Skal din Honda på værksted?

Sammenlign priser på reparationer og service til din Honda

4.6 (1.333)
  • Få tilbud fra 196 uafhængige værksteder
  • Spar op til 60%*
  • Bestil tid online med prismatch og 3 års FDM-godkendt garanti
Få tilbud
Derfor bør du bruge Autobutler når din Honda skal på værksted
Honda
  • Du sparer op til 60%* når du reparerer eller servicerer din Honda gennem Autobutler
  • Autobutler.dk hjælper dig med at sammenligne online tilbud
  • Alle værksteder stikprøvekontrolleres af FDM
  • Vi giver dig tryghed med vores 3 års FDM-godkendt garanti
  • Du undgår ventetid og kan trygt bestille tid online
Få tilbud

Sammenlign tilbud fra lokale værksteder til din Honda

Så meget sparer bilejere på Honda reparationer og service

De gennemsnitlige priser og besparelser, for de viste bilmærker, er baseret på forskellige modeller og årgange. Du skal derfor oprette en opgave og sammenligne tilbud for at se din faktiske pris og besparelse.
Opgave Spar i gennemsnit*
Aircondition 692 kr. / 49%
Andre opgaver 800 kr. / 26%
Anhængertræk 1.525 kr. / 18%
Batteri 396 kr. / 24%
Bremser 870 kr. / 25%
Dæk, hjul & hjulskifte 795 kr. / 52%
Elektrisk arbejde 678 kr. / 23%
Fejlsøgning 1.110 kr. / 88%
Firehjulsudmåling & sporing 632 kr. / 45%
Gearkasse 1.041 kr. / 18%
Hjulskifte 584 kr. / 70%
Kobling 1.959 kr. / 26%
Lille Serviceeftersyn 1.304 kr. / 58%
Motor 1.221 kr. / 21%
Olieskift 775 kr. / 50%
Rudeskift & stenslag 1.323 kr. / 20%
Rustarbejde 114 kr. / 29%
Serviceeftersyn 869 kr. / 25%
Styretøj & undervogn 586 kr. / 21%
Støddæmpere & affjedring 1.042 kr. / 24%
Syn og synstjek 644 kr. / 66%
Tandrem & taktkæde 1.485 kr. / 22%
Udstødning 991 kr. / 18%
Undervognsbehandling 0 kr. / 0%

Service og reparation af Honda

Mest populære service og reparationer

Lige nu priser fra 197 kr.*
4.7 (19.507)
Spar i gennemsnit 72%*

Bestil hjulskifte online. Du får skiftet hjul, tjekket dæktryk og visuel kontrol af bl.a. bremserne. Husk at medbringe de hjul, som skal monteres.

Spar i gennemsnit 831 kr.*
4.6 (10.338)
Spar i gennemsnit 57%*

Køb dine dæk online inkl. montering og få skarpe priser på populære mærker som Bridgestone, Continental, Goodyear, Michelin, Pirelli m.fl.

Spar i gennemsnit 953 kr.*
4.5 (33.899)
Spar i gennemsnit 24%*

Bestil serviceeftersyn med stempel i servicebogen. Du får en komplet gennemgang af din bil efter producentens forskrifter. Værkstedet skifter alle krævede dele så bilens garanti er sikret.

Lige nu priser fra 495 kr.*
4.6 (3.881)
Spar i gennemsnit 51%*

Bestil dit olieskift online. Du får tømt bilens gamle olie og fyldt op til 4 liter kvalitetsolie på bilen. Værkstedet skifter også dit oliefilter og sørger for at bortskaffe den gamle olie.

Bedømmelser af Honda Service eller Reparationer

Five Star Automotive - Hella Service Partner
16 dage
Fantastisk service. Tak
Vasyl
Honda Jazz (2009)
Din Bilpartner Lystrup ApS
16 dage
God service og fint arbejde til en fornuftig pris.
Daniel J.
Honda Civic (2002)
A-Z Service
cirka en måned
Jeg kan virkelig anbefale værkstedet. Hurtig og god service.
Tamas H.
Honda Civic (2006)
Honda

Honda blev grundlagt i Tokyo i 1948. I starten fremstillede fabrikken særlige motorer til cykler. Siden overgik Honda til både at lave biler og motorcykler, og i dag er den japanske producent aktiv inden for mange områder. Ud over at producere biler og motorcykler, så fremstiller Honda også geotermiske energisystemer og skibsmotorer. Med en årlig produktion på ca. 22 millioner er Honda verdens største producent af motorer.

Motorcykler til hele verden

Virksomhedens grundlægger Soichiro Honda solgte i 1948 sit firma til Toyota. Honda-virksomheden havde fremstillet stempelringe, men samme år som Toyota overtog virksomheden, begyndte Mr. Honda at fremstille motorcykler i eget navn.

Allerede i det første årti gik salget så godt, at det fra 1959 var muligt for Honda at få sine motorcykler ind på det amerikanske marked. Succesen var opsigtsvækkende, og i 1960 eksporterede Honda til mere end 50 lande og producerede årligt ca. 165.000 motorcykler.

Honda får lov til at producere biler

Udviklingen af pickup-trucken Honda T360 blev påbegyndt i 1958, og da Honda Arakawa blev lanceret for pressen på et stort bilshow i 1963, var journalisterne i stand til at prøvekøre bilen på en særlig øvebane.

I 1962 havde den japanske regering besluttet, at kun tre af landets bilproducenter måtte fremstille biler. Honda blev en af disse tre.

