skader som skyldes færdselsuheld</li> <li>Skader som følger af manglende eller mangelfuld service og vedligeholdelse</li> <li>Skader som følger af unormal brug / misbrug af bilen</li> <li>Skader som følger af deltagelse i motorløb</li> <li>Skader som følger af andre værksteders eller egen reparation, montering af ekstraudstyr, eller ombygning af bilen</li> <li>Brugte og renoverede dele</li> <li>Egne reservedele</li> <li>Dæk</li> <li>Rustbeskyttelse</li> <li>Justeringer, sporinger og indstillinger (hjul, døre m.v.)</li> <p>Reklamation over garantidækkede skader skal ske til det værksted som har udført reparationen senest på toårsdagen for udskrivelsen af fakturaen.</p>

Alle værksteder kvalitetskontrolleres af FDM

<p>FDM foretager på vegne af Autobutler stikprøvekontrol af det arbejde, som vores tilmeldte værksteder udfører. Som uvildig stikprøvekontrollant er FDM med til at kontrollere det arbejde, som du har fået udført, lige som vores brugere efter hvert enkelt værkstedsbesøg bedømmer værkstederne. Tilsammen er det din sikkerhed for, at kvaliteten af arbejdet altid er i orden.</p> <p>Ved FDMs stikprøvekontrol undersøges det bl.a., om værkstedet har fulgt FDMs reparationsaftale, for at sikre dig at arbejdet er udført som aftalt. </p> <p>Alle værksteder på autobutler.dk er underlagt FDMs stikprøvekontrol og kontrolleres løbende.</p> <p>Det betyder at: <ul> <li>Kvaliteten af det udførte arbejde kontrolleres</li> <li>Kunden skal have mulighed for at se de udskiftede reservedele</li> <li>Værksteder kan ekskluderes, hvis de ikke lever op til FDMs og Autobutlers krav</li> </ul> </p> <p>Alt sammen for at garantere dig en god oplevelse og en service, der beror på høje kvalitetskrav til vores tilknyttede værksteder.</p>

Autobutler.dks prisgaranti

<p>Hvis du får et tilbud hos et lokalt værksted, der er bedre end det, du kan opnå på autobutler.dk, kan du gøre brug af Autobutlers prisgaranti. Så vil vi matche prisen ved at sørge for, at du kan få opgaven løst til samme pris hos et af de bilværksteder, som har budt på opgaven. Du vælger selv hvilket. Hvis ingen af de værksteder, der har budt på opgaven, ønsker at udføre arbejdet til den pris, der skal matches, kan du få arbejdet udført på et værksted i det samme geografiske område. Vi sørger for, at du aldrig kommer til at betale mere, end det bedste tilbud lyder på!</p>

Lige nu siger andre bilejere

4,5
55810 bedømmelser
Renault Captur – 2013
God og hurtig service!
Alexanders Testværksted
2300 København S
Citroën Grand C4 Picasso – 2013
Kirk Auto - Hella Service Partner
8260 Viby J
Ford Transit – 2005
hurtig og nem ekspedition
Nordvest Dækcenter & Autoservice - Teknicar
2400 København NV
Renault Captur – 2013
God og hurtig service!
Alexanders Testværksted
2300 København S
Citroën Grand C4 Picasso – 2013
Kirk Auto - Hella Service Partner
8260 Viby J
Opret en opgave nu