Den første bil fra Honda dukkede op 1963. Den kom til at hedde Honda S500. Den lille sportsvogn blev præsenteret for den europæiske offentlighed i nærheden af Koblenz. Præsentationen skete med deltagelse af grundlæggeren Honda, der kom sejlende til begivenheden på en dampbåd.

Ved udgangen af 1960’erne blev Honda T500 og TN360 sendt på markedet, og begge modeller blev hovedsageligt solgt i Japan og til dels også i Australien.

Honda sender sportsvogne på markedet

Allerede i de tidlige år af Hondas historie leverede den japanske bilproducent nogle imponerende motorsportsresultater. Det skete bl.a. med Honda S500 i Spa-Sofia-Liège (Marathon de la Route) i 1963.

Med etableringen på det verdensomspændende bilmarked blev Honda S500 fulgt op af Honda S800, der i 1967 blev præsenteret både i Tyskland og i USA. Modellen kom både i en cabriolet- og coupé udgave.

Flere årtier senere gik virksomheden tilbage til sine rødder, da man i 1999 lancerede roadster sportsvognserien Honda S2000. Denne model satte verdensrekord ved at have den største benzinmotor uden turboladning, som var set i en standardbil. Honda S2000 blev valgt som ’Årets Bil’ og ’Årets Motor’, fem gange i træk.

Masser af succes i motorsporten

Honda begyndte tidligt at deltage i løb inden for motorsporten, og verdens største motorcykelproducent vandt mange titler i bl.a. Moto GP. Honda fik også succes i både Formel 1 og Formel 2.

I slutningen af 1980’erne og begyndelsen af 90'erne dominerede Honda i mange klasser inden for motorsporten. I Formel 1 vandt Honda seks verdensmesterskaber frem til i 2008. Efter en pause på nogle år vendte Honda tilbage til Formel 1 fra 2015, hvor man begyndte at levere motorer til McLaren-teamet.

Luksusmærket Acura skiller sig ud

Som det kendes fra Toyota med Lexus-modellen, og fra Nissan med Infiniti-modellen, så benytter Honda også et særligt brandnavn til bilerne i luksus- og sportsklassen.

Siden grundlæggelsen i 1986 har Hondas luksusbrand Acura hovedsageligt været solgt uden for Europas grænser. Det drejer sig især om steder som Nordamerika, Mexico, Kina og Rusland.

I modsætning til konkurrerende europæiske mærkers premium-modeller, så sælges Acura-modellerne uafhængigt af Honda-brandet. Produktionen er dog ikke outsourcet, og modellerne udvikles ud fra Hondas grundlæggende ideer inden for bilproduktionen.

Hondas dyrere modeller

I den øvre ende af skalaen var det Honda Accord, der fra 1976 sikrede virksomhedens position på markedet for bedre mellemklassebiler. Honda Accord var samtidig en forløber for nogle af de luksusmodeller, som senere blev produceret under brandnavnet Acura.

Modeller som Honda Vigor, Honda Ascot, Honda Rafaga, Honda Torneo og Honda Spirior appellerede til bilejere, som ville have noget særligt. Modellerne blev distribueret og solgt i Europa efter først at være blevet produceret i fire udgaver til det japanske marked.

Acura TSX, der mindede om en Honda Accord, blev produceret i perioden fra 2008 til 2015.

Også Honda Legend blev lanceret som en personbil i den dyrere klasse. I 1985 blev modellen introduceret i Tyskland, og i 1987 blev den fulgt op ad en coupé-udgave. Denne model var mere økonomisk at køre i, når den blev sammenlignet med de konkurrerende mærker på det tyske marked. Honda Legend blev produceret og solgt frem til 2012 og nåede at komme i handlen i 4 forskellige modeller.

Uafhængighed - med egne modeller

Honda er en af de få japanske bil- og motorcykelproducenter, som stadig er uafhængige. De japanske ejere er ikke under indflydelse af investorer og er ikke bundet op på samarbejdsaftaler med andre brands.

I kølvandet på Hondas succes, med både at fremstille motorcykler og importere biler, etablerede den japanske bilproducent også salgsafdeling og europæisk hovedkontor i Tyskland. I 2003 grundlagde Honda desuden en særlig forskningsafdeling.

Porteføljen af biler omfatter for tiden den lille, populære Honda Jazz, den kompakte Honda Civic-klasse og forskellige modelversioner inden for SUV'erne, såsom HR-V og CR-V samt sportsvognen NSX 1.

Honda Jazz, der blev lanceret første gang tilbage i 1984, sælges nu på det globale marked under navnet Honda Fit. I 2011 og igen i 2017 fik mini-bilen et klædeligt facelift. Den tilbydes nu i tredje generation og i tre forskellige udstyrslinjer.

Honda Civic er en anden af Hondas langtidsholdbare modeller. Den kompakte model blev første gang præsenteret i 1972 og er siden blevet solgt i 10 forskellige udgaver. I dag sælges også modellerne, Civic X Edition, Civic Type R og Civic Type R samt en sports-coupé-model. Desuden findes der på markedet to versioner af Honda Civic Sedan samt den noget større Honda Tourer, som sælges i seks varianter på det tyske marked.

SUV-modellen Honda HR-V fås i tre versioner, mens CR-V fuldender den del af produktsortimentet og sælges i fem forskellige udstyrsvarianter.

To-personers sportsmodellen, NSX, der blev lanceret som en Acura-model i slutningen af 1980’erne, sælges i dag i en 2. udgave.